Jump to content
IGNORERAD

Varsågoda: över 10000 billiga biljetter till och från Thailand


Singha711

Recommended Posts

Det är väl inte så konstigt att Nonki är avstängd här. Han är nog fullt kapabel att räkna ut varför utan att få ett PM. Men det måste förstås gnällas över detta också. De flesta av tramsinläggen är raderade/dolda, men en del kan läsas i citaten.

Istället för att tramsa borde han kanske tänka på vilken reklam han gör för sig själv och sin firma. Tror snarare att Nonki förlorar kunder på att hålla på och skriva en massa larv i den här tråden. Vill man göra bra reklam och locka till sig nya kunder är det väl bättre att komma med bra erbjudanden i stället för att bete sig som en barnunge och ondgöra sig över någon annans ideella insatser. Så det är nog för Nonkis eget bästa att moderatorerna stängde av honom från tråden.

Det hjälper ju inte att stänga av honom han kan gå in här och både läsa och skriva med tapatalk och jag har inte sett att han tramsat i tråden och jag kan inte se att det är ngn konkurrens alls överhuvudtaget ,Nonkis kunder vill ju åka thai och så får dom en personlig service och kan boka långt i förväg utan att betala och kostar inget att boka av eller ändra sin resa så länge den inte är betald ,köper man på nätet så är det Cash direkt och sedan dyrt om man vill boka om ,Men alla är vi olika ,jag tycker det är bra med personlig service med en lång och dyrare resa och kan boka om när jag vill gratis ,Men när jag köper lågpris här hemma är dom så billiga att jag kan kasta biljetten om jag får förhinder ,har bokat och betalat en biljett med norwegian för 600 kr till jul men skulle jag få förhinder kan jag kasta den utan att stör mig ,men kasta en biljett för 5-6000 skulle inte vara lika kul ,som sagt alla är vi olika

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 388
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Singha711

    177

  • Sam sip sam

    19

  • janne_h

    11

  • Stefan

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Naturligtvis finns det en "Thailista" för "sekten" också med priser under Thais egen lågpriskampnj:

1088 resor (STO-BKK) med Thai Airways och under 20 timmars restid/sträcka med reslängd 85-91 dagar samt utresa under Oktober 2012 - Mars 2013:

Du som har erfarenhet av detta med priser och biljetter, händer det att flygbolagen släpper på med extra biljetter under en kampanjperiod eller är det begränsat antal biljetter och sedan är det slut? De biljetter jag är intresserade av är biljetter från Stockholm och till Bangkok med utresa i slutet på februari och just detta datum verkar det inte finnas speciellt mycket på, är väl för att det är svenskt sportlov då kanske.

Stort tack för dessa listor, kanon ju!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du som har erfarenhet av detta med priser och biljetter, händer det att flygbolagen släpper på med extra biljetter under en kampanjperiod eller är det begränsat antal biljetter och sedan är det slut? De biljetter jag är intresserade av är biljetter från Stockholm och till Bangkok med utresa i slutet på februari och just detta datum verkar det inte finnas speciellt mycket på, är väl för att det är svenskt sportlov då kanske.

Stort tack för dessa listor, kanon ju!

Jag håller inte reda på i vilka omgångar och kvantiteter Thai släpper ut kampanjbiljetter till marknaden.

Men så mycket jag vet släpps de först inom de egna distributionskanalerna (typ Nonkis resebyrå). Men det brukar inte ta många dagar tills de blir tillgängliga på den allmänna resemarknaden för alla sorts sökmotorer.

Som alltid är det tillgång och efterfråga som styr priserna och när det gäller Thai så är det min högst subjektiva bedömning att de börjar agera mer och mer precis som alla andra bolag. Förr i tiden var det ganska ovanligt att Thai blandade sig in i striden om lågprismarknaden. Men numera kan man få tag i billiga Thaibiljetter nästan året runt, bortsett från perioder med stor (skandinavisk) efterfråga. Men då brukar även andra bolag inte vara speciellt villiga att sänka sina priser.

