Jump to content
IGNORERAD

Dagens bild


Kim

Recommended Posts

22 minuter sedan, skrev UglyFarang:

 

Är det växthus eller frilandsodling?

Växthus, thailändsk sort. 

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev ellim63:

Växthus, thailändsk sort. 

 

Ok, växthus vill jag också ha.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev ellim63:

Växthus, thailändsk sort. 

 

Det är en våldsam skillnad på köpegurka och hemmaodlad, köpegurkor smakar nästan ingenting och de hemmaodlade är fulla av smak.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

21 timmar sedan, skrev UglyFarang:

 

Det är en våldsam skillnad på köpegurka och hemmaodlad, köpegurkor smakar nästan ingenting och de hemmaodlade är fulla av smak.

Läste någonstans att maffian i Italien odlar gurkor och tomater på gamla soptippar och då blir det som det blir!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

44 minuter sedan, skrev audirs2:

Läste någonstans att maffian i Italien odlar gurkor och tomater på gamla soptippar och då blir det som det blir!

 

Skönt att butikerna i bygden inte säljer gurka från Italien då.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-07-23 at 19:48, skrev ellim63:

Dagens skörd från växthuset! ❤️🇸🇪❤️🇹🇭

 

DSC_0052.thumb.JPG.e24aaa3b0779be1ee4e8b24e0f999e71.JPG

Vad har din gröna snorre i grönsakerna att göra? Ahh du försöker lura frugan...Ok ok

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning

Blev lite "kär" i denna som dök upp på Blocket.

Har dock stått på land många år och är alltså inte i detta skick längre.

Hade jag haft en lokal så vet man aldrig vad det blivit.

 

pite2.jpg.25d63be4cd3dbaddb8e77de4f5b58913.jpg

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-07-26 at 09:27, skrev ellim63:

Växthus, thailändsk sort. 

 

 

Hade ingen koll på att det fanns olika sorters växthus men så har jag heller inga gröna fingrar. Kom dock(apropå växthus) att tänka på en skärmdump

jag tog för ett tag sedan under en sydkoreansk film(Bränd) på svt play. Fick nämligen ett finfint uppslag på ett nytt ev fritidsintresse att syssla med

vid de tillfällen man känner sig lite uttråkad och bränna ner växthus är väl en hobby så god som någon annan... Efter att ha lagt upp bilden nedan på fb

kom följande kommentar: "Ja för växthus består oftast av aluminium och glas så det behövs en jäkla massa värme för att bränna ner skiten Do it!"

Tyvärr visades aldrig något växthus vad jag minns i filmen så man fick aldrig reda på vilken sort det kunde tänkas vara frågan om.

 

Skarmavbild2023-05-28kl_20_04.29copy.thumb.png.b6bf872fd7202f554eb90ca81de4c258.png

 

Helt ok film annars. Tog fler skärmdumpar, bla den här under, i en sekvens som utspelar sig en liten stund efter att mannen i föregående bild avslöjat

sin något märkliga hobby. Den kvinnliga huvudrollsinnehavaren har just rökt på och lökarna blommar. Här har hon dessutom fått på sig en skojig hatt 🙂

 

Skarmavbild2023-05-28kl_20_00.43copy.thumb.png.0212890aedfb20490bbf71ea9591ab7e.png

 

 

 

 

Ändrades av edvardpop

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev edvardpop:

 

 

Hade ingen koll på att det fanns olika sorters växthus men så har jag heller inga gröna fingrar. Kom dock(apropå växthus) att tänka på en skärmdump

jag tog för ett tag sedan under en sydkoreansk film(Bränd) på svt play. Fick nämligen ett finfint uppslag på ett nytt ev fritidsintresse att syssla med

vid de tillfällen man känner sig lite uttråkad och bränna ner växthus är väl en hobby så god som någon annan... Efter att ha lagt upp bilden nedan på fb

kom följande kommentar: "Ja för växthus består oftast av aluminium och glas så det behövs en jäkla massa värme för att bränna ner skiten Do it!"

Tyvärr visades aldrig något växthus vad jag minns i filmen så man fick aldrig reda på vilken sort det kunde tänkas vara frågan om.

 

Skarmavbild2023-05-28kl_20_04.29copy.thumb.png.b6bf872fd7202f554eb90ca81de4c258.png

 

Helt ok film annars. Tog fler skärmdumpar, bla den här under, i en sekvens som utspelar sig en liten stund efter att mannen i föregående bild avslöjat

sin något märkliga hobby. Den kvinnliga huvudrollsinnehavaren har just rökt på och lökarna blommar. Här har hon dessutom fått på sig en skojig hatt 🙂

 

Skarmavbild2023-05-28kl_20_00.43copy.thumb.png.0212890aedfb20490bbf71ea9591ab7e.png

 

 

 

 

 

Det kanske var växthus med trästomme och kanalplast istället för glas som han ville bränna ner.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Dagens bild från en port i Östersund..

Helt rättvist 🤣🤣🤣

20230727_192355.thumb.jpg.f3289a1f86ee9eaf6ad654169c72abe4.jpg

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

IMG_3269.thumb.jpeg.7420c6f1e8d1fade6203c46845e5922f.jpeg

 

jaje f@cking mensan 

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev Mr Ning Ning:

Underbar bild.

 

364215766_3482119108722435_8420418630957436342_n.jpg.875f2453b966a993d44a80a389824107.jpg

Ångmaskin?

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

Det känns trevligt när jag och mina barn vandrar på gatorna och vi känner oss inte som främmande fåglar längre, vilket vi gjorde i Sverige tyvärr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...