Stoneys Inlagd Februari 18, 2018 Dela Inlagd Februari 18, 2018 DAGENS BILD, heter tråden, inte dagens snö röjare. Pattaya Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Februari 18, 2018 Dela Inlagd Februari 18, 2018 (ändrad) 42 minuter sedan, skrev Odin: Nej. Vilka beställare pratar du om Stockholm stad eller Trafikverket? För Trafikverket Storstockholm finns det ca 8 upphandlade distrikt vad jag kan se. Svevia innehar alla förutom distrikt Mälaröarna. Baskontrakten för väg kostar en hel del per år. Det måste väl vara ett par hundra millar bara i Stockholmsområdet. Man kan ju undra hur Svevia lyckas få lös alla dessa pengar som beställarna ska ha under bordet. Jag råkar genom mitt jobb flyktigt känna ett par beställarna vilka totalt sätt inte är många. Vi snackar alltså om ett fåtal individer i Stockholm. Det skulle vara intressant att höra deras åsikt om att du misstänkliggör dem bestickning och att det dessutom är 50% av totala kostnaden som hamnar i deras fickor. Det är ansenliga summor så dom borde inte bli långvariga på sina tjänster. Om jag vore dem skulle jag pensionerat mig och flyttat till varmare breddgrader för länge sedan. Ändrades Februari 18, 2018 av Mankan Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Februari 18, 2018 Dela Inlagd Februari 18, 2018 Känns som det har blivit ngt fel i tråden (eller på MPR) för det verkar som det det blir ngn form av vinkelvolt i en del personers inlägg...... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Februari 18, 2018 Dela Inlagd Februari 18, 2018 29 minuter sedan, skrev Stoneys: DAGENS BILD, heter tråden, inte dagens snö röjare. 7 minuter sedan, skrev Mankan: Vilka beställare pratar du om Stockholm stad eller Trafikverket? För Trafikverket Storstockholm finns det ca 8 upphandlade distrikt vad jag kan se. Svevia innehar alla förutom distrikt Mälaröarna. Baskontrakten för väg kostar en hel del per år. Det måste väl vara ett par hundra millar bara i Stockholmsområdet. Man kan ju undra hur Svevia lyckas få lös alla dessa pengar som beställarna ska ha under bordet. Jag råkar genom mitt jobb flyktigt känna ett par beställarna vilka totalt sätt inte är många. Vi snackar alltså om ett fåtal individer. Det skulle vara intressant att höra deras åsikt om att du misstänkliggör dem bestickning och att det dessutom är 50% av totala kostnaden som hamnar i deras fickor. Det är ansenliga summor så dom borde inte bli långvariga på sina tjänster. Om jag vore dem skulle jag pensionerat mig och flyttat till varmare breddgrader för länge sedan. tja i norr så delas det ju ut skotrar, svetsagregat, 50000 i kontanter bakom en sten för att få måla lite vita streck både belagda och grusvägar djävlar vad de fuskat här, fick ju beställa in bandvagnar för att ta sig fram tillslut kom det en snöröjare enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Februari 18, 2018 Dela Inlagd Februari 18, 2018 (ändrad) 34 minuter sedan, skrev Enis: tja i norr så delas det ju ut skotrar, svetsagregat, 50000 i kontanter bakom en sten för att få måla lite vita streck både belagda och grusvägar Japp så gick det till efter avslöjande i uppdrag granskning. Som jag sa förekommer det tyvärr i en viss utsträckning men det betyder ju inte att alla gör så. Jag misstänker att Uppdrag granskning inte bara nöjde sig med att gräva efter oegentligheter där uppe i det distriktet där detta vart avslöjat. Fel av mig det var Kalla fakta. Ändrades Februari 18, 2018 av Mankan Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Februari 18, 2018 Dela Inlagd Februari 18, 2018 Förvisso. Men det är ju inte nån finsand de dräller ut på vägarna utan grus... Fick 2 stenskott i framrutan förra vintern, båda kunde som tur var fixas med blästring och limning, salt spräcker inga framrutor! Bortsett från detta, så tror jag inte Kötthandlarens Hotell varnade för halka på riksvägen intill, utan för att de var för lata för att sanda och salta bort isen på sina trottoarer... MVH Dom flesta stenskott beror på att dubbdäcken river upp stenarna i asfalten.I Sverige har vi upp till 12mm i asfalten för att den ska ha en struktur som inte är hal vintertid.Både dubbdäck och salt borde förbjudas i grundlag förstör bilarna totalt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Februari 18, 2018 Dela Inlagd Februari 18, 2018 23 minuter sedan, skrev Nicholas: Dom flesta stenskott beror på att dubbdäcken river upp stenarna i asfalten. I Sverige har vi upp till 12mm i asfalten för att den ska ha en struktur som inte är hal vintertid. Både dubbdäck och salt borde förbjudas i grundlag förstör bilarna totalt. För att inte tala om bilar... Har kört dubbfritt sen jag kom tillbaka till Sverige, funkar bra i Götlaborg! MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dtbkk Inlagd Februari 19, 2018 Dela Inlagd Februari 19, 2018 Bangkok under kinesiska nyåret. Ett lejon i luften i ett hopp mellan olika pelare. Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MickeN Inlagd Februari 19, 2018 Dela Inlagd Februari 19, 2018 Khonkaen by night. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Februari 19, 2018 Dela Inlagd Februari 19, 2018 Arnold Layne går på plankan i obygden, nära på kölhalning. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest JJC Inlagd Februari 19, 2018 Dela Inlagd Februari 19, 2018 13 timmar sedan, skrev Mankan: Ok nu är jag ju inte å kör överallt i Stockholm och det är mängder av vägar jag aldrig varit på. Men jag måste säga att det är sällsynt att jag hittar någon väg där jag känner oro för att köra sönder bilen vare sig det gäller de statliga eller kommunala vägarna. Kommunala vägar varierar nog i kvalitet i högre utsträckning dock. När det gäller kommunerna så kan jag tycka att de har en skrämmande dålig jourverksamhet när det gäller akuta vägskador. Solna och flera kranskommuner saknar helt vägjour. Stockholms kommun har en jourkille som knappt har några resurser mer än att sätta ut några trafikkoner. Såvida det inte har ändrat sig de senaste 2-3 åren. Men vi ska nog inte förvänta år några stordåd så länge vi har muppen Daniel Helldén som trafikborgarråd. Prova en tur på E20 eller E18 men ta dig ca 25 mil väster om Stockholm. Jag garanterar dig hål i asfalten, stenskott i rutan och motorhuv, grus stor som plommon liggande på asfalten. Snöröjning efter kl 7. Innan 7 och efter 16 kan du glömma att de plågar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest JJC Inlagd Februari 19, 2018 Dela Inlagd Februari 19, 2018 13 timmar sedan, skrev Tallviking: Ja det är lagligt efter att Datainspektionen ändrade reglerna i samband med att dom också ändrade reglerna för att flygfotografera med drönare Det har alltid varit lagligt att använda Dash-cam om det inte var fastmonterat och man inte publicerade filmen på något sätt. Prova inte att säga emot För jag hade allvarliga samtal med försäkringsbolag just om detta redan för 3 eller 4 år sedan då de inte ville godkänna bevis från dash-cam just med motivering att det var olagligt. Men efter att jag förklarade med hjälp av just Datainspektionen så godkände de filmen. Kamera satte på en sugpropp och kunde tas bort med en handgrepp, strömförsörjning samma sak. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Februari 19, 2018 Dela Inlagd Februari 19, 2018 1 timme sedan, skrev JJC: Prova en tur på E20 eller E18 men ta dig ca 25 mil väster om Stockholm. Jag garanterar dig hål i asfalten, stenskott i rutan och motorhuv, grus stor som plommon liggande på asfalten. Snöröjning efter kl 7. Innan 7 och efter 16 kan du glömma att de plågar. Grus och sten kan vara ett problem när det tappas från lastbilar. Trafikverket skickar ut bilar som sopar upp så fort man får sånt inrapporterat. Det är speciellt farligt Motorcyklister. Att Trafikverket bara skulle ha någon som plogar deras mest prioriterade vägar mellan 7 och 16 i Örebro och Värmlands län eller nått län i huvudlaget låter ju inte så jätte troligt. Eller vad tycker du själv? Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Februari 19, 2018 Dela Inlagd Februari 19, 2018 Och så kom det lite snö, tja om det blir en vit jul i år..? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Februari 19, 2018 Dela Inlagd Februari 19, 2018 1 timme sedan, skrev ellim63: Och så kom det lite snö, tja om det blir en vit jul i år..? Broder, det är 10 månader kvar till JUL! Då får man julklapp! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Februari 19, 2018 Dela Inlagd Februari 19, 2018 (ändrad) 1 timme sedan, skrev ellim63: Och så kom det lite snö, tja om det blir en vit jul i år..? Har plogbilen varit förbi ? Ändrades Februari 19, 2018 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest JJC Inlagd Februari 19, 2018 Dela Inlagd Februari 19, 2018 2 timmar sedan, skrev Mankan: Grus och sten kan vara ett problem när det tappas från lastbilar. Trafikverket skickar ut bilar som sopar upp så fort man får sånt inrapporterat. Det är speciellt farligt Motorcyklister. Att Trafikverket bara skulle ha någon som plogar deras mest prioriterade vägar mellan 7 och 16 i Örebro och Värmlands län eller nått län i huvudlaget låter ju inte så jätte troligt. Eller vad tycker du själv? Jag bor i Mariestad, kör dagligen på E20. Välkommen på en åktur. Grus kommer från hål i vägar. Nej den städas inte man sätter upp varningsskyltar . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nissehult_13 Inlagd Februari 19, 2018 Dela Inlagd Februari 19, 2018 Var och hälsade på igen hos valpar som inte får tillräckligt med mat. Nu är de glada när vi kommer.Skickat från min SM-G903F via Tapatalk Nissehult_13 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L200 Inlagd Februari 19, 2018 Dela Inlagd Februari 19, 2018 5 timmar sedan, skrev nissehult_13: Var och hälsade på igen hos valpar som inte får tillräckligt med mat. Nu är de glada när vi kommer. Skickat från min SM-G903F via Tapatalk Mycket bra gjort Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Februari 19, 2018 Dela Inlagd Februari 19, 2018 45 minuter sedan, skrev Kenneth4618: Har plogbilen varit förbi ? Näe, men den kommer nog snart för dom har precis sandat... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Februari 19, 2018 Dela Inlagd Februari 19, 2018 55 minuter sedan, skrev audirs2: Broder, det är 10 månader kvar till JUL! Då får man julklapp! Får du julklappar, usch vad orättvist! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nissehult_13 Inlagd Februari 19, 2018 Dela Inlagd Februari 19, 2018 25 minuter sedan, skrev L200: Mycket bra gjort Första gången var de 2 stora inte att leka med, även di små for runt och morrade. Men nu börjar vi bli kompisar. Idag kom den stora hannen och slickade på min hand utan jag hade bett honom om det. Tyder på att han börjar lita på mig. Det får ta tid men mat ska de ha. Nissehult_13 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Februari 19, 2018 Dela Inlagd Februari 19, 2018 7 timmar sedan, skrev nissehult_13: Första gången var de 2 stora inte att leka med, även di små for runt och morrade. Men nu börjar vi bli kompisar. Idag kom den stora hannen och slickade på min hand utan jag hade bett honom om det. Tyder på att han börjar lita på mig. Det får ta tid men mat ska de ha. Det värmer i hjärtat. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Februari 19, 2018 Dela Inlagd Februari 19, 2018 Lite mat kom vandrande på mor o fars tomt idag.... En annan får roa sig här...... Pinnarna ska på.. Och snart är man påväg igen, lär väl bli ishelvete nu uppe på Bottenhavskusten.. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd Februari 19, 2018 Dela Inlagd Februari 19, 2018 Go gubbe, Dalat, Vietnam "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu