Jump to content
IGNORERAD

Dagens bild


Kim

Recommended Posts

Alla hjärtans dag och man trodde på ett trevligt uppvaknande.

Inte ett, jag vill inte väcka dig men det är en spindel på toa som är lite för stor

för min bekvämlighetszon.....

post-3141-0-58887400-1392356809_thumb.jp

Smile and the world smiles with you

Fart and you stand alone

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Herr chang håller föreläsning :crazy:

post-3713-0-98423600-1392356856.png

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Några bilder från beachen i  Bangsale med ett par bekanta

post-3713-0-45941700-1392357092_thumb.jp

post-3713-0-88287200-1392357147_thumb.jp

post-3713-0-11193100-1392357162_thumb.jp

post-3713-0-92997800-1392357172_thumb.jp

post-3713-0-80856300-1392357183_thumb.jp

post-3713-0-62691900-1392357199_thumb.jp

post-3713-0-13697700-1392357212_thumb.jp

post-3713-0-53518700-1392357222_thumb.jp

post-3713-0-69143700-1392357235_thumb.jp

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Lite godis azapuven.jpg

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Dottern har halvterminslov denna vecka och jag hade några dagar mellan Korea och Kina så det blev hem till byn. Byn är kanske inte en by enligt vissa hardcore Isaanister då den bara ligger en och en halv timmes vansinnigt kryssande mellan Double A lastbilar från Bangkok men så länge som de odlar ris så är det en by för mig..Snodda bilder från frugans Facebook..

post-10486-0-32286200-1392387411_thumb.j

post-10486-0-25431800-1392387413_thumb.j

post-10486-0-39142600-1392387416_thumb.j

post-10486-0-66464000-1392387418_thumb.j

post-10486-0-49557800-1392387420_thumb.j

post-10486-0-26728100-1392387422_thumb.j

post-10486-0-90820900-1392387424_thumb.j

post-10486-0-55961300-1392387426_thumb.j

Link to comment
Dela på andra sajter

Dottern har halvterminslov denna vecka och jag hade några dagar mellan Korea och Kina så det blev hem till byn. Byn är kanske inte en by enligt vissa hardcore Isaanister då den bara ligger en och en halv timmes vansinnigt kryssande mellan Double A lastbilar från Bangkok men så länge som de odlar ris så är det en by för mig..Snodda bilder från frugans Facebook..

kanonfina bilder! :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Blev så himla skraj när vi för ett par veckor sen gick o drog pulkor för att komma till bästa backarna, å ser denna best! FET spindel som går på snö! Jag kunde inte förklara för min käraste, och vi gick vidare för att pulka men dessa frågor fortsatte hetsa runt i skallen... Förra helgen hörde jag av min bror att dessa är ganska vanliga i våra trakter, lever i dammar och kan - om milda vintrar - komma upp och knata runt på snös... Aldrig sett förut, vet if om jag tror på honom...

 

 post-10063-0-54486300-1392419908_thumb.j

Link to comment
Dela på andra sajter

Dottern har halvterminslov denna vecka och jag hade några dagar mellan Korea och Kina så det blev hem till byn. Byn är kanske inte en by enligt vissa hardcore Isaanister då den bara ligger en och en halv timmes vansinnigt kryssande mellan Double A lastbilar från Bangkok men så länge som de odlar ris så är det en by för mig..Snodda bilder från frugans Facebook..

 

Allt utanför Bangkok och Pattis är by enligt de flesta forumister så du är helt rätt ute med din benämning.

 

Älskar när det blir så där illgrönt i Thailand framåt regnperioden. Fast än är det ju torrperiod så de där fälten på bilderna har nog kommit upp med hjälp av konstbevattning.

Har förresten lunchat i din "by" vid något tillfälle, tror jag. Frun har ju en massa släkt i Chachoengsao så det var vid något tillfälle vi hälsat på i trakten.

 

 

 

 

 

Hmmm, eftersom detta är en bildtråd så måste jag väl släppa ifrån mig någon bild också innan jag postar. Nåja, det är ju OS-tider och jag sitter och väntar på att damstafetten i längdskidor ska börja så jag kan ju välja att posta ett par pix på mina, och kanske Sveriges, kommande OS hopp i grenen?

 

 

os2_zpse877f8fb.jpg

 

 

 

 

 

Fast här säger nog mamma, - Stopp och belägg, det är ju Muay thai ni ska träna, inte snora på här i skidspåren.

 

os1_zps222e9982.jpg

 

 

 

När jag tänker efter så har de ju som dubbelmedborgare rätt att tävla för Thailand såväl som Sverige om de blir bra på något. Kanske lite lättare att slå sig in och få en plats i Thailändska skidlandslaget än i svenska. :)

Sverige och Norge tillsammans står väl för 14 av totalt 18 längdskidmedaljer hittills i OS så här är nog konkurrensen värre.

För övrigt har ju Thailand den snygga, väldigt rika violinisten Vanessa Mae som tävlar för dem i utförsåkning under vinter-OS och hon har väl egentligen heller aldrig bott i Thailand. Uppvuxen i Singapore, bosatt i Schweiz tror jag. Undrar hur det gått för henne?

Här en bild i alla fall, fast inte i skiddress...

 

 

Vanessa-Mae2-Extra_2165398b.jpg

 

Ändrades av Kim

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Allt utanför Bangkok och Pattis är by enligt de flesta forumister så du är helt rätt ute med din benämning.

 

Älskar när det blir så där illgrönt i Thailand framåt regnperioden. Fast än är det ju torrperiod så de där fälten på bilderna har nog kommit upp med hjälp av konstbevattning.

Har förresten lunchat i din "by" vid något tillfälle, tror jag. Frun har ju en massa släkt i Chachoengsao så det var vid något tillfälle vi hälsat på i trakten.

 

 

 

 

 

Hmmm, eftersom detta är en bildtråd så måste jag väl släppa ifrån mig någon bild också innan jag postar. Nåja, det är ju OS-tider och jag sitter och väntar på att damstafetten i längdskidor ska börja så jag kan ju välja att posta ett par pix på mina, och kanske Sveriges, kommande OS hopp i grenen?

 

 

os2_zpse877f8fb.jpg

 

 

 

 

 

Fast här säger nog mamma, - Stopp och belägg, det är ju Muay thai ni ska träna, inte snora på här i skidspåren.

 

os1_zps222e9982.jpg

 

 

 

När jag tänker efter så har de ju som dubbelmedborgare rätt att tävla för Thailand såväl som Sverige om de blir bra på något. Kanske lite lättare att slå sig in och få en plats i Thailändska skidlandslaget än i svenska. :)

Sverige och Norge tillsammans står väl för 14 av totalt 18 längdskidmedaljer hittills i OS så här är nog konkurrensen värre.

För övrigt har ju Thailand den snygga, väldigt rika violinisten Vanessa Mae som tävlar för dem i utförsåkning under vinter-OS och hon har väl egentligen heller aldrig bott i Thailand. Uppvuxen i Singapore, bosatt i Schweiz tror jag. Undrar hur det gått för henne?

Här en bild i alla fall, fast inte i skiddress...

 

 

Vanessa-Mae2-Extra_2165398b.jpg

 

Härliga bilder från norra Sverige.

Vanessa har tagit tillräckligt många FIS-poäng i olika tävlingar (bland annat Sverige) för att kunna tävla i OS. Har inget med toppen att göra så klart. Men hon kör storslalom på  tisdag.

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Allt utanför Bangkok och Pattis är by enligt de flesta forumister så du är helt rätt ute med din benämning.

 

Älskar när det blir så där illgrönt i Thailand framåt regnperioden. Fast än är det ju torrperiod så de där fälten på bilderna har nog kommit upp med hjälp av konstbevattning.

Har förresten lunchat i din "by" vid något tillfälle, tror jag. Frun har ju en massa släkt i Chachoengsao så det var vid något tillfälle vi hälsat på i trakten.

 

Hmmm, eftersom detta är en bildtråd så måste jag väl släppa ifrån mig någon bild också innan jag postar. Nåja, det är ju OS-tider och jag sitter och väntar på att damstafetten i längdskidor ska börja så jag kan ju välja att posta ett par pix på mina, och kanske Sveriges, kommande OS hopp i grenen?

 

 

Fast här säger nog mamma, - Stopp och belägg, det är ju Muay thai ni ska träna, inte snora på här i skidspåren.

 

 

När jag tänker efter så har de ju som dubbelmedborgare rätt att tävla för Thailand såväl som Sverige om de blir bra på något. Kanske lite lättare att slå sig in och få en plats i Thailändska skidlandslaget än i svenska. :)

Sverige och Norge tillsammans står väl för 14 av totalt 18 längdskidmedaljer hittills i OS så här är nog konkurrensen värre.

För övrigt har ju Thailand den snygga, väldigt rika violinisten Vanessa Mae som tävlar för dem i utförsåkning under vinter-OS och hon har väl egentligen heller aldrig bott i Thailand. Uppvuxen i Singapore, bosatt i Schweiz tror jag. Undrar hur det gått för henne?

Här en bild i alla fall, fast inte i skiddress...

 

 

Vanessa-Mae2-Extra_2165398b.jpg

 

 

Men Kim...

Inga "snodda" bilder i denna tråden....

Det borde väl du som TS veta... :ironi:  :ironi:  :rotfl:  :rotfl:

Sorry för skämtet men jag kunde inte låta bli.... :giggle:

Ha det bäst.... :thumbsup:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Allt utanför Bangkok och Pattis är by enligt de flesta forumister så du är helt rätt ute med din benämning.

 

Älskar när det blir så där illgrönt i Thailand framåt regnperioden. Fast än är det ju torrperiod så de där fälten på bilderna har nog kommit upp med hjälp av konstbevattning.

Har förresten lunchat i din "by" vid något tillfälle, tror jag. Frun har ju en massa släkt i Chachoengsao så det var vid något tillfälle vi hälsat på i trakten.

 

 

 

 

 

Hmmm, eftersom detta är en bildtråd så måste jag väl släppa ifrån mig någon bild också innan jag postar. Nåja, det är ju OS-tider och jag sitter och väntar på att damstafetten i längdskidor ska börja så jag kan ju välja att posta ett par pix på mina, och kanske Sveriges, kommande OS hopp i grenen?

 

 

os2_zpse877f8fb.jpg

 

 

 

 

 

Fast här säger nog mamma, - Stopp och belägg, det är ju Muay thai ni ska träna, inte snora på här i skidspåren.

 

os1_zps222e9982.jpg

 

 

 

När jag tänker efter så har de ju som dubbelmedborgare rätt att tävla för Thailand såväl som Sverige om de blir bra på något. Kanske lite lättare att slå sig in och få en plats i Thailändska skidlandslaget än i svenska. :)

Sverige och Norge tillsammans står väl för 14 av totalt 18 längdskidmedaljer hittills i OS så här är nog konkurrensen värre.

För övrigt har ju Thailand den snygga, väldigt rika violinisten Vanessa Mae som tävlar för dem i utförsåkning under vinter-OS och hon har väl egentligen heller aldrig bott i Thailand. Uppvuxen i Singapore, bosatt i Schweiz tror jag. Undrar hur det gått för henne?

Här en bild i alla fall, fast inte i skiddress...

 

 

Vanessa-Mae2-Extra_2165398b.jpg

 

Rejä'l "dildo" har hon osså + snygg så in i Norden! :thumbsup:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Så här såg det ut på siambylla när damerna tog guld

 

Ja jäklar viket drama det var.. :14:  :14:

Blev ju svett av att bara titta på.... :crazy:

Det var magiskt... :14:  :14:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Härliga bilder från norra Sverige.

Vanessa har tagit tillräckligt många FIS-poäng i olika tävlingar (bland annat Sverige) för att kunna tävla i OS. Har inget med toppen att göra så klart. Men hon kör storslalom på  tisdag.

 

Jaså, på tisdag. Då får man ta och kolla in henne. På invigningen såg man ju henne skymta förbi i alla fall.

 

 

 

 

Aha, funderade just vad det var hon hade i handen. Såg nästan ut som en fiol av glas. Men då vet jag bättre.

 

 

 

 

Ja fantastiska Kalla, vilken sistasträcka. Fast klart det ska va en norrbottning/tornedaling som fixar det.

Charlotte och jag har faktiskt sprungit på samma sommarängar och lekt som barn, dock hon ett, eller ett par, årtionden efter mig. Vi har våra rötter i samma trakt.

 

 

 

 

Hmm, bildtråd var det ja. Vet inte vad jag ska lägga in i det här meddelandet så jag tror jag bara slänger in en 3 år gammal bild på frugan så här dagen efter alla hjärtans dag.

 

 

vetintevad_zps7957a49d.jpg

 

 

Nu ska jag gå och ta en sauna innan hockeyn. Jäklar vad jämt det var Ryssland-USA, blir nog aningen lättare för Tre kronor mot Lettland.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

post-3356-0-41112100-1392506655.jpg

 

 

Hittar man inga bär och svamp så får det duga med körv

 

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

attachicon.gifPICT4109.jpg

 

 

Hittar man inga bär och svamp så får det duga med körv

 

 

/Enis

Härligt kort,fint att du låg ner/satt.riktigt fint

Destruktör,fjant,fegis och nu även looser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Idag har jag varit uppe i Kortedala som är en stadsdel nordost om Gbg och där jag växte upp.

Tänkte plåta två hus som är ganska så unika ur en arkitektonisk synpunkt...

 

Det första är kiosken "Lyktan" som är väldigt speciell.

Idag ligger den öde och fast i ett moment 22, då viljan finns att bevara den men ingen vill betala för det..

 

Börjar med att lägga upp två "snodda" bilder som visar hur den såg ut på 50-talet.

Hoppas inte TS misstycker, speciellt eftersom jag skojade lite med honom häromdagen ang. snodda bilder.. :giggle:

 

post-9293-0-07515400-1392559342.jpg

 

post-9293-0-40980500-1392559350.jpg

 

Å så mina bilder...

 

post-9293-0-63495200-1392559457_thumb.jp

 

post-9293-0-02563800-1392559522_thumb.jp

 

post-9293-0-03337000-1392559609_thumb.jp

 

Därefter blev det trekantshusen som är helt unika i sitt slag i Sverige.

När vi växte upp i Kortedala, så kallade vi dem för Tobleronehusen...

Nu för tiden är balkongerna inglasade men det var de inte då och om ni använder er fantasi lite och tänker bort inglasningen, så ser det ut som Tobleronechoklad som står på högkant.

 

post-9293-0-29362900-1392559667_thumb.jp

 

post-9293-0-69834600-1392559738_thumb.jp

 

post-9293-0-81256400-1392559785_thumb.jp

Ändrades av Kötthandlarn

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett utmärkt exempel på när inkopierade bilder tillåts Kötthandlarn. 

Blir ju lite svårt att jämföra med gårdagen annars.

 

 

Ps  Förr och nu bilder är alltid kul att se. :thumbsup:

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...