Jump to content
IGNORERAD

Huggsexa i valfläsk..


noBuzz

Recommended Posts

Minns ni den där videon med Thaksin under oroligheterna förra året?

Den där Thaksin fnös åt de 500 baht de äldre fick varje månad? (samma video som västerlänningar missförstog och trodde hade med betalning till demonstranter att göra)

Nu är det tydligen bra med småpengar till pensionärer i alla fall för nu gör man gemensam sak med CPPP och lovar några hundringar mer till de gamla.

http://www.bangkokpost.com/breakingnews/240569/cppp-promises-higher-allowances-for-elderly-and-disable

http://www.bangkokpost.com/breakingnews/240554/yingluck-offers-more-for-elderly

Där ser man hur snabbt allt ändras när det är till att leverera valfläsk. :)

Om några år gissar jag att det kommer att heta att det var Thaksin som ordnade folkpension till de äldre. I alla fall i Isaan. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 66
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    14

  • MaiChai

    9

  • Tallviking

    5

  • andersbangkok

    4

Mest aktiva i denna tråd

Sam sip sam

Minns ni den där videon med Thaksin under oroligheterna förra året?

Den där Thaksin fnös åt de 500 baht de äldre fick varje månad? (samma video som västerlänningar missförstog och trodde hade med betalning till demonstranter att göra)

Nu är det tydligen bra med småpengar till pensionärer i alla fall för nu gör man gemensam sak med CPPP och lovar några hundringar mer till de gamla.

http://www.bangkokpo...rly-and-disable

http://www.bangkokpo...ore-for-elderly

Där ser man hur snabbt allt ändras när det är till att leverera valfläsk. :)

Om några år gissar jag att det kommer att heta att det var Thaksin som ordnade folkpension till de äldre. I alla fall i Isaan. :)

Ja mer pengar till dom äldre både i thai och sverige

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, möjligheten att införa vårdnadsbidrag för ensamstående föräldrar och en anständig pension har ju gått sittande aristokratiska regim helt ur händerna trots flera år av maktmissbruk. Hur har man kunna missa denna straffspark för att sälja in sig hos väljarna. Har det med IQ fiskmås månne att göra?

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Minns ni den där videon med Thaksin under oroligheterna förra året?

Den där Thaksin fnös åt de 500 baht de äldre fick varje månad? (samma video som västerlänningar missförstog och trodde hade med betalning till demonstranter att göra)

Nu är det tydligen bra med småpengar till pensionärer i alla fall för nu gör man gemensam sak med CPPP och lovar några hundringar mer till de gamla.

http://www.bangkokpost.com/breakingnews/240569/cppp-promises-higher-allowances-for-elderly-and-disable

http://www.bangkokpost.com/breakingnews/240554/yingluck-offers-more-for-elderly

Där ser man hur snabbt allt ändras när det är till att leverera valfläsk. :)

Om några år gissar jag att det kommer att heta att det var Thaksin som ordnade folkpension till de äldre. I alla fall i Isaan. :)

Kritiserade han införandet av bidraget? Var det inte som så att han sa att han själv en dag skulle komma att stå i kön för att få ut de 500 bahten eller? Då ställs det hela i annan dager eller?

Vad tycker du om Demokraternas och de andra partiernas löften förresten?

Link to comment
Dela på andra sajter

Khun Chang

Ja, möjligheten att införa vårdnadsbidrag för ensamstående föräldrar och en anständig pension har ju gått sittande aristokratiska regim helt ur händerna trots flera år av maktmissbruk. Hur har man kunna missa denna straffspark för att sälja in sig hos väljarna. Har det med IQ fiskmås månne att göra?

Det är väl viktigare att pengarna går till militären. Det är ju juntan som styr landet trots allt.

CAS183.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Atom

Ja, möjligheten att införa vårdnadsbidrag för ensamstående föräldrar och en anständig pension har ju gått sittande aristokratiska regim helt ur händerna trots flera år av maktmissbruk. Hur har man kunna missa denna straffspark för att sälja in sig hos väljarna. Har det med IQ fiskmås månne att göra?

Oavsett om Demokraterna förlorar makten eller lyckas klamra sig fast via en svag koaltionsregering så håller jag med om att de missat en straffspark, ja fan vet om de inte missat ett helt dussin straffsparkar. De första åren fanns det förmildrande omständigheter i form av en gigantisk världsekonomisk härdsmälta där Thailands 3 största köpare (EU, Japan och USA) nästan helt slutade handla och faktum är att Korn (Thailands finansminister) av flera experter anses vara den asiatiske finansminister som hanterade krisen bäst. Därefter var de handlingsförlamade i flera månader då UDD ockuperade Bangkok.