När det gäller speciellt svenska/skandinaviska semesterperioder som tex. sportlov etc finns det ju en enkel genväg genom att söka via andra europeiska flygplatser. Söker man tex från Frankfurt till Bangkok ser man inga speciella prisvariationer under sportlovsveckorna. Detta beror på att kapaciteten är mycket högre och de relativ få svenskar/skandinaver som vill gärna resa dessa veckor inte rubbar på mönstret nämnvärt.

När man har hittat en lämplig resa från tex Frankfurt, så är det inte svårt att fixa en resa med lämplig anslutningsflyg från Sverige. Jag menar inte att köpa 2 separata resor utan att "tvinga" sökmotorn att ta vägen över Frankfurt i detta fall. Då får man ett sammanhållet resepaket som baseras (prismässigt) på huvudsegment FRA-BKK och anslutning sköts automatiskt genom samma bolag eller bolag inom resp. allians.

Överhuvud taget är det ofta en bra ide att söka en resa från en annan europeisk storflygplats med bra anknytning till den svenska flygplatsen som man vill starta sin resa från. London, Frankfurt, Amsterdam, Paris, München etc. är flygplatser med stor kapacitet till bl.a. Bangkok samtidigt som de har täta flygförbindelser med svenska flygplatser. Sökmotorerna hittar inte alltid den billigaste resan eftersom de prioriterar den rakaste förbindelsen. Men man kan "hjälpa dem på traven" genom olika trix som gör att de tvingas ta "omvägen" över en flygplats där man vet att det finns billiga huvudsegment just en speciell dag. Resans sammanlagda pris baseras då på detta huvudsegment och flyget från Sverige prissätts som (subventionerat) anslutningsflyg enligt vissa i förhand uppgjorda regler (IATA).

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Singha, kan du ta fram prislista från Oslo också, jag har nämligen

närmast dit från Arvika

Tyvärr, jordvärme, är det inte så enkelt att ta med även Oslo i mitt bevakningsprogram.

Eftersom det krävs ganska stora resurser för varje utreseflygplats är jag tvingad att begränsa mig till ett fåtal utreseorter. För att få fram de billigaste biljetterna från en enskild flygplats för en 5-månaders period krävs det ca 4000 sökningar dagligen. Även om jag har tillräckligt med maskinkapacitet så finns det en toleransgräns hos sökmotorer (allaflygbiljetter.se, flygresor.se etc) som jag ogärna utmanar.

Som det är nu så kör jag sökningar för STO/GOT/CPH under nattetid vilket tydligen accepteras av mina "gratisleverantörer", dvs sökmotorerna. Med Oslo i programmet skulle jag belasta deras servrar även under dagtid. Det i sin tur skulle förr eller senare medföra att mina nattliga sökningar blir ännu hårdare blockerade eller begränsade än de redan är idag.

För detaljer hänvisar jag till ett tidigare svar i en liknande fråga: http://www.maipenrai...210#entry568913

//Singha711

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svaret Singha, jag kan ju åka från STO, men det är lättare/bekvämare för mig att

ta mig till OSLO. Men tack iallafall

Link to comment
Dela på andra sajter

Det hjälper ju inte att stänga av honom han kan gå in här och både läsa och skriva med tapatalk och jag har inte sett att han tramsat i tråden och jag kan inte se att det är ngn konkurrens alls överhuvudtaget ,Nonkis kunder vill ju åka thai och så får dom en personlig service och kan boka långt i förväg utan att betala och kostar inget att boka av eller ändra sin resa så länge den inte är betald ,köper man på nätet så är det Cash direkt och sedan dyrt om man vill boka om ,Men alla är vi olika ,jag tycker det är bra med personlig service med en lång och dyrare resa och kan boka om när jag vill gratis ,Men när jag köper lågpris här hemma är dom så billiga att jag kan kasta biljetten om jag får förhinder ,har bokat och betalat en biljett med norwegian för 600 kr till jul men skulle jag få förhinder kan jag kasta den utan att stör mig ,men kasta en biljett för 5-6000 skulle inte vara lika kul ,som sagt alla är vi olika

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Nä uppenbarligen hjälpte det inte att stänga av.

Det jag menar handlar inte om vad man föredrar, jag föredrar nog oftast också att boka via resebyrå av precis samma anledningar som du, och inte heller handlar det om att Nonkis skrivande här skulle vara "konkurrerande" på något sätt (det finns inget att konkurrera med, Singha711 förlorar ju inget på att folk bokar via en resebyrå).

Det handlar helt och hållet om hur Nonki agerar i tråden. Jag reagerade på det förut, och tramsiga inlägg från Nonki har tagits bort. Känns som Nonki bara irriterar sig på Singha711 och därför gör sina inlägg här. Nonki är säkert duktig och en trevlig snubbe, kunderna verkar ju väldigt nöjda. Så varför inte vara tillfreds med det?

Känns unket att gnälla på någons ideella jobb, som uppenbarligen kommer en hel del folk till nytta, bara för att man inte håller med.

Link to comment
Dela på andra sajter

När man har hittat en lämplig resa från tex Frankfurt, så är det inte svårt att fixa en resa med lämplig anslutningsflyg från Sverige. Jag menar inte att köpa 2 separata resor utan att "tvinga" sökmotorn att ta vägen över Frankfurt i detta fall. Då får man ett sammanhållet resepaket som baseras (prismässigt) på huvudsegment FRA-BKK och anslutning sköts automatiskt genom samma bolag eller bolag inom resp. allians.

Överhuvud taget är det ofta en bra ide att söka en resa från en annan europeisk storflygplats med bra anknytning till den svenska flygplatsen som man vill starta sin resa från. London, Frankfurt, Amsterdam, Paris, München etc. är flygplatser med stor kapacitet till bl.a. Bangkok samtidigt som de har täta flygförbindelser med svenska flygplatser. Sökmotorerna hittar inte alltid den billigaste resan eftersom de prioriterar den rakaste förbindelsen. Men man kan "hjälpa dem på traven" genom olika trix som gör att de tvingas ta "omvägen" över en flygplats där man vet att det finns billiga huvudsegment just en speciell dag. Resans sammanlagda pris baseras då på detta huvudsegment och flyget från Sverige prissätts som (subventionerat) anslutningsflyg enligt vissa i förhand uppgjorda regler (IATA).

Tack snälla för ditt svar, dock förstår jag inte hur jag ska "lura" sökmotorn. Jag söker alltså först på typ Frankfurt - Bangkok och får då ett prisförslag, men hur går jag sedan vidare för att lägga in Stockholm utan att köpa 2 separata resor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack snälla för ditt svar, dock förstår jag inte hur jag ska "lura" sökmotorn. Jag söker alltså först på typ Frankfurt - Bangkok och får då ett prisförslag, men hur går jag sedan vidare för att lägga in Stockholm utan att köpa 2 separata resor?

Det finns flera sätt att hantera detta.

Oftast räcker det med att du begränsar villkoren(resdagar&tider) såpass hård att alla andra alternativ gallras bort. Då kommer just denna resa i förstahandsurvalet för optimeringen.

Ett annat sätt är att välja en sökmotor där man explicit kan ange hela reserutten. Detta kallas ofta för "Open Jaw" eller "Multi City" och används mest för att ändra på den vanliga tur-/retur-sökning med enbart 2 flygplatser inblandade. Tex om man vill resa till USA via Miami, ta sig med bilen till LA och flyga hem därifrån.

Hos http://www.flygresor.se kan man söka med "Multi City" där man kan ange flygets olika etapper (tex STO-FRA,FRA-BKK).

Lycka till!

//Singha711

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Har ingen susning om varför jag är avstängd i denna tråden. Helt ärligt. Detsamma skulle vara mycket intressant att få veta anledningen. Men jag har en känsla av att anledningen till att jag inte får veta anledningen är att det inte finns någon legitim anledning till att hålla mig utanför. Ett MPR juridiskt övergrepp alltså:-) MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

I kväll är det stockholmarnas "tur".

Nu är det riktigt knappt om jul/nyårsresor men desto bättre på andra sidan om nyårsstrecket.

