Jump to content
IGNORERAD

Varför åker du till Thailand själv?


Herr Chang

Att åka till Thailand själv  

121 röster

  1. 1. År det bättre att att åka till Thailand själv?

    • Nej
      12
    • Nja, det det beror på vem jag skulle åka med
      26
    • Ja
      54
    • Fråga min thaipartner
      7
    • Vet ej
      2
    • Om jag måste
      20


Recommended Posts

Ja, det är köparens marknad.hehe... :whistle:

rotfl.gif Jo när man var singel såwhistle.gif Då gick telefonen varm om nätterna , där var det inte low seasongiggle.gif. Skämt åsido ...Jag har det bättre nu med familj, Inte lika mycket "bonnis" över vad man hade hittat på dagen (läs natten) innan. MVH HNjap.gif

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 66
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • hamnoi

    5

  • Avregistrerad clion

    3

  • Tommy

    3

  • Odin

    3

Mest aktiva i denna tråd

Vi tänker lika i mycket H.N.

De e jäkligt skönt att vara i Los. under lowseason inga köer och servicepersonal har tid att göra sitt jobb mm.

great.giffriends.gif. Ska ni ner något i sommaren? Vi åker 10/7- 4/8 MVH HNjap.gif

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi tänker lika i mycket H.N.

De e jäkligt skönt att vara i Los. under lowseason inga köer och servicepersonal har tid att göra sitt jobb mm.

Jag tycker att hittills så liknar detta årets lågsäsong inte tidigare år.

Tjock trafik på vägarna och mycket folk överallt - iaf dagtid (Pattayaområdet).

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest paw-76

Till min förvåning avböjer fru Chang av diverse skäl att följa med mig till Thailand 8 juni. Då andra forummedlemmar avstår att följa med så får jag väl åka själv.

Nu undrar jag hur vanligt det är att man åker själv till Thailand?

Vad gäller mig själv är det så att jag lätt åker ensam. Så mitt val blir "Om jag måste". Även om det vore trevligare och mer praktiskt med sällskap.

Herr Chang har talat.

Men du brukar väl åka runt med din svåger.Då har du en resekompis och nån som övervakar dig. :giggle: Tycker själv att det är riktigt skönt att åka själv.Men det är svårt nu för tiden. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Jag tog ett eget beslut att efter tsunamin åka ner själv. Hade bokat veckan efter til Phuket. Var i valet och kvalet att åka. Men vill så gärna åka . Då sa en kamrat till mig åk till Jomtien. Det gjorde jag ensam. Det var skitkul. Då måsta man ut och träffa människor. Man var populär då. Spelade golf drack chang och hade kul. Dom sista åren har jag också åkt ner själv men då har frugan mött upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror inte frugan släpper iväg mig eftersom hon vet att jag är en obotlig slarver.

Snake

Bättre ringla än vingla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Om frågan är ställd rent allmänt eller om det menas att man åker utan sin partner vet jag inte.. Men själv är jag singel och föredrar att åka ensam. Tycker det bara är jobbigt att behöva ta hänsyn till andra människors vilja under min semester.. Än värre att behöva vänta på någon som ligger bakfull och inte orkar stiga upp när man ska iväg och göra något eller dito.. Med de pengar jag spenderar under mina resor så vill jag gärna bestämma själv när, var och hur jag gör saker och ting, jag är väldigt spontan och hatar att planera saker under min semester.. Men alla är vi olika..

Link to comment
Dela på andra sajter

Om frågan är ställd rent allmänt eller om det menas att man åker utan sin partner vet jag inte.. Men själv är jag singel och föredrar att åka ensam. Tycker det bara är jobbigt att behöva ta hänsyn till andra människors vilja under min semester.. Än värre att behöva vänta på någon som ligger bakfull och inte orkar stiga upp när man ska iväg och göra något eller dito.. Med de pengar jag spenderar under mina resor så vill jag gärna bestämma själv när, var och hur jag gör saker och ting, jag är väldigt spontan och hatar att planera saker under min semester.. Men alla är vi olika..

Så resonerade jag före familj bildades, då ändrar ju sig saker och ting.

Men håller absolut med knasen, skönt att slippa ta hänsyn till andra.

Men också helt ok att åka med familjen, men det är ju liksom en annan "grej"

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Åker gärna själv då jag kan gå i mitt eget tempo och göra precis vad jag vill.

Link to comment
Dela på andra sajter

Åker för att komma hem, vilket jag inte gör än på en månad tyvärr.

/SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Till min förvåning avböjer fru Chang av diverse skäl att följa med mig till Thailand 8 juni. Då andra forummedlemmar avstår att följa med så får jag väl åka själv.

Nu undrar jag hur vanligt det är att man åker själv till Thailand?

Vad gäller mig själv är det så att jag lätt åker ensam. Så mitt val blir "Om jag måste". Även om det vore trevligare och mer praktiskt med sällskap.

Herr Chang har talat.

Ibland kan det vara skönt att få lite distans till Kärleken eller? :ironi:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du får åka själv bara du tar med dig Joel :gasp: :gasp: säger Darlingen :heat:

Men då är det väl inte själv ?

ELLER har jag missat någon liten sak någonstans ?

Att prata innan man tänker är som att torka sig i röven innan man skiter

Link to comment
Dela på andra sajter

Men då är det väl inte själv ?

ELLER har jag missat någon liten sak någonstans ?

Tja,en liten gnutta ironi kanske...

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Har blivit många resor i mina dagar. Senaste räkningen var det 69 länder och fem världsdelar och resorna har gjorts med partners, med kompisar, ensam och alla möjliga kombinationer av detta. En gång reste vi ut 5 kompisar 2 flög in efter några veckor och 5 knoppades av efterhabd och den 6:e återsåg jag på en busshållsplats i Hong Kong. Nästa resa blir med partner till Bangkok och en sidoresa till Tokyo/Seoul på egen hand

Att ha sällskap på resor har både för och nackdelar. Fördelarna är väl att man köra sin egen takt och välja egna sevärdheter.

Nackdelen är att det kan vara lite tomt ibland. Taipei tex. var tråkigt dom första dagarna till jag träffde några Amerikaner.

Manhattan tex. kan jag strosa ensam i flera dagar utan att känna mig ensam.

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Trevligt att denna tråd fått sådan respons!

För egen del bör jag kanske förtydliga att jag själv ser det som en stor fördel att ha med en kompanjon på resan. Speciellt om man åker runt mycket, bara en sådan banal sak som att besöka toaletten blir mycket lättare om man har en pålitlig person som håller koll på bagaget. Jämfört med att släpa med bagaget in på toaletten...

Jag tycker också det är berikande när man kan dela på diverse tröttsamma uppgifter som att boka flyg och hotell. Speciellt när inspirationen tryter...

Visst kan man resa själv, men jag tror jag börjar bli för gammal för det ;)

Och ja, förhandlingar med svåger Chang via fru Chang är nu avslutade. Han kommer att ta hand om mig åtminstone första veckan kommande resa.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir de möcke svingande med klubborna HC? :drinks:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Annars så ere ju bara att åka upp till Isaan, halva moderationsgänget är väl där i sommar eller?

Slå fast hörntänderna i nacken på P3 så får du en garanterat rolig tid, och gubbarna på Farang connection är ju åxå hur jäkla sköna som helst.

Hur som jag hade jäkligt gärna rest med dej om jag bara haft möjlighet, men mammon har slagit klorna i undertecknad så det blir att slava här i mitt anletes svett. Tyvärr..

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Trevligt att denna tråd fått sådan respons!

För egen del bör jag kanske förtydliga att jag själv ser det som en stor fördel att ha med en kompanjon på resan. Speciellt om man åker runt mycket, bara en sådan banal sak som att besöka toaletten blir mycket lättare om man har en pålitlig person som håller koll på bagaget. Jämfört med att släpa med bagaget in på toaletten...

