Jump to content
IGNORERAD

Varsågoda: över 10000 billiga biljetter till och från Thailand


Singha711

Recommended Posts

Sam sip sam

Jag ringer alltid Nonki mkt smidigt ,talar om när jag vill åka så fixar han det , vill jag byta datum slår jag en pling och

talar om det fixar han det , perfekt tycker jag och kommer alltid till Thailand under 10 timmars flygtid

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 388
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Singha711

    177

  • Sam sip sam

    19

  • janne_h

    11

  • Stefan

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag ringer alltid Nonki mkt smidigt ,talar om när jag vill åka så fixar han det , vill jag byta datum slår jag en pling och

talar om det fixar han det , perfekt tycker jag och kommer alltid till Thailand under 10 timmars flygtid

Jag bokar också mina resor via Nonki!

Han fixa det jag behöver och med sitt trevliga sätt!

Så har man ett trevligt samtal, medan man bokar resan.

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Singha711

Dina lister är kul att läsa.

Men helt oanvändbara för oss söder om Jönköping.

ca: 25% av oss på MPR har Kastrup som huvudflygplats.

Hälsar

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Singha711

Dina lister är kul att läsa.

Men helt oanvändbara för oss söder om Jönköping.

ca: 25% av oss på MPR har Kastrup som huvudflygplats.

Hälsar

pigge01

Jaha?

men för oss andra 75% som har råkat använda andra än thai

är det ju jätteintressant.

Om du öppnar dina ögon, Pigge 01,

så kommer du kanske också att inse någon gång runt år 2047?

att Thai suger negerballe.

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpenhamn - Bangkok T/R 14/11 - 05/12 2 personer, kan du kolla det till mig?

Ändrades av Bucknut

Anong Thaimassage

71/28 Moo 3 Luangphochuan Road

Karon Beach, 83100 Phuket, Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha?

men för oss andra 75% som har råkat använda andra än thai

är det ju jätteintressant.

Om du öppnar dina ögon, Pigge 01,

så kommer du kanske också att inse någon gång runt år 2047?

att Thai suger negerballe.

s

mvh

Nej nu tolkar du det hela fel! :ironi:

Singha711 förstår hur jag tänker. :)

Jag har kompisar som flyger med andra är Thai.

Dom vill ha Singha711 hjälp med sina listor. :wai:

Han kan om han vill göra, ARN-BKK, GOT-BKK samt CPH-BKK.

Och på detta vis hjälpa flera med tider. :wai:

Till dandic!

Allt är inte Stockholm och alla ska inte kretsa kring Stockholm,

Det bor folk utanför Stockholm i söder ca: 2,5 miljoner. :wai:

Här är södra Sveriges matar tåg till Kastrup.

Mycket utan byte.

http://www.oresundstag.se/sv/Startsida-Otag/

pigge01

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej nu tolkar du det hela fel! :ironi:

Singha711 förstår hur jag tänker. :)

Jag har kompisar som flyger med andra är Thai.

Dom vill ha Singha711 hjälp med sina listor. :wai:

Han kan om han vill göra, ARN-BKK, GOT-BKK samt CPH-BKK.

Och på detta vis hjälpa flera med tider. :wai:

Till dandic!

Allt är inte Stockholm och alla ska inte kretsa kring Stockholm,

Det bor folk utanför Stockholm i söder ca: 2,5 miljoner. :wai:

Här är södra Sveriges matar tåg till Kastrup.

Mycket utan byte.

http://www.oresundstag.se/sv/Startsida-Otag/

pigge01

Då kan jag ju tala om att jag har ungefär lika långt till

CPH, som jag har till ARN :great:

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Då kan jag ju tala om att jag har ungefär lika långt till

CPH, som jag har till ARN :great:

mvh

Jag har 60km till Kastrup och ca: 600km till Arlanda.

Ett direkt tåg i timman till Kastrup via bron

Tre förbindelser i timman via Helsingör, Färja/tåg.

Så valet är enkelt.

Flyget AGH-ARN, Ängelholm-Arlanda passar dåligt med Thais avgångstid på ARN

pigge01

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar!av-109998.gif

I have never wished to cater to the crowd; for what I know they do not approve, and what they approve I do not know. Epicurus

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

... cut ...

P.S. Glöm ej att det går att sortera listorna genom att klicka i resp kolumnhuvud (rubrik).

//Singha711

Fina listor. Tack för dom. Kul att bläddra i om man (som du) ser det som en sport att hitta billigas och bäst.

Om man vill ta det ett steg längre kan man filtrera bort resor där det skiljer någon krona mellan olika agenter.

En resa kan vara 1 krona billigare på Flygstolen ena dagen och en krona billigare på Travelstore den nästa.

Samma resa men agenterna tar till alla knep för att få dig in på just deras site.

För agenterna är det värt den extra krona (som de dessutom tar igen på diverse avgifter om man inte ser upp).

För oss, potentiella kunder, däremot, kan det kvitta.

50 kronor billigare på Travelstore kan kosta mig en kortavgift på 79:- som jag ev. slipper på Opodo.

Utan att ha kollat i detalj, tror jag dina listor kan bli kortare och mera överskådlga

om dess "dolda" dubletter tas bort eller reduceras till antalet.

Thai Air ARN->BKK en viss avgång behöver endast listas en gång.. där den är billigast.

Kanske med étt reservalternativ som en option.

Titta på bilden, så vet du vad jag menar även om jag kanske tycker fel :-)

När man väl har siktat in sig på en viss resa, tycker jag att man ändå ska kolla den ytterligare

ev. med hjälp av "allaflygbiljetter.se" eller en annan lämplig sajt.

Din lista hjälper till att hitta det som är konsten att hitta - de rabatterade avgångerna.

Med "brute force" kan man säga.

Vad som i slutändan blir billigast och bäst behöver inte vara just det "erbjudandet" men det

är det viktigaste steget i processen.

mvh

post-3917-0-05655300-1307353803_thumb.jp

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra gjor När får vi listor från Januari 2012 och framåt ser fram emot det Som sagt bra gjort

Tycker Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt klart grymt gjort detta :av-109998:

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Fina listor. Tack för dom. Kul att bläddra i om man (som du) ser det som en sport att hitta billigas och bäst.

Om man vill ta det ett steg längre kan man filtrera bort resor där det skiljer någon krona mellan olika agenter.

En resa kan vara 1 krona billigare på Flygstolen ena dagen och en krona billigare på Travelstore den nästa.

Samma resa men agenterna tar till alla knep för att få dig in på just deras site.

För agenterna är det värt den extra krona (som de dessutom tar igen på diverse avgifter om man inte ser upp).

För oss, potentiella kunder, däremot, kan det kvitta.

50 kronor billigare på Travelstore kan kosta mig en kortavgift på 79:- som jag ev. slipper på Opodo.

Utan att ha kollat i detalj, tror jag dina listor kan bli kortare och mera överskådlga

om dess "dolda" dubletter tas bort eller reduceras till antalet.

Thai Air ARN->BKK en viss avgång behöver endast listas en gång.. där den är billigast.

Kanske med étt reservalternativ som en option.

Titta på bilden, så vet du vad jag menar även om jag kanske tycker fel :-)

När man väl har siktat in sig på en viss resa, tycker jag att man ändå ska kolla den ytterligare

ev. med hjälp av "allaflygbiljetter.se" eller en annan lämplig sajt.

Din lista hjälper till att hitta det som är konsten att hitta - de rabatterade avgångerna.

Med "brute force" kan man säga.

Vad som i slutändan blir billigast och bäst behöver inte vara just det "erbjudandet" men det

är det viktigaste steget i processen.

mvh

post-3917-0-05655300-1307353803_thumb.jp

Visst är det så.

