Jump to content
IGNORERAD

[Nyhet] Thailand lockar muslimska resenärer till ramadan


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

Thailands Turistmyndighet(TAT) har i samarbete med hotell och andra affärsidkare inom turistbranschen

startat en kampanj för att locka resenärer från mellanöstern till Thailand under den muslimska

högtiden ramadan.

Detta ska uppnås genom speciella ramadan-paket och relaterade aktiviteter under "den heliga

månaden".

Paketen som är skräddarsydda specifikt för muslimer inkluderar bland annat halal-menyer på

hotell och restauranger och tillgång till fruktfat vid "lämpliga tider" efter ankomst till hotellen.

Hotell i Centara-kedjan kommer att ha exklusiva fördelar för sina arabiska gäster.

Man kommer bland annat att erbjuda personal som talar arabiska och rum utrustade med bönemattor,

arabiska tidningar, tv-kanaler och roomservice med halal-mat.

Källa: http://www.dubaichro...ai+Chronicle%29

Klicka här för att läsa artikeln tillsammans med bild

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ganska uppenbart att TAT har gjort sin hemläxa ordentligt.

Klart är att det är frågan om lukrativa kunder för ett hotell. Kommer en rik arab med ett antal fruar och barn är det som ett större fotbollsteam från Sverige. Med skillnad att ekonomin inte är något problem. Under min tid i arabvärlden lärde jag mig att det gick åt tre gånger så mycket mat under fastan mot normalt. Under dagen fastar de, men under natten frossar de. Sedan när fastan är slut slår man på riktigt stort.

Kan man hålla dessa nattliga kalas på hotellen har man lyckats få in en hel del pengar. Eftersom det är enklast att inte dra runt den stora familjen till andra ställen kommer ett hotell som erbjuder ett bra nattpaket att kunna få bra med bokningar. Ligger hotellen i ett område med bra shoping är dagens aktiviteter också räddade. Är man uppe och festar hela natten vill man inte dra iväg så långt för att shopa. Närheten till en moske är också en fördel.

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...