Jump to content
IGNORERAD

Varsågoda: över 10000 billiga biljetter till och från Thailand


Singha711

Recommended Posts

  • Svar 388
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Singha711

    177

  • Sam sip sam

    19

  • janne_h

    11

  • Stefan

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Du har inga listor på billiga enkelresor Bkk- Cph? Januari, februari.

Vill boka billiga enkelresor så är det Berlin Air som gäller.

Visst finns det ganska mycket variation på deras priser men även deras dyrare enkelresor ligger klart under andra bolags enkelresor.

De flesta bolags enkelresor ligger på långt över 70% av motsv. pris för en tur- och returresa, medan Air Berlins priser sammansätts rakt ut av två enkelresor. Detta betyder att en enkelresa utgör enbart 50% av den totala kostnaden.

Eller m.a.o. sök på Air Berlins resor och dela priset med 2. Då hamnar du nog nära slutpriset för en enkelresa.

Obs. att du kan bli avvisat vid incheckning om du inte kan visa upp ett visum som berättigar till en enkelresa eller är thailändsk medborgare.

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Med kort varsel finns även billiga flygstolar med charterbolagen. Oftast 1 eller 2 veckor.

I november för otroliga 3198.

post-7697-0-90866800-1319669810_thumb.pn

Ursäkta mitt ingrepp i tråden.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Med kort varsel finns även billiga flygstolar med charterbolagen. Oftast 1 eller 2 veckor.

I november för otroliga 3198.

post-7697-0-90866800-1319669810_thumb.pn

Ursäkta mitt ingrepp i tråden.

Leif

Absolut ingen anledning för ursäkt!

Här är det billiga biljetter som efterfrågas. Ju billigare desto bättre och att flyga med charter har ju en rad fördelar m.a.p. på servicen vid resmålet.

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Söndag kväll och en ny rapport från läget på flygbiljettmarknaden:

Priserna sjunker just nu och antalet billiga biljetter ökar nästan dramatiskt. Det är länge sedan jag hade mer än 7000 biljetter under 6000 kr enbart från Stockholm.

Här finns resor under 6000 kr och under 20 timmars restid/sträcka med reslängd 25-91 dagar samt utresa 01.Nov 2011-30.Mars 2012:

Ok som vanligt 'Thailistan' innehållande enbart direktflyg under 6000 kr med reslängd 14-32 dagar från Stockholm och Köpenhamn med utresa 01.Nov 2011-30.Mars 2012:

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska resa med familjen på semester ca 2 mån i april 2012 2 vuxna och ett barn 6 år. Letar efter resa fr Bangkok till Köpenhamn. Går det att hitta billiga biljetter.

mvh

Stefan

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska resa med familjen på semester ca 2 mån i april 2012 2 vuxna och ett barn 6 år. Letar efter resa fr Bangkok till Köpenhamn. Går det att hitta billiga biljetter.

mvh

Stefan

www.saveflights.com

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns inga resor över 31 dagar i denna listan :not_i:

Tyvärr finns inte resor över 32 dagar i 'Thailistan' i Thailistan. Det beror på att sökkriteriet <mindre än 6000 kr> inte gav några träffar på resor längre än 32 dagar. Thai Airways lågpriskampanjer verkar vara begränsade till max 32 dagar.

Naturligtvis finns det längre resor även på Thai, men då till ett högre pris.

Övriga listor innehåller dock tusentals med resor 25-91 dagar under 6000 kr, men inga direktflyg som med Thai.

//Singha711

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Dags för kortare resor till Bangkok

Idag resor under 7000 kr och under 20 timmars restid/sträcka med reslängd 14-25 dagar samt utresa 1.Dec 2011-31.Mars 2012:

Och för :crazy: Thai-sekten :crazy: den utlovade speciallistan med alla direktflyg från Stockholm och Köpenhamn under 7000 kr:

Thai Airways direktflyg under 7000 kr med reslängd 14-32 dagar samt utresa 1.Dec-31.Mars 2012

//Singha711

OBS. Listorna går att sortera genom att klicka i resp. kolumnrubrik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har en fråga.

Planerar att resa till Sverige från Thailand under nästa år.

Då jag har söker ,verkar det som att det är mycket dyrare att flyga BKK/ GOT , än det omvända GOT/BKK.

Hittar aldrig någotunder SEK 8000

Rätt eller fel?

Link to comment
Dela på andra sajter

sök på airberlin.

på vissa turer kan du få bra pris från changmai- göteborg 17.000 bath en väg

www.airberlin.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det som händer?

Priserna går ner i rasande fart och jag får utrymmesproblem med prislistorna. Enbart för STO-BKK fick jag träff på över 11000 biljetter under 6000 kr. Och allt detta när vi närmar oss högsäsongen under jul/nyår.

Jag delar därför upp listorna i olika inlägg m.a.p. reslängder (14-32 dagar och 33-91 dagar).

Resor under 6000 kr och under 20 timmars restid/sträcka med reslängd 14-32 dagar samt utresa 7.Nov 2011-6.April 2012:

Ok, och som vanligt även 'Thailistan' som innehåller enbart direktflyg under 6000 kr med reslängder 14-32 dagar från Stockholm och Köpenhamn med utresa 7.Nov 2011-30.Mars 2012:

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Och här är listorna för dem som vill stanna lite längre i Thailand (33-91 dagar).

Resor under 6000 kr och under 20 timmars restid/sträcka med reslängd 33-91 dagar samt utresa 7.Nov 2011-6.April 2012:

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr har vi inte samma lågprisboom för flyg från Thailand men det behöver inte kosta så hemskt mycket mera att ta sig hit från Bangkok.

Resor från Bangkok under 7000 kr och under 20 timmars restid/sträcka med reslängd 84-91 dagar samt utresa 7.Nov 2011-6.April 2012:

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag lagt upp listorna i forumsgruppen '(Billiga) flygresor till/från Thailand'.

Gruppen är offentlig och ALLA är välkomna att regga sig:

http://www.maipenrai.se/forum/g/show/25-billiga-flygresor-tillfran-Thailand

Hädanefter kommer jag att lägga ut listorna enbart i denna grupp. Så om du vill inte vill missa senaste lista är nog bra om du anmäler di redan nu som medlem.

Väl möt!

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Singha711, kommer du lägga in nån lista här för våren/sommaren 2012? Hade varit väldigt uppskattat.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Singha711, kommer du lägga in nån lista här för våren/sommaren 2012? Hade varit väldigt uppskattat.

Ok, nu är det bara en månad kvar till hemresan och jag funderar nu som bäst över vad jag skall syssla med under halvåret i Sverige.

Det finns väl en stor chans att jag återupptar listorna med billiga flygbiljetter till och från Thailand då.

Men det kommer att dröja en tid eftersom det tar tid att bygga upp och aktualisera databasen igen. Dessutom har det under tiden blivit stora ändringar på mina favoritsökmotorer AllaFlygBiljetter.se och PriceRunner/ReseGuiden. Det medför att systemet måste anpassas efter dessa ändringar och/eller alternativa sökmotorer behöver integreras i systemet.

Räkna alltså inte med nya listor förrän i början av juni även om jag kommer att prioritera sommarbiljetterna i första hand.

Mvh

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter bra, att man kan finna en resa lite senare, via dina listor.

Och framför allt så är dom jävla grupperna borta :thumbsup:

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kommer tacksamt att söka i dina listor till jul när jag tror att tre av mina döttrar kommer ner med ev. respektive.

Jag betalar åt mina döttrar som ännu utbildar sig.Ev. mågar får allt pynta själva tror jag eller hur va det vi sa.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Hej alla resevänner,

nu har det gått en tid efter jag har kommit hem och och den ena eller andra undrar hur det var med mitt löfte att återuppta mina listor igen.

För att vara uppriktigt så hade jag mycket annat att göra och det dröjde innan jag kunde ägna mig åt uppgiften. Men jag brukar hålla mina löften och så blir åtminstone en lista för idag.

En sak som försvårade för mig var dock att mina "leverantörer" (ex AllaFlygBiljetter) hade gjort om sina användargränssnitt helt och hållet under tiden. Samtidigt passade de på att försöka "trixa ut" alla maskinella klienter, dvs eliminera möjligheter att komma över deras biljettdata på maskinell och automatiserat sätt, precis som jag gjorde förut. Detta medförde att jag tvingades ändra mina program som samlar in data via deras gränssnitt. Men det tog inte så lång tid att hitta nya vägar att ta sig runt de minerade och blockerade områden, hehe.

Det kommer att ta tid att bygga upp och aktualisera databaserna för kommande månader. Men ett litet smakprov kommer redan här:

Resor under 6000 kr och under 20 timmars restid/sträcka med reslängd 14-31 dagar samt utresa under Augusti 2012:

Från Stockholm till Bangkok:

Och här motsvarande "Thailistan", dvs samma som ovan med endast Thai Airways biljetter:

//Singha711

OBS. Listorna går att sortera genom att klicka i resp. kolumnrubrik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skitbra.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varsågoda,

här kommer Augistiresorna från Göteborg och Köpenhamn samt en en lista med enbart Thai Airways biljetter från Stockholm, Göteborg och Köpenhamn.

Ja du läste rätt. Thai Airways säljer biljetter även från Göteborg där SAS agerar anslutningstransportör till Stockholm och Köpenhamn.

Resor under 6000 kr och under 20 timmars restid/sträcka med reslängd 14-31 dagar samt utresa under Augusti 2012:

Från Göteborg till Bangkok:

Från Köpenhamn till Bangkok:

Thai Airways resor (STO/GOT/CPH - BKK) under 7500 kr och max 20 timmars restid/sträcka med reslängd 14-31 dagar samt utresa under Augusti 2012:

//Singha711

OBS. Listorna går att sortera genom att klicka i resp. kolumnrubrik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...