Jump to content
IGNORERAD

Dagens bild


Kim

Recommended Posts

Om man skulle våga testa översta rätten....

post-3141-0-10776200-1388813880_thumb.jp

Smile and the world smiles with you

Fart and you stand alone

Link to comment
Dela på andra sajter

Arnold Layne

Härligt väder ,,,, inte konstigt att det börjar rycka i restarmen.

post-3262-0-77059500-1388825178.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Och vad skall detta föreställa??

En fjärrblockerings central,skulle jag tro.Har med järnvägen att göra.Dom planerar tågmöten och lägger om växlar på linjen mm.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

En fjärrblockerings central,skulle jag tro.Har med järnvägen att göra.Dom planerar tågmöten och lägger om växlar på linjen mm.

Och så dricker dom Jäger!!

Link to comment
Dela på andra sajter

En fjärrblockerings central,skulle jag tro.Har med järnvägen att göra.Dom planerar tågmöten och lägger om växlar på linjen mm.
Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Vi hade länge tänkt spendera julen i Sverige, biljettter var bokade och frugans visa fixat, men mitt konstanta resande senaste halvåret gjorde att vi valde en jul hemma i Thailand. Med facit i hand, +8 grader och regn i Tibro, gjorde vi givetvis rätt men dottern ville gärna se snö igen och i ett svagt ögonblick lovade jag henne en vecka i Sapporo i februari som kompensation så någon besparing blev det nog inte..

 

Dottern ville inte bara se snö utan även uppleva en "riktig" jul igen och det är lite svårt i Thailand. Vi har dock en hel del julpynt och lyckades nog spöka ut hus och tomt hyfsat juligt. Dessvärre har jag precis bytt från en riktig mobil (BlackBerry) till en leksak (iPhone) så det här är de enda bilder jag kommer åt just nu.

post-10486-0-01267000-1388846325_thumb.j

post-10486-0-58016100-1388846364_thumb.j

post-10486-0-45373800-1388846400_thumb.j

post-10486-0-04750200-1388846432_thumb.j

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för den snälla kommentaren!

Vi får se om det går att konvertera något av hennes betyg, men annars får hon väl börja om från början.

Vi skall i alla fall prata med en studievägledare på universitetet i Linköping så snart som möjligt och även skicka hennes betyg för utvärdering så snart som möjligt.

Lycka till, efter att ha skickar in papper i slutet på våren till Universitets och Högskolerådet. Så kom ett brev nu December på byråkratisk Svenska om kompletteringar (svårt för de som är singlar att kunna läsa detta utan att ha översättare i närheten), de efterfrågade några dokument, både original på Thailändska samt vidimerade översättningar till Svenska och allt skall vara inskickat innan den 9 Januari...

 De tog en väldigt tid på sig men kräver att vi skall snabbt som ögat fixa vår del, nu går det ju inte så fort i Thailand och de har ju inte vårt datoriserade system för handlingar... Sen har de något som kallas översvämningar så vissa dokument är borta för alltid... För givetsvis skall alla (en del över 30 år gamla) intyg med för att de skall kunna ge henne en Svensk behörighet.

Så vi skiter i att hon skall behöva arbeta här i Sverige, hon kan ta det lugnt och bara jobba lite när hon är i Thailand på vintrarna... (privat lärare i eng och matte).

 

Sorry för lång tex i en bildtråd...

Ändrades av wix

Alltid på de svagas sida.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lycka till, efter att ha skickar in papper i slutet på våren till Universitets och Högskolerådet. Så kom ett brev nu December på byråkratisk Svenska om kompletteringar (svårt för de som är singlar att kunna läsa detta utan att ha översättare i närheten), de efterfrågade några dokument, både original på Thailändska samt vidimerade översättningar till Svenska och allt skall vara inskickat innan den 9 Januari...

 De tog en väldigt tid på sig men kräver att vi skall snabbt som ögat fixa vår del, nu går det ju inte så fort i Thailand och de har ju inte vårt datoriserade system för handlingar... Sen har de något som kallas översvämningar så vissa dokument är borta för alltid... För givetsvis skall alla (en del över 30 år gamla) intyg med för att de skall kunna ge henne en Svensk behörighet.

Så vi skiter i att hon skall behöva arbeta här i Sverige, hon kan ta det lugnt och bara jobba lite när hon är i Thailand på vintrarna... (privat lärare i eng och matte).

 

Sorry för lång tex i en bildtråd...

 

Någon svensk behörighet på thailändska betyg får man aldrig. För att få en svensk lärarbehörighet måste man pluggat det som gäller för skolan i Sverige. Däremot kan man nog läsa in en behörighet snabbare om man redan har en utländsk lärarexamen, på två år eller nåt sånt. Och jobb som modersmålslärare går att få på en utländsk examen eftersom det helt enkelt inte finns tillräckligt många modersmålslärare med svensk examen att tillgå. Modersmålslärare är det enda undantaget från regeln om svensk examen.

Ändrades av Kim

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

När vädret varken duger till att fiska, åka skidor eller pulka i, kan vi lika gärna gå på museum i Stockholm (Bergrummet - Skeppsholmen):

 

 

 

 

Jag ska villigt erkänna att dessa ben var intressantare än en hel del museiföremål. :-)

 

Ändrades av emulov
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, som Danmarksbo i många år (7,5) så blev jag lite fundersam då du skrev att Danmarks Akvarium låg vid Kastrup. Blev till att googla. Jodå ett akvarium har byggts bredvid reningsverket nära Öresundsbron men inte heter det 'Danmarka Akvarium' men väl 'Den Blå Planet'.

