Nineteen68 Inlagd Maj 16, 2020 Dela Inlagd Maj 16, 2020 20 minuter sedan, skrev Oskarudon: Tänkte någon skulle se ngt konstigt med spåren.. I Haparanda finns både svensk och finsk spårvidd i samma spår vilket är lite unikt.. Blir lite speciella montage där då vi bygger om för persontrafik sträckan boden-haparanda.. Ja, det sätter ju sina "spår" att vara granne med ryssar...😉 BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Maj 16, 2020 Dela Inlagd Maj 16, 2020 (ändrad) 44 minuter sedan, skrev Oskarudon: Tänkte någon skulle se ngt konstigt med spåren.. I Haparanda finns både svensk och finsk spårvidd i samma spår vilket är lite unikt.. Blir lite speciella montage där då vi bygger om för persontrafik sträckan boden-haparanda.. Där är det absolut igenkänningsbart. Finnarna kör väl ryssmått och allt var ett misstag när standardiseringen gjordes. Innermått och yttermått klantades till (alt enligt mitt dåliga minne) Finnarna är ju reservryssar och således blev det som det blev. Första bilden är väl tagen strax utanför Polarica och andra bilden på ”Tornvallen”, dvs du står på en bunker mer eller mindre. Det såg dock allt för suspekt ut med din gissningsbild och det vita huset till vänster. Jag kan inte riktigt koppla vad för hur det är Ändrades Maj 16, 2020 av andrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
navion hispania Inlagd Maj 16, 2020 Dela Inlagd Maj 16, 2020 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd Maj 16, 2020 Dela Inlagd Maj 16, 2020 (ändrad) Pattaya(ny redigering) Ändrades Maj 16, 2020 av edvardpop "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Maj 16, 2020 Dela Inlagd Maj 16, 2020 3 timmar sedan, skrev Nineteen68: Ja, det sätter ju sina "spår" att vara granne med ryssar...😉 Hade du sett till att ryssen inte tog Finland från Sverige som på den tiden var samma land så hade inte Sverige haft ett så stort problem nu! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Maj 17, 2020 Dela Inlagd Maj 17, 2020 Knasiga maj enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd Maj 17, 2020 Dela Inlagd Maj 17, 2020 Tur man bor i inlandet 55555 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Koh Changer Inlagd Maj 17, 2020 Dela Inlagd Maj 17, 2020 Solnedgång, Koh Chang. Pessimist blir inte besviken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Maj 17, 2020 Dela Inlagd Maj 17, 2020 1 timme sedan, skrev Koh Changer: Solnedgång, Koh Chang. Gammal bild eller är du där nu? Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Koh Changer Inlagd Maj 18, 2020 Dela Inlagd Maj 18, 2020 Bild från mars i år. Åkte hem bland sista flygen 28 mars. 12 timmar sedan, skrev Esspe: Gammal bild eller är du där nu? Pessimist blir inte besviken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd Maj 20, 2020 Dela Inlagd Maj 20, 2020 Ånaplan i Tibro senast det begav sig. Ännu en frisbee åt helvete... "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naam jai Inlagd Maj 20, 2020 Dela Inlagd Maj 20, 2020 Nu får nog Atom å Drik ett spel när ni "gresar ner i å´na`" ....😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
NiceBeaver Inlagd Maj 21, 2020 Dela Inlagd Maj 21, 2020 Lite osorterade bilder från några utflykter i närområdet. För någon vecka sedan en solig dag i Karlshamn. Tillbaka i Mörrum så har laxfisket dragit igång. Dagens bild var det ju. Och idag stannade vi till i Jämshög där jag roade mig med att lära mig lite olika inställningar som finns i kameran men som jag aldrig kollat tidigare. Och avslutade vid havet. "Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson -NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Maj 21, 2020 Dela Inlagd Maj 21, 2020 20 minuter sedan, skrev NiceBeaver: Lite osorterade bilder från några utflykter i närområdet. För någon vecka sedan en solig dag i Karlshamn. Tillbaka i Mörrum så har laxfisket dragit igång. Dagens bild var det ju. Och idag stannade vi till i Jämshög där jag roade mig med att lära mig lite olika inställningar som finns i kameran men som jag aldrig kollat tidigare. Och avslutade vid havet. Karlshamn är jäkligt fint...... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
NiceBeaver Inlagd Maj 21, 2020 Dela Inlagd Maj 21, 2020 5 minuter sedan, skrev Kötthandlarn: Karlshamn är jäkligt fint...... Verkligen. Har bott här i precis ett år nu efter över 50 i Stockholmsområdet. Vi trivs fantastiskt bra och vill inte tillbaka. "Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson -NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naam jai Inlagd Maj 21, 2020 Dela Inlagd Maj 21, 2020 23 minuter sedan, skrev NiceBeaver: Lite osorterade bilder från några utflykter i närområdet. För någon vecka sedan en solig dag i Karlshamn. Tillbaka i Mörrum så har laxfisket dragit igång. Dagens bild var det ju. Och idag stannade vi till i Jämshög där jag roade mig med att lära mig lite olika inställningar som finns i kameran men som jag aldrig kollat tidigare. Och avslutade vid havet. Trevligt..var i Karlshamn många ggr i början på 70-talet..lossa spannmål vid margarinfabriken..glömt namnet..sen minns jag Bellevue parken..goa töser där 😄 p..s var där när dom öppna varuhuset Flaggan. Göinge flickorna uppträde. 😂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
NiceBeaver Inlagd Maj 21, 2020 Dela Inlagd Maj 21, 2020 15 minuter sedan, skrev Naam jai: Trevligt..var i Karlshamn många ggr i början på 70-talet..lossa spannmål vid margarinfabriken..glömt namnet..sen minns jag Bellevue parken..goa töser där 😄 p..s var där när dom öppna varuhuset Flaggan. Göinge flickorna uppträde. 😂 Allt finns kvar så du skulle känna igen dig. Gott-gotti-gott-gott är ju en klassisk reklam. Numer heter det AAK och tillverkar olivolja. Bellevueparken har jag varit några gånger då det varit loppis där. Tros att dom har andra evenemang också. Och även Flaggan finns med några butiker som kämpar mot större köpcentrum. "Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson -NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd Maj 21, 2020 Dela Inlagd Maj 21, 2020 47 minuter sedan, skrev NiceBeaver: Allt finns kvar så du skulle känna igen dig. Gott-gotti-gott-gott är ju en klassisk reklam. Numer heter det AAK och tillverkar olivolja. Bellevueparken har jag varit några gånger då det varit loppis där. Tros att dom har andra evenemang också. Och även Flaggan finns med några butiker som kämpar mot större köpcentrum. Haft trollingbåt i Vägga i tio år 93 2003 , Solskensviken efter det en segelbåt i ett par år , Gäkligt trevlig Stad o framförallt skärgården,. Nu på gamla dar så har jag köpt en ryds camping o lagt den i norje kanalen bredvid sweden rock , Tyvärr ingen musik i år... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Luke the Drifter Inlagd Maj 22, 2020 Dela Inlagd Maj 22, 2020 9 timmar sedan, skrev NiceBeaver: Lite osorterade bilder från några utflykter i närområdet. För någon vecka sedan en solig dag i Karlshamn. Tillbaka i Mörrum så har laxfisket dragit igång. Dagens bild var det ju. Och idag stannade vi till i Jämshög där jag roade mig med att lära mig lite olika inställningar som finns i kameran men som jag aldrig kollat tidigare. Och avslutade vid havet. Mycket fina bilder @NiceBeaver Då jag såg bilderna så fick jag lite hemlängtan och önskade att jag satt nere vid båtklubben med en kopp kaffe. Luke the Drifter Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Maj 22, 2020 Dela Inlagd Maj 22, 2020 3 timmar sedan, skrev Luke the Drifter: Mycket fina bilder @NiceBeaver Då jag såg bilderna så fick jag lite hemlängtan och önskade att jag satt nere vid båtklubben med en kopp kaffe. Luke the Drifter Nära mig! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Maj 22, 2020 Dela Inlagd Maj 22, 2020 4 timmar sedan, skrev Luke the Drifter: Mycket fina bilder @NiceBeaver Då jag såg bilderna så fick jag lite hemlängtan och önskade att jag satt nere vid båtklubben med en kopp kaffe. Luke the Drifter Skurusundet ser det ut som. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Maj 22, 2020 Dela Inlagd Maj 22, 2020 Efter två timmar på hojen är man helt slut...kämpade med ett envist moln...och det tog en satans tid innan solen tittade fram. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
moobin Inlagd Maj 22, 2020 Dela Inlagd Maj 22, 2020 Mina bilder är 11 år gamla men jag hittade dom igen precis nyss. Jag fick chansen att vara munk i tre dagar, en fantastisk kul upplevelse. Rekommenderas, men tre dagar är lagom. Och man får offra ögonbrynen. (Jag är den lite blekare munken) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Maj 22, 2020 Dela Inlagd Maj 22, 2020 Inte dagens men väl gårdagens..... Undrar varför jag kände att det var så oerhört viktigt i natt att ta dessa bilder?😂😂😂😂 Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HuaHindinnge Inlagd Maj 22, 2020 Dela Inlagd Maj 22, 2020 7 minuter sedan, skrev Kötthandlarn: Inte dagens men väl gårdagens..... Undrar varför jag kände att det var så oerhört viktigt i natt att ta dessa bilder?😂😂😂😂 Gjorde du något djävulskap med PD och dammsugaren, Som du inte kommer ihåg 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu