Jump to content
IGNORERAD

Varsågoda: över 10000 billiga biljetter till och från Thailand


Singha711

Recommended Posts

Känns som det är billigaste hösten på många år till Thailand, Aeroflot 3 800, Emirates 4 100, Qatar 4 800. Hurra för open skys!

Vilka datum sökte du på för att hitta dom priserna?

sökte på 15/10 till30/11 och fick som lägst 5200

 

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 388
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Singha711

    177

  • Sam sip sam

    19

  • janne_h

    11

  • Stefan

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Härligt Singha711!!!

 

Om du nu avser att starta upp din ovärderliga gratistjänst igen tycker jag att du startar en ny tråd som endast innehåller flygreseråd och inget annat! Sen får moderatorerna se till att ordning upprätthålls! Så mycket arbete som du lagt ner på alla dessa listor du försett oss med och sen får utstå en massa hugg och slag. Nej, en ny tråd där det handlar om billiga flyg och sen om någon vill träta, en tråd för det med! 
 

Singha711 for skypresident!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilka datum sökte du på för att hitta dom priserna?

sökte på 15/10 till30/11 och fick som lägst 5200

Born41

Stockholm Arlanda (ARN) till Bangkok Suvarnabhumi (BKK) on 22 okt - on 5 nov

Bästa pris 3.824 kr

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, nu är även Stockholmsresorna klara:


1333 resor (STO-BKK) under 5000 kr och under 20 timmars restid/sträcka med reslängd 14-91 dagar samt utresa under Oktober 2014:
STO_BKK_OKT_5000_14-91.html

3559 resor (STO-BKK) under 5000 kr och under 20 timmars restid/sträcka med reslängd 14-91 dagar samt utresa under November 2014:

STO_BKK_NOV_5000_14-91.html

 

1384 resor (STO-BKK) under 5500 kr och under 20 timmars restid/sträcka med reslängd 14-91 dagar samt utresa under December 2014:
STO_BKK_DEC_5500_14-91.html




//Singha711

OBS. Listorna går att sortera genom att klicka i resp. kolumnrubrik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och sist ut för den här gången resor från Kastrup/Köpenhamn:


433 resor (CPH-BKK) under 5500 kr och under 20 timmars restid/sträcka med reslängd 14-91 dagar samt utresa under Oktober 2014:
CPH_BKK_OKT_5500_14-91.html

1957 resor (CPH-BKK) under 5500 kr och under 20 timmars restid/sträcka med reslängd 14-91 dagar samt utresa under November 2014:

CPH_BKK_NOV_5500_14-91.html

 

1250 resor (CPH-BKK) under 6000 kr och under 20 timmars restid/sträcka med reslängd 14-91 dagar samt utresa under December 2014:
CPH_BKK_DEC_6000_14-91.html




//Singha711

OBS. Listorna går att sortera genom att klicka i resp. kolumnrubrik.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Dags igen för alla ressugna att kolla in tusentals billiga biljetter till Thailand under perioden Dec 2014 - Feb 2015

 

 

Först ut är februariresorna till Bangkok. December- och januariresorna följer i senare inlägg.

1045 resor (GOT-BKK) under 6000 kr och under 20 timmars restid/sträcka med reslängd 14-91 dagar samt utresa under Februari 2015:

GOT_BKK_FEB_6000.html

 

1872 resor (STO-BKK) under 5000 kr och under 20 timmars restid/sträcka med reslängd 14-91 dagar samt utresa under Februari 2015:

STO_BKK_FEB_5000.html

 

1873 resor (CPH-BKK) under 5500 kr och under 20 timmars restid/sträcka med reslängd 14-91 dagar samt utresa under Februari 2015:

CPH_BKK_FEB_5500.html

 


//Singha711

OBS. Listorna går att sortera genom att klicka i resp. kolumnrubrik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som utlovat kommer listorna för utresa under januari idag. Decemberresorna kommer senare...

 

1861 resor (GOT-BKK) under 6500 kr och under 20 timmars restid/sträcka med reslängd 14-91 dagar samt utresa under Januari 2015:

GOT_BKK_JAN_6500.html

 

3159 resor (STO-BKK) under 4500 kr och under 20 timmars restid/sträcka med reslängd 14-91 dagar samt utresa under Januari 2015:

STO_BKK_JAN_4500.html

 

1648 resor (CPH-BKK) under 5000 kr och under 20 timmars restid/sträcka med reslängd 14-91 dagar samt utresa under Januari 2015:

CPH_BKK_JAN_5000.html

 

//Singha711

 

OBS. Listorna går att sortera genom att klicka i resp. kolumnrubrik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som utlovat kommer listorna för utresa under januari idag. Decemberresorna kommer senare...

 

1861 resor (GOT-BKK) under 6500 kr och under 20 timmars restid/sträcka med reslängd 14-91 dagar samt utresa under Januari 2015:

attachicon.gifGOT_BKK_JAN_6500.html

 

3159 resor (STO-BKK) under 4500 kr och under 20 timmars restid/sträcka med reslängd 14-91 dagar samt utresa under Januari 2015:

attachicon.gifSTO_BKK_JAN_4500.html

 

1648 resor (CPH-BKK) under 5000 kr och under 20 timmars restid/sträcka med reslängd 14-91 dagar samt utresa under Januari 2015:

attachicon.gifCPH_BKK_JAN_5000.html

 

//Singha711

 

OBS. Listorna går att sortera genom att klicka i resp. kolumnrubrik.

från sthlm var det bara Aeroflot som, var listat ??

Link to comment
Dela på andra sajter

från sthlm var det bara Aeroflot som, var listat ??

 

Kriteriet var under 4500 kr.

 

Lessen att det bara var Aeroflot och Turkish Airlines som kvalificerade.

Kolla i listan STO-BKK_Jan2015 under 5000 kr...

4943 resor (STO-BKK) under 5000 kr och under 20 timmars restid/sträcka med reslängd 14-91 dagar samt utresa under Januari 2015:

STO_BKK_JAN_5000.html

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Snyggt jobbat Singha!

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, då var det bara decemberresorna kvar för den här gången.

De billigaste alternativ finns främst i början av december, men det finns faktiskt även ett antal prisvärda resor med utresa runt nyår.

445 resor (GOT-BKK) under 7500 kr och under 20 timmars restid/sträcka med reslängd 14-91 dagar samt utresa under December 2014:

GOT_BKK_DEC_7500.html

2606 resor (STO-BKK) under 5500 kr och under 20 timmars restid/sträcka med reslängd 14-91 dagar samt utresa under December 2014:

STO_BKK_DEC_5500.html

1217 resor (CPH-BKK) under 5500 kr och under 20 timmars restid/sträcka med reslängd 14-91 dagar samt utresa under December 2014:

CPH_BKK_DEC_5500.html

//Singha711

OBS. Listorna går att sortera genom att klicka i resp. kolumnrubrik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mängder med superbilliga flygresor under mars 2015:

GOT-BKK: Fr.o.m. 4188 kr (Turkish Airlines)

STO-BKK: Fr.o.m. 3605 kr (Norwegian)

CPH-BKK: Fr.o.m. 4183 kr (Turkish Airlines)

4141 resor (GOT-BKK) under 5500 kr och under 20 timmars restid/sträcka med reslängd 14-91 dagar samt utresa under Mars 2015:

GOT_BKK_MAR_5500.html

2886 resor (STO-BKK) under 5000 kr och under 20 timmars restid/sträcka med reslängd 14-91 dagar samt utresa under Mars 2015:

STO_BKK_MAR_5000.html

2480 resor (CPH-BKK) under 5500 kr och under 20 timmars restid/sträcka med reslängd 14-91 dagar samt utresa under Mars 2015:

CPH_BKK_MAR_5500.html

//Singha711

OBS. Listorna går att sortera genom att klicka i resp. kolumnrubrik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sedan en tid ligger databasen med sökta flygbiljetter på en server ute i "molnet".

Detta möjliggör att ni kan söka biljetter själva mha ett antal sökkriterier där ni kan få fram resultatlistor enl individuella förutsättningar.

Söksidan är under utveckling, innehåller enbart rudimentär funktionalitet & layout och är ingalunda färdigtestad. Den fungerar skapligt i min egen miljö (Windows 8.1, Firefox). Men eftersom världen som vanligt är större än vad som kan överblickas från min egen horisont, slänger jag ut denna prototyp just för att få feedback om oförutsedda eventualiteter.

Och här är länken till söksidan: http://cloudchw.servebeer.com/FTB/sel.asp

Sökningar på flygbolag kan göras med enbart textfragment av flygbolagets namn. Tex för att söka på "Thai Airways" räcker det med att ange "thai" i sökfältet.

F.n. innehåller databasen hyfsad aktuella biljetter fram tom Juni 2015 och glöm inte att resultatlistan går att sortera genom att klicka på resp. kolumnhuvud.

Lycka till!

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Vill härmed åter erinra att de sedvanliga "listor" med billiga flygbiljetter inte längre kommer att publiceras här.

 

Detta pga att databasen med sökta resor är tillgängligt online och individuella sökningar kan göras när som hest med egna sökvillkor.

 

"Listorna" behövs alltså inte längre eftersom vem som helst kan producera egna skräddarsydda listor med billiga biljetter när som helst online:

 

Länken till söksidan är: http://cloudchw.serv...com/FTB/sel.asp

 

Söksidan är under utveckling, innehåller enbart rudimentär funktionalitet & layout och är ingalunda färdigtestad. Den fungerar skapligt i min egen miljö (Windows 8.1, Firefox). Men eftersom världen som vanligt är större än vad som kan överblickas från min egen horisont, slänger jag ut denna prototyp just för att få feedback om oförutsedda eventualiteter.

 

Sökningar på flygbolag kan göras med enbart textfragment av flygbolagets namn. Tex för att söka på "Thai Airways" räcker det med att ange "thai" i sökfältet.

 

Databasen aktualiseras regelbundet mha ett rullande schema där resor aktualiseras allt oftare ju närmare utresedagen ligger mot dagens datum.

F.n. innehåller databasen hyfsad aktuella biljetter fram tom Juni 2015 och glöm inte att resultatlistan går att sortera genom att klicka på resp. kolumnhuvud.

Lycka till!

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror inte att det funkar med chrome.

4star.gifThumbsUp.gifThumbsDwn.gif

“First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.”

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror inte att det funkar med chrome.

 

Har nu testat även med Chrome och kan inte se några skillnader mot hur sidan uppför sig i andra miljöer.

 

Om den inte funkar hos dig så skulle jag tro att problemet beror på andra faktorer i din datormiljö än vilken browser du använder.

 

Om du kör Windows så har du ju alltid tillgång till IE (Internet Explorer). Prova då att köra länken (copy&paste) med IE istället.

 

Lycka till!

 

//Singha711

 

OBS! Det kan förstås även bero på att databas servern för tillfället är överbelastad. Jag hyr en gratisversion av Amazon som av förklarliga skäl är omgärdat av en hel del kapacitetsbegränsningar, just för att den är gratis. Prova då igen efter någon tid och se om det är någon skillnad.

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Databasen är nu aktualiserad fram till 2015-07-31 med resor från STO,GOT,CPH  till BKK för alla reslängder 14-91 dagar.

 

Detta innebär 171 x 78 x 3 = 40,014 resor.

 

För varje resa sparas info över de 10 "prisvärdaste" (pris&restid) biljetterbjudanden, dvs över 400,000 alternativ att välja på.

 

Information samlas genom att ett antal datorer på egen hand genomför alldeles vanliga resesökningar hos "jämförelsesajter" på ett organiserad sätt. Resultat lagras i en databas och är därför snabbt tillgängligt och kan selekteras och sammanställas enligt olika önskemål. Man behöver alltså inte vänta länge på resultatet för varje enskild resa utan kan söka bland resultat för redan (maskin-)sökta resor.

 

Detta är extrem värdefull när man är flexibel i sin tidsplanering. Ju större tidsram man har desto större blir antalet resealternativ. Antalet möjligheter växer exponentiellt med tidsfönstret man har och det blir snabbt omöjligt och/eller ohanterligt att få kontroll på alla faktorer. Om man tex söker en lämplig resa med utresa under en viss månad och en reslängd på min. 3, max 4 veckor, dvs 21-28 dagar, då blir det 30x8=240 olika utresealternativ från en viss flygplats. Bor man på rel. jämn avstånd till flera flygplatser får man dessutom  multiplicera med antalet flygplatser man kan tänka sig att resa från. Mao en omöjlig uppgift i praktiken att få tag i all relevant information på egen hand.

 

Vi vet också att tex flygpriser varierar stort mellan närliggande datum. Att hitta "russin i kakan" går därför endast om man undersöker alla möjligheter. Det är just detta som systemet erbjuder: att välja och vraka i resultat av redan gjorda sökningar för att hitta sitt personligt "garanterat bästa" alternativ. Just för att de lagrade resultat omfattar alla alternativ av intresse (flygdatum, pris, rutter, restid, flygbolag etc..). 

 

Men det finns en nackdel med denna metod som på något sätt måste hanteras. Priset är färskvara och ändras då och då. Det är alltså inte 100% säker att priset i en sökning som gjordes för 3 dagar sedan fortfarande gäller nu. Detta gäller i synnerhet när avresedagen närmar sig och planets alla platser antingen till stor del inte ännu är sålda eller tvärtom utsålda med några få lediga platser kvar. I detta läge kan priserna svänga kraftigt både uppåt och nedåt.

 

För att täcka in dessa variationer behöver databasen aktualiseras på ett regelbundet och systematiskt sätt. Detta betyder att sökningar görs om igen i allt snabbare takt ju närmare utresedagen man kommer. F.n. förnyas sökningar för utresor inom de närmaste 10 dagar varannan dag, utresor inom 11-20 dagar var tredje dag, utresor inom 21-30 dagar var femte dag osv. osv...

 

Med dessa aktualiseringsintervall är sannolikheten till större prisavvikelser relativ liten. F.ö. skall materialet snarare betraktas som ett "första urval". Det sista ordet har alltid agenten där man kan kolla/boka sin resa och där det framgår exakt pris. Dessutom kan man göra en ny sökning och på så sätt få aktuell info för just de valda resdagarna. Länkarna finns med i systemets resultatlist under kolumn "Källa" resp. "Agent".

 

Till sist vill jag ännu en gång påpeka att jag inte på något sätt är inblandat i evtl beställning eller bokning av en resa.  Jag enbart ställer information till förfogande utan någon som helst finansiell kompensation. Om du bokar en resa via någon av länkarna går evtl kompensation till "jämförelsesajten" som utgör "källan" för informationen. Mao precis så som om du hade sökt hos denna sajt på egen hand. Jag har således inget med detta att göra och "jämförelsesajten" vet inget om mig. Jag använder "jämförelsesajten" enbart som informationsleverantör genom offentligt tillgängliga och fullt legala kanaler (internet), samtidigt som jag bemödar mig att inte "överanstränga" deras bandbredd genom alltför många upprepade sökningar på kort tid.

 

F.ö. utgör systemet en sidoprodukt inom ett större projekt som går ut på att "maskinellt" fånga visuell och rel. ostrukturerad info på internet för kategorisering och restrukturering i metadatabaser för senare analys. Det finns en väldigt snabbt växande och mycket kapitalstark marknad för detta nu. Så det gäller att skaffa teknikkunnande i tid.

 

Och här är länken till söksidan:   http://cloudchw.serv...com/FTB/sel.asp

 

Lycka till!

 

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

En fråga, vad säger du om detta?

 

Viktigt! Glöm inte att rensa cookies när du ligger och söker efter biljetter - datorn känner av att du varit intresserade av en destination och det kan påverka priset (kan man se tydligt om man använder olika datorer)

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

En fråga, vad säger du om detta?

 

Viktigt! Glöm inte att rensa cookies när du ligger och söker efter biljetter - datorn känner av att du varit intresserade av en destination och det kan påverka priset (kan man se tydligt om man använder olika datorer)

 

Intressant fråga i allmänhet, men inte aktuell i det här fallet.

 

De datorer som "maskin-"söker biljetter tillåter inga sparade cookies, inte ens från jämförelsesajten, även om det hade underlättad sökningen till en viss del.

 

Rent principiellt kör jag med "AdFender" ( http://www.adfender.com/) som AdBlocker på varje maskin. Detta ger mig fullständig kontroll på tex användningen av cookies och framför allt snabbare internet pga att allt Google- och ad-shit elimineras för varje sida automatiskt. Inga fler sidor med 'väntar på google/bla/bla/bla...' i statusraden...

 

Anledningen är att jag ogärna vill bli "spårad" och evtl blockerad pga jag visserligen norpar lite på jämförelsesajternas bandbredd genom excessiva sökningar, hehe.

 

Men generellt håller jag med om att rensa cookies ofta pga att broder "Google" har för vana att registrera dina preferenser för att sedan presentera "lämpligaste" sökresultat efter klienternas betalningsförmåga. Men det gäller nog inte sökresultat från en viss sajt(=länk) utan vilka länkar som presenteras högst upp i listan på tex en Google-sökning.

 

Mvh

 

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

AdFender tillagd. Kör ju ghostery redan så det borde vara ganska svårt att spåra mig utan kakor.

 

Intressant  att se vad jag hittar på nästa resa, dock är ju inte inrikesflygen med. Men det går ju att leva med om det inte strular.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Databasen är nu aktualiserad med utresor från STO, GOT, CPH till BKK  fr.o.m. 22.Februari 2015 t.om. 31.Juli 2015,reslängd 14-91 dagar.

 

Likaså utresor från BKK till STO, GOT, CPH fr.o.m. 22.Februari 2015 t.o.m. 31.Juli 2015, reslängd 80-91 dagar.

 

Länken till söksidan:   http://cloudchw.serv...com/FTB/sel.asp

 

Lycka till!

 

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Databasen är nu aktualiserad med resor fram tom 30.September 2015.

 

Detta innebär utresor under perioden 2015-03-02 - 2015-09-30:

  • Från GOT, STO, CPH till BKK med reslängder 14-91 dagar
  • Från BKK till GOT, STO, CPH med reslängder 80-91 dagar

 

Länken till söksidan:   http://cloudchw.serv...com/FTB/sel.asp

 

Lycka till!

 

//Singha711

 

Obs. Resultatlistorna går att sortera genom att klicka i resp. kolumnrubrik

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...