husse Inlagd September 12, 2013 Dela Inlagd September 12, 2013 Det blir Falurött på huset med svarta fönsterbräder och sedan vita fönster. Det vi ändrat på är garageporten som var röd Samt fönster bräderna som var bruna. Sedan ska eternit gaveln bytas. Det blir nya bräder, kanske även stommen. Får riva ner och titta. Det huset är byggt på 1800 talet. Har då varit kakelugn verkstad. hälsar pigge01 Hoppas du vet, att eternitplattorna innehåller ASBEST, är inte så nyttigt att få i sig. Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd September 12, 2013 Dela Inlagd September 12, 2013 Sista kvällen med Naree i Bangkok. Vi skulle äta middag och hon fick välja precis var och vilken mat som helst. Då blir det så här, Isaan mat från gatan och på golvet i hotellrummet. Hänsyn till mig som kanske hade annat i tankarna? Får skylla mig själv. Leif Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd September 12, 2013 Dela Inlagd September 12, 2013 Hoppas du vet, att eternitplattorna innehåller ASBEST, är inte så nyttigt att få i sig. Brukar gå bra om man sprutar vatten på eternitskivorna medans man bryter loss dom. Skall sedan packas i plastsäck som tejpas så den blir tät. Lämnas i asbetsbehållre på återvinningsstation i komunen man bor. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd September 12, 2013 Dela Inlagd September 12, 2013 Lugnt och fridfullt vid Vadstena slott Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd September 12, 2013 Dela Inlagd September 12, 2013 Brukar gå bra om man sprutar vatten på eternitskivorna medans man bryter loss dom. Skall sedan packas i plastsäck som tejpas så den blir tät. Lämnas i asbetsbehållre på återvinningsstation i komunen man bor. Borde man inte få bidrag för miljösanering? Vi skattebetalare skulle gärna bekosta utbyte av eternitskivor. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Holst Inlagd September 12, 2013 Dela Inlagd September 12, 2013 Tog mig en moppetur igår några mil utanför Bueng kaan å där hitta ja en Ok-Q8 Minipris:) /Holst Om ditt problem går att lösa.behöver du inte oroa dig. Om ditt problem inte går att lösa.är det ingen idé att du oroar dig Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd September 12, 2013 Dela Inlagd September 12, 2013 Hoppas du vet, att eternitplattorna innehåller ASBEST, är inte så nyttigt att få i sig. Ingen fara ska inte slipa på dem. Bara plocka ner den med en liten kofot. Borra och slipa är inte lämpligt. Som husägare får jag själva göra detta. Men inte anställa någon att göra jobbet. Hälsar pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd September 12, 2013 Dela Inlagd September 12, 2013 Tog mig en moppetur igår några mil utanför Bueng kaan å där hitta ja en Ok-Q8 Minipris:) 2013-09-11 14.41.18.jpg /Holst Passa på och tanka. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Holst Inlagd September 12, 2013 Dela Inlagd September 12, 2013 Passa på och tanka. Ok e för dyrt Om ditt problem går att lösa.behöver du inte oroa dig. Om ditt problem inte går att lösa.är det ingen idé att du oroar dig Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd September 12, 2013 Dela Inlagd September 12, 2013 Tog mig en moppetur igår några mil utanför Bueng kaan å där hitta ja en Ok-Q8 Minipris:) 2013-09-11 14.41.18.jpg /Holst Allt går visst att ta med till Thailand, stora resväskor? Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Holst Inlagd September 12, 2013 Dela Inlagd September 12, 2013 Allt går visst att ta med till Thailand, stora resväskor? ha ha ja det är inte jag som har tatt med det .. skulle tippa på att det e tryckt nån stans här, för OK de hade även en Hydro på andra sidan ,sen nån mera Om ditt problem går att lösa.behöver du inte oroa dig. Om ditt problem inte går att lösa.är det ingen idé att du oroar dig Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd September 12, 2013 Dela Inlagd September 12, 2013 Ingen fara ska inte slipa på dem. Bara plocka ner den med en liten kofot. Borra och slipa är inte lämpligt. Som husägare får jag själva göra detta. Men inte anställa någon att göra jobbet. Hälsar pigge01 Använd munskydd/näsa i varje fall, dessa vassa fibrer syns inte förrän det är försent, sen får du smyga iväg dessa på soptippen, dom vill inte ha asbesten där utan skall vara i tydligt märkta täckta konteiner Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd September 12, 2013 Dela Inlagd September 12, 2013 Använd munskydd/näsa i varje fall, dessa vassa fibrer syns inte förrän det är försent, sen får du smyga iväg dessa på soptippen, dom vill inte ha asbesten där utan skall vara i tydligt märkta täckta konteiner FY på sig. Man ska inte uppmuntra möljöbrott. Det finns Asbetsbehållare på komunala återvinningsstationer. Fritt att lämna för privatpersoner. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest bangkokkille Inlagd September 12, 2013 Dela Inlagd September 12, 2013 Äh, lägg in en flygplansmat bild nu! Tycker detsamma, mera bilder på flygplansmat, många här på forumet gillar det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mavange Inlagd September 12, 2013 Dela Inlagd September 12, 2013 Dagens bild får bli på den trevlige Swedman. Som var och hälsade på mig på jobbet. Jobba är till för dom fattiga Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Borgmästarens Son Inlagd September 12, 2013 Dela Inlagd September 12, 2013 Ingen fara ska inte slipa på dem. Bara plocka ner den med en liten kofot. Borra och slipa är inte lämpligt. Som husägare får jag själva göra detta. Men inte anställa någon att göra jobbet. Hälsar pigge01 Nu ligger de till så här..skulle en skiva gå sönder så tar de ca 3 dagar innan dammet lägger sig om du inte rör i de. Och visst du får som privat person ta ner skivorna och även en firma får göra de men då kostar de x antal kr. Och lyssna vad husse säger ha mask på dig, om du står uppe dammet i ca 30 min så är de stor chans att få cancer . Och glöm inte tejpa igen påsarna riktigt som du lägger skivorna i och kolla så de inte går håll i påsarna Jag gick i ett kvarter idag Som en gång var min hela värld Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd September 12, 2013 Dela Inlagd September 12, 2013 Ingen fara ska inte slipa på dem. Bara plocka ner den med en liten kofot. Borra och slipa är inte lämpligt. Som husägare får jag själva göra detta. Men inte anställa någon att göra jobbet. Hälsar pigge01 Plockat ner några hus med enernitskivor ...köp en hovtång o slipa ner den så den greppar om spiken(lägg en liten trälist mot tången och plattan när du drar ut ) , Sen plocka ner en efter en skiva, med en bra ställning så fixar du ett hus på en dag . Som ägare till huset så bara o lämna på närmaste återvinning, Men plasta skitet vid frakt till återvinningen, vissa kommuner e kinkiga. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd September 13, 2013 Dela Inlagd September 13, 2013 En höstbukett får symbolisera våra 16 år tillsammans Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd September 13, 2013 Dela Inlagd September 13, 2013 En höstbukett får symbolisera våra 16 år tillsammans ImageUploadedByMaipenrai1379087253.305460.jpg Enis Vad du skämmer bort henne Pockar det på Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd September 13, 2013 Dela Inlagd September 13, 2013 En höstbukett får symbolisera våra 16 år tillsammans ImageUploadedByMaipenrai1379087253.305460.jpg Enis Jag som trodde det var så här och då svarar hon Grattis på 16 årsdagen “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd September 13, 2013 Dela Inlagd September 13, 2013 En höstbukett får symbolisera våra 16 år tillsammans ImageUploadedByMaipenrai1379087253.305460.jpg Enis Grattis Enis.. du är bara 23 år efter.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd September 13, 2013 Dela Inlagd September 13, 2013 (ändrad) Lite halv-OT om ni tillåter. Jag köpte ett nytt stativ för ett tag sedan och har mitt gamla över.. Hade tänkt PM:a J666 och fråga om han ville ha det eftersom jag visste att han var sugen på att skaffa ett. Men när hade köpt det, så såg jag på forumet att han redan köpt ett... Är det ngn i Gbg-falangen som vill ha ett till skänks (=gratis)? Kanske inte världens bästa... Det är ett Hama av den billigare sorten men en och annan bild har jag ju lyckats med det (bara det inte blåser för mycket).... Kommer till Gbg-träffen imorgon i Slottsskogen och om det är intressant, så PM:a mig snarast. Ändrades September 13, 2013 av Kötthandlarn Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BBJ Inlagd September 13, 2013 Dela Inlagd September 13, 2013 En höstbukett får symbolisera våra 16 år tillsammans ImageUploadedByMaipenrai1379087253.305460.jpg Enis Grattis till er båda Enis Mvh BBJ Nytt år - nya möjligheter! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd September 13, 2013 Dela Inlagd September 13, 2013 Lite halv-OT om ni tillåter. Jag köpte ett nytt stativ för ett tag sedan och har mitt gamla över.. Hade tänkt PM:a J666 och fråga om han ville ha det eftersom jag visste att han var sugen på att skaffa ett. Men när hade köpt det, så såg jag på forumet att han redan köpt ett... Är det ngn i Gbg-falangen som vill ha ett till skänks (=gratis)? Kanske inte världens bästa... Det är ett Hama av den billigare sorten men en och annan bild har jag ju lyckats med det (bara det inte blåser för mycket). Klippan 12-12-08 015.JPG Klippan 12-12-08 016.JPG Klippan 12-12-08 020.JPG 2012-12-14 014.JPG Kommer till Gbg-träffen imorgon i Slottsskogen och om det är intressant, så PM:a mig snarast. Ser kallt ut hos er i Götebörg! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd September 13, 2013 Dela Inlagd September 13, 2013 Ser kallt ut hos er i Götebörg! Inte så konstigt... Tog dessa bilderna förra vintern med mitt dåvarande stativ och jaaaa, det var svinkallt då.... Ville bara visa vad man kan göra med ett enkelt stativ och en halvkass kamera.. Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu