Vantaa Inlagd Oktober 6, 2013 Dela Inlagd Oktober 6, 2013 Ingen napp, men trevligt, lugnt och stilla var det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naam jai Inlagd Oktober 6, 2013 Dela Inlagd Oktober 6, 2013 bkk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L200 Inlagd Oktober 6, 2013 Dela Inlagd Oktober 6, 2013 Fiske.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Babysnake Inlagd Oktober 6, 2013 Dela Inlagd Oktober 6, 2013 Får bli på en kompis, väldigt morronpigg. Snake Bättre ringla än vingla. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
woffe2 Inlagd Oktober 6, 2013 Dela Inlagd Oktober 6, 2013 (ändrad) post-3132-0-25919900-1350100616_thumb.jpg M.H Del pilar Manila 1988 I denna tråd finns det mycket gamla foton från Thailand, Filippinerna och lite annat. Scannade gamla foton, blandat och allt mellan himmel och jord Perfekt Stefan, om det är du på bild så vet jag vilken farang man ska leta efter i risbyn Woffe. Ändrades Oktober 6, 2013 av woffe2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Oktober 6, 2013 Dela Inlagd Oktober 6, 2013 (ändrad) Kan bara tacka för alla era trevliga billder Ändrades Oktober 6, 2013 av clion När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kharess Inlagd Oktober 6, 2013 Dela Inlagd Oktober 6, 2013 Blev en kall på stranden vid solnedgången. Never forget Sadako Sasaki. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Oktober 6, 2013 Dela Inlagd Oktober 6, 2013 (ändrad) Perfekt Stefan, om det är du på bild så vet jag vilken farang man ska leta efter i risbyn Woffe. Ja då får du leta ihjäl dig, 25 år sedan, mycket mer hår och många många kilo lättare på fotot. Ändrades Oktober 6, 2013 av stefan5300 BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Oktober 6, 2013 Dela Inlagd Oktober 6, 2013 Hästar ja en hel hop hästar, dom tillhör hästkompaniet i Mai rim Chiangmai säkert över 1000 hästar har dom mycket vackra. Gärna mer info om det är någon som vet mer om det. Ha det Mycket vackra, jag tycker det är vrak till hästar, magra stackare som man ser revbenen på. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mikedo58 Inlagd Oktober 6, 2013 Dela Inlagd Oktober 6, 2013 Igår (5 okt) var jag, Kan och Biby på Disney-showen "Musse & Mimmi på turné" i Cloetta Center i Linköping. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acdc Inlagd Oktober 6, 2013 Dela Inlagd Oktober 6, 2013 Mycket vackra, jag tycker det är vrak till hästar, magra stackare som man ser revbenen på. Ja så kanske det är, inte lika feta som farangerna som bor i Thailand kanske, tror du inte att dom skulle lida mer av att vara feta i värmen. Ha det Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd Oktober 6, 2013 Dela Inlagd Oktober 6, 2013 I brist på annat, en gammal bild här från Korat som lades in i en reseberättelse på forumet för några år sedan. Förmodligen är det en av de bilder som jag tagit som berör mig mest. Vid de tillfällen då man har sina tvivel på mänskligheten och ondska är allt man ser händer något när jag tittar på fotografiet. Jag kan faktiskt inte riktigt sätta fingret på vad det är. What's pleasing to the eye In the delusion of my sight Is not what I find when I reach into the light I have lost my mind I'm walking through time Deluded as the next guy Pretending and hoping to find that distant peace of mind I don't know Who does know? There is no Where to go It's not so simple as I try to wish But then again what is? There is no other worthy quest So on I go I don't know Who does know? There is no Where to go ("I don´t know", Beastie Boys) "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Oktober 6, 2013 Dela Inlagd Oktober 6, 2013 Hade tänkt att bjuda på ett gäng bilder från min "söndagswalkabout" men så började det å regna, så det blev bara några stycken... Givetvis så sprack solen igenom när man kom hem.... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rillex Inlagd Oktober 6, 2013 Dela Inlagd Oktober 6, 2013 Köpte ett par liter mjölk var bara tvungen att bromsa och fota. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gorocco Inlagd Oktober 6, 2013 Dela Inlagd Oktober 6, 2013 Köpte ett par liter mjölk var bara tvungen att bromsa och fota. första lagret1-14.jpg Grym bild med himlen som öppnar sig mellan träden. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Oktober 7, 2013 Dela Inlagd Oktober 7, 2013 (ändrad) Göran Persson har sadlat om till Thailändsk tv programledare. Ändrades Oktober 7, 2013 av Nicholas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Oktober 7, 2013 Dela Inlagd Oktober 7, 2013 Kokosnöt trädstam rot ung. Typ bambuskott men kokopalm. Ätes i olika rätter i formen av ostskivor, typ. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Oktober 7, 2013 Dela Inlagd Oktober 7, 2013 Nu renoveras järnvägen i Lampang. 1 urspårning per vecka var tydligen smärtgränsen. Dom svetsar ihop dom till längder på över 100 meter. Och lyfter i synkroniserade telfers. Betong slipers. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Oktober 7, 2013 Dela Inlagd Oktober 7, 2013 Glass - skeds - lampa. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rillex Inlagd Oktober 7, 2013 Dela Inlagd Oktober 7, 2013 (ändrad) Idag vart det en tur till kalklinbanan mellan Forsby-Köping som var i drift 1941-1997 ett stycke svensk industrihistoria. Först en lunch i Kungsör på Sarajevo. Fint ska det vara. Anläggningen i Forsby står som ett rymdskepp i skogen. Kalkbrottet Notera dumpern i hålet. Kalken från brottet i Forsby transporterades i sådana här korgar med 1200 kg per korg som höjdes till 1350 kg. Sen gick korgarna mot Köping på den 41,2 km långa sträckan med växlingsstation innan de gick över Hjälmaren. Högsta stolpe över Hjälmaren är 45 meter. Den klättrade jag inte upp i utan en normal stolpe på cirka 10 meter tillräckligt läskigt. Halvskrav var man ju med kamera och allt, men vad gör man inte. Linbanan drogs av draglinor med motorer på 135 hk sen löpte vagnarna på bärlinorna. Lite bilder på stolpar in mot skogen. Nu blir det kväll dags att åka till stugan och ta en öl eller två. Ändrades Oktober 7, 2013 av Rillex Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Oktober 7, 2013 Dela Inlagd Oktober 7, 2013 otroligt vackra men samtidigt sorgliga bilder, det är väl bestämt att alltihop ska rivas? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mangokid Inlagd Oktober 7, 2013 Dela Inlagd Oktober 7, 2013 Hösten börjar göra sitt intåg - även i Skåne, dock riktigt varmt o skönt idag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Oktober 7, 2013 Dela Inlagd Oktober 7, 2013 härom natten var jag bara tvungen att smita ut från jobbet en stund o ta några foton på detta fantastiskt vackra träd i höstskrud.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rillex Inlagd Oktober 7, 2013 Dela Inlagd Oktober 7, 2013 otroligt vackra men samtidigt sorgliga bilder, det är väl bestämt att alltihop ska rivas? Ja Nordkalk som äger anläggningen har tydligen inte fått något bra bud på det hela, men jag tror att där skon klämmer är att Nordkalk gör stora avskrivningar på banan som inte tillfaller den i sin helhet, så kommunerna eller stiftelsen som är intresserade av den inte fick köpa den, då kommer kanske de pengarna som de har lagt i underhåll upp på bordet och det vill nog inte det stora bolaget, men vad vet jag? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Oktober 7, 2013 Dela Inlagd Oktober 7, 2013 Ja Nordkalk som äger anläggningen har tydligen inte fått något bra bud på det hela, men jag tror att där skon klämmer är att Nordkalk gör stora avskrivningar på banan som inte tillfaller den i sin helhet, så kommunerna eller stiftelsen som är intresserade av den inte fick köpa den, då kommer kanske de pengarna som de har lagt i underhåll upp på bordet och det vill nog inte det stora bolaget, men vad vet jag? Tänk om de kunnat gjort om den som denna http://www.linbanan.com/varldens-langsta-linbana/ “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu