Jump to content
IGNORERAD

Dagens bild


Kim

Recommended Posts

On 2017-11-12 at 20:33, skrev happyharry:

Under vinter månaderna så kan det ju bli någon dag här och var då temperaturen sjunker lite. Då är det bra att ha mössa på sig

 

DSC05000.thumb.JPG.418c11e125f1e57ba95f49c8f82f6ff8.JPG

 

 

Man tager var man haver, även om det är lite för stort

 

DSC05007.thumb.JPG.e70d7ea917c383bdc99d9a5becbf5896.JPG

 

 

Annars så ser man dem vuxna som värmer sig runt eldar som denna runtom i byn

 

 

DSC05096.thumb.JPG.41826de0778d7edf20077d157f2288d9.JPG

 

 

Jag följer temperaturen med denna mätare. Har ingen annan uppe i byn. Så ca 13 grader denna morgon

 

DSC04996.thumb.JPG.9d71ea84884372ef963f9265626db982.JPG

 

 

 

Nu lyser det igenom igen hur outbildade dessa människor är.

Tipsa dem om mössor på huvudet och strumpor på fötterna så ökar garanterat deras kroppstemperatur.

 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 hours ago, koppar55 said:

Var själv med om jordbävningen i Taiwan 1999.

Vaknade 01:47 i Kaoshiung av att hotellet startade svaja.

Väckte min kollega och snabbt ut ur hotellet. Blev sittandes på en stenmur resten av natten.

Vi försökte jobba på AIDC men maskinerna stannade pga alla efterskalv.

Inte något jag vill uppleva igen.   

 

Jag var också i Kaohsiung den natten. Vaknade av att lampan på nattduksbordet ramlade och därefter alla galgar i garderoben. Trots att epicentret var en bra bit därifrån så gungade hotellet rejält. På morgonen stod jag och duschade i badkaret när det största efterskalvet kom och det var så kraftigt att jag drattade på änden; tur man var ung och smidig på den tiden. Har för mig att över 2,000 personer strök med men Kaohsiung klarade sig rätt bra. Det otrevliga var att det tog ett par dagar innan telefonerna började fungera så jag kunde inte kontakta min fru (som då var min flickvän), mina föräldrar eller mitt företag för att säga att allt var OK. Jag kommer ihåg hur vi satt på Stormy Weather kvällen efter och alla berättade om sina upplevelser, efter en hel flock öl så lät det som alla hade haft epicentret precis under sin säng :haha:.

 

Det här är en bildtråd så jag får slänga in en bild på dagens lunch. Egentligen fel tråd men vi åt kinesiskt och Taiwan heter ju officiellt Republic of China så det får duga. Restaurangen ligger härute i Bangna, ungefär mittemellan vår och SatanGs soier. Klart värd att rekommendera.

IMG_6427.jpg

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, koppar55 said:

Tror vi bodde på Hotel Kingdom när vi besökte AIDC Kang-Shan Plant.

På den tiden kunde man flyga med Thai direkt till Kaoshiung. 

 

Jag bodde också på Hotel Kingdom och anlände från Bkk med Thai dagen innan skalvet, helt jävla otroligt sammanträffande. Numera bor jag dock på Hi-Lai när jag besöker Kaohsiung men nu blir det oftast bara en gång om året. Jävligt synd att alla våra kunder flyttat till Mainland China, Taiwan är mitt favoritland i Asien för business och Kaohsiung är en skön stad. Jag blir så nostalgisk när jag är där då det var där min Asienkarriär startade när jag fortfarande var en nyutexaminerad 25-åring boendes i Stockholm.

 

Det är ju en bildtråd och för att anknyta till hur tider förändras så får jag visa på två bilder av dottern tagna den 18e november, idag och för två år sedan.

IMG_6379.JPG

IMG_6430.JPG

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev stefan5300:

Nu lyser det igenom igen hur outbildade dessa människor är.

Tipsa dem om mössor på huvudet och strumpor på fötterna så ökar garanterat deras kroppstemperatur.

 

Njaa Stefan, tycker inte jag är rätt person att tipsa dem om detta. Utan varje person får nog ta sitt eget ansvar för sitt eget välbefinnande när det gäller klädsel. Tror dem inte är outbildade för att dem inte har mössor eller strumpor på sig i dem bilderna jag postar här på MPR. Om det är kallt nog så finns det nog dem som både har strumpor och mössor på sig. Om det är lite ruggigt ett par timmar på morgonen (innan det blir varmt igen)  så kan det ju vara mysigt att värma sig lite framför en eld och mysa lite med grannarna innan man ska till farmen eller vad man nu har planerat för dagen.

 

Här finns det folk som använder mössa eller huvudbonad för att dem tyckte det var kanske var lite för kallt eller om det är senaste modet, vad vet jag. Till och med någon har strumpor på sig. Men att kalla dem outbildade pga detta tycker jag är lite lågt, lägre än glocalnet skulle jag vilja säga.

 

DSC05072.thumb.JPG.096e8ae2c882f18b18200f87919ec929.JPG

 

DSC04997.thumb.JPG.d82bef33bd558e3dd6cdb2b17e6da4f3.JPG

 

 

Some people think football is a matter of life or death, but it's far more important than that. - Bill Shankley

Link to comment
Dela på andra sajter

En av de första bilderna från min första seriösa digitalkamera, Canon EOS 1. Hela 4 megapixel. Inköpt april 2002. Kostade alldeles för mycket kan man säga...Men det var ett verktyg.

 

 

 

 

kamp_1.jpeg

Ändrades av dtbkk
Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

PICT5315.thumb.JPG.19c97945d53f185736b1f6115bc63111.JPG

 

På väg hem i från Thailand 2007 men familjen.... så fastnade ja hur många MPR:are på bild?

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev happyharry:

Njaa Stefan, tycker inte jag är rätt person att tipsa dem om detta. Utan varje person får nog ta sitt eget ansvar för sitt eget välbefinnande när det gäller klädsel. Tror dem inte är outbildade för att dem inte har mössor eller strumpor på sig i dem bilderna jag postar här på MPR. Om det är kallt nog så finns det nog dem som både har strumpor och mössor på sig. Om det är lite ruggigt ett par timmar på morgonen (innan det blir varmt igen)  så kan det ju vara mysigt att värma sig lite framför en eld och mysa lite med grannarna innan man ska till farmen eller vad man nu har planerat för dagen.

 

Här finns det folk som använder mössa eller huvudbonad för att dem tyckte det var kanske var lite för kallt eller om det är senaste modet, vad vet jag. Till och med någon har strumpor på sig. Men att kalla dem outbildade pga detta tycker jag är lite lågt, lägre än glocalnet skulle jag vilja säga.

 

DSC05072.thumb.JPG.096e8ae2c882f18b18200f87919ec929.JPG

 

DSC04997.thumb.JPG.d82bef33bd558e3dd6cdb2b17e6da4f3.JPG

 

 

Ja du får kalla mig hur låg du vill men mycket handlar  om outbildning eller okunskap i Thailand, att ha bra på fötter och huvud är A och O vid kyla.

 

Här är en annan sak som är bedrövlig kunskap.

Här hade de precis tänt sin lägereld/kök när jag kom med en plastflaska och att andas in den röken är totalt livsfarligt, det sitter ju även en med ett liten barn i famnen som tvingas att andas in röken utan att kunna säga ifrån, förklarade att det är jättefarligt att andas in röken men de tittade på mig som om jag var dum i huvudet, bad frugan om att förklara för dem men vet inte om de tog till sig, är ju inte så lustigt att folk dör när de är 40-50 år.

 

post-3132-0-08115200-1387705652_thumb.jpg.b7c29d094815e913f3f573f070c3a41c.jpg

 

Det var riktigt kallt denna December 2013.

post-3132-0-87149300-1387585041_thumb.jpg.d7e2e5f2d1bda4e94c0c793891022c96.jpg

 

Även för mig.

post-3132-0-03084300-1387585002.jpg.041d9f1327991bd8ac653d44723af398.jpg

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

23 timmar sedan, skrev stefan5300:

Nu lyser det igenom igen hur outbildade dessa människor är.

Tipsa dem om mössor på huvudet och strumpor på fötterna så ökar garanterat deras kroppstemperatur.

 

I Sverige är det ju mode med mössor på sommaren både för vuxna och barn, de måste också missat den dagen i skolan där man lärde ut det du efterlyser i utbildning :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Soengsang:

I Sverige är det ju mode med mössor på sommaren både för vuxna och barn, de måste också missat den dagen i skolan där man lärde ut det du efterlyser i utbildning :)

Det är väl mer slapphet från skolan att tillåta mössor inomhus, sedan har vi svenskar lärt oss och har kunskapen om att klä oss varmt vid kyla.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev stefan5300:

Ja du får kalla mig hur låg du vill men mycket handlar  om outbildning eller okunskap i Thailand, att ha bra på fötter och huvud är A och O vid kyla.

 

Här är en annan sak som är bedrövlig kunskap.

Här hade de precis tänt sin lägereld/kök när jag kom med en plastflaska och att andas in den röken är totalt livsfarligt, det sitter ju även en med ett liten barn i famnen som tvingas att andas in röken utan att kunna säga ifrån, förklarade att det är jättefarligt att andas in röken men de tittade på mig som om jag var dum i huvudet, bad frugan om att förklara för dem men vet inte om de tog till sig, är ju inte så lustigt att folk dör när de är 40-50 år.

 

post-3132-0-08115200-1387705652_thumb.jpg.b7c29d094815e913f3f573f070c3a41c.jpg

 

Det var riktigt kallt denna December 2013.

post-3132-0-87149300-1387585041_thumb.jpg.d7e2e5f2d1bda4e94c0c793891022c96.jpg

 

Även för mig.

post-3132-0-03084300-1387585002.jpg.041d9f1327991bd8ac653d44723af398.jpg

Jag tror ändå det dör fler outbildade motorcyklister utan hjälm(en mössa hjälper inte mycket när det smäller) i trafiken än det gör av giftrök..........

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Cavemannen:

det dör fler outbildade motorcyklister utan hjälm

Utbildning har ingenting med det att göra......

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Nemo:

Utbildning har ingenting med det att göra......

När jag tog mc kort som 16åring så fick jag lära mig i bilskolan att hjälm på......

Men jag har aldrig gått någon utbildning när mössan skall på, men o andra sitter gick jag aldrig med i skogsmulle :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har studerat den här gynnaren ett tag........energisk rackare. :)   Obs! Sandhögen är mycket högre än vad som framgår av bilden.

 

 

energisk.JPG.26bfaeb93df7bef2b88cbe77ac8f4cdd.JPG

Link to comment
Dela på andra sajter

Första snöflingorna just nu för den här säsongen. Tur det är mindre än 2 veckor kvar till resan till Thailand

 

 

20171119_070345683_iOS.jpg

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev stefan5300:

Det är väl mer slapphet från skolan att tillåta mössor inomhus,

Nja, jag skulle inte vilja kalla det slapphet. Det handlar nog mer om att de stackars lärarna (de som är intresserade av yrket och inte bara är där för lönechecken) får ju inte tillrättavisa ungdjävlarna nuförtiden, då blir de ju avskedade).

Nä, dagens ungar kan tydligen göra ungefär som de vill. Men detta är ju skit som ni i Sverige får leva med om ni inte tar tag i saken.

 

PS.  Fullt medveten om att en del av er som har barn och är runt 40 inte håller med mig, men ni har ju redan blivit hjärntvättade av detta sen barnsben och vet inte bättre. :(

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Va faaaan.........:yuush:

DSCN0096.thumb.JPG.aa0d71aa6b79ed6cca88f038fbabe294.JPG

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
17 minuter sedan, skrev svampen:

Same Same Pennybridge !!!!:huh:

Hatar, hatar, hatar skiten........

DSCN0098.thumb.JPG.e1ac23d33c234d7b4ffbb67d65f80141.JPG

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Kötthandlarn:

Hatar, hatar, hatar skiten........

DSCN0098.thumb.JPG.e1ac23d33c234d7b4ffbb67d65f80141.JPG

Me Too men nu har det slutat här kom en liten skvätt bara!!!!!

Ta fram pulkan & gör nått positivt av Dagen !!!!!! Trevlig Söndag Köttis!!!:Yes:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev svampen:

Me Too men nu har det slutat här kom en liten skvätt bara!!!!!

Ta fram pulkan & gör nått positivt av Dagen !!!!!! Trevlig Söndag Köttis!!!:Yes:

El Stockholmo! He he! :haha:

images (6).jpg

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev audirs2:

El Stockholmo! He he! :haha:

images (6).jpg

Gött Nä här Grått & Snålblåst  kom lite mögel förut  tur att burken finns varmt o Gött i TV-Soffan!!!

Går bra hitills för Svenskarna i Sprint Kvartsfinaler nu!!!

IMG_20171119_123046.thumb.jpg.4463d18e53e90c5ef8ea2d92074c61ef.jpg

Ändrades av svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev svampen:

Gött Nä här Grått & Snålblåst  kom lite mögel förut  tur att burken finns varmt o Gött i TV-Soffan!!!

Går bra hitills för Svenskarna i Sprint Kvartsfinaler nu!!!

IMG_20171119_123046.thumb.jpg.4463d18e53e90c5ef8ea2d92074c61ef.jpg

Jasså, själv är man snart på väg till verkstan, måla måla!:big_smile::Yes::wow:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...