Jump to content
IGNORERAD

[Nyhet] Kyligt mottagande för Abhisit i Bangkok


MPR Nyheter

Recommended Posts

Du inte kan ha bedrivit affärsverksamhet i Thailand under Thaksins tid. Jag gjorde det. Om du hade gjort det hade du nog, precis som jag, kräkts över den skenhelighet och dubbelmoral han införde. Snacket om "jag är redan så rik så jag behöver inte mer pengar" motsades av vad han gjorde; tog mutor av helt nya nivåer, snodde åt sig till övriga familjen (systern som fick taxikoncessionen och parkeringskoncessionen vid BKK nya flygplats, sonen som fick vägtullarna på vägen till Pattaya, köpet av marken i Bangkok, hur det gick till när han byggde Alpine golfbana på helig mark och företag som "frivilligt" var med och sponsrade hela bygget mfl)

De lokala radiostationerna som hade program mot Thaksin, de lades ner eller terroriserades så dom stängde.

Hela affärslivet genomsyrades av försiktighet så man inte trampade Thaksin på tårna för då.

Jag skall förklara det enkelt för dig; han är ett svin som haft den värsta dubbelmoral man kan tänka sig.

Ditt tjafs om att han införde rättigheter för fattiga; det är trams. Han var smart nog att se att om han slänger lite smulor till de fattiga så kan han roffa åt sig avsevärt mer själv.

Det är patetiskt att du inte kan tillägna dig någon information som antyder att din gud egentligen var en djävul i fårakläder.

Så man måste ha drivit affärsverksamhet i Thailand under Thaksintiden för att uppfata allt det du skriver, är det vad du menar?

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 31
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Surin P3

    7

  • Wangthong

    3

  • andersbangkok

    2

  • Caveman

    1

Mest aktiva i denna tråd

Så man måste ha drivit affärsverksamhet i Thailand under Thaksintiden för att uppfata allt det du skriver, är det vad du menar?

Nädå, man kunde vara journalist också för att få känna på den oantastliges odemokraiska sätt och diktatoriska beteende.

Eller en misstänkt knarklangare...

Eller arbetande inom telekomsektorn...

Eller muslim i södra Thailand...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Så man måste ha drivit affärsverksamhet i Thailand under Thaksintiden för att uppfata allt det du skriver, är det vad du menar?

Tror du verkligen det var vad jag menade?? Fundera en gång till. Ledtråd..det var inte vad jag menade...Nu..vad kan det vara jag menar?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Och enligt mig så fanns det en majoritet som ville ha bort Thaksin och det skedde också.

Om än med andra metoder än via val.

Hej

Mig veterligen finns det ingen statistik som stöder det påståendet, men ganska mycket som pekar åt att andra hållet, och hade det funnits en majoritet som ville bli av med Thaksin så hade ju kuppen varit helt onödig, då hade det bara varit att invänta nästa val och låta folket sparka honom, nej jag tror att militären och herrklubben trodde att han kunde ha fått förnyat förtroende av folket och tog det säkra och kuppade bort honom.

Och opinionsundersökningarna pekar ju på ett bra resultat för "hans" parti även denna gång, och det är nog väldigt problematiskt för generalerna och herrklubben som kanske kommer att känna sig tvungna att ingripa även denna gång på något odemokratiskt sätt.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Vill en majoritet av det thailändska folket ha Yingluck som premiärminister så ska de givetvis få det och jag hoppas att militärer eller legala petitesser inte stoppar henne från att få samt uträtta sitt jobb. Skulle hon dock försöka ge sin bror amnesti för hans brott så hoppas jag att domstolar och vanligt folk gör allt de kan för att stoppa det. Tänker klanen Shinawatra än en gång sätta sig över lagen så är det ointressant om de är demokratiskt valda eller inte, då måste de bort.

Hej

Jag är glad att höra att du precis som jag kommer att acceptera valresultatet även om det går emot demokraterna, jag hoppas bara att valet blir avgörande och inte spelet bakom kulisserna, frågan om Thaksin ska få återvända är ju en het potatis och det borde lösas på något sätt, han borde ju kunna få samma behandling som t.ex Sondhi Limthongkul den gule ledaren som har dömmts till flera fängelsestraff men ännu inte har behövt sitta av en enda dag, så med samma lagar och domstolar borde väl Thaksin ha hyfsad chans att få en liknande behandling, för vi ska väl inte låta militären och herrklubben styra domstolarnas arbete, lagen borde vara lika för alla oavsett om man är röd eller gul.

Men enligt mig är det viktigaste i det kommande valet att få en seger för landets demokratirörelse och återinföra demokratin i landet och hålla militären och herrklubben borta ifrån makten, Thaksins återkomst får bli ett senare problem.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Atom

Hej

Jag är glad att höra att du precis som jag kommer att acceptera valresultatet även om det går emot demokraterna, jag hoppas bara att valet blir avgörande och inte spelet bakom kulisserna, frågan om Thaksin ska få återvända är ju en het potatis och det borde lösas på något sätt, han borde ju kunna få samma behandling som t.ex Sondhi Limthongkul den gule ledaren som har dömmts till flera fängelsestraff men ännu inte har behövt sitta av en enda dag, så med samma lagar och domstolar borde väl Thaksin ha hyfsad chans att få en liknande behandling, för vi ska väl inte låta militären och herrklubben styra domstolarnas arbete, lagen borde vara lika för alla oavsett om man är röd eller gul.

Men enligt mig är det viktigaste i det kommande valet att få en seger för landets demokratirörelse och återinföra demokratin i landet och hålla militären och herrklubben borta ifrån makten, Thaksins återkomst får bli ett senare problem.

Mvh Isan Lover

Jag blir helt paff att du ens behöver skriva att du är glad att höra att jag kommer acceptera en eventuell förlust för Demokraterna; trodde du att jag skulle samla ihop ett gäng paramilitärer med Kalashnikovs och sedan bränna ned Bangkok? Jag är också förbryllad över att du fortfarande inte kan släppa att Thaksin inte är dömd för något av sina många politiska brott utan för ett "civilt" ekonomiskt brott.

Det viktigaste är att folket får välja och vill de ha PT ska de som sagt få det. Personligen har jag inte mycket till övers för Demokraterna med de är trots allt det enda parti som är hyfsat strukturerat och demokratiskt, till skillnad från de andra familjeägda företagen, men samtidigt får de skylla sig själva när de så tydligt låter icke-valda institutioner diktera deras politik och dessutom är så dåliga på att förklara vad de vill och vad de gör.

Problemet blir att skulle PT vinna så är Prio 1 att få amnesti för dess ägare, Prio 2 att sno tillbaka hans snodda pengar och Prio 3 att sno nya pengar för att kompensera för de pengar de inte kunnat sno senaste åren. PT har inte TRTs fördelar av att vara något nytt med spännande ideer, att precis kommit ut från Tom Yam Kung krisen samt att ha en aldrig förr skådad världskonjunktur att stödja sig på så det kommer nog bli en kort smekmånad som bara kan slätas över med nya meningslösa miljonprogram som än en gång ska lura bönder att det faktiskt går att leva på en 5-rais risodling.

Jaja, som välmående Farang ska man kanske istället bara cyniskt gnugga händerna och glädjas över ytterligare 4 bortkastade år gällande ekonomisk utveckling, det gör ju mitt liv billigare och bekvämare...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Mig veterligen finns det ingen statistik som stöder det påståendet, men ganska mycket som pekar åt att andra hållet, och hade det funnits en majoritet som ville bli av med Thaksin så hade ju kuppen varit helt onödig, då hade det bara varit att invänta nästa val och låta folket sparka honom, nej jag tror att militären och herrklubben trodde att han kunde ha fått förnyat förtroende av folket och tog det säkra och kuppade bort honom.

Och opinionsundersökningarna pekar ju på ett bra resultat för "hans" parti även denna gång, och det är nog väldigt problematiskt för generalerna och herrklubben som kanske kommer att känna sig tvungna att ingripa även denna gång på något odemokratiskt sätt.

Mvh Isan Lover

Alla fall i Isaan, där jag bor, pekade mycket på att majoriteten ville ha bort honom.

Och hade en majoritet varit emot kuppen, hade vi nog sett större rabalder ifrån folket om detta.

Sen gjordes ju som sagt undersökningar om detta där ca 80% tyckte att det var bra att få bort Thaksin.

http://en.wikipedia.org/wiki/Public_opinion_of_the_2006_Thai_coup_d%27%C3%A9tat

http://www.irrawaddy.org/article.php?art_id=6201&Submit=Submit

Om det sedan var exakt som artiklarna beskriver i hela landet är som sagt något som kan diskuteras.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...