Jump to content
IGNORERAD

Varsågoda: över 10000 billiga biljetter till och från Thailand


Singha711

Recommended Posts

Tackar Tackar minst en Singha har du gjort dig förtjänt av :14: Fixade biljett till oss igår kväll med Qatar

Mvh

Janptr

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 388
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Singha711

    177

  • Sam sip sam

    19

  • janne_h

    11

  • Stefan

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

S711, mkt bra jobbat detta.

Inga uppdateringar på BKK-ARN pg?.

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

S711, mkt bra jobbat detta.

Inga uppdateringar på BKK-ARN pg?.

Ok,

håll utkik imorron kväll.

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle ha postats igår men å andra sidan är listorna 1 dygn färskare/aktuellare.

Ok, som vanligt, resor 25-91 dagar under 6000 kr och under 20 timmars restid/sträcka samt utresa tom 29.Feb.2012:

(billigast den här gången med Emirates)

Mvh

//Singha711

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

S711, mkt bra jobbat detta.

Inga uppdateringar på BKK-ARN pg?.

Vad är grejen? Varför inte bara gå ut på ett antal bokningssiter och söka efter exakt de datum du vill åka?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är grejen? Varför inte bara gå ut på ett antal bokningssiter och söka efter exakt de datum du vill åka?

Begriper du fortfarande inte?

Tror du verkligen att man kan vara så korkat att utveckla ett nytt datasystem för något som redan finns alldeles gratis och utan ansträngning (AllaFlygBiljetter, PriceRuner etc)?

Det gäller inte att hitta billiga biljetter för givna datum för utresa/hemresa utan att hitta de datum där biljetter är billiga över större tidsintervall (6 mån) och varierande reslängder (14-91 dagar). Detta är en väldig stor skillnad och kräver ett helt annorlunda koncept. Och tänker man efter kommer man snart i underfund med att det krävs tiotusentals sökningar varje dag för att klara av det.

Jag har beskrivit problematiken flera gånger utförligt (tex här: http://www.maipenrai...post__p__372339 ) men får fortfarande svar som tyder på att man fortfarande inte hajar vad det hela går ut på.

Detta i sig är ju inget fel.Ingen tvingar en att läsa allt som folk skriver här. Men vräker man ur sig oinformerade påståenden i sina svar, blir det ju lätt pinsamt. Man väl kräva att folk först läser innan de svarar, eller hur?

//Singha711

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Begriper du fortfarande inte?

Tror du verkligen att man kan vara så korkat att utveckla ett nytt datasystem för något som redan finns alldeles gratis och utan ansträngning (AllaFlygBiljetter, PriceRuner etc)?

Det gäller inte att hitta billiga biljetter för givna datum för utresa/hemresa utan att hitta de datum där biljetter är billiga över större tidsintervall (6 mån) och varierande reslängder (14-91 dagar). Detta är en väldig stor skillnad och kräver ett helt annorlunda koncept. Och tänker man efter kommer man snart i underfund med att det krävs tiotusentals sökningar varje dag för att klara av det.

Jag har beskrivit problematiken flera gånger utförligt (tex här: http://www.maipenrai...post__p__372339 ) men får fortfarande svar som tyder på att man fortfarande inte hajar vad det hela går ut på.

Detta i sig är ju inget fel.Ingen tvingar en att läsa allt som folk skriver här. Men vräker man ur sig oinformerade påståenden i sina svar, blir det ju lätt pinsamt. Man väl kräva att folk först läser innan de svarar, eller hur?

//Singha711

Vadå fortfarande inte? Jag kommer inte ihåg att jag frågat förut. Vart har jag vräkt ur mig oinformerade påståenden?

Det känns verkligen som jag trampade på en öm tå här eftersom du hetsar upp dig så. :crazy:

Jag visste inte att folk var intresserade att söka biljett på det viset. För mig känns det väldigt bakvänt.

Jag har svårt att tro att efterfrågan är så stor efter en sådan tjänst. Jag tror ju ändå de flesta vill planera sin semester efter när de har möjlighet och vill åka och inte efter biljettpriset för att spara in några hundringar.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vadå fortfarande inte? Jag kommer inte ihåg att jag frågat förut. Vart har jag vräkt ur mig oinformerade påståenden?

Det känns verkligen som jag trampade på en öm tå här eftersom du hetsar upp dig så. :crazy:

Jag visste inte att folk var intresserade att söka biljett på det viset. För mig känns det väldigt bakvänt.

Jag har svårt att tro att efterfrågan är så stor efter en sådan tjänst. Jag tror ju ändå de flesta vill planera sin semester efter när de har möjlighet och vill åka och inte efter biljettpriset för att spara in några hundringar.

Med 'oinformerade påståenden' menar jag naturligtvis inte dig och det inlägget som jag hänvisar till i mitt inlägg är ett svar på andra personers inlägg som du naturligtvis inte ansvarar för. Men om du läser hela tråden så förstår du också hur många gånger jag har påpekat för skillnaden mellan att söka för en enskild resa och den information som jag erbjuder. Jag vet inte vem som inte skulle bli frustrerat på det klena resultatet.

Varje gång jag publicerar listor så beskriver jag innehållet med tex:

"Listor på resor till Bangkok från Stockholm, Göteborg och Köpenhamn under 6000 kr och under 20 timmars restid/sträcka för utresa Okt-Feb med reslängd 25-91 dagar".

Denna eller liknande formuleringar har jag använt tiotals gånger i denna tråd för att deklarera vad listorna innehåller. Men lik förbannat får jag vad jag kallar 'oinformerade påståenden' som tex: det är väl bara att köra allaflygbiljetter.se, det kan jag t.o.m. göra på min telefon etc. Du formulerade ju dig också på ett liknande sätt.

Läs nu listbeskrivning en gång till för att förstå att det inte finns några sammanställningar med sådan innehåll på vare sig AllaFlygBiljetter, PriceRunner eller någon annanstans på hela stora internet. Vill man få dem typen av sammanställningar får man snällt utveckla ett eget system för det. Du får gärna tipsa mig om du kan hitta konsumentpriser, sammanställd på samma sätt och aktualiserade dag för dag.

Att du tycker att det är bakvänt eller möter en obefintlig efterfråga får stå för dig och jag tror att det mera hänger ihop med att du sitter fast i ett egocentrisk synsätt, som de flesta människor gör. Du utgår ifrån att världen är likadant för alla människor och det som du efterfrågar här och nu är universellt, tex att alla vet exakt när de skall åka till Thailand eftersom man oftast långt i förväg måste göra upp med sitt jobb när man kan ta semester. Och då är inte en hundralapp fram och tillbaka det viktigaste.

När du är pensionerat, dvs när du är flexibel, är det väl det naturligaste för dig att kolla utbudet innan du bestämmer dig för när du ska resa. Och då är det inte några hundringar du vill spara utan tusenlappar (du är så illa tvungen när du inte har möjligheten kvar att jobba in extrakostnader). Då är det väl inte så fel att kolla en sådan lista. Det måste du väl medge.

Över huvud taget får vi utgå från att människor blir mer och mer flexibla i sin planering och det faktum att väldig många redan idag försöker undvika onödigt dyra semesterkostnader genom att boka under årets billigare månader, visar att ett behov finns. För att kunna göra det krävs det information när och var det finns prisvärda resor. Och det är här som info motsvarande mina listor kommer in. Du får absolut inget mervärde för en dyr biljett inom en viss klass. Men du får ett mervärde motsvarande besparingen för en billigare biljett. Hur kan man argumentera emot en sådan banal sanning?

Ok, jag kommer nog inte att kunna övertyga dig. Du har ju tidigare visat prov på nästintill ohälsosam 'ståndaktighet' i dina positioner. Men den ene och andra som läser detta inlägg kommer kanske få en annorlunda syn på den informationen som jag bjuder på, alldeles gratis och utan egen vinning.

//Singha711

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Med 'oinformerade påståenden' menar jag naturligtvis inte dig och det inlägget som jag hänvisar till i mitt inlägg är ett svar på andra personers inlägg som du naturligtvis inte ansvarar för. Men om du läser hela tråden så förstår du också hur många gånger jag har påpekat för skillnaden mellan att söka för en enskild resa och den information som jag erbjuder. Jag vet inte vem som inte skulle bli frustrerat på det klena resultatet.

Varje gång jag publicerar listor så beskriver jag innehållet med tex:

"Listor på resor till Bangkok från Stockholm, Göteborg och Köpenhamn under 6000 kr och under 20 timmars restid/sträcka för utresa Okt-Feb med reslängd 25-91 dagar".

Denna eller liknande formuleringar har jag använt tiotals gånger i denna tråd för att deklarera vad listorna innehåller. Men lik förbannat får jag vad jag kallar 'oinformerade påståenden' som tex: det är väl bara att köra allaflygbiljetter.se, det kan jag t.o.m. göra på min telefon etc. Du formulerade ju dig också på ett liknande sätt.

Läs nu listbeskrivning en gång till för att förstå att det inte finns några sammanställningar med sådan innehåll på vare sig AllaFlygBiljetter, PriceRunner eller någon annanstans på hela stora internet. Vill man få dem typen av sammanställningar får man snällt utveckla ett eget system för det. Du får gärna tipsa mig om du kan hitta konsumentpriser, sammanställd på samma sätt och aktualiserade dag för dag.

