Jump to content
IGNORERAD

Varsågoda: över 10000 billiga biljetter till och från Thailand


Singha711

Recommended Posts

Nya listor med billiga biljetter från Stockholm.

1918 resor (STO-BKK) under 6000 kr och under 20 timmars restid/sträcka med reslängd 14-91 dagar samt utresa under September 2012:

987 resor (STO-BKK) under 6000 kr och under 20 timmars restid/sträcka med reslängd 14-91 dagar samt utresa under Oktober 2012:

3593 resor (STO-BKK) under 6000 kr och under 20 timmars restid/sträcka med reslängd 14-91 dagar samt utresa under November 2012:

883 resor (STO-BKK) under 6000 kr och under 20 timmars restid/sträcka med reslängd 14-91 dagar samt utresa från 1. December - 5. Februari 2013:

Och slutligen "Thailistan", dvs

358 resor (STO-BKK) med Thai Airways direkt under 8000 kr med reslängd 14-91 dagar samt utresa från 6. September 2012 - 5. December 2012 :

//Singha711

Obs. Listorna går att sortera genom att klicka i resp. kolumnrubrik.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 388
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Singha711

    177

  • Sam sip sam

    19

  • janne_h

    11

  • Stefan

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Även från Göteborg finns det billiga biljetter (fr.o.m. 4488 kr) till Bangkok med hyffsad kort restid.

113 resor (GOT-BKK) under 6000 kr och under 20 timmars restid/sträcka med reslängd 14-91 dagar samt utresa under September - Oktober 2012:

2063 resor (GOT-BKK) under 6000 kr och under 20 timmars restid/sträcka med reslängd 14-91 dagar samt utresa under November 2012:

143 resor (GOT-BKK) under 6000 kr och under 20 timmars restid/sträcka med reslängd 14-91 dagar samt utresa under December 2012 - 8. Februari2013:

//Singha711

OBS. Listorna går att sortera genom klicka i resp. kolumnrubrik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den här söndagen kommer listorna för resor från Bangkok till Sverige (STO/GOT/CPH).

Det behöver inte bli så dyrt i omvänd riktning heller .Det finns resor fr.o.m. 5111 kr.

1225 resor (BKK - STO) under 8000 kr och under 20 timmars restid/sträcka med reslängd 85-91 dagar samt utresa 10. September 2012 - 9. Februari 2013:

1156 resor (BKK - GOT) under 8000 kr och under 20 timmars restid/sträcka med reslängd 85-91 dagar samt utresa 10. September 2012 - 9. Februari 2013:

790 resor (BKK - CPH) under 8000 kr och under 20 timmars restid/sträcka med reslängd 85-91 dagar samt utresa 10. September 2012 - 9. Februari 2013:

//Singha711

OBS. Listorna går att sortera genom att klicka i resp. kolumnrubrik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag är det skåningarnas tur. Biligaste biljetten till Bangkok fr.o.m. 4488 kr (Finnair & Turkisk Airlines). Alla resor under 20 timmar/sträcka.

1689 resor (CPH-BKK) under 6000 kr och under 20 timmars restid/sträcka med reslängd 14-91 dagar samt utresa under September - Oktober 2012:

2242 resor (ph-BKK) under 6000 kr och under 20 timmars restid/sträcka med reslängd 14-91 dagar samt utresa under November 2012:

1860 resor (CPH-BKK) under 6000 kr och under 20 timmars restid/sträcka med reslängd 14-91 dagar samt utresa under December 2012 - 12. Februari2013:

//Singha711

OBS. Listorna går att sortera genom klicka i resp. kolumnrubrik.

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Stort tack Singha711 :14:

Har bokat resan nu och sparade c:a 5000 kr tack vare dina sökningar. :thumbsup:

Mvh

BBJ

:wai:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Hej Kompis ;)

Vad sägs om en julspeciallista.

Avresa: 20-25 december 2012

Hemresa: 03-08 januari 2013

Har fått 3 förfrågningar från arbetskamrater och kompisar i det intervallet..

Ändra i så fall prisintervallet till under 12 000 kronor typ

Det bästa jag kunnat rekommendera är Aeeosvit och/eller China för 10.500.

Borde kunna finnas något bättre..

Tack på förhand och med förståelse om du inte har tid...

Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Kompis :wink:

Vad sägs om en julspeciallista.

Avresa: 20-25 december 2012

Hemresa: 03-08 januari 2013

Har fått 3 förfrågningar från arbetskamrater och kompisar i det intervallet..

Ändra i så fall prisintervallet till under 12 000 kronor typ

Det bästa jag kunnat rekommendera är Aeeosvit och/eller China för 10.500.

Borde kunna finnas något bättre..

Tack på förhand och med förståelse om du inte har tid...

Med vänlig hälsning,

Bra ide mamma...

Och listan är på gång och kommer under kvällen.

Under tiden det kanske går bra me de vanliga Stockholmslistorna:

657 resor (STO-BKK) under 6000 kr och under 20 timmars restid/sträcka med reslängd 14-91 dagar samt utresa under September - Oktober 2012:

2991 resor (STO-BKK) under 6000 kr och under 20 timmars restid/sträcka med reslängd 14-91 dagar samt utresa under November 2012:

474 resor (STO-BKK) under 6000 kr och under 20 timmars restid/sträcka med reslängd 14-91 dagar samt utresa under December 2012 - 14. Februari2013:

Och slutligen "Tjhailistan":

358 resor (STO-BKK) direktflyg med Thai Airwaysmed reslängd 14-91 dagar samt utresa från 15.September 2012 - 9. December 2012:

//Singha711

OBS. Listorna går att sortera genom klicka i resp. kolumnrubrik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Här kommer "jul-special-listan" för utresor från Stockholm.

Jag skall försöka att fixa motsvarande lista även för utresor från Göteborg och Köpenhamn lite senare under kvällen.

Har man ännu inte bokat sin julresa så kommer det att bli ganska dyrt. Det är tex bara ett fåtal resor kvar från Stockholm under 10000 kr.

83 resor (STO-BKK) under 20 timmars restid/sträcka med reslängd 7-21 dagar för utresa från 20.December 2012 - 25. December 2012:

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

tjena singha,, har du funderat på o lägga upp resor stockholm/göteborg-phuket ?

själv har tagit den vägen ibland då jag besökt kho samui och phuket.

finns ju ett flertal resrutter dit som ej går över Bangkok.

sparat någon tusing på det

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett problem är att priserna trots allt inte gäller när man går vidare med bokningen även om de i sökmotorn verkar vara aktuella.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett problem är att priserna trots allt inte gäller när man går vidare med bokningen även om de i sökmotorn verkar vara aktuella.

Beror på vilken sökmotor man använder.

Vissa sökmotorer är lite slöa att verkligen aktualisera sina prisuppgifter vilket kan leda till diffar när kunden verkligen vill boka just den sökta resan. Men eftersom de lever av provisionen drabbas de av kundens vrede när den helt förståeligt avstår från att boka resan.

De sökmotorer jag använder har en väldig hög sannolikhet att priset fortfarande gäller om man inte låter gå allt för långt tid efter man har sökt resan. Jag har bara sett detta i några enskilda fall.

Å andra sidan förekommer det också att reseagenten uppger lägre pris till sökmotorn för att hamna högre upp i sökningens resultatlista. Detta ofog regleras dock normalt med att sökmotorn särbehandlar agenten negativt vilket gör att reseagentens taktik då blir kontraproduktiv.

//Singha711

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Här kommer "jul-special-listan" för utresor från Göteborg.

Samma sak här. Biljetterna är dyrast kring jul och nyår. Tyvärr inga biljetter under 10000 kr.

41 resor (GO-BKK) under 20 timmars restid/sträcka med reslängd 7-21 dagar för utresa från 20.December 2012 - 25. December 2012:

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

tjena singha,, har du funderat på o lägga upp resor stockholm/göteborg-phuket ?

själv har tagit den vägen ibland då jag besökt kho samui och phuket.

finns ju ett flertal resrutter dit som ej går över Bangkok.

sparat någon tusing på det

Resorna till Phuket går i regel över Bangkok om det inte rör sig om charterflyg.

Om jag söker resor till Phuket brukar jag ändå börja med att söka en resa till Bangkok först. Om det blir ett bolag som ingår i Star Alliance så går det att söka samma flyg även till Phuket.

Man får då ett anslutningsflyg mellan Bangkok och Phuket med Thai Airways och merkostnaden för den sammanlagda resan blir då ganska blygsam. I alla fall mindre än att boka två seperata flyg. Det har även hänt mig att det blev billigare att flyga SWE-BKK-HKT än enbart SWE-BKK.

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Resorna till Phuket går i regel över Bangkok om det inte rör sig om charterflyg.

Om jag söker resor till Phuket brukar jag ändå börja med att söka en resa till Bangkok först. Om det blir ett bolag som ingår i Star Alliance så går det att söka samma flyg även till Phuket.

Man får då ett anslutningsflyg mellan Bangkok och Phuket med Thai Airways och merkostnaden för den sammanlagda resan blir då ganska blygsam. I alla fall mindre än att boka två seperata flyg. Det har även hänt mig att det blev billigare att flyga SWE-BKK-HKT än enbart SWE-BKK.

//Singha711

Till Phuket flyger Thai Direkt 4 dagar i veckan 2 CPH och 2 ARN.

Hem via BKK.

Saknar Direkt lista Från CPH

Thai och SAS Avresa Des.

Kommer nog att flyga den 10/12'

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu märks det att resorna går åt i rask takt. Visserligen finns det billiga biljetter kvar från Göteborg (fr. 4800 kr) men det är inte många:

306 resor (GOT-BKK) under 6000 kr och under 20 timmars restid/sträcka med reslängd 14-91 dagar samt utresa under 17.September - 15. Februari 2013:

//Singha711

OBS. Listorna går att sortera genom klicka i resp. kolumnrubrik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Resorna till Phuket går i regel över Bangkok om det inte rör sig om charterflyg.

Om jag söker resor till Phuket brukar jag ändå börja med att söka en resa till Bangkok först. Om det blir ett bolag som ingår i Star Alliance så går det att söka samma flyg även till Phuket.

Man får då ett anslutningsflyg mellan Bangkok och Phuket med Thai Airways och merkostnaden för den sammanlagda resan blir då ganska blygsam. I alla fall mindre än att boka två seperata flyg. Det har även hänt mig att det blev billigare att flyga SWE-BKK-HKT än enbart SWE-BKK.

//Singha711

thai har direkt från stockholm/köpenhamn-phuket samt air berlin blir ett stopp där för mig från göteborg..har rest med både singapore och malaysia till phuket där blir det 2 stopp på vägen..tror även Qatar flyger direkt till phuket 2 stopp där med...då öppnar det upp flera prisalternativ samt sparar ett stopp än om jag skulle flya över Bangkok

Ändrades av erik-sson
Link to comment
Dela på andra sajter

thai har direkt från stockholm/köpenhamn-phuket samt air berlin blir ett stopp där för mig från göteborg..har rest med både singapore och malaysia till phuket där blir det 2 stopp på vägen..tror även Qatar flyger direkt till phuket 2 stopp där med...då öppnar det upp flera prisalternativ samt sparar ett stopp än om jag skulle flya över Bangkok

Det är nog så att det går några direktflyg till Phuket från Stockholm och Köpenhamn.

Men problemet för mig är att jag då måste öppna 3 nya sträckor (STO/GOT/CPH) till Phuket. vilket för en period av 5 månader (=150 utresor) med reslängder 14-91 dagar (=78 hemresor) medför 3x150x78 = 35100 sökningar. Varje sökning tar ca 30 sekunder om allt flyter på väl. Detta innebär en initial tidsåtgång på ca 300 timmar på ett tidsfönster på max 8 timmar/dygn, dvs. mellan kl.24-08. Övriga timmar går inte att använda om jag är mån om mina "leverantörer", dvs sökmotorerna som jag hämtar mina data ifrån.

