Jump to content
IGNORERAD

Skicka MMS från Thailand till Sverige


UDON-CHARLIE

Recommended Posts

UDON-CHARLIE

Någon som vet om det går att skicka MMS med foton från thailändskt sim-kort till ett svenskt,

och om det går, hur gör man?

U-C

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det går.

Man gör likadant som i Sverige, dvs. först installerar man MMS inställningar på mobilen.

De kan hämtas via internet eller så kontaktar man kundtjänst och de skickar ut dem som sms.

Eller så går man till en mobiltelebutik och ber dem ordna alla inställningar för en billig peng

Ändrades av Caveman

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

UDON-CHARLIE

Har testat precis detta, flera gånger under årens lopp, men det

har aldrig fungerat.Däremot med ett svenskt sim kort i Thailand

har det gått att skicka.

-Rapporter om fler erfarenheter önskas!

Ändrades av UDON-CHARLIE
Link to comment
Dela på andra sajter

Förlåt om jag frågar åt andra hålet då? Har försökt med olika sim-kort men jag får det inte att fungera med att sända mms till Thailand. fast jag har dom rätta instälningarn i mobilen. :wacko:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest paw-76

Förlåt om jag frågar åt andra hålet då? Har försökt med olika sim-kort men jag får det inte att fungera med att sända mms till Thailand. fast jag har dom rätta instälningarn i mobilen. :wacko:

Jag tror det beror på vilket mobil abonnemang du har.Jag vet att tex comviq har avtal med D tac i Thailand.Frugan hade Truemove och henne kunde jag inte skicka till,men till dottern som hade D tac gick det bra. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Både gumman och jag har D-tac i Thailand och Comviq i Sverige och det funkar utmärkt med MMS för oss.

De andra thaibolagen har jag ej testat men skulle bli förvånad om inte den andra mobiljätten one 2 call också funkar.

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Har testat precis detta, flera gånger under årens lopp, men det

har aldrig fungerat.Däremot med ett svenskt sim kort i Thailand

har det gått att skicka.

-Rapporter om fler erfarenheter önskas!

Gör som mig, gå in i valfri mobil/telebutik i Thailand och lägg upp 50B + mobilen på disken och peka på mobilen och säg MMS.

10 minuter senare så har du rätt inställningar på din mobil :)

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har fått MMS att fungera från Thailand till Sverige men det tog ett bra tag att få till det och det automatiska inställningarna de skickade var inte helt korrekt, inte heller fick de till det i DTACs egen butik.

Men jag tog emot de automatiska inställningarna för min mobilmodell och sen fick jag manuellt gå in och ändra någonting har för mig att det var två inställningar. Just nu kan jag inte komma ihåg var det var. Gjorde likadant på polarens lur och då fungerade MMS för honom med till Sverige.

Ändrades av Gorocco
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...