182 resor (STO-BKK) under 6000 kr och under 20 timmars restid/sträcka med reslängd 14-91 dagar samt utresa under Oktober - December 2012:

3235 resor (STO-BKK) under 6000 kr och under 20 timmars restid/sträcka med reslängd 14-91 dagar samt utresa under anuari - Mars 2013:

STO-BKK_JAN-MAR_6000_14-91.html

Och sedan "Thailistan":

749 resor (STO-BKK) med Thai Airways (direkt eller via OSL/CPH) under 20 timmars restid/sträcka med reslängd 14-91 dagar samt utresa under Oktober - Mars 2013:

//Singha711

OBS. Listorna går att sortera genom klicka i resp. kolumnrubrik.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Nya aktualiserade resor från Göteborg:

Inte mycket kvar fram till februari men efter det lossnar det reällt:

Anmärkningsvärt är att det finns extremt billiga biljetter (4670 kr) för att vara från Göteborg.

100 resor (GOT-BKK) under 6000 kr och under 20 timmars restid/sträcka med reslängd 14-91 dagar samt utresa under November - Februari 2013:

GOT-BKK_NOV-FEB_6000_14-91.html

2315 resor (GOT-BKK) under 6000 kr och under 20 timmars restid/sträcka med reslängd 14-91 dagar samt utresa under Mars 2013:

GOT-BKK_MAR_6000_14-91.html

//Singha711

OBS. Listorna går att sortera genom att klicka i resp. kolumnhuvud.

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Bokade i dag me Thai från den 2december till den 15 januari 8900 :)

Hejsan Glimten

Bra pris men men jag var inne och tittade nu på nattetid, som jag gör till mina kunder med jämna mellanrum. Varför jag gör detta är att jag har lagt ut en del trevare åt mina prelininärbokade kunder och det kan hända en hel del när andra resebyråer är stängda. Hur som helst, då hittade jag plötsligt de datum du pratar om för 7 950:- med Thai.

Men, okey..det är ju bara runt en tusing billigare än ditt pris så du skall väl vara nöjd ändå...

MVH Nonki

Ändrades av Nonki
Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan Glimten

Bra pris men men jag var inne och tittade nu på nattetid, som jag gör till mina kunder med jämna mellanrum. Varför jag gör detta är att jag har lagt ut en del trevare åt mina prelininärbokade kunder och det kan hända en hel del när andra resebyråer är stängda. Hur som helst, då hittade jag plötsligt de datum du pratar om för 7 950:- med Thai.

Men, okey..det är ju bara runt en tusing billigare än ditt pris så du skall väl vara nöjd ändå...

MVH Nonki

Vet ej om du vill ha förfrågningar här , men gör ett försök .

Annars ringer jag kontoret på måndag.

Resan gäller för min syster med familj. 2vuxna +2barn 10och 8år avresa 19-25dec från gbg -phuket och 3veckor.

mvh Perren

Link to comment
Dela på andra sajter

Färska stockholmslistor (fr.o.m. 4887 kr), passande till en lördagskväll i höstrusket:

306 resor (STO-BKK) under 6000 kr och under 20 timmars restid/sträcka med reslängd 14-91 dagar samt utresa under November - December 2012:

STO-BKK_NOV-DEC_14-91_6000.html

1453 resor (STO-BKK) under 6000 kr och under 20 timmars restid/sträcka med reslängd 14-91 dagar samt utresa under Januari - Februari 2013:

STO-BKK_JAN-FEB_14-91_6000.html

5440 resor (STO-BKK) under 6000 kr och under 20 timmars restid/sträcka med reslängd 14-91 dagar samt utresa under Mars 2013:

STO-BKK_MAR_14-91_6000.html

Och slutligen den efterlängtade "Thailistan" med biljetter fr.o.m. 5781 kr:

297 resor (STO-BKK) under 7000 kr och direkt medThai Airyways med reslängd 14-32 dagar samt utresa under November - Mars 2013:

THAI_STO-BKK_NOV-MAR_14-91_7000.html

//Singha711

OBS. Listorna går att sortera genom att klicka i resp. kolumnhuvud

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, jag har inte glömt skåningarna. De kan resa fr.o.m. 4484 kr om de tar sig över sundet.

423 resor (CPH-BKK) under 6000 kr och under 20 timmars restid/sträcka med reslängd 14-91 dagar samt utresa under November - December 2012:

CPH-BKK_NOV-DEC_14-91_6000.html

1024 resor (CPH-BKK) under 6000 kr och under 20 timmars restid/sträcka med reslängd 14-91 dagar samt utresa under Januari - Februari 2013:

CPH-BKK_JAN-FEB_14-91_6000.html

4538 resor (CPH-BKK) under 6000 kr och under 20 timmars restid/sträcka med reslängd 14-91 dagar samt utresa under Mars 2013:

CPH-BKK_MAR_14-91_6000.html

Och slutligen den efterlängtade "Thailistan" med biljetter fr.o.m. 6469 kr:

318 resor (CPH-BKK) under 7000 kr och direkt medThai Airyways med reslängd 14-91 dagar samt utresa under November - Mars 2013:

THAI_CPH-BKK_NOV-MAR_14-91_7000.html

//Singha711

OBS. Listorna går att sortera genom att klicka i resp. kolumnhuvud

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej han är avstängd i tråden ,men via tapatalk kan man läsa och skriva i alla fall ,det är en bugg i tapatalk som inte admin kommer åt

Jag har dåligt minne just nu, men jag kan inte se att Nonki är avstängd ifrån denna tråd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har dåligt minne just nu, men jag kan inte se att Nonki är avstängd ifrån denna tråd.

Han har varit men.insläppt igen nu

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Han har varit men.insläppt igen nu

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

OK, kommer du ihåg varför han inte fick vara med och leka i denna tråd?

Link to comment
Dela på andra sajter

OK, kommer du ihåg varför han inte fick vara med och leka i denna tråd?

Nej det visste han inte

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det finns ju även dem som vill resa åt andra hållet: från Thailand till Sverige.

Nya färska listor för 3-månaders resor, precis lagom (fr.o.m. 5195 kr) att flyga in svärmor för julfestligheterna.

805 resor (BKK-STO) under 7000 kr och under 20 timmars restid/sträcka med reslängd 85-91 dagar samt utresa under November - Mars 2013:

BKK-STO_NOV-MAR_85-91_7000.html

200 resor (BKK-GOT) under 8000 kr och under 20 timmars restid/sträcka med reslängd 85-91 dagar samt utresa under November - Mars 2013:

BKK-GOT_NOV-MAR_85-91_8000.html

338 resor (BKK-CPH) under 7000 kr och under 20 timmars restid/sträcka med reslängd 85-91 dagar samt utresa under November - Mars 2013:

BKK-CPH_NOV-MAR_85-91_7000.html

Tyvärr finns inga billiga Thai Airways resor från Bangkok. De ligger kring 10000 kr, mao utanför mitt "serviceområde".

//Singha711

OBS. Listorna går att sortera genom att klicka i resp. kolmunrubrik.

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Nya aktualiserade resor från Göteborg, fr,o.m. 4647 kr:

1063 resor (GOT-BKK) under 7000 kr och under 20 timmars restid/sträcka med reslängd 14-91 dagar samt utresa under November - Februari 2013:

GOT-BKK_NOV-FEB_14-91_7000.html

1963 resor (GOT-BKK) under 6000 kr och under 20 timmars restid/sträcka med reslängd 14-91 dagar samt utresa under Mars - 8. April 2013:

GOT-BKK_MAR-APR_14-91_6000.html

//Singha711

OBS. Listorna går att sortera genom att klicka i resp. kolumnhuvud.

Link to comment
Dela på andra sajter

1063 resor (GOT-BKK) under 7000 kr och under 20 timmars restid/sträcka med reslängd 14-91 dagar samt utresa under November - Februari 2013:

GOT-BKK_NOV-FEB_14-91_7000.html

1963 resor (GOT-BKK) under 6000 kr och under 20 timmars restid/sträcka med reslängd 14-91 dagar samt utresa under Mars - 8. April 2013:

GOT-BKK_MAR-APR_14-91_6000.html

//Singha711

Tjenare Singa!

Är mäkta imponerad.. Undrar hur långt fram i tiden du kan få fram listor?är intreserad av juni!

Tobbe

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...