Jump to content
IGNORERAD

Dagens bild


Kim

Recommended Posts

andersbangkok

Quote

Walking Street, Pattaya. Nu längtar man ner.



IMG_1570.jpg


Farang! När tog du den bilden? Helt otroligt!! Jag eller en 100 % dubbelgångare är på bilden...!!

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Farang! När tog du den bilden? Helt otroligt!! Jag eller en 100 % dubbelgångare är på bilden...!!


25:e maj i år, ett par sekunder innan jag tog denna :wai:

IMG_1571.jpg

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Ok då kan det inte ha varit jag. Det var några år sedan jag var i Pattaya. Det var otroligt likt mig.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Några här som känner min polare Micke från Borås, hade ägde en bar i Pattaya i 4 år innan han for till BKK 2 år och jobbade där...dom gamla rävarna runt svenskhaken i Pattaya lär känna honom bra :great:

S6001548.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Lite blandat från, Pattaya.



Vem i hela friden är det som har blandat grogg här??? ohmy.gif

Eller snackar vi rena rama Cola missbruket kanske?? clueless.gif

index.php?action=dlattach;topic=23.0;attach=3872;image

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Kanske inte helt PK bild på 3st trevliga flickor som jobbar på taxfreen på suwannabombom

men man ska ju ta sedeln dit man kommer :lol:



118.jpg
Är själva bilden tagen på khaosan road i Bangkok?
Link to comment
Dela på andra sajter

Var till Wat Dalarnavanaram i Ulvshyttan på lördagen för tjejen ville fira mors dag.

Vet inte varför men dom gick tre varv runt templet...tjejen kunde inte svara varför.

IMG_0300.jpg

IMG_0298.jpg

Lite uppträdande av varierande kvalitet men helt klart trevligt.

IMG_0301.jpg

IMG_0302.jpg

IMG_0305.jpg

Sen var det båttävling mellan ett svensklag och ett thailändsktlag.

Under att det svenska laget vann för kolla in tekniken som killen i den gula tröjan har  :rofl:

IMG_0308.jpg

IMG_0309.jpg

IMG_0310.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Wat Värmdö´s Morsdagfestligheter i bygdegården.  lördag 16/8

Lagomt med folk och trevlig stämning, som sig bör. Regnet hängde stundtals i luften

men bara ett fåtal droppar visade sig.

1024PICT1265_resize.jpg

Fredrika information

PICT1255_resize.jpg

1024PICT1257_resize.jpg

1024PICT1251_resize.jpg

Hälsningar från Eder man på plats  m.a.o. Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vem i hela friden är det som har blandat grogg här??? ohmy.gif



Eller snackar vi rena rama Cola missbruket kanske?? clueless.gif



index.php?action=dlattach;topic=23.0;attach=3872;image



Haha.. riktigt så var det inte, det var så tjejen fick pallra sig iväg för att inhandla en Sangsom till, då den första flaskan gick åt väldigt snabbt! :)
Link to comment
Dela på andra sajter

Lars60

Vi var och plocka svamp igår, det blev Kantareller samt mycket Karl johan svamp.

Men denna läckerhet var deras favorit då dom tydligen har den i Thailand (eller nåt liknande)

Blek taggsvamp

hydnum_repandum_01.jpg

Läs här

http://www.svampguid...Hydnum_repandum

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Lars60

Vi var och plocka svamp igår, det blev Kantareller samt mycket Karl johan svamp.

Men denna läckerhet var deras favorit då dom tydligen har den i Thailand (eller nåt liknande)

Blek taggsvamp

hydnum_repandum_01.jpg

Läs här

http://www.svampguid...Hydnum_repandum

Mvh

Nerike



Javisst, min sambo gillar inte alls Kantareller, bra för mig, utan bara Karl Johan ska det vara
säger hon.  :D "Smaken är som...."  :great:
Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte varför men dom gick tre varv runt templet...tjejen kunde inte svara varför.

Min sambo säger att det är ett tack för gåvor/pengar som blir skänkta till templet!  :wai:

Rätt eller fel, vet inte säkert!  :lol:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vet inte varför men dom gick tre varv runt templet...tjejen kunde inte svara varför.





Min sambo säger att det är ett tack för gåvor/pengar som blir skänkta till templet!  :wai:



Rätt eller fel, vet inte säkert!  :lol:


Antar att siffran 3 är ett bra tal typ för god lycka och allt vad det kan inebära
Var på ett födelsekalas för en Thailändare och då skulle man oxå göra 3 cirklar med rökelsen presis som vid vandring runt templet där den avlidne ligger
Link to comment
Dela på andra sajter

Även vid firandet av vesak, i maj, Buddhas födelse och dödsdag, såväl som phansa helgen i juli går man tre varv runt byggnaden. Siffran tre är mycket helig då den symboliserar Buddha, Dhamma hans lära, och Sanga dvs munkordern   

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har köpt en Canon A580 digitalkamera och om 2 veckor drar jag till risfälten i Ang Thong! :glasses:

Jag försöker plåta så mycket som möjligt!

Bilder sen!  :morgon:

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest larbejo

Hej Nerike och Lars 60! Jag hoppas att ni och damerna kan skilja ut ev förväxlingssvampar till Karl Johan. Djävulssopp(mycket sällsynt ,rödfärgad undersida). Däremot kan det vara lurigt när det gäller Gallsopp speciellt unga ex. Undersida,blekt skär kan lätt förväxlas med Karl-Johansvampar,samt var väldigt rikliga vissa år. Är man osäker så smaka  på svampen. Jag kan garantera att ni inte glömmer smaken,smakar galla som f-n. Ingen farlig svamp men kan förstöra en hel maträtt.

Blek taggsvamp,förväxlingssvamp,rödgul taggsvamp nästan lika god.

Även Kantarellen har en förväxlingssvamp(brandgul trattskivling)men ingen fara om man tar fel,inte så god som kantarell förstås.Skulle var intressant att veta vilka sorts svampar som finns i Thailand?

Lycka till med ert framtida svampplockande

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej Nerike och Lars 60! Jag hoppas att ni och damerna kan skilja ut ev förväxlingssvampar till Karl Johan. Djävulssopp(mycket sällsynt ,rödfärgad undersida). Däremot kan det vara lurigt när det gäller Gallsopp speciellt unga ex. Undersida,blekt skär kan lätt förväxlas med Karl-Johansvampar,samt var väldigt rikliga vissa år. Är man osäker så smaka  på svampen. Jag kan garantera att ni inte glömmer smaken,smakar galla som f-n. Ingen farlig svamp men kan förstöra en hel maträtt.



Blek taggsvamp,förväxlingssvamp,rödgul taggsvamp nästan lika god.

Även Kantarellen har en förväxlingssvamp(brandgul trattskivling)men ingen fara om man tar fel,inte så god som kantarell förstås.Skulle var intressant att veta vilka sorts svampar som finns i Thailand?

Lycka till med ert framtida svampplockande




Tack för tipsen! Kanon!  :wai:
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...