Jump to content
IGNORERAD

Dagens bild


Kim

Recommended Posts

Avregistrerad clion

Ja du kuppari längtar du till Thailand

Vi längtar båda två men ekonomin tillåter inte det i år utan vi får gå i femman och glo på vackra damer 

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

då vill jag följa med, vore kul o se dig arbeta.

Jag tar naturligtvis med mig personal  :good: Jag älskar oxå att se folk arbeta  :give_heart:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

post-7120-0-28851400-1413162009_thumb.jp

attachicon.gif100_4428.JPG

 

 

Grå morgon Chiang Mai den 13/10 kl 0620

Nu är det nog dags för en lunch igen. Är du kvar i stan eller har du cyklat iväg? Jag har liksom något att berätta då ja inspirerats av Paya Naa.

Link to comment
Dela på andra sajter

En bild som egentligen inte borde finnas. En hund med tur över det normala.

 

 

post-5702-0-68829300-1413179426_thumb.jp

 

Min hund Timmy, en normalt mycket lydig hund, som fyllde 6 år igår. På gårdagens kvälls-cykling med prommenad söder om byn, vilket vi har gjort hundratals gånger, fick han 'hjärnsläpp'

och lyssnade inte på kommando. Han drog iväg och jagade en  skabbig löshund som sprang rätt över den lokala 'racerbanan' och Timmy sprang efter. En pickup på omkörning i 100+ körde på Timmy,

bredsida mitt på fronten, Timmy överkörd men reste sig direkt och sprang och satte sig framför mig, darrande som ett asplöv, sträckte fram tassen och bad om förlåtelse.

Inget brutet, inga sår, inga synliga skador. Han ville bara springa hem där han lekte ett tag med vår andra hund Tammy. Låg sedan stilla hela kvällen, han hade nog ont någonstans.

Glad svansviftande hund idag på morgonen när jag gick upp och fixade morgonkaffet. Såg lite stel ut de första stegen men sen helt OK.

Ett onormalt beteende av Timmy som har lärt sig att stanna och titta åt båda hållen i korsningar och aldrig jagar katter eller går till andra hundar utan tillåtelse.

 

 

Oscar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Fallens dag Trollhättan i juli varje år :good:

post-3713-0-49919800-1413181907_thumb.jp

post-3713-0-20895500-1413181937_thumb.jp

post-3713-0-46386700-1413181945_thumb.jp

post-3713-0-69072600-1413181991_thumb.jp

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

En bild som egentligen inte borde finnas. En hund med tur över det normala.

 

 

attachicon.gifDSCN3178.JPG

 

Min hund Timmy, en normalt mycket lydig hund, som fyllde 6 år igår. På gårdagens kvälls-cykling med prommenad söder om byn, vilket vi har gjort hundratals gånger, fick han 'hjärnsläpp'

och lyssnade inte på kommando. Han drog iväg och jagade en  skabbig löshund som sprang rätt över den lokala 'racerbanan' och Timmy sprang efter. En pickup på omkörning i 100+ körde på Timmy,

bredsida mitt på fronten, Timmy överkörd men reste sig direkt och sprang och satte sig framför mig, darrande som ett asplöv, sträckte fram tassen och bad om förlåtelse.

Inget brutet, inga sår, inga synliga skador. Han ville bara springa hem där han lekte ett tag med vår andra hund Tammy. Låg sedan stilla hela kvällen, han hade nog ont någonstans.

Glad svansviftande hund idag på morgonen när jag gick upp och fixade morgonkaffet. Såg lite stel ut de första stegen men sen helt OK.

Ett onormalt beteende av Timmy som har lärt sig att stanna och titta åt båda hållen i korsningar och aldrig jagar katter eller går till andra hundar utan tillåtelse.

 

 

Oscar.

 

Det var en fin hund, vad bra att det hela inte slutade värre.

 

:good:

Link to comment
Dela på andra sajter

En bild som egentligen inte borde finnas. En hund med tur över det normala.

 

 

attachicon.gifDSCN3178.JPG

 

Min hund Timmy, en normalt mycket lydig hund, som fyllde 6 år igår. På gårdagens kvälls-cykling med prommenad söder om byn, vilket vi har gjort hundratals gånger, fick han 'hjärnsläpp'

och lyssnade inte på kommando. Han drog iväg och jagade en  skabbig löshund som sprang rätt över den lokala 'racerbanan' och Timmy sprang efter. En pickup på omkörning i 100+ körde på Timmy,

bredsida mitt på fronten, Timmy överkörd men reste sig direkt och sprang och satte sig framför mig, darrande som ett asplöv, sträckte fram tassen och bad om förlåtelse.

Inget brutet, inga sår, inga synliga skador. Han ville bara springa hem där han lekte ett tag med vår andra hund Tammy. Låg sedan stilla hela kvällen, han hade nog ont någonstans.

Glad svansviftande hund idag på morgonen när jag gick upp och fixade morgonkaffet. Såg lite stel ut de första stegen men sen helt OK.

Ett onormalt beteende av Timmy som har lärt sig att stanna och titta åt båda hållen i korsningar och aldrig jagar katter eller går till andra hundar utan tillåtelse.

 

 

Oscar.

du får ha koll ett tag , kan finnas inre skador.

Link to comment
Dela på andra sajter

En bild som egentligen inte borde finnas. En hund med tur över det normala.

attachicon.gifDSCN3178.JPG

Min hund Timmy, en normalt mycket lydig hund, som fyllde 6 år igår. På gårdagens kvälls-cykling med prommenad söder om byn, vilket vi har gjort hundratals gånger, fick han 'hjärnsläpp'

och lyssnade inte på kommando. Han drog iväg och jagade en skabbig löshund som sprang rätt över den lokala 'racerbanan' och Timmy sprang efter. En pickup på omkörning i 100+ körde på Timmy,

bredsida mitt på fronten, Timmy överkörd men reste sig direkt och sprang och satte sig framför mig, darrande som ett asplöv, sträckte fram tassen och bad om förlåtelse.