 

Danmarka Akvarium låg efter Strandvägen i Charlottenlund, ett ställe jag besökt många gånger i mitt liv sen första gången i ungdomen med mina föräldrar. Såg på nätet att det ska rivas/är rivet (kollade inte så noga) men det är ju den vägen det går med oss gamla. Danmarks Akvarium och jag var/är båda födda samma år, 1939.

 

Snygg bild,

 

Oscar.

 

Det gamla akvariumet vid Charlottenlund har man ju besökt ett antal gånger, kommer ihåg att de hade en elektrisk ål med någon sorts mätare utanpå akvariet…fascinerande!

 

Men det är som sagt stängt och ersatt med det nya Den Blå Planet/Danmarks nationalakvarium vid Kastrup

 

http://www.denblaaplanet.dk

 

post-3473-0-27971400-1388900329_thumb.jp

 

En Muräna tittar fram

 

post-3473-0-12480300-1388900410_thumb.jp

 

Ett rejält stim med Pirayor

 

post-3473-0-73759100-1388900495_thumb.jp

 

Naturligtvis har de en sådan här glastunnel där man kan vandra runt medan fiskarna simmar runt om en.

 

post-3473-0-10393700-1388900632_thumb.jp

 

Finns ju en del märkliga kreatur därute i haven...

 

Kan varmt rekommendera det hela-särskilt med familjen så blir det ett bra utflyktsmål. Man får ta med sig egen picknickskorg och äta därinne om man vill!

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Var iväg en sväng till Trollhättan idag.

Fråga mig inte varför men jag hade väl inget bättre för mig antagligen...

Nåväl, i slussområdet vid Trollhättan Kanal tog jag mina första stapplande steg inom den svartvita fotografins värld och det var ingen lek vill jag lova... :52:

Mycket svårare än färgfoto tycker jag med mer inställningar....

Riktigt kul och spännande i alla fall att prova på ngt nytt och man fick mersmak.. :thumbsup:

 

post-9293-0-78472200-1388939199_thumb.jp

 

post-9293-0-06056500-1388939261_thumb.jp

 

post-9293-0-26885900-1388939339_thumb.jp

 

post-9293-0-48696600-1388939393_thumb.jp

 

post-9293-0-94333100-1388939470_thumb.jp

 

post-9293-0-62325800-1388939523_thumb.jp

 

post-9293-0-13628000-1388939588_thumb.jp

 

post-9293-0-26902700-1388939659_thumb.jp

 

post-9293-0-14662200-1388939740_thumb.jp

 

post-9293-0-88860200-1388939824_thumb.jp

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Var iväg en sväng till Trollhättan idag.

Fråga mig inte varför men jag hade väl inget bättre för mig antagligen...

Nåväl, i slussområdet vid Trollhättan Kanal tog jag mina första stapplande steg inom den svartvita fotografins värld och det var ingen lek vill jag lova... :52:

Mycket svårare än färgfoto tycker jag med mer inställningar.

Riktigt kul och spännande i alla fall att prova på ngt nytt och man fick mersmak.. :thumbsup:

 

attachicon.gifTrollhättans slussar 009.JPG

 

attachicon.gifTrollhättans slussar 012.JPG

 

attachicon.gifTrollhättans slussar 013.JPG

 

attachicon.gifTrollhättans slussar 016.JPG

 

attachicon.gifTrollhättans slussar 017.JPG

 

attachicon.gifTrollhättans slussar 019.JPG

 

attachicon.gifTrollhättans slussar 021.JPG

 

attachicon.gifTrollhättans slussar 024.JPG

 

attachicon.gifTrollhättans slussar 025.JPG

 

attachicon.gifTrollhättans slussar 026.JPG

härliga bilder   fick nästan hemlängtan

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

härliga bilder   fick nästan hemlängtan

 

Tack som fan... :thumbsup:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

post-7470-0-72749600-1388945966_thumb.jpdagens båt från koh chang  ...i skrivandes  stund  har man legat  å  kört en Scania (ätit nått olämpligt) i någon timme  nu något bättre...å natten fortsätter  med att höra på en thai tjet å henne  farang kille  som  har en fnurra på tråden ,,hoppas det löser sig  det har inte  rykit några glas ennu

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon svensk behörighet på thailändska betyg får man aldrig. För att få en svensk lärarbehörighet måste man pluggat det som gäller för skolan i Sverige. Däremot kan man nog läsa in en behörighet snabbare om man redan har en utländsk lärarexamen, på två år eller nåt sånt. Och jobb som modersmålslärare går att få på en utländsk examen eftersom det helt enkelt inte finns tillräckligt många modersmålslärare med svensk examen att tillgå. Modersmålslärare är det enda undantaget från regeln om svensk examen.

Tack för informationen, sen ville vi samtidigt att få hennes högskolestudier i andra ämnen validerade här, ifall hon ville använda sig av det i framtiden. Men som sagt det är för mycket krångel.

Alltid på de svagas sida.

Link to comment
Dela på andra sajter

Några bilder från en tur till Mae Sai (visarun). Var dimma mesta delen av vägen så det blev bara några få bilder.

 

post-3167-0-58357600-1388973779.jpg

 

post-3167-0-18157300-1388973781.jpg

 

post-3167-0-03896200-1388973778.jpg

 

post-3167-0-22999300-1388973775.jpg

 

Lennart

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...