Sedan måste priserna aktualiseras genom ett rullande schema som innebär att ju närmare utresedagen man kommer desto oftare görs sökningen om igen. På en 5-månaders period innebär detta att i genomsnitt en tredjedel av priserna behöver aktualiseras varje natt. I klartext innebär detta ca.12000 omsökningar varje natt bara för aktualisera priserna på dessa 3 sträckor. Eller en brutto-tidsåtgång på 100 timmar dagligen för enbart omsökningar på dessa sträckor.

Eftersom den allra största majoriteten (över 95%) av resultaten ändå skulle gå över Bangkok så är det kanske lätt att inse varför nyttan med att ta in även Phuket i programmet är mycket begränsad i förhållande till resursåtgången.

Vidare är det så att när man har hittat en billig resa till Bangkok så blir det inte så hemskt mycket dyrare att söka till Phuket för just dessa resdagar på egen hand. Det är huvudsegmentet (Skandinavien-Bangkok) som bestämmer prisnivån och vet man vilka resedagar som är prisvärda så har man lagt grunden för en billig resa även till Phuket. I synnerhet om man åker med ett flygbolag tillhörande Star Alliance för då ingår anslutningsflygningen till Phuket med Thai Airways i samma resepaket och merkostnaden är ganska blygsam.

Mvh

//Singha711

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Idag blir det resor från Köpenhamn.

Biligaste biljetten till Bangkok fr.o.m. 4563 kr (Turkisk Airlines). Alla resor under 20 timmar/sträcka.

1508 resor (CPH-BKK) under 6000 kr och under 20 timmars restid/sträcka med reslängd 14-91 dagar samt utresa under September - Oktober 2012:

1234 resor (ph-BKK) under 6000 kr och under 20 timmars restid/sträcka med reslängd 14-91 dagar samt utresa under November 2012:

1522 resor (CPH-BKK) under 6000 kr och under 20 timmars restid/sträcka med reslängd 14-91 dagar samt utresa under December 2012 - 18. Februari2013:

//Singha711

OBS. Listorna går att sortera genom klicka i resp. kolumnrubrik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser fam emot nästa lista från CPH med Thai, där hoppas jag hitta nästa resa&#33;&#33;<br /><br />Stort tack för denna service&#33;&#33;<br /><br />Skickat från min GT-P7500 via Tapatalk 2<br />

Ändrades av realdexter
Link to comment
Dela på andra sajter

Ser fam emot nästa lista från CPH med Thai, där hoppas jag hitta nästa resa&#33;&#33;<br /><br />Stort tack för denna service&#33;&#33;<br /><br />Skickat från min GT-P7500 via Tapatalk 2<br />

Ojdå, Thailistan hade jag visst glömt. Bra att du påminner mig.

Här är den i alla fall:

431 resor (CPH-BKK) med Thai Airways under 8000 kr och med reslängd 14-91 dagar för utresa under September - December 2012:

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Ojdå, Thailistan hade jag visst glömt. Bra att du påminner mig.

//Singha711

Aha, "bara" december ut.. då får jag vänta på nästa lista! Vi tänker oss någon gång första kvartalet.. Den som väntar på nåt gott... :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Aha, "bara" december ut.. då får jag vänta på nästa lista! Vi tänker oss någon gång första kvartalet.. Den som väntar på nåt gott... :)

Har faktiskt sökt resor fram till den 19. Februari. Men det är stendött på billiga Thaibiljetter exakt fr.o.m. 1. Januari 2013 av någon anledning.

Jag hoppas att det släpps ut billiga biljetter lite eftersom. Så har det iaf varit förr.

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Har faktiskt sökt resor fram till den 19. Februari. Men det är stendött på billiga Thaibiljetter exakt fr.o.m. 1. Januari 2013 av någon anledning.

Jag hoppas att det släpps ut billiga biljetter lite eftersom. Så har det iaf varit förr.

//Singha711

Förhoppningsvis är det bara lite för tidigt!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...