Att du tycker att det är bakvänt eller möter en obefintlig efterfråga får stå för dig och jag tror att det mera hänger ihop med att du sitter fast i ett egocentrisk synsätt, som de flesta människor gör. Du utgår ifrån att världen är likadant för alla människor och det som du efterfrågar här och nu är universellt, tex att alla vet exakt när de skall åka till Thailand eftersom man oftast långt i förväg måste göra upp med sitt jobb när man kan ta semester. Och då är inte en hundralapp fram och tillbaka det viktigaste.

När du är pensionerat, dvs när du är flexibel, är det väl det naturligaste för dig att kolla utbudet innan du bestämmer dig för när du ska resa. Och då är det inte några hundringar du vill spara utan tusenlappar (du är så illa tvungen när du inte har möjligheten kvar att jobba in extrakostnader). Då är det väl inte så fel att kolla en sådan lista. Det måste du väl medge.

Över huvud taget får vi utgå från att människor blir mer och mer flexibla i sin planering och det faktum att väldig många redan idag försöker undvika onödigt dyra semesterkostnader genom att boka under årets billigare månader, visar att ett behov finns. För att kunna göra det krävs det information när och var det finns prisvärda resor. Och det är här som info motsvarande mina listor kommer in. Du får absolut inget mervärde för en dyr biljett inom en viss klass. Men du får ett mervärde motsvarande besparingen för en billigare biljett. Hur kan man argumentera emot en sådan banal sanning?

Ok, jag kommer nog inte att kunna övertyga dig. Du har ju tidigare visat prov på nästintill ohälsosam 'ståndaktighet' i dina positioner. Men den ene och andra som läser detta inlägg kommer kanske få en annorlunda syn på den informationen som jag bjuder på, alldeles gratis och utan egen vinning.

//Singha711

Jag skrev inte att ingen har någon nytta av dina listor. Jag skrev dock att jag tror att de flesta har begränsad nytta av din metod då de söker resa efter när de planerar att åka och inte tvärtom. Jag kan ju förståss ha fel men det tror jag inte. Jag kan inte riktigt hålla med om att det är egocentriskt.

Och nej övertyga blir jag inte eftersom din metod helt enkelt inte passar mig. Men det borde du väl förstå att vara flexibel i tiden inte passar alla. För mig känns det ganska hälsosamt att jag är ståndaktig nog att åka då det passar mig och inte dina listor.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Om man vill boka på nätet och kan vara flexibel med sina res datum då är Singas listor nästan guld värda!

För egen del så har jag hittat en mycket serviceinriktad resebyrå som sköter allt detta på ett för mej alldeles exellent sätt med alla fördelar som finns med en fysisk resebyrå!

TPP

Stoppa veganerna, de äter djurens mat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan din sida är ju bättre än Destnation. se

Tackat o bugar Såg Swiss 24/1-19/3 6 900 ung Bra tider Den har jag inte fått upp på någon annan sökm.

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, här kommer de utlovade listorna för resor från Bangkok till Stockholm, Göteborg och Köpenhamn:

Alltså, biljetter under 7000 kr och under 20 timmars restid/sträcka för utresor Okt.2011-Feb.2012 med reslängder 85-91 dagar:

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Många har efterfrågat listor för en billig 'snabbis' till Thailand över jul och nyår.

Här får ni resor under 7000 kr och under 20 timmars restid/sträcka för utresor Dec2011-Feb.2012 med reslängder 14-25 dagar:

Kom ihåg att det går att sortera listorna (på tex pris, restid etc) genom att klicka i motsv kolumnrubrik. Billigaste eller 'dyraste' resan får du tex fram genom att klicka i kolumnhuvud/rubrik för 'Pris SEK'.

Om du vill kolla om resan finns kvar till det angivna priset kan du klicka på länken 'Agent' eller 'Källa'. Då kommer du direkt till resp reseagents hemsida med den utvalda resan som sökobjekt.

Du kan också bara notera datum för utresa och hemresa och kolla med godtycklig sökmotor. Men då är det inte säker att du hittar resan till just det angivna priset. Det gör du dock med större sannolikhet om du söker resan genom jämförelsesajten i kolumn 'Källa' (PRN=http://www.pricerunner.se och AFB=http://www.AllaFlygBiljetter.se) antingen genom att klicka i länken eller att du gör en 'manuell' sökning på de noterade datum.

Jag skriver detta för att förbygga spekulationer om att länkarna i listan möjligtvis kan leda till 'skumma' adresser. De är uteslutande resultat av min egen webbskanning för att få fram data för listan. Du kan själv kolla adresser genom att hålla muspekaren över länken. Där ser du att alla länkar börjar med http://www.pricerunner.se eller http://www.allaflygbiljetter.se .

Det betyder att all info går över dessa kända jämförelsesajter som jag använder som bas i min webbskanning. Skillnaden är att systemet samlar in data om alla tänkbara kombinationer och sedan plockar ut de billigaste och mest prisvärda alternativ.

M.a.o. innehåller listorna uteslutande russin från den berömda kakan som faktiskt är nästintill ohanterligt stort.

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Singha!

Jag tycker du gör ett fantastiskt jobb. Jag tillhör dem som oftast är väldigt flexibel i mitt resende och då passar vanliga sökningar ganska illa. Det tar ju hur lång tid som helst att hitta bästa datum/pris. All heder till dem som ägnar en massa tid åt att gratis samla info till oss latmaskar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Singha 711 Keep up the good work, även om inte alla uppskattar det enorma jobbet du gör. :thumbsup:

I don't know, I don't care, and it doesn't make any difference! - Albert Einstein

Link to comment
Dela på andra sajter

Söndag igen och dags för nyplockade russin ur flygbiljettskakan:

Alltså resor under 6000 kr och under 20 timmars restid/sträcka för utresor Okt.2011-Mar.2012 (tom 16.Mars) med reslängder 25-91 dagar:

(inkl. många direktflyg med Thai Airways)

//Singha711

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns fortfarande tusentals billiga biljetter kvar även för en snabbis till Thailand över jul/nyår.

Här får ni resor under 7000 kr och under 20 timmars restid/sträcka för utresor Dec2011-Mar.2012 (tom 19.Mars) med reslängder 14-25 dagar:

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Singha711,

Tack för alla användbara sammanställningar!

Om du funderar på att utöka sökningarna så skulle jag för egen del gärna se lägsta pris i Premium Economy / business class.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dags igen för nya fräscha lågprisbiljetter till Bangkok.

Idag resor under 6000 kr och under 20 timmars restid/sträcka med reslängd 25-91 dagar samt utresa 24.Okt 2011-23.Mars 2012:

För de som har väskan redan packat finns det även direktflyg med Thai på priser långt under 6000 kr (både från Stockholm och Köpenhamn).

Vad jag kan se nu under hösten är att Thai-biljetter för ej utbokade plan reas ut till till vrakpriser nästan dagligen. Detta sker 1-3 dagar före avresa och kan bli en god affär för den som har is i magen och vill flyga direkt.

//Singha711

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Här en exklusiv lista för den s.k. :crazy: Thai-sekten :crazy: , dvs enbart direktflyg från Stockholm och Köpenhamn:

Thai Airways direktflyg under 6000 kr med reslängd 14-91 dagar samt utresa 24.Okt 2011-23.Mars 2012:

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Här en exklusiv lista för den s.k. :crazy: Thai-sekten :crazy: , dvs enbart direktflyg från Stockholm och Köpenhamn:

Thai Airways direktflyg under 6000 kr med reslängd 14-91 dagar samt utresa 24.Okt 2011-23.Mars 2012:

//Singha711

14-91 dagar är nog lite missvisande det borde nog stå 14-32.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Här en exklusiv lista för den s.k. :crazy: Thai-sekten :crazy: , dvs enbart direktflyg från Stockholm och Köpenhamn:

Thai Airways direktflyg under 6000 kr med reslängd 14-91 dagar samt utresa 24.Okt 2011-23.Mars 2012:

//Singha711

Hoppas du orkar ta fram en liknande till våren/sommaren också. Bra jobbat!

Link to comment
Dela på andra sajter

14-91 dagar är nog lite missvisande det borde nog stå 14-32.

Listorna namnsätts efter urvalskriterier. Att det står 14-91 beror på att urvalet är 14-91 dagars reslängd samt andra villkor.

Att det sedan inte blir träffar på resor längre än 32 dagar kan man inte veta i detta läge och normalt finns det träffar över hela urvalsintervall. Undantaget är Thai som tydligen begränsar lågprisaktiviteter till enbart kortare perioder vilket inte heller är ologisk.

Visst hade det varit möjligt att döpa om filen efter en granskning av innehållet och jag skall försöka komma ihåg det nästa gång.

F.ö. tycks Thai-listan vara så populärt att jag kommer att ta med den varje gång hädanefter. Det är ju bara några knapptryckningar som behövs för den.

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Onsdag är dagen för kortare resor till Bangkok

Idag resor under 7000 kr och under 20 timmars restid/sträcka med reslängd 14-25 dagar samt utresa 1.Dec 2011-26.Mars 2012:

Och för :crazy: Thai-sekten :crazy: den utlovade speciallistan med alla direktflyg från Stockholm och Köpenhamn under 7000 kr:

Thai Airways direktflyg under 7000 kr med reslängd 14-32 dagar samt utresa 1.Dec-26.Mars 2012

//Singha711

OBS. Listorna går att sortera genom att klicka i resp. kolumnrubrik.

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...