Jump to content
IGNORERAD

Varför åker du till Thailand själv?


Herr Chang

Att åka till Thailand själv  

121 röster

  1. 1. År det bättre att att åka till Thailand själv?

    • Nej
      12
    • Nja, det det beror på vem jag skulle åka med
      26
    • Ja
      54
    • Fråga min thaipartner
      7
    • Vet ej
      2
    • Om jag måste
      20


Recommended Posts

Om frågan är ställd rent allmänt eller om det menas att man åker utan sin partner vet jag inte.. Men själv är jag singel och föredrar att åka ensam. Tycker det bara är jobbigt att behöva ta hänsyn till andra människors vilja under min semester.. Än värre att behöva vänta på någon som ligger bakfull och inte orkar stiga upp när man ska iväg och göra något eller dito.. Med de pengar jag spenderar under mina resor så vill jag gärna bestämma själv när, var och hur jag gör saker och ting, jag är väldigt spontan och hatar att planera saker under min semester.. Men alla är vi olika..

Precis så var det när jag var singel. Man har spenderat alldeles för mycket tid med att vänta på någon som inte kliver upp eller inte vill hit eller

dit när man själv vill, eller vill hit och dit man själv inte vill. När man åker ensam så får man hela tiden göra dom saker man själv tycker om, dessutom finns det väldigt mycket trevligt folk att bara stöta på under en resa. Folk som man inte skulle lära känna på samma sätt om man åker med sällskap.

Numera är det annorlunda med fru och barn. Men frugan är så jäkla tråkig att kommer vi bara upp till släkten så är hon nöjd. Åker numera faktiskt ganska gärna med bara dottern. Sedan hon blev 10år har hon och jag brukat göra en del veckoutflykter. Hon är ganska vetgirig och påhittlig så det brukar vara kul. Mera åt det hållet att hon drar med sig mej än att jag ska måsta dras med henne. Nu är hon 16 så hon vill nog inte åka med farsan längre. Då kanske man får göra någon ensamresa igen. Undrar om det är lika roligt som förut, nu när man är stadgad?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 66
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • hamnoi

    5

  • Avregistrerad clion

    3

  • Tommy

    3

  • Odin

    3

Mest aktiva i denna tråd

Att slå fast hörntänderna i mig nu innebär bara byggdamm.

Ska dock se till att vara hörntandsvänlig till sommaren. :)

På tal om att åka själv till Thailand (eller i Thailand) så sker det ytterst sällan.

Det lovas, men levereras sällan.

Har säkert varit på väg ensam ett tiotal gånger på utflykt, men i sista sekund när tittar i backspegeln, så ser jag frugan och resten av familjen hopkrupen i baksätet.

Men nästa vecka, då blir det en förhoppningsvis en ensamresa till norra Surin för en otrevlig bakfylla och frågor om vad som hände "igår".

Jag som trodde att nästa vecka inkluderade en moderatorträff i Ayutthaya. Med bakfylla.

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Men då är det väl inte själv ?

ELLER har jag missat någon liten sak någonstans ?

:great::dance::crazy: man lever bara en gång.men darlingen förstår inte det .så det blir nog ingen resa till vintern :diablo:

ds nä nu ska ja inte va sånn :whoco5:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Jag kan hjälpa dej hitta en duktig och snäll barnpasserska ;)

MVH Tommy

5 :av-109998:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

själv älskar jag min familj och min fru älskar mig så hon släpper aldrig iväg mig själv i Thailand med mer en 300 bhattingar på fickan.jag tror inte hon litar på mig?

Link to comment
Dela på andra sajter

Att slå fast hörntänderna i mig nu innebär bara byggdamm.

Ska dock se till att vara hörntandsvänlig till sommaren. :)

På tal om att åka själv till Thailand (eller i Thailand) så sker det ytterst sällan.

Det lovas, men levereras sällan.

Har säkert varit på väg ensam ett tiotal gånger på utflykt, men i sista sekund när tittar i backspegeln, så ser jag frugan och resten av familjen hopkrupen i baksätet.

Men nästa vecka, då blir det en förhoppningsvis en ensamresa till norra Surin för en otrevlig bakfylla och frågor om vad som hände "igår".

Aya brukar säga att ``du kan åka själv´´när jag tjatat för mycket om att åka, men jag vet listig som jag är att det är bara en fint. Om jag skulle säga : ja ok jag åker själv så skulle världskrigen verka som `à fart in space.

Men ärligt så föredrar jag att resa med henne, saknar ju henne efter en 8 timmars arbetsdag,hur f-nskulle det då inte vara efter några veckor i en annan världsdel...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

falukorven

Skulle vara bra gott åka själv en gång för gamla minnens skull. Men det är inte aktuellt. Man får ju inte gå på 7-eleven i Thailand själv utan måste ha koppel på sig.

Inte är det skickat med posten i alla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Aya brukar säga att ``du kan åka själv´´när jag tjatat för mycket om att åka, men jag vet listig som jag är att det är bara en fint. Om jag skulle säga : ja ok jag åker själv så skulle världskrigen verka som `à fart in space.

Men ärligt så föredrar jag att resa med henne, saknar ju henne efter en 8 timmars arbetsdag,hur f-nskulle det då inte vara efter några veckor i en annan världsdel...

Bra Odin att du kallar tjejen för sitt namn,det är bra mycket trevligare.Åka själv är bäst saknar den tiden.Mvh bajen

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Många svar, men frågan var, varför åker du ensam?

inte om du vill.

MVH//Jocko

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Många svar, men frågan var, varför åker du ensam?

inte om du vill.

MVH//Jocko

För att kunna göra vad jag vill,när jag vill,hur jag vill.Mvh bajen

Link to comment
Dela på andra sajter

Första resan 95 med 3 polare och en av deras fäder (gammal sjöman helt utan skrupler :)).

Har åkt "parallelt" med polare men dom kan man ju umgås med hemma. :giggle:

Är väl uppe i 30-talet resor nu, alltid ensam.

Sista resan var jag faktiskt riktigt less på Thailand, blev en paniksemester bara en månad efter jag varit nere PGA för många sparade semesterdagar och nytt stundande konsultuppdrag.

Letar lite efter nya "utmaningar" och alla tips mottages tacksamt. :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Gjorde misstaget en gång att jag lovade "polarens polare",

att; -Visst kan du hänga med, det ska bli kul. :suicide:

Det blev det....INTE

Han kärade ner sig som en tonåring nån av dom första kvällarna.

Svartsjuk som en korp.

Det kändes som halva min semester gick ut på att agera fredsförhandlare.

Däremot har man ju träffat på en hel del trevliga prickar under resans gång,

både svenskar och thai och andra nationaliteter,

som man tillbringat en eller flera dagar tillsammans med.

Sånt är ju skitkul.

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Heh åka själv kan jag nog glömma.

Kommer ihåg i lamai när jag stannade till på ett internetcafe på hemvägen när jag handlat lite chang.

Tog ett par timmar där i lugn tempo och fick dricka lite chang också.

Väl hemma i bungaloven så lyfte taket ett par tum.

Alldrig sett tjejen så arg innan. ;)

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

nissefisk1

Ja, det är köparens marknad.hehe... :whistle:

Haha just det :)

Själv åker jag ner ensam som vanligt den 10 september och stannar ca 5-6 månader.

Link to comment
Dela på andra sajter

För att jag har massvis med vänner på plats i Thailand...

Skämt åsido, i mitt jobb så reser jag ofta själv till de mest märkliga platser och jag uppskattar faktiskt det då man inte behöver ta hänsyn till någon annan-inte stå med damen i skoaffären under två timmar för att välja rätt dojor, inte tvingas i säng innan 22 för att inte missa frukosten, inte leta hela staden runt efter det nudelstånd som hennes kompis berättat om...

Att resa med en dam kan vara påfrestande så jag avstår gärna från att bjuda in henne. Själv är bäste dräng!

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag åker helst själv ! Som andra har påpekat så får man sköta sig själv och inte behöva att ta hänsyn till någon annan . Och vill man ha sällskap så finner man alltid någon att sitta och prata med .

Ändrades av Siamways
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...