Jump to content
IGNORERAD

Herr Chang måste ha arbetstillstånd..?


hakancnx

Recommended Posts

Enligt en artikel i "Chiang-Mai Citylife" så har sk "crack-downs" gjorts på utländska musikutövare i staden.

Artikeln kan läsas här

Detta gäller även för Karaoke, eller som han från Chiang Mai Employment Office, Department of Work Permits uttrycker det: "It's when you perform activities which help someone (or yourself) earn an income, that is not OK"

Så om Herr Chang sjunger på en karaokebar så kan han hamna i finkaburen... ? :dance1:

Tror inte det, ingen domare skulle nog rimligen kunna påstå att någon kan tjäna pengar på Herr Changs skönsång..:giggle:

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt en artikel i "Chiang-Mai Citylife" så har sk "crack-downs" gjorts på utländska musikutövare i staden.

Artikeln kan läsas här

Detta gäller även för Karaoke, eller som han från Chiang Mai Employment Office, Department of Work Permits uttrycker det: "It's when you perform activities which help someone (or yourself) earn an income, that is not OK"

Så om Herr Chang sjunger på en karaokebar så kan han hamna i finkaburen... ? :dance1:

Tror inte det, ingen domare skulle nog rimligen kunna påstå att någon kan tjäna pengar på Herr Changs skönsång..:giggle:

HC skulle nog kunna göra sig en liten hacka ändå på folk som vill att han skall sluta misshandla mikrofonen :crazy:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Enligt en artikel i "Chiang-Mai Citylife" så har sk "crack-downs" gjorts på utländska musikutövare i staden.

Artikeln kan läsas här

Detta gäller även för Karaoke, eller som han från Chiang Mai Employment Office, Department of Work Permits uttrycker det: "It's when you perform activities which help someone (or yourself) earn an income, that is not OK"

Så om Herr Chang sjunger på en karaokebar så kan han hamna i finkaburen... ? :dance1:

Tror inte det, ingen domare skulle nog rimligen kunna påstå att någon kan tjäna pengar på Herr Changs skönsång..:giggle:

Nu blir jag besviken... min version av Frank Sinatras My Way kan ingen thailändare matcha!

Jag har till och med blivit bjuden på whisky av thailändsk polis efter framträdande. Tyvärr inga bildbevis (tordes inte ta fram kameran), men fru Chang kan bekräfta. Eller, vänta lite nu, det var kanske fru Changs sång man uppskattade?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu blir jag besviken... min version av Frank Sinatras My Way kan ingen thailändare matcha!

Jag har till och med blivit bjuden på whisky av thailändsk polis efter framträdande. Tyvärr inga bildbevis (tordes inte ta fram kameran), men fru Chang kan bekräfta. Eller, vänta lite nu, det var kanske fru Changs sång man uppskattade?

Herr Chang har talat.

Jag misstänker att det rörde sig om duett framförd av herr och fru Chang. Där någon av "misstag" råkade stänga av herr Changs mikrofon.

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Vadå... jag är väl loo maak? Åtminstone när bilden togs 2003.

DSC_5806.jpg

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...