Jive Inlagd Augusti 7, 2013 Dela Inlagd Augusti 7, 2013 Galva balkar innan montering. Jag skall inte gå in för mycket i detalj här. Vill bara nämna några omständigheter: De olika balkarna som utgör en färdig ram tillverkas inte på samma ställe och det skulle då betyda att varje enskild leverantör av respektive balkstycke skulle behöva en varmgalvanläggning före leverans till SCANIAs monteringsfabrik. Zink är en mjuk metall och om två varmgalvade ramdelar monteras till ett visst dragmoment, så kommer dessa detaljer att behöva efterdragas ett antal gånger efterhand som zinken komprimeras och i värsta fall skavs av då bilen rör sej och du får spaltkorrosion och balkens svagaste punkt. Det finns flera andra anledningar till att inte den färdigmonterade ramen varmgalvas, men det blir för mycket OT. Du får lita på att SCANIA vet bäst. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Augusti 7, 2013 Dela Inlagd Augusti 7, 2013 Jag skall inte gå in för mycket i detalj här. Vill bara nämna några omständigheter: De olika balkarna som utgör en färdig ram tillverkas inte på samma ställe och det skulle då betyda att varje enskild leverantör av respektive balkstycke skulle behöva en varmgalvanläggning före leverans till SCANIAs monteringsfabrik. Zink är en mjuk metall och om två varmgalvade ramdelar monteras till ett visst dragmoment, så kommer dessa detaljer att behöva efterdragas ett antal gånger efterhand som zinken komprimeras och i värsta fall skavs av då bilen rör sej och du får spaltkorrosion och balkens svagaste punkt. Det finns flera andra anledningar till att inte den färdigmonterade ramen varmgalvas, men det blir för mycket OT. Du får lita på att SCANIA vet bäst. Pengar är den enda anledningen. Allt annat är varmluft. Lastbilar ska helst inte hålla för länge om man ska få sälja en ny. Du får helt enkelt lita på mig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Augusti 7, 2013 Dela Inlagd Augusti 7, 2013 Pengar är den enda anledningen. Allt annat är varmluft. Lastbilar ska helst inte hålla för länge om man ska få sälja en ny. Du får helt enkelt lita på mig. Ramen, galvad eller ej, är nog den del på en lastbil som har längst livslängd och vill man förlänga ramens livslängd ändå mer, så är det lätt fixat för 15 000 spänn. Eller hur Audirs2? Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Augusti 7, 2013 Dela Inlagd Augusti 7, 2013 Dessa frågade efter några väskälskande mpr medlemmar som de hört talas om “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Augusti 7, 2013 Dela Inlagd Augusti 7, 2013 Ramen, galvad eller ej, är nog den del på en lastbil som har längst livslängd och vill man förlänga ramens livslängd ändå mer, så är det lätt fixat för 15 000 spänn. Eller hur Audirs2? Japp, det stämmer, det är dom små detaljerna på lastbilen som tar stryk och måste bytas då och då. Ramen tappar färg redan efter 3år, såg en Däff som var 2 år gammal och hade rost i ramen! Enda sättet att slippa rost är att göra ramar i aluminium men det blir för dyrt! Håller gör det nog om man tänker på sträck och vridstyvhet! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
emulov Inlagd Augusti 7, 2013 Dela Inlagd Augusti 7, 2013 Kornfält nästan överallt. Dessa skyltar finns lite varstans. Huset är otroligt nog bebott. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Augusti 7, 2013 Dela Inlagd Augusti 7, 2013 Kornfält nästan överallt. IMG_1668.JPG Dessa skyltar finns lite varstans. IMG_1666.JPG Huset är otroligt nog bebott. IMG_1604.JPG He he,ett Pippi strumphus! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Augusti 7, 2013 Dela Inlagd Augusti 7, 2013 (ändrad) Kastar in några från måndag finns mycket att kolla in men inte vill jag dit varje år boendet nästan vid entrén till varuhuset. Harrys på ena sidan och Stanton´s på den andra Frugan laddar kolhydrater inför shoppandet provade en jubileumskaka huskatten August kom några gånger per dag för lite sardiner blev en schnitzel vid brahehus Ändrades Augusti 7, 2013 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Augusti 7, 2013 Dela Inlagd Augusti 7, 2013 Utsikten jag hade från altanen på stugan jag hyrde på Lilla Brattön i Bohusläns skärgård på under min semester.... Här satt man ofta och njöt i det fina vädret med en kall i näven.. Det funkade helt ok på natten också.. Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Augusti 7, 2013 Dela Inlagd Augusti 7, 2013 Heineken experience. Amsterdam Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hua Hin Inlagd Augusti 7, 2013 Dela Inlagd Augusti 7, 2013 Grabben fick en ny Ben10 tröja och blev jätte glad 1 Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Augusti 7, 2013 Dela Inlagd Augusti 7, 2013 Dunquerqey Där var restaurangerna stängda mellan 14-19. Inkl pizzerian. Donalds var öppet. Obegripligt land. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Augusti 7, 2013 Dela Inlagd Augusti 7, 2013 Paddington station, London Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Augusti 8, 2013 Dela Inlagd Augusti 8, 2013 lite blomster i trädgården just nu.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Augusti 8, 2013 Dela Inlagd Augusti 8, 2013 vackert o fantastiskt gott!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ola med b Inlagd Augusti 8, 2013 Dela Inlagd Augusti 8, 2013 Hur mås det? Destruktör,fjant,fegis och nu även looser. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stefan Inlagd Augusti 8, 2013 Dela Inlagd Augusti 8, 2013 Hur mås det? Jo tack, lite upp och ner, så jag håller nästan (i en) trut! //S There can be only one (Stefan) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Augusti 8, 2013 Dela Inlagd Augusti 8, 2013 Jo tack, lite upp och ner, så jag håller nästan (i en) trut! trut.jpg //S häftig bild!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kookoo Inlagd Augusti 8, 2013 Dela Inlagd Augusti 8, 2013 Snok på vift! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ola med b Inlagd Augusti 8, 2013 Dela Inlagd Augusti 8, 2013 Fy fan,en orm på gång. Ja då vänder jag röven till och sticker! Destruktör,fjant,fegis och nu även looser. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Augusti 8, 2013 Dela Inlagd Augusti 8, 2013 Lite mat för en Mås och en Trut.. .. samt för Thaitjer som lyser av lycka.. /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ola med b Inlagd Augusti 8, 2013 Dela Inlagd Augusti 8, 2013 (ändrad) Lite mat för en Mås och en Trut.. IMG_1759.jpg .. samt för Thaitjer som lyser av lycka.. /Enis Härligt! Ja nu saknas det ju ett kort på efterbörden av kalaset och det har jag inte,varken av mås eller Thaitjej.. Tur är väl det kanske Ändrades Augusti 8, 2013 av ola med b Destruktör,fjant,fegis och nu även looser. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dtbkk Inlagd Augusti 9, 2013 Dela Inlagd Augusti 9, 2013 Lite blandade bilder från Bangkok-arkivet: Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Augusti 9, 2013 Dela Inlagd Augusti 9, 2013 Kanonbilder !! Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Augusti 9, 2013 Dela Inlagd Augusti 9, 2013 Fy fan,en orm på gång. Ja då vänder jag röven till och sticker! "Tower to måsline, you are cleared for takeoff runway 1! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu