Jump to content
IGNORERAD

Thailands granne har flest dollarmiljonärer i världen


noBuzz

Recommended Posts

Thailands granne har flest dollarmiljonärer i världen (relativt sin befolkning).

15.5% av alla medborgare i Singapore har en miljon dollar, eller mer, i personlig förmögenhet.

http://www.e24.se/ma...den_2848739.e24

Hej NoBuzz, :)

Jag trodde Malaysia var granne till Thailand och Singapore granne till Thailand ;)

Ha en riktigt go helg!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej NoBuzz, :)

Jag trodde Malaysia var granne till Thailand och Singapore granne till Thailand ;)

Ha en riktigt go helg!

:wai:

Jag trodde Singapore var granne till Malaysia ;) ;)

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart är det så. Nästgårdsgranne kanske man skulle säga. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Atom

Jag kan inte se i undersökningen om de räknar med värdet av ens primära boende men om det är medräknat så är ju rikedomen i ett land som Singapore inget värd då 1 miljon USD är ungefär vad en helt normal 3:a kostar och någonstanns måste man ju bo. Med samma utveckling på bostadspriser i Sverige så hade nog alla svenskar som köpt en villa på 80-talet eller tidigare varit dollarmiljonärer idag om de haft likviditet nog att amortera av lånet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Tommy, :)

Se där även den sämste kan ha fel ibland.. :) Tryckfels Nisse var i farten... Givetvis är det så..

Ha en gör go Fredagskväll!

:wai:

Hade en go kväll, hoppas du hade detsamma!

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan inte se i undersökningen om de räknar med värdet av ens primära boende men om det är medräknat så är ju rikedomen i ett land som Singapore inget värd då 1 miljon USD är ungefär vad en helt normal 3:a kostar och någonstanns måste man ju bo. Med samma utveckling på bostadspriser i Sverige så hade nog alla svenskar som köpt en villa på 80-talet eller tidigare varit dollarmiljonärer idag om de haft likviditet nog att amortera av lånet.

Typ som i stockholm då, med skillnaden att här belånar man upp till taket och äger egentligen ingenting ;-)

Och hur många amorterar i Sverige? 5-10% ? Resten amorterar 500spänn i månaden.

//bubblan

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...