I nuvarande skede av projektets utveckling har jag helt och hållet koncentrerat mig på att samla in och aktualisera den rätt så stora informationsmängden.

För varje nål man hittar behöver man tyvärr också en mer eller mindre stor höstack att rota i...

Men du har alldeles rätt i att man med några relativt enkla knep kan få listorna betydligt mera kompakta.

Jag har därför följt ditt goda råd och presenterar bara det billigaste alternativ för varje resekombination De jämförelsemotorer som jag använder (dvs. låter jobba åt mig, fn. AllaFlygBiljetter.se, Pricerunner.se, Reseguiden.se) bearbetar ju ändå samma reseagenter som då bara skiljer sig med några kronor i pris.

Intressant hade också varit att ta reda på alla reseagenters avgifter för kortköp för att få en mera rättvis jämförelse mellan priser som ytligt sedd ligger väldigt nära varandra.

Systemet har blivit mycket mera komplext än vad jag tidigare trodde. Det är framförallt programmeringen av en avancerad och robbotstyrd "kurragömmalek" som krävs för att undkomma allehanda blockeringsförsök från mina "slavsystem" (dvs. AllaFlygBiljetter.se etc) som inte gärna frivilligt offrar lite av sin bandbredd för ett gott ändamål.

Fastän jag kör mot deras system bara på nätterna där de flesta potentiella kunder sover, så uttrycker de sin tacksamhet för lite gratis reklam med ondsinta blockerings- och spårningsförsök. Åtgärds- och motåtgärdsnivåerna har skruvats upp till svindlande tekniska höjder. Men det är ett "krig" som de aldrig kan vinna eftersom de ständigt ligger ett eller flera steg efter. Det är därför bara en tidsfråga tills de ger upp.

Jag funderar faktiskt att skriva ett mejl och förklarar vad jag är ut efter (=billiga, rabatterade biljetter) och att det mycket väl skulle kunna förenas med deras egna intressen. För mig är det enbart ett (pensionärs-)hobby och jag tjänar inte en krona på det. Tvärtom, jag tillhandahåller beställnings- och bokningslänkar som de får provision för, samtidigt som jag indirekt gör reklam för deras verksamhet.

Men hur som helst, det är förbannat roligt att "kriga" lite med maskiners och robbotars hjälp...

Ok, här skall det bli nya och aktualiserade listor, alla innehållande resor under 6000 SEK och max 20-timmars restid/sträcka.

Mvh

//Singha711

P.S. fler listor i efterföljande inlägg pga storleksbegränsningar vid uppladdning av filer...

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Här kommer nya och aktualiserade listor på billiga flygresor till och från Thailand.

Den här gången finns även resor från Köpenhamn till Bangkok och biljetter från Bangkok till Stockholm med.

Alla listor innehåller flygbiljetter under 6000 SEK, resp. 8000 SEK för Bangkok-Stockholm, samt restider på under 20 timmar per sträcka.

Mvh

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Och här listorna från Bangkok till Stokholm.

Som sagt, priserna under 8000 SEK (för att inte enbart få Aeroflot och Aeorsvit).

Förutom reslängder på 25-61 dagar finns här även 3-månaders (85-91 dgr) biljetter med, perfekt för tiraken som kanske ska komma på besöksvisum.

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Samt de sista listorna som pga utrymmesbegränsningar få läggas på separata inlägg:

Lycka till!

//Singha711

P.S. Glöm ej att det går att sortera listorna genom att klicka på resp. kolumnhuvud. Vill man tex. bara se de billigaste biljetterna klickar du på rubriken 'Pris SEK' så att de billigaste/dyraste biljetterna visas först.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som du skriver är priserna färskvara.

Beroende på hur långt fram i tiden resan ligger kan man få göra om sina sökningar var 3:die dag.

En parameter som är väldigt viktig för iaf. mig, är restiden.

Priset är relativt ointressant om restiden är längre än ett visst antal timmar.

14 timmar från Stockholm och 16 från Göteborg ett för mig ett rimligt mått.

Många av resultaten i din databas kunde, om hänsyn tas till det, filtreras bort.

Jag tror att få vill utsätta sig för en enkel resa på 30 timmar även om det går

att spara en tusenlapp eller två.

En snygg finess i dina listor är länken längst ut på högerflanken som leder till sökmotorn

och därmed möjliggör kontroll av om priset fortfarande gäller.

Måste bara fråga dig vilket bolag du åker med som tar mer än 14 timmar mellan Gbg och Bkk

Thai från Gbg tar 11.30 - 12.30

Finair tar ungefär det samma.

Skriver EJ för att vara otrevlig utan bara en stilla undran.

Mr Phimai

Att prata innan man tänker är som att torka sig i röven innan man skiter

Link to comment
Dela på andra sajter

Här kommer nya och aktualiserade listor på billiga flygresor till och från Thailand.

Den här gången finns även resor från Köpenhamn till Bangkok och biljetter från Bangkok till Stockholm med.

Alla listor innehåller flygbiljetter under 6000 SEK, resp. 8000 SEK för Bangkok-Stockholm, samt restider på under 20 timmar per sträcka.

Mvh

//Singha711

gött singha bra jobbat

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Hejsan

Hehe, tja...man kan bara ta sig för pannan...inte första och inte sista gången jag använder detta uttryck.

Vilket jäkla tjohej för att spara en tia eller två.och vilken djävla djungel att ge sig in i...

Helt ärligt..innan jag själva började boka och sälja biljetter så skulle det aldrig falla mig in att härja på detta sättet.fram och tillbaka...spara en tia här och nu jävlar så var det billigare där...

Som sagt, man kan bara ta sig för pannan...

Jag ringde min byrå och gjorde min preliminära bokning utan kostnad. Om jag inte kunde åka så strök de bokningen. De kunde inte garantera att de alltid var billigast men däremot att priset var bra och servicen på topp. Jag kunde vänta in i det sista med betalning och det är också i den byråns anda som jag startade min verksamhet i och jag har alltid hållit styvt på att förlja detta.

Har man råd att åka till Thailand på semester eller vad det nu än vara månde så varför skall man lägga ner tid och möda på ett evigt letande och för att spára en hundring??

Jag har min fasta kundkrets och de uppskattar god och personlig service. De kan boka preliminärt och sedan om det dyker upp billigare alternativ så bokar vi om till detta. De vet att de får ett bra pris och om det är billigast eller inte ger de tusan i...de vet att det är småpengar som skiljer och deras tid är mera värt än att härja på nätet.

MVH Nonki

PS Jag bokar alla bolag. DS

Kan man av detta utläsa att du inte lägger ner speciellt mycket tid för

att hitta det billigaste alternativet till dina kunder.

Man tar sig för pannan / ett jäkla tjohej / vilken djungel att ge sig in i.

Du om någon skulle ha behållning av Singhas listor.

Han har orkat ge sig in i djungeln för dig.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Hehe, tja...man kan bara ta sig för pannan...inte första och inte sista gången jag använder detta uttryck.

Vilket jäkla tjohej för att spara en tia eller två.och vilken djävla djungel att ge sig in i...

Helt ärligt..innan jag själva började boka och sälja biljetter så skulle det aldrig falla mig in att härja på detta sättet.fram och tillbaka...spara en tia här och nu jävlar så var det billigare där...

Som sagt, man kan bara ta sig för pannan...

Jag ringde min byrå och gjorde min preliminära bokning utan kostnad. Om jag inte kunde åka så strök de bokningen. De kunde inte garantera att de alltid var billigast men däremot att priset var bra och servicen på topp. Jag kunde vänta in i det sista med betalning och det är också i den byråns anda som jag startade min verksamhet i och jag har alltid hållit styvt på att förlja detta.