Jag tycker också det är berikande när man kan dela på diverse tröttsamma uppgifter som att boka flyg och hotell. Speciellt när inspirationen tryter...

Visst kan man resa själv, men jag tror jag börjar bli för gammal för det ;)

Och ja, förhandlingar med svåger Chang via fru Chang är nu avslutade. Han kommer att ta hand om mig åtminstone första veckan kommande resa.

Herr Chang har talat.

Herr Chang.Med din humor och dina lagom kritiska ögon kommer det inte bli några TRUBBEL på din resa.

Hoppas träffa dig i Thailand i december,om inte så får väl jag och hustrun gå på någon forumträff som gammal ANGEREDSBO.

'

Ha ett.

Mvh jrk

Ändrades av jrk
Link to comment
Dela på andra sajter

Du får åka själv bara du tar med dig Joel :gasp: :gasp: säger Darlingen :heat:

Jag kan hjälpa dej hitta en duktig och snäll barnpasserska ;)

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Annars så ere ju bara att åka upp till Isaan, halva moderationsgänget är väl där i sommar eller?

Slå fast hörntänderna i nacken på P3 så får du en garanterat rolig tid, och gubbarna på Farang connection är ju åxå hur jäkla sköna som helst.

Hur som jag hade jäkligt gärna rest med dej om jag bara haft möjlighet, men mammon har slagit klorna i undertecknad så det blir att slava här i mitt anletes svett. Tyvärr..

Att slå fast hörntänderna i mig nu innebär bara byggdamm.

Ska dock se till att vara hörntandsvänlig till sommaren. :)

På tal om att åka själv till Thailand (eller i Thailand) så sker det ytterst sällan.

Det lovas, men levereras sällan.

Har säkert varit på väg ensam ett tiotal gånger på utflykt, men i sista sekund när tittar i backspegeln, så ser jag frugan och resten av familjen hopkrupen i baksätet.

Men nästa vecka, då blir det en förhoppningsvis en ensamresa till norra Surin för en otrevlig bakfylla och frågor om vad som hände "igår".

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan hjälpa dej hitta en duktig och snäll barnpasserska ;)

MVH Tommy

Det där svaret oroar nog mer än det hjälper.

Mvh jrk

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där svaret oroar nog mer än det hjälper.

Mvh jrk

Hmm, ja kanske om Clion berättar om Barnpasserskan för sin fruga, annars finns det väl inget att oroa sig för?

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

great.giffriends.gif. Ska ni ner något i sommaren? Vi åker 10/7- 4/8 MVH HNjap.gif

Kommer ner till Thailand den 23/7 till 20/8 , kanske kan ses där nere ?

Mvh SWEDEMAN

Mvh SWEDEMAN

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer ner till Thailand den 23/7 till 20/8 , kanske kan ses där nere ?

Mvh SWEDEMAN

Okgreat.gif. Hur ligger eran "plan". Vi börjar uppe med det obligatoriska släktbesöket i Khon Kaen och avslutar med 3-4 dagar i BKK. Däremellan är inget spikat. Kan bli Koh Samui. En polare ska med oxå och han är "speleman" o vill gärna ha ett litet damutbud att vila ögonen påwhistle.gif. MVH HNjap.gif

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Annars så ere ju bara att åka upp till Isaan, halva moderationsgänget är väl där i sommar eller?

Slå fast hörntänderna i nacken på P3 så får du en garanterat rolig tid, och gubbarna på Farang connection är ju åxå hur jäkla sköna som helst.

Hur som jag hade jäkligt gärna rest med dej om jag bara haft möjlighet, men mammon har slagit klorna i undertecknad så det blir att slava här i mitt anletes svett. Tyvärr..

Du Svettgiggle.gif

Mvh jrk

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...