Jump to content
IGNORERAD

En dyr service..


stjp8729

Recommended Posts

Hej :)

Skulle göra 3000 mila service på tantens Toyota Vigo, så hon skickade med mig 3000 Baht allt väl och servicen kostade 2430 Baht :)

På vägen från servicen så ser jag ett ställe som säljer lite audio grejor, stannar till.. Vilket jag aldrig skulle gjort.. :(

post-4239-0-18621300-1307095522_thumb.jp

post-4239-0-82452300-1307095590_thumb.jp

post-4239-0-73217600-1307095677_thumb.jp

post-4239-0-14219500-1307095767_thumb.jp

Men jag fick Bluetooth telefon, DVD, TV, Back kamera, 6 nya högtalare, I-Pod och givetvis det viktigaste ytterligare en GPS :) Tyvärr så fick jag också en tom plånbok, och trodde i min enfall att tanten skulle bli glad, men icke.. :(

Ha en gör go helg!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Otack är världens lön..

Jag såg ett litet ropplem med backkameran dock, du har ingen referenspunkt. Jag har det problemet med min back kamera, på en annan bil jag hade så var kameran monterad på taket riktad nedåt så att jag såg kofångaren i nederkant på bildskärmen, då får man en referens om avstånd till vad som är bakom.

Men utan referens så ser du saker bakom bilen men du vet inte hur långt bort dom är..

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Otack är världens lön..

Jag såg ett litet ropplem med backkameran dock, du har ingen referenspunkt. Jag har det problemet med min back kamera, på en annan bil jag hade så var kameran monterad på taket riktad nedåt så att jag såg kofångaren i nederkant på bildskärmen, då får man en referens om avstånd till vad som är bakom.

Men utan referens så ser du saker bakom bilen men du vet inte hur långt bort dom är..

Hej Odin, :)

Du vet inte hur rätt du har.. :) Normalt skall du ha stötfångaren som referenspunkt, men jag ville har kameran monterad osynligt, och då blev det som det blev, idag är den enda referenspunkten den röda linjen.

Ha en gör go fredagskväll!

:wai:

PS! När kommer ni och hälsar på?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja det är först nu som jag börjar få annat än ett blankt nej när jag pratar om att resa...

Tråkigt(?) nog så är jag istället överhopad med jobb nu men när jag betat av dom största projekten så blir det nog en snabbresa igen.

Nästa aber är att i Aug. börjar björnjakten, Bockjakten mm, i Sept ere Älgens tur och efter 1:a Okt. brakar hela helvet lös för då är det hundsläppspremiär på övrigt vilt

Och jag min stora idi*t som skulle minska lite på jakten har tvärtom skaffat ännu mer jaktmark...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Tja det är först nu som jag börjar få annat än ett blankt nej när jag pratar om att resa...

Tråkigt(?) nog så är jag istället överhopad med jobb nu men när jag betat av dom största projekten så blir det nog en snabbresa igen.

Nästa aber är att i Aug. börjar björnjakten, Bockjakten mm, i Sept ere Älgens tur och efter 1:a Okt. brakar hela helvet lös för då är det hundsläppspremiär på övrigt vilt

Och jag min stora idi*t som skulle minska lite på jakten har tvärtom skaffat ännu mer jaktmark...

"Bockjakten"??????

Kan det betyda att damerna jagar bockar..tänker då på h--bockar? var sker detta? Kan man anmäla sig som frivillig?

Annars brukar det ju oftast vara bockarna som jaga damer t.ex. i fiskebyn.

Tips mottages tacksamt! :av-109998::rotfl:

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi e ju inte ensamma i vår fauna om epitetet Bock, vi har ju Råbock åxå... Sågbock, träbock är fler exempel...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dito kompis, fast jag lägger in mitt veto ang. dryck... Men en och annan Bloody Mary kan nog dyka upp...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kanske borde också skaffa en backkamera till Volvo:n så du inte råkar nästan köra på någon giggle.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Wow - vilken anläggning! Vill ha!

