Jump to content
IGNORERAD

Varsågoda: över 10000 billiga biljetter till och från Thailand


Singha711

Recommended Posts

Som de flesta av er säkerligen vet, är jag närmast "besatt" av att m.h.a. mina datorer få fram de "absolut billigaste" biljetterna till eller från Thailand.

Att få fram de billigaste biljetterna är som att leta fram en nål i en höstack. Bara genom att vända varje sten eller kolla varje höstrån är man garanterat resultat

Jag har nu bytt strategi och låter datorerna "dammsuga" biljettmarknaden varje natt, eftersom biljettpriserna är som färskvara i ständig behov av aktualisering. Detta gäller i synnerhet ju närmare avresedagen man kommer.

Resultaten sparas i en databas och aktualiseras enl. ett schema som med hög sannolikhet garanterar att priset är 'up-to-date'.

På så sätt har jag nu samlat på mig över 10 miljoner biljettpriser, huvudsakligen för flygresor mellan Sverige och Thailand.

Att få fram de billigaste biljetterna är då bara att plocka ut en lista med lämpliga sökkriteria, tex. pris under 5000 SEK.

Trots det låga priset får jag tex mellan Stockholm och Bangkok ändå över 9000 träffar och listan blir därför för långt.

Jag går därför ner till 4500 SEK som maxpris och får 'hyggliga' 344 träffar...

Här kommer några exempel på billiga flygresor till och från Thailand som det ser ut just nu

1) STO-BKK Utresa 2011-06-01 tom 2011-12-31, Reslängd 25-61 dagar, Pris < 4700 SEK:

2) GOT-BKK Utresa 2011-06-01 tom 2011-12-31, Reslängd 25-61 dagar, Pris < 5300 SEK:

3) BKK-STO Utresa 2011-06-01 tom 2011-12-31, Reslängd 85-91 dagar, Pris < 6000 SEK

4) BKK-GOT Utresa 2011-06-01 tom 2011-12-31, Reslängd 85-91 dagar, Pris < 7000 SEK

P.S. Listorna går att sortera uppåt och neråt genom att klicka i resp. kolumnhuvud!

P.S. Detaljer och evtl bokning genom att klicka i markerade länkar..

Lycka till!

//Singha711

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 388
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Singha711

    177

  • Sam sip sam

    19

  • janne_h

    11

  • Stefan

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Förlåt,

listan GOT-BKK blev lite för stort (över 9000 rader), så jag delar upp den i olika perioder:

1) GOT-BKK Utresa 2011-06-01 tom 2011-08-31, Reslängd 25-61 dagar, Pris < 5250SEK:

2) GOT-BKK Utresa 2011-09-01 tom 2011-08-31, Reslängd 25-61 dagar, Pris < 5250SEK:

Mvh

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

nissefisk1

Hej där Singha!

Du råkar inte veta ett bra pris mellan GOT-PHUKET mellan den 6 sep 11 till 6 jan 12 datumen är ca datum.

Mvh Nesse

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Imponerande - och jag som trodde att jag var noggrann när det handlar om marknadsundersökningar..

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Det var ingen dålig lista, tack för besväret. Uppdateras dessa automatiskt?

Resultaten sparas i en databas och aktualiseras enl. ett schema som med hög sannolikhet garanterar att priset är 'up-to-date'

Sorry, det står ju i din post.:whoco5: Ändrades av Lemoni
Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Som du skriver är priserna färskvara.

Beroende på hur långt fram i tiden resan ligger kan man få göra om sina sökningar var 3:die dag.

En parameter som är väldigt viktig för iaf. mig, är restiden.

Priset är relativt ointressant om restiden är längre än ett visst antal timmar.

14 timmar från Stockholm och 16 från Göteborg ett för mig ett rimligt mått.

Många av resultaten i din databas kunde, om hänsyn tas till det, filtreras bort.

Jag tror att få vill utsätta sig för en enkel resa på 30 timmar även om det går

att spara en tusenlapp eller två.

En snygg finess i dina listor är länken längst ut på högerflanken som leder till sökmotorn

och därmed möjliggör kontroll av om priset fortfarande gäller.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var en ohygglig massa info!

Säkert kanon för alla som ska iväg (tyvärr inte jag)

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Som du skriver är priserna färskvara.

Beroende på hur långt fram i tiden resan ligger kan man få göra om sina sökningar var 3:die dag.

En parameter som är väldigt viktig för iaf. mig, är restiden.

Priset är relativt ointressant om restiden är längre än ett visst antal timmar.

14 timmar från Stockholm och 16 från Göteborg ett för mig ett rimligt mått.

Många av resultaten i din databas kunde, om hänsyn tas till det, filtreras bort.

Jag tror att få vill utsätta sig för en enkel resa på 30 timmar även om det går

att spara en tusenlapp eller två.

En snygg finess i dina listor är länken längst ut på högerflanken som leder till sökmotorn

och därmed möjliggör kontroll av om priset fortfarande gäller.

Visst har du rätt i att det borde gallras lite i resultatlistan. I nuvarande läge har jag dock första prioritet på samla in grundmaterialet så korrekt som möjligt. Men det hindrar ju inte att selektera redan nu i listorna enl. vissa parametrar. För egen del har jag inget emot att "hänga" en natt på en tråkig flygplats om jag kan spara en tusenlapp eller mer. Men som pensionär har jag gott om tid, även för den nödvändiga återhämtning efter en natt på en hård bänk på en flyghall i den ryska stäppen, hehe. Men andra har andra prioriteter när det gäller en flygresa.

Att selektera med parametrarna pris och flygresans längd (utresa och hemresa) tycker jag därför det är är vettig, i synnerhet då det fortfarande finns en ohygglig mängd med träffar kvar även efter en hårdhänt gallring.

Men det får ske balanserat i kombination så att man inte får ut enbart Aerosvit (pris) eller Thai Airways (flygtid) som resultat.

Jag har nu gjort en nu sökning efter biljetter under 5500 SEK och max flygtid inkl. mellanstopp på 20 timmar (både för utresan och hemresan). På sträckan STO-BKK får jag forfarande över 28000 träffar. Därför visas listorna månadsvis resp. kvartalsvis för GOT-BKK.

I skrivandes stund ser jag att det finns vissa storleksbegränsningar för uppladdade filer som gör att listorna får fördelas på flera inlägg.

Vi börjar här med STO-BKK juni-augusti 2011

P.S. Glöm ej att det går att sortera materialet genom att klicka på resp. kolumnhuvud(rubrik).

Lycka till!

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Här kommer fler listor med superbilliga flygbiljetter under 5500 SEK och max restid under 20 timmar per sträcka:

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Och ännu fler listor för utresa under hösten 2011:

//Singha711

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Här kommer de sista listorna för utresa från Stockholm:

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Och här kommer listorna för utresa från Göteborg:

Lycka till!

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Filen heter från 2011.06.01 men det finns inte en ända resa med i juni dom börjar från juli..Har du ingen med priser från juni...Tänkt att boka en biljett i dagarna här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Filen heter från 2011.06.01 men det finns inte en ända resa med i juni dom börjar från juli..Har du ingen med priser från juni...Tänkt att boka en biljett i dagarna här.

Hej Tricky,

gå till inlägg #10 och klicka på "STO_BKK_JUN_2011.html". Där finns 68 resor kvar med utresa i Juni.

Priserna är som sagt färskvara och just nu är det ganska svårt att hitta riktigt billiga flyg för de närmaste veckorna. Tydligen har väldigt många bokat sina sommarbiljetter tidigt i år och resebolagen vet naturligtvis att dra fördel av svenskarnas inrutade vana att ta semester runt midsommarhelgen.

Lycka till!

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Fantastiskt Singha!

Jag har en fråga; när jag kollade på tider STO-BKK i juli så börjar resorna den 11/7. Jag skall iväg c:a 2/7.

Gör jag något fel eller är det din sökning som började då?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Fantastiskt Singha!

Jag har en fråga; när jag kollade på tider STO-BKK i juli så börjar resorna den 11/7. Jag skall iväg c:a 2/7.

Gör jag något fel eller är det din sökning som började då?

Ja, det är nog så att de utsökningsvillkor (under 5500 SEK och under 20 timmars restid) gör att det inte finns så många alternativ kvar så nära avresedatumet.

Men du får en extra lista här med utresa kring 2/7 med priser under 6500 och 24 timmars max restid. Kanske du kan hitta något bra flyg där...

Mvh

//Singha711

P.S. ser att det inte finns biljetter precis den 2/7. Om vi går upp i pris en aning (<7000 SEK) så ordnar sig även detta...

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej där Singha!

Du råkar inte veta ett bra pris mellan GOT-PHUKET mellan den 6 sep 11 till 6 jan 12 datumen är ca datum.

Mvh Nesse

Det bästa är att du söker GOT-BKK för billiga biljetter i första hand. Jag samlar inte på billiga charterflyg utan i första hand på reguljärt flyg. Dessa går ju ändå via Bangkok till Phuket. När du har hittat en passande resa till Bangkok ändrar du slutdestinationen till Phuket efter du har klickat på bokningslänken. Inte sällan får man då betala ett merpris som understiger de billigaste inrikesbiljetterna i Thailand till Phuket. Det har tom hänt mig att totalpriset blev billigare när jag ändrade slutdestinationen från Bangkok till Phuket, men då måste flygbolag från StarAlliance (Thai, SAS, Lufthansa etc) vara inblandade i huvudresan mellan Sverige och Bangkok.

Lycka till!

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Tricky,

gå till inlägg #10 och klicka på "STO_BKK_JUN_2011.html". Där finns 68 resor kvar med utresa i Juni.

Priserna är som sagt färskvara och just nu är det ganska svårt att hitta riktigt billiga flyg för de närmaste veckorna. Tydligen har väldigt många bokat sina sommarbiljetter tidigt i år och resebolagen vet naturligtvis att dra fördel av svenskarnas inrutade vana att ta semester runt midsommarhelgen.

Lycka till!

//Singha711

Glömde att säga att det var från Göteborg...Har gjort en del sökningar via www.flygresor.se och finns en del biljetter kvar från 5-6000kr...Tänkte bara kolla om det var datum jag missat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Glömde att säga att det var från Göteborg...Har gjort en del sökningar via www.flygresor.se och finns en del biljetter kvar från 5-6000kr...Tänkte bara kolla om det var datum jag missat.

Ok, här har du en lista på dom junibiljetter från Göteborg under 6500 och max 20 timmars restid som är kvar:

Det är nog bäst att boka snarast för att jag kan se att priserna går upp ordentligt nu för varje dag...

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Ja, det är nog så att de utsökningsvillkor (under 5500 SEK och under 20 timmars restid) gör att det inte finns så många alternativ kvar så nära avresedatumet.

Men du får en extra lista här med utresa kring 2/7 med priser under 6500 och 24 timmars max restid. Kanske du kan hitta något bra flyg där...

Mvh

//Singha711

P.S. ser att det inte finns biljetter precis den 2/7. Om vi går upp i pris en aning (<7000 SEK) så ordnar sig även detta...

Stort tack för hjälpen!!

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu börjar det bli bråttom om man vill åka billigt till Thailand över sommaren. Priserna ökar i rask takt ju närmare vi kommer semesterdagarna.

Men än så länge är det ingen fara. Det finns gott om prisvärda biljetter kvar, fast de riktig billiga börjar det bli ond om.

Här kommer några förslag på billiga biljetter till Bangkok, indelade efter avreseort och -tid.

Samtliga biljetter ligger under 6000 kr och överstiger inte 20 timmars restid per sträcka.

Normal aktualiseras priserna enl följande rullande schema:

Veckor kvar till avresan: < 2 aktualiseras varje dag

Veckor kvar till avresan: < 5 aktualiseras varannan dag

Veckor kvar till avresan: < 7 aktualiseras var tredje dag

Veckor kvar till avresan: < 10 aktualiseras var 7:e dag

Veckor kvar till avresan: < 20 aktualiseras var14:e dag

Veckor kvar till avresan: < 30 aktualiseras var 28: dag

Jag av någon anledning inte hunnit aktualisera alla priser enligt mitt normala schema. Det är därför rådsam att kolla upp om priset forfarande är aktuellt genom att klicka på motsv. länk.

Lycka till!

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Pga av begränsningar vid uppladdning av filer få jag fördela listorna på flera inlägg.

Mvh

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Göteborgarna kan visserligen inte flyga direkt till Thailand (förutom charter till Phuket) men får i gengäld flera möjligheter att ta sig dit via kontinenten.

P.S. Glöm ej att det går att sortera listorna genom att klicka i resp kolumnhuvud (rubrik).

Mvh

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...