Vid upplösningen av ockupationen hade förmodligen Demokraterna kunnat vinna ett val med egen majoritet men vad har de gjort under de här 12 månaderna? Startat ett helt meningslöst krig med Kambodja och bråkat om en massa kulturella pettitesser och inte ens försökt vinna röster. Demokraterna är det enda partiet i Thailand med någon form av historia, det enda partiet som utser sina ledare på ett någotsånär demokratiskt sätt och de enda som ens bryr sig om att ha ett partiprogram. De har dessutom stöd av en absolut majoritet av näringslivet, media och diverse inflytelserika institutioner; hur kan de ha så dålig kontakt med verkligheten att det ens finns risk att ett parti ägt av en förrymd dömd brottsling vinner valet?

Förmodligen ligger dessvärre svaret i att det inte är Demokraterna som har styrt Thailand de senaste åren och om det stämmer så kommer inte de eller PT att styra Thailand de kommande 4 åren heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Minns ni den där videon med Thaksin under oroligheterna förra året?

Den där Thaksin fnös åt de 500 baht de äldre fick varje månad? (samma video som västerlänningar missförstog och trodde hade med betalning till demonstranter att göra)

Nu är det tydligen bra med småpengar till pensionärer i alla fall för nu gör man gemensam sak med CPPP och lovar några hundringar mer till de gamla.

http://www.bangkokpost.com/breakingnews/240569/cppp-promises-higher-allowances-for-elderly-and-disable

http://www.bangkokpost.com/breakingnews/240554/yingluck-offers-more-for-elderly

Där ser man hur snabbt allt ändras när det är till att leverera valfläsk. :)

Om några år gissar jag att det kommer att heta att det var Thaksin som ordnade folkpension till de äldre. I alla fall i Isaan. :)

Äsch, vad ska de med pension till? Kommer bara PT till makten så skulle ju alla bli rika inom 6 månader (Eller var det 12?) så varför sätta undan pengar till en pension som ingen kommer att behöva?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Förmodligen ligger dessvärre svaret i att det inte är Demokraterna som har styrt Thailand de senaste åren och om det stämmer så kommer inte de eller PT att styra Thailand de kommande 4 åren heller.

Hej

Jag är också osäker på hur mycket Apishit egentligen bestämmer för det har nog sina risker och kostar nog att komma till makten med Prem och generalernas hjälp.

Och detta är ju något som han borde ha varit medveten om, men förmodligen var suget efter att få bli PM så stort att han var beredd att ta risken, och det visade sig nog vara en chansning som inte gick hem, men det är å andra sidan mäktiga bundsförvanter som han har så dom kanske fixar en valseger åt honom, men gör dom det blir det säkert nya bråk och då får han väl den tveksamma äran att beordra nya massakrer på sin egen befolkning igen, men det är väl priset han får betala för att få vara Prem och generalernas egen PM där jobbet går ut på att bevara elitens privilegier och hålla folket i shack.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Jag är också osäker på hur mycket Apishit egentligen bestämmer för det har nog sina risker och kostar nog att komma till makten med Prem och generalernas hjälp.

Och detta är ju något som han borde ha varit medveten om, men förmodligen var suget efter att få bli PM så stort att han var beredd att ta risken, och det visade sig nog vara en chansning som inte gick hem, men det är å andra sidan mäktiga bundsförvanter som han har så dom kanske fixar en valseger åt honom, men gör dom det blir det säkert nya bråk och då får han väl den tveksamma äran att beordra nya massakrer på sin egen befolkning igen, men det är väl priset han får betala för att få vara Prem och generalernas egen PM där jobbet går ut på att bevara elitens privilegier och hålla folket i shack.

Mvh Isan Lover

Man skulle kunna skriva såhär:

Jag är också osäker på hur mycket Yingluck egentligen kommer bestämma för det har nog sina risker och kostar nog att komma till makten med brodern Thaksin hjälp.

Och detta är ju något som hon borde vara medveten om, men förmodligen är suget, och tvånget från Dr T, efter att få bli PM så stort att hon är beredd att ta risken, och det kommer visa sig nog vara en chansning som inte går hem, men det är å andra sidan mäktiga bundsförvanter som hon har så dom kanske fixar en valseger åt henne, men gör dom det blir det säkert nya bråk och då får hon väl den tveksamma äran att beordra nya massakrer på sin egen befolkning igen, men det är väl priset hon får betala för att få vara Dr T egen PM där jobbet går ut på att bevara familjens rikedom och möjligheter att stjäla ännu mer från landet och hålla folket i shack.