Tyvärr så har du helt rätt i att vi (män å kvinnor) talar olika språk.

Hemma brukar det bli lite varannan princip. Skaffar jag en ny subwoofer till tv'n så kan hon köpa en ny 30 cm stekpanna från Jamie Oliver eller liknande..

:-)

Män är från Mars, kvinnor är från Venus

Vad är det man brukar säga om kvinnor? Man skall inte lyssna på vad dem säger, man skall förstå vad de menar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kanske borde också skaffa en backkamera till Volvo:n så du inte råkar nästan köra på någon giggle.gif

Hej formula1 :)

XC90:n skall säljas nu så tänker inte skaffa en backcamera till den, men kanske överväger en backcamera till den nya bilen.. ;) Det är ju lite onödigt att backa över motorcycklar, eller hur? ;)

Ha en go helg, och ta lite bilder från Orust!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Hej :)

Skulle göra 3000 mila service på tantens Toyota Vigo, så hon skickade med mig 3000 Baht allt väl och servicen kostade 2430 Baht :)

På vägen från servicen så ser jag ett ställe som säljer lite audio grejor, stannar till.. Vilket jag aldrig skulle gjort.. :(

post-4239-0-18621300-1307095522_thumb.jp

post-4239-0-82452300-1307095590_thumb.jp

post-4239-0-73217600-1307095677_thumb.jp

post-4239-0-14219500-1307095767_thumb.jp

Men jag fick Bluetooth telefon, DVD, TV, Back kamera, 6 nya högtalare, I-Pod och givetvis det viktigaste ytterligare en GPS :) Tyvärr så fick jag också en tom plånbok, och trodde i min enfall att tanten skulle bli glad, men icke.. :(

Ha en gör go helg!

:wai:

Köpte nått liknande till min bil men jag monterade aldrig dit backkameran...alldeles för krångligt att montera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad ska du ha för bil när du har sålt den? huh.gif Jag åker inte upp till Orust i veckan sad.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Tja det är först nu som jag börjar få annat än ett blankt nej när jag pratar om att resa...

Tråkigt(?) nog så är jag istället överhopad med jobb nu men när jag betat av dom största projekten så blir det nog en snabbresa igen.

Nästa aber är att i Aug. börjar björnjakten, Bockjakten mm, i Sept ere Älgens tur och efter 1:a Okt. brakar hela helvet lös för då är det hundsläppspremiär på övrigt vilt

Och jag min stora idi*t som skulle minska lite på jakten har tvärtom skaffat ännu mer jaktmark...

Ja men då spikar vi 15 dec :av-109998::crazy:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Wow - vilken anläggning! Vill ha!

Tyvärr så har du helt rätt i att vi (män å kvinnor) talar olika språk.

Hemma brukar det bli lite varannan princip. Skaffar jag en ny subwoofer till tv'n så kan hon köpa en ny 30 cm stekpanna från Jamie Oliver eller liknande..

:-)

Män är från Mars, kvinnor är från Venus

Vad är det man brukar säga om kvinnor? Man skall inte lyssna på vad dem säger, man skall förstå vad de menar.

Hon som såg så timmid ut :giggle: En Lejoninna :great:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Hej formula1 :)

XC90:n skall säljas nu så tänker inte skaffa en backcamera till den, men kanske överväger en backcamera till den nya bilen.. ;) Det är ju lite onödigt att backa över motorcycklar, eller hur? ;)

Ha en go helg, och ta lite bilder från Orust!

:wai:jo ja tackar :crazy:

Sällja :crazy: bara gå å hämmta :dance1::great:

MVH Avundsjuke clirre

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Hon som såg så timmid ut :giggle: En Lejoninna :great:

Tja, vad är det man säger, I de lugnaste vatten.osv

En varg i fårakläder.

Fast det är väl som med myntet - allt har två sidor. Dom kan ju vara ganska bra att ha också - kvinnorna alltså.

Tag hand om dig Clirre!

:-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...