Har man råd att åka till Thailand på semester eller vad det nu än vara månde så varför skall man lägga ner tid och möda på ett evigt letande och för att spára en hundring??

Jag har min fasta kundkrets och de uppskattar god och personlig service. De kan boka preliminärt och sedan om det dyker upp billigare alternativ så bokar vi om till detta. De vet att de får ett bra pris och om det är billigast eller inte ger de tusan i...de vet att det är småpengar som skiljer och deras tid är mera värt än att härja på nätet.

MVH Nonki

PS Jag bokar alla bolag. DS

Dja, Nonki, vad skall man säga...

På ett sätt förstår jag din "irritation" eftersom publicering av listorna berör dina affärsintressen.

Men jag tycker att du inte ska se dem som ett hot, utan som en möjlighet att kombinera dina tjänster med den information som listorna faktiskt innehåller.

Det är ju inget som hindrar dig att boka, sälja och förmedla rabatterade flygresor till dina kunder med exakt samma servicekänsla och ansvarstagande som dina kunder uppskattar och gärna betalar en extra slant för.

Den enda skillnaden är enbart att du faktiskt kan gör större pålägg (=profit) eftersom dina egna nettokostnader blir lägre, samt slipper leta själv efter prisvärda biljetter. Ingen tvingar dig att avslöja för dina kunder att du bokar biljetter efter information i "Singhas listor".

De allra flesta (semester-) resenärer har ju ändå ingen användning för öppna, dvs, ombokningsbara biljetter eftersom de inte utan vidare kan förlänga sin semester med någon vecka. Och skulle de bli "tvungna" av någon omständighet som tex. sjukdom eller olycka att stanna längre eller kortare tid, är det oftast reseförsäkringen som står för merkostnaderna.

Man kan se en öppen biljett som en form av försäkring mot en situation där man av något privat skäl, dvs, inte pga sjukdom eller olycka, inte kan resa hem vid den preliminärt bokade tidpunkten. Flygbolagen tar enl. min mening oskäligt mycket betald för den risken som kunden betalar i praktiken i form av prisskillnaden mellan öppna och ej-ombokningsbara biljetter. Alla vet numera att vi här pratar om flera tusenlappar, ibland högre än kostnaden för en enkell hembiljett (tex Air-Berlin).

Tänker man försäkringsmässigt, dvs i termer av risk och sannolikhet, måste man ställa merkostnader mot risken gånger sannolikhet för det värsta utfallet (i detta fall en enkel hembiljett). Personligen får jag inte denna ekvation att gå ihop i form av öppna returbiljetter. Det verkar nästan så att flygbolagen kalkylerar med en risk på närmast 100% att hemresan inte kan ske på den preliminärt bokade tiden, samtidigt som merpriset inte står i en vettig proportion till deras merkostnader. Visserligen säger flygbolagen att detta snarare beror på att de alternativa biljetterna egentligen är för billiga och att systemet inte skulle hålla om alla bara plockade russinen ur kakan. Det finns en viss sanning i detta men det är ju dessa flygbolag som själva bidrar till det genom det sättet som flygstolar släpps ut på marknaden successivt i olika kontingent med väldigt varierande priser.

Allt detta kan man säkert ha många olika uppfattningar om, men jag som konsument är bara intresserad av att få bästa produkt till lägsta pris. Det är därför på sin plats att åter erinra på en närmast universell sanning:

FÖR ATT FATTA ETT BRA BESLUT MÅSTE MAN HA KUNSKAP OM ALTERNATIVEN!

Det är mot denna bakgrund som jag idag presenterar nya och aktualiserade listor:

Mvh

//Singha711

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Inte har vi glömt göteborgarna och skåningar heller:

Mvh

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Kan inte öppna filerna :(

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte öppna filerna :(

Ladda ner (spara) filerna istället och försök öppna (dubbelklicka) dem från din dator.

Det kanske blir bättre...

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Fortfarande kvar en hel del billiga biljetter fastän de går åt i rask takt:

Mvh.

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...