Passar bättre tycker jag

Ändrades av andersbangkok

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag är också osäker på hur mycket Apishit egentligen bestämmer för det har nog sina risker och kostar nog att komma till makten med Prem och generalernas hjälp.

Och detta är ju något som han borde ha varit medveten om, men förmodligen var suget efter att få bli PM så stort att han var beredd att ta risken, och det visade sig nog vara en chansning som inte gick hem, men det är å andra sidan mäktiga bundsförvanter som han har så dom kanske fixar en valseger åt honom, men gör dom det blir det säkert nya bråk och då får han väl den tveksamma äran att beordra nya massakrer på sin egen befolkning igen, men det är väl priset han får betala för att få vara Prem och generalernas egen PM där jobbet går ut på att bevara elitens privilegier och hålla folket i shack.

Mvh Isan Lover

Gav ett minus för detta inlägg som även för att vara från IL var otroligt enögt. Väntar nästan att nästa inlägg blir ett upprop för insamlande av pengar för inköp av bensin till nästa Bangkodemonstration för ändamålet helgar ju som vi alla vet medlen.

mvh. flor

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Appropa valflask. Ett parti lockar tydligen med gratis el och vatten igen. Det kanske kanns igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kritiserade han införandet av bidraget? Var det inte som så att han sa att han själv en dag skulle komma att stå i kön för att få ut de 500 bahten eller? Då ställs det hela i annan dager eller?

Vad tycker du om Demokraternas och de andra partiernas löften förresten?

Har för mig att han sa att "om ni väljer mig så ska ni inte behöva står i kö för att be om några 500 baht".

Thaksin gjorde ingenting för pensionärerna under tiden för TRT. När TRT valdes 2001 fick pensionärer 300 baht per månad sedan tidigare och detta belopp höjdes först av Abhisit när han blev vald.

Visst är det rätt att höja beloppet (inom ramen för budget) men det känns löjligt att först ha fnyst åt 500 baht per månad för att sedan komma med valfläsk som innebär en höjning med en hundring för de flesta.

Har ingen aning om de andra (små) partiernas vallöften. Visste inte att de hade några. :)

Vad gäller demokraternas så tycker jag inte så mycket. Känner egentligen inte att jag kan värdera dem. Och detsamma gäller PTs vallöften med.

Även om det säkert är bra för taxichaffisar att få CC med ett månadsbidrag till soppa så känns det däremot som fel satsning.

Och som en väldigt selektiv satsning. Vad blir nästa grej? CC med månadsbidrag till matolja till alla gatuståndsinnehavare?

Det känns väldigt röstköpsaktigt att rikta in sig på en viss grupp med löften om månadspeng sådär.

Vad jag personligen tycker behövs är att man breddar skattbasen och satsar på att generalisera åtgärder mer än på riktade bidrag till enskilda väljargrupper.

T.e.x gillar jag att man vill uttöka socialförsäkringen till att omfatta de grupper som är oförsäkrade. (Enligt det som står på hemsidan)

"ค่าประกันสังคม

ขยายประกันสังคมให้ครอบคลุมแรงงานนอกระบบคนไทยอายุ 15 - 60 ปี อาทิ คนขับมอเตอร์ไซค์รับจ้าง ผู้ค้าหาบเร่แผงลอบ และรวมไปถึงเกษตรกรไทยกว่า 24 ล้านคน ที่ไม่ได้อยู่ในระบบประกันสังคม เพื่อรับเงินชดเชยรายได้เมื่อเจ็บป่วย ทุพพลภาพ เสียชีวิต และชราภาพ โดยสามารถทำประกันสังคมได้ในรูปแบบสมัครใจ และรัฐบาลจะร่วมรับภาระค่าใช้จ่ายประกันสังคมในอัตราร้อยละ 30 ต่อคนต่อเดือน"

Åtgärder som dessa behövs vidareutvecklas, skyddet ökas och beloppen ökas.

Eller att man ge uttökad tillgång till billiga studielån för universitetsstudier. http://campaign.demo...amily/education

Men annars tycker jag inte så mycket konkret än så länge.

Förutom möjligen att om man jämför PTs och Demokraternas hemsidor så verkar Demokraterna ha mer genomtänkta policies än PT (om man utgår fråntillgänglig och presenterad information).

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Appropa valflask. Ett parti lockar tydligen med gratis el och vatten igen. Det kanske kanns igen.

Håller med om att det kan upplevas som röstköpspopulism.

Och tycker att det är tråkigt att man går den här vägen om man tror att det är det man måste för att vinna röster.

Däremot så är det en ganska generell åtgärd för den absolut minst bemedlade gruppen så därför kan jag tycka att det är ett bra bidrag i alla fall.

Men, om vi bortser från det och förutsätter att det handlar om ren populism - tycker du att det hade varit bättre om man inte gjorde så?

Vilket svar tycker du att man borde ha kommit med - när ens motståndare vinner terräng med populism?

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Njae valfläsk är inget vidare smakar tran , föredrar sidfläsk från grisen

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, möjligheten att införa vårdnadsbidrag för ensamstående föräldrar och en anständig pension har ju gått sittande aristokratiska regim helt ur händerna trots flera år av maktmissbruk. Hur har man kunna missa denna straffspark för att sälja in sig hos väljarna. Har det med IQ fiskmås månne att göra?

Absolut. Du verkar ju ha koll på vad du pratar om.

600 baht per månad är ju verkligen en "anständig pension". Till skillnad från 500 baht.

Hälsa fiskmåsen. :)

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Appropa valflask. Ett parti lockar tydligen med gratis el och vatten igen. Det kanske kanns igen.

Hej Wille, :)

Gratis el har väl redan den flesta som bor spartanskt utan AC och en massa andra tunga el-förbrukare, tantens mamma (bor i Sawang Daen Din) och kommer inte ihåg när hon sist betalade en elräkning.

Tydligen om elräkningen är på under 300 Baht så blir total räkningen på 0 Baht. :)

Ha en bra dag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej Wille, :)

Gratis el har väl redan den flesta som bor spartanskt utan AC och en massa andra tunga el-förbrukare, tantens mamma (bor i Sawang Daen Din) och kommer inte ihåg när hon sist betalade en elräkning.

Tydligen om elräkningen är på under 300 Baht så blir total räkningen på 0 Baht. :)

Ha en bra dag!

:wai:

Hej

Det stämmer att Thaksin indförde fri el för dom med låg förbrukning, vilket bl.a frugans pappa fick nytta av tillsammans med dom flesta andra hushållen i byn, men om det fortfarande finns kvar vet jag inte.

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det stämmer att Thaksin indförde fri el för dom med låg förbrukning, vilket bl.a frugans pappa fick nytta av tillsammans med dom flesta andra hushållen i byn, men om det fortfarande finns kvar vet jag inte.

Mvh Isan Lover

Kan Du berätta för mig när Thaksin införde fri el?

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det stämmer att Thaksin indförde fri el för dom med låg förbrukning, vilket bl.a frugans pappa fick nytta av tillsammans med dom flesta andra hushållen i byn, men om det fortfarande finns kvar vet jag inte.

Mvh Isan Lover

Hej Isan Lover :)

Finns fortfarande kvar hos tantens mamma, trots Abhisit Vejjajiva ;)

Abhisit Vejjajiva är för övrigt en trevlig herre att prata med och har "bägge fötterna på jorden", men det kanske du redan visste? :)

Ha en bra dag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Isan Lover :)

Finns fortfarande kvar hos tantens mamma, trots Abhisit Vejjajiva ;)

Abhisit Vejjajiva är för övrigt en trevlig herre att prata med och har "bägge fötterna på jorden", men det kanske du redan visste? :)

Ha en bra dag!

:wai:

För att strö ännu mera salt i såret så kan jag meddela att även jag har fri el hemma de månader jag är i Europa...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej Isan Lover :)

Finns fortfarande kvar hos tantens mamma, trots Abhisit Vejjajiva ;)

Abhisit Vejjajiva är för övrigt en trevlig herre att prata med och har "bägge fötterna på jorden", men det kanske du redan visste? :)

Ha en bra dag!

:wai:

Hej

Det var roligt att höra att den fria elen för lågförbrukarna finns kvar.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det var roligt att höra att den fria elen för lågförbrukarna finns kvar.

Mvh Isan Lover

Och vem var det som införde den?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har för mig att han sa att "om ni väljer mig så ska ni inte behöva står i kö för att be om några 500 baht".

Thaksin gjorde ingenting för pensionärerna under tiden för TRT. När TRT valdes 2001 fick pensionärer 300 baht per månad sedan tidigare och detta belopp höjdes först av Abhisit när han blev vald.

Visst är det rätt att höja beloppet (inom ramen för budget) men det känns löjligt att först ha fnyst åt 500 baht per månad för att sedan komma med valfläsk som innebär en höjning med en hundring för de flesta.

