Jump to content
IGNORERAD

Ett annorlunda sätt att äga hus i Thailand.


Stickan

Recommended Posts

Det gäller att man skriver rätt från början och registrera det med pris på förlängning och allting annat. Gör man rätt från början så är man till 100 % säker. Annars så blir det svårt att förlänga det. Och som jag skrev så innan bilda company så slipper ni att vara oroliga. Leasar ni från början så ska där stå att du får sälja när du vill o att du får ändra till company när du vill o att du får förlänga när du vill och vad det kostar att förlänga efter 30 år. När man håller på med affärer så vet man att gör man rätt från början och skriver hellre lite extra än för lite så blir det aldrig problem. Ni ska bara se till att en registrerad advokat firma tar hand om det. Men ännu en gång. Låt en advokat ta hand om att du öppnar company och sätter hus o mark på ditt bolag. Annars att advokat tar hand om din leasing. Men fast du har advokat så måste du säga till om allt med förlängning efter 30 år, försäljning, överlåtelse m.m. till försäljaren så ni är överens och till advokaten så det verkligen kommer med.

Låter sååååå enkelt som om ett barn leker med en boll.

GLÖM inte att det finns en Thailändsk LAG som står ÖVER alla ideer om skrivningar i kontrakten.

Advokat skriver man om. Varning för advokatbyråer, inte alla som har fint kontor och en verbal mun är advokater. Det finns jur kand här precis som i SWE och dom är inga advokater, endst 15% C:a är riktiga ADVOKATER:

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 56
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • katten9liv

    7

  • Stickan

    6

  • Magnus-Chumphae

    6

  • pensionaren

    5

Mest aktiva i denna tråd

Uppdrag Granskning idag SVT1 kl. 20.00

Citat:

Uppdrag Granskning avslöjar hur svenskar som köper hus i Thailand egentligen inte betalar för något annat än ett hyreskontrakt.

Svenskar som väljer att införliva drömmen om ett hus i värmen blir i många fall lurade av fastighetsförmedlaren.

Uppdrag Granskning kan nu avslöja att svenskar som tror att de köpt sitt hus, i själva verket köpt ett hyresavtal.

http://nyheter.se.ms...entid=159725711

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är nästan så jag har lust att anlita en riktig Thai advokat , en oberoende expert på Thailändsk fastighetslag och familjelag .En som inte är insyltad med något byggbolag eller mäklare. Bara för att få slut på alla spekulationer och partsinlagor... Kan tänka mig 10000 B.

Därefter kan MPR medlemmar få vänskapspris . tex 100B/nedladdning. :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Det är nästan så jag har lust att anlita en riktig Thai advokat , en oberoende expert på Thailändsk fastighetslag och familjelag .En som inte är insyltad med något byggbolag eller mäklare. Bara för att få slut på alla spekulationer och partsinlagor... Kan tänka mig 10000 B.

Därefter kan MPR medlemmar få vänskapspris . tex 100B/nedladdning. :thumbsup:

[size=2]Hej tror inte det hjälper vissa här kommer att ändå hävda att deras upplägg visst fungerar så som de tänkt utan några problem för det har deras mäklare och hussäljare sagt till dem, om de inte själva säljer hus och har kommit på iden själva.[/size]

[size=2][size=3] [/size][/size]

[size=2]Men förövrigt var det en ypperlig ide![/size]

[size=2][size=3] [/size][/size]

[size=2]Mvh[/size]

[size=2][size=3] [/size][/size]

[size=2]Magnus-Chumphae[/size]

[size=3] [/size]

[size=3] [/size]

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Betalade 50.000 till en advokat att kolla mina papper. De fick åka till land office för att kolla allt.

Advokaten är från Bkk

Link to comment
Dela på andra sajter

OK! Man måste alltså se till att verkligen blir registrerad hos "lantmäteriet" så att man inte blir blåst av säljaren om han struntar i att dela upp marken.

Men även om man är det så kan man tydligen inte vara trygg ( dvs om inte någon i familjen har thailändskt pass ).

"Äger man inte marken så kan man inte äga huset" enligt den thailändska myndighetspersonen i programmet.

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

"Äger man inte marken så kan man inte äga huset" enligt den thailändska myndighetspersonen i programmet.

Han var inte säker utan klämde till med ett "tror jag".

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...