Jump to content
IGNORERAD

Dagens bild


Kim

Recommended Posts

Fin bild!

Var i fotografiet stod du?

 

Strax utanför fotografiet i fotografdiket...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Minns sommaren 2014 - och blir deppig av att det är långt till sommaren 2015.

Man kanske skulle åka till något varmt land?

 

post-6637-0-03635000-1413456397_thumb.jp

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Krue se mosken utanför Pattani 

 

post-3473-0-38921500-1413456425_thumb.jp

 

Trevliga människor fanns där också att prata med!

 

post-3473-0-10197200-1413456727_thumb.jp

 

Det brassades gott käk i anslutning till mosken också!

 

post-3473-0-56765600-1413456978_thumb.jp

 

 

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

där har du fel. Vi anlitar inga andra företag än svenska vi har bara svenska leverantörer och transportörer.

Allt vi gör, gör vi i Sverige. På företagets logga står det MADE IN SWEDEN.

Så varken finski eller polski boys gäller här 

Däremot mycket skit som vi fixar efter finski och polski boys. Vi tjännar mycket på att finnar och polacker inte kan bygga bl.a båtar

 

Men har inte finnarna byggt den här? Vad är det för fel på den?

 

https://www.google.com/search?q=oasis+of+the+seas&hl=sv&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=4eY_VLOiFarB7AbTuoDgCA&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1366&bih=651#facrc=0%3Boasis%20of%20the%20seas%20vs%20titanic&imgdii=_&imgrc=_

 

800px-Oasis_of_the_Seas.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Tro inte JTC menade nått illa med det han skrev, han kanske är från Polen, vem vet? Det finns duktiga hantverkare i alla länder, och dåliga som syns direkt, ta tex Challenger som exploderade, en klant som göt lite fel när gummiringen skulle tillverkas och pooooooofffff!

Vet att tex Finland har beställning på 2 nya jättar till Åbo varvet, det några "små" järnbitar som måste sitta rätt där! Sedan kommer tex inredning från hela världen, tex Indien, Norge, Slovakakien, Mexico osv!

Ändrades av audirs2

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan kolossen få lite blå färg fråga kunda? Hellvete, hoppas bara den inte är i 2-comp färg från början bara, sa jag! Visst fan var den det, tar ca 12 timmar att blästra av den + att den är 3m hög oxå! Grrrrrrrrrrrrr!  :girl_dev:

post-4347-0-17411800-1413475059_thumb.jp

post-4347-0-02407300-1413475077_thumb.jp

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tro inte JTC menade nått illa med det han skrev, han kanske är från Polen, vem vet? Det finns duktiga hantverkare i alla länder, och dåliga som syns direkt, ta tex Challenger som exploderade, en klant som göt lite fel när gummiringen skulle tillverkas och pooooooofffff!

Vet att tex Finland har beställning på 2 nya jättar till Åbo varvet, det några "små" järnbitar som måste sitta rätt där! Sedan kommer tex inredning från hela världen, tex Indien, Norge, Slovakakien, Mexico osv!

Jag gillar inte uttrycket polski boys

Det finns mängder med duktiga polacker och lika många slarviga svenskar och finnar och tvärtom.

Hade du använd uttrycket finski boys eller liknande skulle jag bli lika arg.

Man tar inte alla under en kam. Jag jobbar lite i olika länder och träffar olika hantverkare och kan påstå att polacker, ungrare eller andra är lika duktiga 

som svenskar och svenskar kan vara lika slarviga som greker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar inte uttrycket polski boys

Det finns mängder med duktiga polacker och lika många slarviga svenskar och finnar och tvärtom.

Hade du använd uttrycket finski boys eller liknande skulle jag bli lika arg.

Man tar inte alla under en kam. Jag jobbar lite i olika länder och träffar olika hantverkare och kan påstå att polacker, ungrare eller andra är lika duktiga 

som svenskar och svenskar kan vara lika slarviga som greker.

Helt klart att det är så,i mitt yrke träffar man på både riktiga klåpare och såna som kan sitt yrke till 100%. Och helt klart så kommer det folk från både klåpar och 100 gruppen från många olika länder.Har jobbat med riktigt duktiga polacker och helt kassa svenskar o finnar,men även tvärtom. Så jag tar inget för givet pga nationalitet och det borde ingen göra :good:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tro inte JTC menade nått illa med det han skrev, han kanske är från Polen, vem vet? Det finns duktiga hantverkare i alla länder, och dåliga som syns direkt, ta tex Challenger som exploderade, en klant som göt lite fel när gummiringen skulle tillverkas och pooooooofffff!

Vet att tex Finland har beställning på 2 nya jättar till Åbo varvet, det några "små" järnbitar som måste sitta rätt där! Sedan kommer tex inredning från hela världen, tex Indien, Norge, Slovakakien, Mexico osv!

Ja och det är ju inte en plastbalja direkt heller :wink:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar inte uttrycket polski boys

Det finns mängder med duktiga polacker och lika många slarviga svenskar och finnar och tvärtom.

Hade du använd uttrycket finski boys eller liknande skulle jag bli lika arg.

Man tar inte alla under en kam. Jag jobbar lite i olika länder och träffar olika hantverkare och kan påstå att polacker, ungrare eller andra är lika duktiga 

som svenskar och svenskar kan vara lika slarviga som greker.

 

Duktiga Polacker har jobb så ini h-e i Polen å tjänar lika mkt. eller mer där.

Dom som häckar i Sverige har oftast inte (låt oss säga) samma kunnande. Bra för mej men synd om dom som drabbas.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Duktiga Polacker har jobb så ini h-e i Polen å tjänar lika mkt. eller mer där.

Dom som häckar i Sverige har oftast inte (låt oss säga) samma kunnande. Bra för mej men synd om dom som drabbas.

Lika mycket som lågavlönade polacker i Sverige antar jag? För lika mycket som svenska elektriker är det nog få som tjänar.

Link to comment
Dela på andra sajter

bd78e88a5762126dadfe6a87a237c5bb.jpg594617657149436b04ea3d9d1ee33b5c.jpg93a8a9d150035ef2d68656aa451f0cdc.jpg35f22b257efe877705b7541c5d3c24dd.jpgbb9074e274976a8288c2d4e4b154eccc.jpgc59e97d99da7c36047dbbc00a870d3ef.jpg5b455847d095a3cf5abd02b270a39376.jpg4ae47b34d5a1885c64c14498ba5c3bc6.jpgab925b428711c041c6943a2bec9b536f.jpg

Första gången jag lägger in bilder från telefonen ... hoppas det lyckas

... bilderna är från dagens promenad

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Lika mycket som lågavlönade polacker i Sverige antar jag? För lika mycket som svenska elektriker är det nog få som tjänar.

 

Skulle vara dom som tänker ihop möbler som dom sämre vetande försöker producera då..då

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle vara dom som tänker ihop möbler som dom sämre vetande försöker producera då..då

Jo, de klåparna har det för bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

I helgen är dottern på simläger med 2 amerikanska OS-guldmedaljörer. Jag blev trött bara av att sitta på läktaren ett par timmar..

post-10486-0-13205700-1413636997_thumb.j

post-10486-0-14067400-1413636999_thumb.j

post-10486-0-74963000-1413637000_thumb.j

post-10486-0-68705300-1413637002_thumb.j

post-10486-0-87603700-1413637004_thumb.j

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har grannen haft en utefest för mycket, så idag släpade jag hem 2 stycken av den här sorten. Den må se ut som en utomjordisk papperskorg. Men nu j-vlar i mig. Tonight it´s paybacktime..

 

post-4104-0-38358500-1413667531_thumb.jp

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...