Jump to content
IGNORERAD

Dagens bild


Kim

Recommended Posts

On 2008-06-10 at 01:45, skrev Kim:

Bjud oss andra på en dagens bild. Färsk eller gammal spelar just ingen roll, bara det är din bild.

 

FB_IMG_1542684350858.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Enis:

1D5B51C3-9C00-46DD-8891-47B7E568637C.thumb.jpeg.ea0be0b132cd284ba1a96e72832d3816.jpeg

 

finn ett fel

 

enis

Man kan inte slå en sjua 😉

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
8 timmar sedan, skrev Enis:

1D5B51C3-9C00-46DD-8891-47B7E568637C.thumb.jpeg.ea0be0b132cd284ba1a96e72832d3816.jpeg

 

finn ett fel

 

enis

7

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev samet:

12 timmars plåga...

 

20181125_213721.jpg

Så synd om dig 🙄😝

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Sedan vi kom hit för tre månader sedan har vi renoverat en toalett och snyggat till köket. Jag tyckte vi skulle göra en sak till så vi inte behöver tänka på fix i huset på några år. Min fru tyckte det var onödigt då det var 4-5 år sedan senast. Normalt tycker hon är vart tionde år. Jag körde med argument att hon är gift med en farang som använder toan mycket. Jag tjatade i en månad och idag var det dags. Tömning av septitanken.

Och det var nog tur att min fru föll till föga. Killarna som kom sa att det var väldigt mycket. Tror det tog 10 minuter att suga ut allt. Bästa spenderade 500 baht någonsin. Så @janne_h, tror inte vi behöver inte din hjälp på några år...  ☺️

 

DSC02661.thumb.JPG.60ab38643370030e67b177d96130cf37.JPG

 

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev NiceBeaver:

Sedan vi kom hit för tre månader sedan har vi renoverat en toalett och snyggat till köket. Jag tyckte vi skulle göra en sak till så vi inte behöver tänka på fix i huset på några år. Min fru tyckte det var onödigt då det var 4-5 år sedan senast. Normalt tycker hon är vart tionde år. Jag körde med argument att hon är gift med en farang som använder toan mycket. Jag tjatade i en månad och idag var det dags. Tömning av septitanken.

Och det var nog tur att min fru föll till föga. Killarna som kom sa att det var väldigt mycket. Tror det tog 10 minuter att suga ut allt. Bästa spenderade 500 baht någonsin. Så @janne_h, tror inte vi behöver inte din hjälp på några år...  ☺️

 

DSC02661.thumb.JPG.60ab38643370030e67b177d96130cf37.JPG

 

PA290090.thumb.JPG.c346a30edf61fff20baee377325ae5b0.JPG

 

Dom la ner en "extra" gövre rör för oss och sa ni inte behöver tömma det rinner ut i det kommunala.

Haft huset i 13 år inte set en slambil på vårat område tror dom flesta har som vi.

 

Mvh. Dollemon

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev NiceBeaver:

Sedan vi kom hit för tre månader sedan har vi renoverat en toalett och snyggat till köket. Jag tyckte vi skulle göra en sak till så vi inte behöver tänka på fix i huset på några år. Min fru tyckte det var onödigt då det var 4-5 år sedan senast. Normalt tycker hon är vart tionde år. Jag körde med argument att hon är gift med en farang som använder toan mycket. Jag tjatade i en månad och idag var det dags. Tömning av septitanken.

Och det var nog tur att min fru föll till föga. Killarna som kom sa att det var väldigt mycket. Tror det tog 10 minuter att suga ut allt. Bästa spenderade 500 baht någonsin. Så @janne_h, tror inte vi behöver inte din hjälp på några år...  ☺️

 

DSC02661.thumb.JPG.60ab38643370030e67b177d96130cf37.JPG

 

Faktum är att jag är benägen attt ge din fru rätt, Så tillvida du inte har för vana att spola ner konstiga saker i toaletten. I septitanken byggs upp en bakterikultur som bryter ner skiten. Och gör att vattnet kan flöda ut i vanliga rännstenen utanför utan att lukta. Det är extremt effektivt. Och att säga septitank är väl igentligen fel. Då det är en 2 kammar brunn i verkligheten. Dock så är det ju inte dyrt att suga rent. Och det skadar definitivt inte.

Den dan då någon spolat ner något otillbörligt i toaletten eller köksledningen ut blir stopp i så lär du behöva min hjälp, då sugbilarna inte grejar vanliga stopp i själva ledningen, vilket är en stor missuppfattning, som gör att folk ringer sugbilar många gånger helt i onödan.

 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Dolle:

PA290090.thumb.JPG.c346a30edf61fff20baee377325ae5b0.JPG

 

Dom la ner en "extra" gövre rör för oss och sa ni inte behöver tömma det rinner ut i det kommunala.

Haft huset i 13 år inte set en slambil på vårat område tror dom flesta har som vi.

 

Mvh. Dollemon

Fast har du grövre rör utan tillräcklig vattentillströmning så ökar risken för stopp. :) 

Då vattenvaggan blir lägre i ett grövre rör, vilket får papper och dyl att flyta sämre.

Dock misstänker jag att det är ledningen efter brunnen. Och då spelar det ingen roll, då det bara rinner vatten där.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev janne_h:

Faktum är att jag är benägen attt ge din fru rätt, Så tillvida du inte har för vana att spola ner konstiga saker i toaletten. I septitanken byggs upp en bakterikultur som bryter ner skiten. Och gör att vattnet kan flöda ut i vanliga rännstenen utanför utan att lukta. Det är extremt effektivt. Och att säga septitank är väl igentligen fel. Då det är en 2 kammar brunn i verkligheten. Dock så är det ju inte dyrt att suga rent. Och det skadar definitivt inte.

Den dan då någon spolat ner något otillbörligt i toaletten eller köksledningen ut blir stopp i så lär du behöva min hjälp, då sugbilarna inte grejar vanliga stopp i själva ledningen, vilket är en stor missuppfattning, som gör att folk ringer sugbilar många gånger helt i onödan.

 

Skönt att ha med proffs att göra. Tack för utförligt svar, då ska jag inte vara lika påstridig i fortsättningen. Toapapper hamnar där och kanske lite riskorn och sånt från köket. Jag är mycket noga med att tops och annat går i sopkorgen. Vet inte hur dom andra gör.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev janne_h:

Fast har du grövre rör utan tillräcklig vattentillströmning så ökar risken för stopp. :) 

Då vattenvaggan blir lägre i ett grövre rör, vilket får papper och dyl att flyta sämre.

Dock misstänker jag att det är ledningen efter brunnen. Och då spelar det ingen roll, då det bara rinner vatten där.

Det är efter brunnen som ledningen är grövre men inte överdrivet grövre tillräckligt att få kottarna att flyta iväg av vattnen

Brunnen är nog full som ingen har tömt den sen vi byggt 13 år sen aldrig stopp heller papper använder vi inte heller 😁

Sen flyter kottarna vidare i komunala ledningen, som sakt aldrig sett en slamsug i vårat område

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev NiceBeaver:

Skönt att ha med proffs att göra. Tack för utförligt svar, då ska jag inte vara lika påstridig i fortsättningen. Toapapper hamnar där och kanske lite riskorn och sånt från köket. Jag är mycket noga med att tops och annat går i sopkorgen. Vet inte hur dom andra gör.

Det brukar vara så många gånger att man drar kök handfat och dusch förbi tanken. Då detta ändå bra är vatten.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Köket har vi i östra delen av huset vc/duch har vi i västra sidan typ.

 

Köks avloppet har vi 2st rensluckor om matrester skulle ställa till det och ca:10 meter till det komunala ledningen

 

Iller med högtryck äger jag själv så tack för erbjudan om hjälp

 

 

Mvh. Dollemon

Link to comment
Dela på andra sajter

21 timmar sedan, skrev laokao68:

 

FB_IMG_1542684350858.jpg

Välkommen till gänget på MPR!🤟

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag under morgonturen var man tvungen att stanna och ta bild till @audirs2 (han gillar ju Ford) Nu har gumman gått över till att bli vuxen, hoppas att hon och jag har många mil kvar. 😁😁

 

20181126_084206.thumb.jpg.896d791c9b5d33ce6586c40dea79ea25.jpg

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev nissehult_13:

Idag under morgonturen var man tvungen att stanna och ta bild till @audirs2 (han gillar ju Ford) Nu har gumman gått över till att bli vuxen, hoppas att hon och jag har många mil kvar. 😁😁

 

20181126_084206.thumb.jpg.896d791c9b5d33ce6586c40dea79ea25.jpg

Jag tycker nog att hon rycker lite på tomgången!:big_smile:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

664A5858-D1E6-4A8F-806E-2D9BA776430E.thumb.jpeg.8a0c78a53510b4ae2a9c69b7facf8e71.jpeg

 

snyft.... thai på besök i ett antal månader

 

olja och full effekt på spisen är vad de förstår tydligen

 

bränd olja och panna har blivit i ett.

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Hata vinter!

Jag har fan imig svart bälte i att planera :(

20181128_081044.thumb.jpg.881a0b4d59923f9d8e1184db97c3dca2.jpg

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...