Jump to content
IGNORERAD

Dagens bild

Kim

Recommended Posts

Där ser man, en rad hämtad från en av Lars Demians låtar, då finns det alltså hopp även för dig trots att du gillar Håkan Hellström. :thumbsup::drinks:

Fritz..

Tja, det ena behöver kanske inte utesluta det andra. På tal om hopp känns väl inte Demians låt speciellt hoppfull egentligen med tanke på att

han bla även sjunger "Alkohol, du är min enda vän, du ger mig vad jag tål". Fast en bra låt är det ju. Mer hopp i dessa rader då:

[size=2]Och jag var full och jag var dum och jag ramla på allt[/size]

[size=2]Och jag föll för nån på en fest nånstans[/size]

[size=2]Och det skulle ju va dans, dans, dans![/size]

[size=2](Håkan Hellström)[/size]

IMG_2217_zps7f6885bb.jpg

IMG_2221_zpsbe7a65c7.jpg

IMG_2233_zpsb22fba0e.jpg

Ändrades av edvardpop

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

Dela på andra sajter

Det man inte ser har man inte ont av heter det ju, men det man ser då, ser detta varje dag.

Nääähäää kunde inte åka med i dag heller, bara bryta ihop idag igen och komma igen.

Tar på psyket, men om 2 månader då j.r,  jiiihaaa.

post-5367-0-11800500-1377241158_thumb.jp

Ändrades av woffe2
Dela på andra sajter

Men inte en enda söt thailändska? :ledsen:

Nja, skrev ju att det var skönt med lite semester från allt thai. Men jag kan ju bjuda dig på ett par pix av ett par yppiga ryskor jag fotade här hemmavid tidigare i sommar istället.

haumlgn12_zps781685d9.jpg

haumlgn15_zps0c8ed506.jpg

haumlgn14_zps7ba864ee.jpg

Nja, nu var väl det mousserande vinet där mest för att vi skulle verka lite extra kultiverade inför tjejkollegorna, gruvarbetardunkarna fick därför stå dagen till ära. ;)

Och saunan körde vi redan innan vinarna och tjejerna dök upp, drack Tullamore dew till den faktiskt. Fast hade det varit en garanti för att tjejerna skulle deltaga där också hade jag gärna druckit rosé i saunan.   :)

Fast jag kan ju visa en liten tub jag tog med mobilen under ett annat "riktigt tornedalsparty" i somras Erkki. Visar några nostalgiska fyllgubbar/släktingar du helt säkert känner igen de flesta av, när de i fyllan försöker sig på "On kaipuu tänne aina pohjaton". :)

http://www.youtube.com/watch?v=2a_sV7C7FLk

Och eftersom det nog finns en hel del medlemmar här från både tornedalen och vårt östra grannland som kan känna igen sig i texten så lägger jag även in hela orginalet med Raj raj band. Bara att supa sig riktigt full i bastun, lyssna in texten, sjunga med och fälla några nostalgiska tårar över tider som flytt. ;)

http://www.youtube.com/watch?v=2tcYI37j8M0

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Dela på andra sajter

Ett snabbt nybygge för att klara översvämningarna i Korat för drygt en månad sen.

Funktionellt men...

post-7697-0-08864000-1377253065_thumb.jp

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas

Dela på andra sajter

Nja, skrev ju att det var skönt med lite semester från allt thai. Men jag kan ju bjuda dig på ett par pix av ett par yppiga ryskor jag fotade här hemmavid tidigare i sommar istället.

haumlgn12_zps781685d9.jpg

haumlgn15_zps0c8ed506.jpg

haumlgn14_zps7ba864ee.jpg

Jo, med den nyare kameran jag har är skillnaden mot min gamla framförallt att bilderna vid höga ISO tal blir så mycket bättre än tidigare. Gäller både kornighet och färgåtergivning. Tror kvällsbilderna allihopa är tagna med 1600 ISO. Skulle nog ha kunnat ökat till 3200 eller 6400 också med bibehållet hyfsat resultat

Nja, nu var väl det mousserande vinet där mest för att vi skulle verka lite extra kultiverade inför tjejkollegorna, gruvarbetardunkarna fick därför stå dagen till ära. ;)

Och saunan körde vi redan innan vinarna och tjejerna dök upp, drack Tullamore dew till den faktiskt. Fast hade det varit en garanti för att tjejerna skulle deltaga där också hade jag gärna druckit rosé i saunan.   :)

Fast jag kan ju visa en liten tub jag tog med mobilen under ett annat "riktigt tornedalsparty" i somras Erkki. Visar några nostalgiska fyllgubbar/släktingar du helt säkert känner igen de flesta av, när de i fyllan försöker sig på "On kaipuu tänne aina pohjaton". :)

http://www.youtube.com/watch?v=2a_sV7C7FLk

Och eftersom det nog finns en hel del medlemmar här från både tornedalen och vårt östra grannland som kan känna igen sig i texten så lägger jag även in hela orginalet med Raj raj band. Bara att supa sig riktigt full i bastun, lyssna in texten, sjunga med och fälla några nostalgiska tårar över tider som flytt. ;)

http://www.youtube.com/watch?v=2tcYI37j8M0

Ja herrekud altså, joo! :ledsen:

Synd att det inte var Jari Sillanpää, han e ju därifrån där uppe!

Ändrades av audirs2

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

Nja,den däringa yppiga ryskan går nog fetbort för min del(vad skulle frugan säga :crazy: )Och gänget vid brasan,där skulle jag vilja vara med  :17:

Måne

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Han bor på Seskarö.

Rätt fin kåk han har där.

Dela på andra sajter

Han bor på Seskarö.

Rätt fin kåk han har där.

SESKARÖ!!!!!!!!Vart fan är sågverksbilderna då???????

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Dela på andra sajter

Börjar med en sjust bild på Alice..

post-5021-0-85740000-1377282748_thumb.jp

Barnbarn o dagbarn älskar att busa, bak i Caddyn..

post-5021-0-71137100-1377282764_thumb.jp

FF

www.easi.nu

Dela på andra sajter

Med mina 390cm ligger jag på hedrande andra plats i den nationella tävlingen www.solrostavling.se om jag följt min barndomsväns råd att blanda vatten med ölpiss så han han dragit iväg mycket mer. Nåväl det kommer fler år och nya skott, och då åker pisshinken fram!

post-9153-0-57893400-1377354639_thumb.jp

Dela på andra sajter

Bara en öl...eller två.

b909263d-1b98-45dc-a914-e93eabb8ebc6_zps

IMG_1754_zps6fb57718.jpg

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

Dela på andra sajter

Satt och kollade på gamla bilder och hittade denna på grabben.

Grabben käkar farangfrukost för första gången på Subway i BKK. :)

Dela på andra sajter

Bara en öl...eller två.

b909263d-1b98-45dc-a914-e93eabb8ebc6_zps

IMG_1754_zps6fb57718.jpg

Finöl! :thumbsup:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...