Inget brutet, inga sår, inga synliga skador. Han ville bara springa hem där han lekte ett tag med vår andra hund Tammy. Låg sedan stilla hela kvällen, han hade nog ont någonstans.

Glad svansviftande hund idag på morgonen när jag gick upp och fixade morgonkaffet. Såg lite stel ut de första stegen men sen helt OK.

Ett onormalt beteende av Timmy som har lärt sig att stanna och titta åt båda hållen i korsningar och aldrig jagar katter eller går till andra hundar utan tillåtelse.

Oscar.

Låter som om han hade änglavakt. Men ett besök hos vetrinären skulle han nog behöva för säkerhets skull [emoji106]

Mvh

BBJ

:-)

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bilder och bilder... jag får väl bjuda på nån jag åxå.

 

Vilket eländigt studentliv jag lever...

 

post-11193-0-25765100-1413194902_thumb.j

 

Skall detta vara mat för en karl...

 

Sen gör jag normalt sett inte en fluga förnär... Men denhär jäveln retade upp mig, så BYE BYE..

 

post-11193-0-63190800-1413194997_thumb.j

 

Sen har jag fått en tuggleksak som piper att pilla med när jag pluggar...

 

post-11193-0-61766900-1413195075_thumb.j

 

Men jag vet inte, jag gillar annat...

 

post-11193-0-91825400-1413195118_thumb.j

 

Men hon bits tillbaka... kanske jag skall hålla mig till leksaker istället.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

du får ha koll ett tag , kan finnas inre skador.

 

 

 

Vetrinären var planen vi hade, men då han verkade helt frisk på morgonens 'hundluftning', inte ser ut att ha ont utan springer och busar med vår andra jycke, äter normal, både in- och avföring

och urin är utan missfärgningar så blev det inte så. Jag har också känt på hela hans kropp, palpera på läkarspråk, utan att finna något eller fått någon reaktion om ömma punkter.

Enda skillnaden från det normala har varit att han hängt som en svans efter mig hela dagen på sådär 'armbågs lucka'.

 

Faktiskt andra gången han 'lurat döden'. Vi fångade honom som en halv-vild valp vid en farm utanför Phayao. Han hade 2 bröder, att vi fick just honom blev hans lycka då bara några dagar senare

båda hans bröder och föräldrarna blev förgiftade och dog. Bondjefwlar.

 

 

post-5702-0-00465500-1413202319_thumb.jp

12 December 2008. Avlusad, vaccinerad och klar.

 

post-5702-0-73220600-1413202358_thumb.jp

19 December 2008.

 

 

 

Oscar.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bilder och bilder... jag får väl bjuda på nån jag åxå.

 

Vilket eländigt studentliv jag lever...

 

attachicon.gifThailand 2014 021.JPG

 

Skall detta vara mat för en karl...

 

Sen gör jag normalt sett inte en fluga förnär... Men denhär jäveln retade upp mig, så BYE BYE..

 

attachicon.gifThailand 2014 025.JPG

 

Sen har jag fått en tuggleksak som piper att pilla med när jag pluggar...

 

attachicon.gifThailand 2014 018.JPG

 

Men jag vet inte, jag gillar annat...

 

attachicon.gifThailand 2014 026.JPG

 

Men hon bits tillbaka... kanske jag skall hålla mig till leksaker istället.

Hur kan man gilla ett hängande övermoget päron?  kom igen nu, skyll dig själv om du visar såna bilder.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur kan man gilla ett hängande övermoget päron? kom igen nu, skyll dig själv om du visar såna bilder.

Ja finns väl fastate saker.än denna :(:(

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Vad har Clion ställt till med nu.

Tappat hjulet mån tro.För punka är det inte de är helgjutna

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Bilder och bilder... jag får väl bjuda på nån jag åxå.

 

Vilket eländigt studentliv jag lever...

 

attachicon.gifThailand 2014 021.JPG

 

Skall detta vara mat för en karl...

 

Sen gör jag normalt sett inte en fluga förnär... Men denhär jäveln retade upp mig, så BYE BYE..

 

attachicon.gifThailand 2014 025.JPG

 

Sen har jag fått en tuggleksak som piper att pilla med när jag pluggar...

 

attachicon.gifThailand 2014 018.JPG

 

Men jag vet inte, jag gillar annat...

 

attachicon.gifThailand 2014 026.JPG

 

Men hon bits tillbaka... kanske jag skall hålla mig till leksaker istället.

Fanns dom inte i xl?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Aktiv medlem 10 621 inlägg 37 535 Inlagd 23 minuter sen Osmakligt

 

Det kan man väl tycka men i denna delen av världen har nog hakkorset kvar sin ursprungliga betydelse, typ solen om jag minns rätt. Att sedan nazisterna kidnappade tecknet är en helt annan historia.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

i denna delen av världen har nog hakkorset kvar sin ursprungliga betydelse

 

Ja men knappast som den är sprajad på bussen i den färgkominationen.

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kan man väl tycka men i denna delen av världen har nog hakkorset kvar sin ursprungliga betydelse, typ solen om jag minns rätt.

Fritz..

De flesta Thai har ingen som helst aning om det, utan tycker det är enl cool Tysk grej.

Men har ingen aning om innebörden.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var Rhapsody in Rock på Black Moutain i Hua Hin för några år sedan, jag stod i fotografiet...

 

post-3473-0-87875300-1413364749_thumb.jp

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...