Jump to content
IGNORERAD

Dagens bild


Kim

Recommended Posts

Tror jag får åka upp til er och olja in verandan,så den står sig över vintern  :give_heart: Verkar ju vara enda sättet för oss för att ses.

 

 

Se till så att du har olja för 45 kvadratmeter med dig när du kommer bara.

 

 

gv9_zps454f6ee0.jpg

 

 

 

 

Nä skämt åsido, tror verandavirket håller längre som grått än med årliga inoljningar så vi låter det vara och tar en öl istället. :)

 

Och ni är förstås mycket välkomna att hälsa på, sovplats har vi gott om. Fast vänta till sommaren så du får prova Sveriges solsäkraste ort från sin bästa sida.

Då hinner jag också bygga sauna och relax tills ni kommer. Har inte hunnit börja ännu eftersom det är så mycket andra jobb att fixa och ordna inför vintern.

Men bygget blir enligt plan i ekonomidelen innanför blåa dörren på bilden ovan. Ska bara flytta lite innerväggar, dörrar och fönster, bila upp sulan för att få fram avlopp och vatten samt fixa en golvvärmecentral så kan jag börja själva sauna/relaxbygget. Kommer ni efter midsommar så bör det vara klart och vi kan njuta några kalla, halvnakna på verandan, efter ett riktigt tornedalshett ångbad.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Se till så att du har olja för 45 kvadratmeter med dig när du kommer bara.

 

 

gv9_zps454f6ee0.jpg

 

 

 

 

Nä skämt åsido, tror verandavirket håller längre som grått än med årliga inoljningar så vi låter det vara och tar en öl istället. :)

 

Och ni är förstås mycket välkomna att hälsa på, sovplats har vi gott om. Fast vänta till sommaren så du får prova Sveriges solsäkraste ort från sin bästa sida.

Då hinner jag också bygga sauna och relax tills ni kommer. Har inte hunnit börja ännu eftersom det är så mycket andra jobb att fixa och ordna inför vintern.

Men bygget blir enligt plan i ekonomidelen innanför blåa dörren på bilden ovan. Ska bara flytta lite innerväggar, dörrar och fönster, bila upp sulan för att få fram avlopp och vatten samt fixa en golvvärmecentral så kan jag börja själva sauna/relaxbygget. Kommer ni efter midsommar så bör det vara klart och vi kan njuta några kalla, halvnakna på verandan, efter ett riktigt tornedalshett ångbad.

Hmmm MPR träff på gång :wink:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag läste om någon som beklagade sig över biljettpriserna att flyga till Thailand över jul. Igår konfirmerade vi våra biljetter för den motsatta resan och jag skulle varit glad om vi kommit undan med 10,000 kronor per biljett.

 

Men, pengar är underordnat. Den stora frågan är; har vi samma tur som för 4 år sedan eller blir vi sittande i kolmörkret med +1 och spöregn?

post-10486-0-44022900-1413039727_thumb.j

post-10486-0-35232600-1413039804_thumb.j

post-10486-0-49261600-1413039848_thumb.j

post-10486-0-45476300-1413039869_thumb.j

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag läste om någon som beklagade sig över biljettpriserna att flyga till Thailand över jul. Igår konfirmerade vi våra biljetter för den motsatta resan och jag skulle varit glad om vi kommit undan med 10,000 kronor per biljett.

 

Men, pengar är underordnat. Den stora frågan är; har vi samma tur som för 4 år sedan eller blir vi sittande i kolmörkret med +1 och spöregn?

I Uppsala förra året var det samma temp på midsommarafton som det var på julafton +6 grader

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

I Uppsala förra året var det samma temp på midsommarafton som det var på julafton +6 grader

 

Ärligt talat så får jag ångest bara på tanken på att riskera en snöfri jul i södra Sverige. Vi hade tänkt att åka till Sydafrika över jul men för min mors, och indirekt min fars, skull så åker vi till Sverige. Jag antar att man är i den åldern nu; antingen gör man något för sina barn eller så gör man det för sina föräldrar, och allra helst kan man kombinera det. Ens egna preferenser får vänta. Kan bara hoppas att morsan kan få några bra sista minnen av sitt första barnbarn. 

post-10486-0-05236000-1413041571_thumb.j

post-10486-0-80831000-1413041797_thumb.j

Link to comment
Dela på andra sajter

Ärligt talat så får jag ångest bara på tanken på att riskera en snöfri jul i södra Sverige. Vi hade tänkt att åka till Sydafrika över jul men för min mors, och indirekt min fars, skull så åker vi till Sverige. Jag antar att man är i den åldern nu; antingen gör man något för sina barn eller så gör man det för sina föräldrar, och allra helst kan man kombinera det. Ens egna preferenser får vänta. Kan bara hoppas att morsan kan få några bra sista minnen av sitt första barnbarn. 

:good:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag läste om någon som beklagade sig över biljettpriserna att flyga till Thailand över jul. Igår konfirmerade vi våra biljetter för den motsatta resan och jag skulle varit glad om vi kommit undan med 10,000 kronor per biljett.

 

Men, pengar är underordnat. Den stora frågan är; har vi samma tur som för 4 år sedan eller blir vi sittande i kolmörkret med +1 och spöregn?

Ser rätt mysigt ut!

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Ärligt talat så får jag ångest bara på tanken på att riskera en snöfri jul i södra Sverige. Vi hade tänkt att åka till Sydafrika över jul men för min mors, och indirekt min fars, skull så åker vi till Sverige. Jag antar att man är i den åldern nu; antingen gör man något för sina barn eller så gör man det för sina föräldrar, och allra helst kan man kombinera det. Ens egna preferenser får vänta. Kan bara hoppas att morsan kan få några bra sista minnen av sitt första barnbarn. 

 

Vet inte vad det var men jag blev lite tårögd av detta inlägg och bilderna fast på ett bra sätt...

Man blev glatt melankolisk på ngt sätt om du förstår vad jag menar?

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte vad det var men jag blev lite tårögd av detta inlägg och bilderna fast på ett bra sätt...

Man blev glatt melankolisk på ngt sätt om du förstår vad jag menar?

Samma här då mina söner aldrig fick träffa sin farmor och farfar då mor avled när jag var 16

och far hämtade vi på sjukan till dopet för Dennis och sedan gick han också bort

 

Så ni som har era föräldrar i livet

 

Ta vara på det för man vet aldrig hur länge man har dom till låns

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

En gårdagens dagens bild

Bröllopsfoto på mor och far och en kusin

post-3485-0-36493700-1413047882.jpg

Kusinen hade jag inte träffat på 30 år och för 3 veckor sedan skulle jag montera en värmepump och vem bodde där ???

Jo min kusin Inger :ahh:

som är på fotot

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Samma här då mina söner aldrig fick träffa sin farmor och farfar då mor avled när jag var 16

och far hämtade vi på sjukan till dopet för Dennis och sedan gick han också bort

 

Så ni som har era föräldrar i livet

 

Ta vara på det för man vet aldrig hur länge man har dom till låns

 

Så sant min vän, så sant.... :thumbsup:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm MPR träff på gång :wink:

 

Nja, så stor blir inte saunan att vi ryms ett helt MPR-gäng samtidigt. Men en och en är ni alla välkomna på sauna, mat, dryck och ett eventuellt dopp i barnpoolen om ni råkar ha vägarna förbi. :)

 

 

 

 

Vad gäller barnpoolen så ryckte jag förresten åt mig en alldeles för stor i förbifarten på ett Rusta-besök. Hade jag vetat att det skulle ta 7 timmar att fylla den med trädgårdsslangen och 3 dygn för solen att ta vattentempen från 11 till 26 grader så hade jag nog köpt en bra mycket mindre.

 

 

gv52_zpsa2783816.jpg

 

 

 

Och när jag en dag upptäckte att tre busungar (med dottern i spetsen) roat sig med att trycka ned sargen så att nästan hela poolen tömts så kunde jag för stunden hålla mig för skratt. Fast den törstiga gräsmattan blev förstås glad. :wink:

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Äntligen har den kommit. Som jag har gått å väntat..

 

post-4104-0-44781500-1413068972_thumb.jp

 

Transportfordonet fick åtminstone in godset en bit in på tomten..

 

post-4104-0-77072000-1413069184_thumb.jp

 

För att nå sin slutdestination krävs dock en rejäl mobilkran..

 

post-4104-0-27103200-1413069501_thumb.jp

 

 

 

 

 

 

 

 

 

post-4104-0-38846800-1413070418_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag läste om någon som beklagade sig över biljettpriserna att flyga till Thailand över jul. Igår konfirmerade vi våra biljetter för den motsatta resan och jag skulle varit glad om vi kommit undan med 10,000 kronor per biljett.

 

Men, pengar är underordnat. Den stora frågan är; har vi samma tur som för 4 år sedan eller blir vi sittande i kolmörkret med +1 och spöregn?

 

Jag kan inte påminna mig om att jag beklagat mig här på MPR, men har i alla fall gjort det för mig själv. Funderade nämligen på att ta familjen till Thailand över jullovet trots att barnen egentligen hellre stannar hemma just då. Men när de billigaste flygbiljetterna jag hittade landade på runt 50 000 för oss fyra så blev det faktiskt droppen som fick mig att ändra de planerna.

Hade vi åkt över det nu snart stundande höstlovet så skulle det gått på mer rimliga 24 000. Fast då ställer frugans jobbsituation till det istället så det är inte alls lätt att ro ihop en resa nuförtiden, suck.

Fast jag som firat 15 jular i Thailand så ska väl egentligen inte klaga.

 

Hoppas i alla fall att både ni (och vi) får en riktigt vit vinter till jul. Förra vintern gick tyvärr knappt att kalla vinter ens här i norra Norrland, regn, rusk och plusgrader förutom några få veckor över månadsskiftet jan/feb. Den värsta skitvinter jag upplevt på en livstid, tur sommarn blev fantastisk som tröst.

 

 

 

 

 

Bildtråd ja, får väl visa på ytterligare en aktivitetsidé för dagar med ruskväder - Varför inte kocka ihop en rykande het Tomyam pla tillsammans med goda vänner, och då gärna på laxrens. Mmmm!

 

 

ryktom_zpsc9ce2ea6.jpg

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Samma här då mina söner aldrig fick träffa sin farmor och farfar då mor avled när jag var 16

och far hämtade vi på sjukan till dopet för Dennis och sedan gick han också bort

 

Så ni som har era föräldrar i livet

 

Ta vara på det för man vet aldrig hur länge man har dom till låns

Min dotter fick bara 4 år med sin farfar, då pappa gick bort i somras...

Tyvärr kommer hon att glömma bort honom..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tog en sväng till Veddesta och där byggs det så det knakar. Halvfärdiga byggnaden där ska Biltema öppna.

post-3359-0-50987100-1413106629_thumb.jp

post-3359-0-60625200-1413106647_thumb.jp

post-3359-0-86675600-1413106662_thumb.jp

post-3359-0-31822900-1413106678_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Ja det drar änna i Thai tarmen så härs års

post-3713-0-27135400-1413112898_thumb.jp

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...