Jump to content
IGNORERAD

Dagens bild


Kim

Recommended Posts

Bjud oss andra på en dagens bild. Färsk eller gammal spelar just ingen roll, bara det är din bild.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tyckte det var tillräckligt varmt i Stockholms skärgård senaste helgen, men fru Chang saknade tydligen Thailandsvärmen då hon passade på att bada bastu. Och sen svalka av sig i det något kyliga vattnet.

IMG_2635.jpg

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag, liksom dom flesta andra dagar den senaste tiden, har jag jagat vår 1 år och 10 mån gamla luuk krung runt alla möjliga och omöjliga ställen. Han formligen spritter av upptäckarlusta och njuter av livet dagarna i ända. Hos honom vilar inga ledsamheter, inga bekymmer för räkningar eller oro över framtiden. Han lever dag för dag och är lycklig över det som är roligt för stunden utan att reflektera över morgondagen.

Och kanske skulle vi vuxna egentligen behöva anamma lite mer av den livsfilosofin barn har för att bättre ta vara på vår vardag?

Snöskoter i sanden?

skoter.jpg

Ur vägen, en kärra kommer lastad!

skoter2.jpg

Hej kompis, varför är du på andra sidan glaset?

papegoja1.jpg

Ja varför det, jag vill också bita i pinnen.

papegoja2.jpg

Medan mammorna rensar en hink färsk strömming..

papegoja5.jpg

papegoja7.jpg

. så tror jag att jag tar en springtur in i skogen.

papegoja3.jpg

.. samt välter ut vattnet för gårdsduvan.

papegoja4.jpg

Men när mammorna rensat färdigt så vill jag förstås ändå vara med och plaska i baljan.

papegoja6.jpg

Som sagt, det är fullt schå att hinna med i svängarna dagarna i ända. Puh! :wreck:

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjo

Härliga bilder som vanligt Kim, du e i fel branch, stäng gruvan o byt jobb ;)

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kakadun, här behöver hjälp!

Skit stressad o behöver en kompis, plockar sina egna fjädrar! Ej bra

/ Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen fara Kimmo, har aldrig sett en så välskött fågel. Alltid lös, alltid med på allting, får äta som en gourme, får vara utomhus hur mycket som helst. Följer t o m med i på bilturer sittandes på axeln. Men plockar fjädrar ändå, speciellt vintertid. Antagligen är luften för torr här i norr eller så är det en vana gojan inte kan bryta. Aktivitet och sällskap saknas absolut inte denna goja som bara går in i buren när den ska sova.

Är för övrigt inte är min. Skulle den ha varit det så hade den nog fått en hagelkärve ganska omgående så mycket som den kan skrika när den t ex inte får vara med vid middagsbordet.  :50:

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har haft 2 stycken!

Ville ju skjuta båda bara att don var so jävla hög ljudiga!

Sen blev det allergi:

Sket kula fåglar, dom hängde med till duchen o så. Över allt!

/ Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Små grodorna är lustiga att se på

Kokas med grönsaker i bananblad

2008096.jpg

Jag avstod från att äta

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest lars60

Hej!

Då ska jag försöka lägga in några bilder här i det nya forumet.

Först en bild från Siljansnäs i Dalarna, på Midsommaraftons em, min mamma

och sambo.

20_juni_006.jpg

Vi smakade på nygräddade våfflor med grädde och sylt! Mums :thumbsup:

20_juni_004.jpg

Fotvård i hemmet är populärt! :D

Pan008.jpg

På Midsommardagen blev det fest i Borlänge på Agnes Thai-restaurang

Pan011.jpg

Fina och goda tårtor! :laugh:

Pan014.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest lars60

Det var kul det här! ;D

Provar med ett par bilder till. I Siljansnäs var det så klart en del "Kultur aktiviteter" :icon_lol:

20_juni_009.jpg

Som på många andra håll i övriga Sverige

20_juni_008.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Prövar en till, de förra blev ju lite tokiga :rolleyes3:

P6130043.jpg

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Siljan är nice!

Jag ska dit up o kolla P-Floyd i Retvik i Dalhalla :) ! Kommar nu blir skit bra!

/ Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Här kommer en bild på min dotter och barnbarn, som ni ser så är de Farangbarn båda två :crazy:

012.jpg

gubben

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

DSC01720_web.jpg

Våran 50/50 -dotter Pia och vårat 75%:are till barnbarn vilde Wille :wai:

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...