Har ingen aning om de andra (små) partiernas vallöften. Visste inte att de hade några. :)

Vad gäller demokraternas så tycker jag inte så mycket. Känner egentligen inte att jag kan värdera dem. Och detsamma gäller PTs vallöften med.

Även om det säkert är bra för taxichaffisar att få CC med ett månadsbidrag till soppa så känns det däremot som fel satsning.

Och som en väldigt selektiv satsning. Vad blir nästa grej? CC med månadsbidrag till matolja till alla gatuståndsinnehavare?

Det känns väldigt röstköpsaktigt att rikta in sig på en viss grupp med löften om månadspeng sådär.

Vad jag personligen tycker behövs är att man breddar skattbasen och satsar på att generalisera åtgärder mer än på riktade bidrag till enskilda väljargrupper.

T.e.x gillar jag att man vill uttöka socialförsäkringen till att omfatta de grupper som är oförsäkrade. (Enligt det som står på hemsidan)

"ค่าประกันสังคม

ขยายประกันสังคมให้ครอบคลุมแรงงานนอกระบบคนไทยอายุ 15 - 60 ปี อาทิ คนขับมอเตอร์ไซค์รับจ้าง ผู้ค้าหาบเร่แผงลอบ และรวมไปถึงเกษตรกรไทยกว่า 24 ล้านคน ที่ไม่ได้อยู่ในระบบประกันสังคม เพื่อรับเงินชดเชยรายได้เมื่อเจ็บป่วย ทุพพลภาพ เสียชีวิต และชราภาพ โดยสามารถทำประกันสังคมได้ในรูปแบบสมัครใจ และรัฐบาลจะร่วมรับภาระค่าใช้จ่ายประกันสังคมในอัตราร้อยละ 30 ต่อคนต่อเดือน"

Åtgärder som dessa behövs vidareutvecklas, skyddet ökas och beloppen ökas.

Eller att man ge uttökad tillgång till billiga studielån för universitetsstudier. http://campaign.demo...amily/education

Men annars tycker jag inte så mycket konkret än så länge.

Förutom möjligen att om man jämför PTs och Demokraternas hemsidor så verkar Demokraterna ha mer genomtänkta policies än PT (om man utgår fråntillgänglig och presenterad information).

Just att bredda skattebasen tror jag är viktigt, idag är det väl mindre än 10% av befolkningen i Thailand som betalat inkomstskatt vilket jag tror gör att många inte känner sig delaktiga i samhället. Jag skulle vilja se en rejäl löneökning men samtidigt att man tar ut skatt på allas lön. På så sätt skulle man nog få att samtliga känner sig delaktiga i samhället om det så bara är att de betalar in 50 baht i månaden i skatt.

Men med den egoismen som präglar samhället i Thailand så är det väl en utopi...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Just att bredda skattebasen tror jag är viktigt, idag är det väl mindre än 10% av befolkningen i Thailand som betalat inkomstskatt vilket jag tror gör att många inte känner sig delaktiga i samhället. Jag skulle vilja se en rejäl löneökning men samtidigt att man tar ut skatt på allas lön. På så sätt skulle man nog få att samtliga känner sig delaktiga i samhället om det så bara är att de betalar in 50 baht i månaden i skatt.

Men med den egoismen som präglar samhället i Thailand så är det väl en utopi...

Hej MaiChai :)

Och bara 60 000 personer betalar den högsta skatten dvs 37% och dessa står för totalt 50% av den inbetalde personliga inkomstskatten, totalt är det bara 2 300 000 personer betalar någon skatt överhuvudtaget.

Ha en riktig bra dag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej MaiChai :)

Och bara 60 000 personer betalar den högsta skatten dvs 37% och dessa står för totalt 50% av den inbetalde personliga inkomstskatten, totalt är det bara 2 300 000 personer betalar någon skatt överhuvudtaget.

Ha en riktig bra dag!

:wai:

Där har vi ett stort problem, nästan 64 miljoner medborgare i Thailand betalar ingen skatt alls. Men skulle man föreslå för "Medel-Somchai" att hans lön skulle stiga till 300 THB om dagen mot dagens drygt 200 i minimilön men att samtidigt 50 baht skulle gå i skatt så skulle han aldrig acceptera det trots att det blir en reell löneökning.

När man berättar för en thai att man betalar 30% i skatt på sin lön så tittar de ofta på en som om man kom från en annan planet-Why do you pay that, i would never do that if i had your salary...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...