Jump to content
IGNORERAD

Liten fundering...


kharess

Recommended Posts

Jag kom att tänka på en sak under lunchen idag.

En radio-reklam dök upp ang insamling till de drabbade av tyfonen i Burma.

En kollega suckade och tyckte att det fick vara nog av allt "tjat om Burma".

Eftersom man i sitt Thailands-hjärta känner för dessa områden så reagerade jag genast. Bara för att det hände för ett tag sen så betyder inte det att man ska glömma. Det tar tid att återuppbygga och hjälpa de drabbade, och Burmas politiska tillstånd gör inte saken lättare.

Jag får till svar att jag bara bryr mig för att jag gillar Thailand så mycket.

Jag svarade emot, men sedan slog det mig; det är hur sant som helst. Och en smula naturligt också. Det är klart att man bryr sig mer när det ligger en närmre hjärtat.

Naturligtvis är det fruktansvärt när svält, naturkatastrofer och krig etc drabbar t ex afrikanska länder eller europeiska, men man reagerar starkare när det sker i/omkring Thailand. Tyvärr är det så. Jag önskar, som alla andra, att det fanns något vi kunde göra för hela världens behövande befolkning, men en människa kan inte rädda alla, och vi får hoppas att det finns hjälp att ge från andra håll. Thailand är mitt hjärtas värme.

Jag kom då att tänka på, om Skåne drabbas; höjer man ens på ögonbrynen?  :whistle:

Never forget Sadako Sasaki.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

Håller med...

Tänk om grabbar typ Zlatan kunde hjälpa till lite istället...  :morgon:

Läste i Kvällsposten idag om hans nya badkar för 275000:- !!!

.och tapeterna till vardagsrummet för 250000:- !!!

För att bara nämna några exempel...

VARFÖR måste folk överdriva så kollosalt mycket bara för de har pengar till det...

:fan1::fan1::fan1::fan1::fan1:

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hörde för ett par veckor sen, att dom styrande i Burma vill att dom som fått bistånd av landet ska betala tillbaka

det dom fått.

För dom tror att befolkningen jobbar bättre då . Hörde det på radion här . Helt sjukt om det är så.  :grrrrrr:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Håller med...

Tänk om grabbar typ Zlatan kunde hjälpa till lite istället...  :morgon:

Läste i Kvällsposten idag om hans nya badkar för 275000:- !!!

.och tapeterna till vardagsrummet för 250000:- !!!

För att bara nämna några exempel...

VARFÖR måste folk överdriva så kollosalt mycket bara för de har pengar till det...

:fan1::fan1::fan1::fan1::fan1:

haha värsta avundsjukan på länge hahahaha och töntigaste inlägget :lol: men det va roligt :mdr:

Sedan så vet du inte hur mycket han donerar eller inte!

Juan

Att märka ord är den dummes sätt att verka vis.

Link to comment
Dela på andra sajter

Världen är sjuk, så även Burma.

Har svårt att bli upprörd över Zlatans badkar, det kostade 250.000 att hyra en veckas semester på den förra båten jag jobbade på, man kunde åka 12st passagerare för det priset, dock tillkommer Mat, sprit och Diesel...

Och det var US-dollar.

Båten är inte med bland de 100 största Yachterna i världen, men var rätt populär att hyra.

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

:D:D:D

Inte ett dugg avundsjuk så där tar du rejält fel...

Tycker bara det är patetiskt att överdriva allting på det viset... :neutral:

Jag är jätteglad för mitt 30000:- kar och det fungerar fullt tillfredsställande...   ;)

Skulle faktiskt inte vilja byta med honom och ha all den uppmärksamheten över mig hela tiden...

Kändisskapet har en stor baksida med som inte många inser hur den är förrän de är där...

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

Quote

Världen är sjuk, så även Burma.

Har svårt att bli upprörd över Zlatans badkar, det kostade 250.000 att hyra en veckas semester på den förra båten jag jobbade på, man kunde åka 12st passagerare för det priset, dock tillkommer Mat, sprit och Diesel...

Och det var US-dollar.

Båten är inte med bland de 100 största Yachterna i världen, men var rätt populär att hyra.

:D:D:D

Är inte upprörd heller Tommy... ;)

Jag tog mest detta som ett dagsfärskt exempel på hur vissa människor kan kasta ut pengar i överflöd med tanke på ämnet i tråden...

Jag vet att det finns ännu sjukare saker precis som du skriver där folk kan kasta bort sina pengar på nöje och glamour...  :sleep:

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

:D:D:D

Inte ett dugg avundsjuk så där tar du rejält fel...

Tycker bara det är patetiskt att överdriva allting på det viset... :neutral:

Jag är jätteglad för mitt 30000:- kar och det fungerar fullt tillfredsställande...   ;)

Skulle faktiskt inte vilja byta med honom och ha all den uppmärksamheten över mig hela tiden...

Kändisskapet har en stor baksida med som inte många inser hur den är förrän de är där...

Skulle inte heller byta med Zlatan, jag hatar fotboll ;)

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

Faaaaaaan vad häftigt...

Jag har hittat en sak du och jag har gemensamt Tommy...  :great::great::party:

Nu fick du ett + bara för det... hehe

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

Haller helt med kharess i hans fundering, helt klart bryr man sig mer om de eller det man kanner drabbas an om det ar

personer fran en plats som man knappt kan peka ut pa kartan. Det ar nog ingen slump att pengarna strommade in till

Thailand efter tsunamin medans lander med storre behov och mindre egen formaga, typ Indonesien, knappt fick nagot.

Tycker ocksa Grevenigrevie's uttalande ar ogenomtankt, dels har han givetvis ingen aning om hur mycket Zlatan

skanker till valgorenhet och dels ar rikedom alltid relativt. Precis som Zlatan's tapeter kostade 100 ganger mer an mina

sa har min dotter leksaker som kostar 100 ganger mer an vad grannen lagt ut pa sin dotters leksaker. For Zlatan ar

tapeter for 250,000 spann ingen utgift och detsamma galler min dotters leksaker. Zlatan skulle sakert klarat sig med

billigare tapeter och min dotter skulle klarat sig med farre/billigare leksaker men var persons utgifter star forhoppningsvis

i relation till personens inkomster och sa ska det val vara.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...