Jump to content
IGNORERAD

Dagens bild


Kim

Recommended Posts

Kanske dags att ställa in motionsklenoden

post-3315-0-14294700-1389867004_thumb.jp

lite snö har det kommit i af

post-3315-0-22491000-1389867051_thumb.jp

vintern började med att äppelträden nästan gick i knopp, sen kommer denna kyla så vi får väl se till våren om det blir någon frukt

post-3315-0-60136600-1389867088_thumb.jp

Med vänlig hälsning walle

Link to comment
Dela på andra sajter

Några bilder från dagens tur på väg 2031 (Mellan HW 11 och korsningen väg 1229/1230).

 

Bananodling

 

post-3167-0-02206700-1389878702.jpg

 

Berg i fjärran

 

post-3167-0-73263200-1389878703.jpg

 

Betande boskap

 

post-3167-0-40057500-1389878705.jpg

 

Skördade risfält

 

post-3167-0-04788900-1389878707.jpg

 

post-3167-0-74815700-1389878708.jpg

 

Några vägbilder

 

post-3167-0-27773100-1389878710.jpg

 

post-3167-0-02489900-1389878700.jpg

 

Lennart

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Några bilder från dagens tur på väg 2031 (Mellan HW 11 och korsningen väg 1229/1230).

 

 

 

Jättefina bilder.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Var på tillställning hos en bekant.

Han är en hejare på Whisky, som tydligt framgår av bilderna!

Han har dessutom en öltank i ett kylskåp och slangdragningar till den bar han gjort hemma, så det är riktigt trivsamt att umgås!

 

:-)

 

post-6637-0-94402200-1389881686_thumb.jp

 

post-6637-0-10547800-1389881741_thumb.jp

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Var på tillställning hos en bekant.

Han är en hejare på Whisky, som tydligt framgår av bilderna!

Han har dessutom en öltank i ett kylskåp och slangdragningar till den bar han gjort hemma, så det är riktigt trivsamt att umgås!

 

:-)

 

attachicon.gifDSC05560.JPG

 

attachicon.gifDSC05561.JPG

 

Kan bara se två flaskor som duger.Han får bättra på sortimentet. Och då tänker jag inte på kvantiteten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan bara se två flaskor som duger.Han får bättra på sortimentet. Och då tänker jag inte på kvantiteten.

Låt mig gissa,Glen Moray och Laphroaig?

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Låt mig gissa,Glen Moray och Laphroaig?

Nästan. Anar en Bowmore långt ute till vänster. Laphroaig är dock korrekt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nästan. Anar en Bowmore långt ute till vänster. Laphroaig är dock korrekt.

 

Fy då!

Han har ju tre JURA! I alla fall när bilden togs,,,,

 

:-)

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag vaknade mitt i skogen i morse och gick ut för att tömma sumpen ur kaffepannan och fylla den med snö så råkade jag slå ett öga på termometern. Och direkt for tanken iväg till medlem Samsipsam, vet inte varför. Hoppas du har det bra i alla fall.

 

 

 

samsipsam_zpsae95d960.jpg

 

 

 

 

 

 

Var för övrigt här jag vaknade om det är någon som tycker det verkar kryptiskt det där med att hämta snö till kaffepannan.

 

 

samsipsam2_zps7dc04aed.jpg

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Dagens frukost blev Roti med ägg samt Roti med banan och choklad :-)

post-3141-0-03306400-1389933358_thumb.jp

Smile and the world smiles with you

Fart and you stand alone

Link to comment
Dela på andra sajter

En ny moppe hade frugan köpt... Denna lilla är faktiskt stadigare än vad man kan tro.

py7aqury.jpg

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Fy då!

Han har ju tre JURA! I alla fall när bilden togs,,,,

 

:-)

 

Men den är inte tillräckligt rökig. Men dom får väl godkänt när herrn' protesterar  :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag vaknade mitt i skogen i morse och gick ut för att tömma sumpen ur kaffepannan och fylla den med snö så råkade jag slå ett öga på termometern. Och direkt for tanken iväg till medlem Samsipsam, vet inte varför. Hoppas du har det bra i alla fall.

 

 

 

samsipsam_zpsae95d960.jpg

 

 

 

 

 

 

Var för övrigt här jag vaknade om det är någon som tycker det verkar kryptiskt det där med att hämta snö till kaffepannan.

 

 

samsipsam2_zps7dc04aed.jpg

Det är ju större skillnad i temp. på Norrland och Malmö än Malmö och Bangkok, hade inte överlevt många dagar där uppe!

Link to comment
Dela på andra sajter

Trevlig utsikt på Koh Larn

 

post-3550-0-81968400-1389963831_thumb.jp

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Dotter Atom är väldigt intresserad av att läsa och skriva böcker. Efter att vunnit en tävling har hon nu fått sin första bok publicerad av Amazon. Kanske inte ett litterärt mästerverk men inte illa pinkat med tanke på att hon var 7 år när hon skrev boken helt på egen hand.

 

Ta gärna en titt på länken där ni kan läsa första sidan och beställa ett ex.

 

http://www.amazon.com/Thunder-your-service-Amanda-Ljungberg/dp/1494896613/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1389963476&sr=8-1&keywords=Thunder%2C+at+your+service

post-10486-0-47320200-1389964927.jpg

Ändrades av Atom
Link to comment
Dela på andra sajter

Bjuder på en bild från min halvmysiga dag, man längtar till Thailand för det blåste f#n så kallt...

2e6fta9.jpg

När man ändå håller på kan man åka och handla lite käk... Smidigt ställe sällan kö och man kan parkera utanför porten typ, (Göteborg)

53o7dt.jpg

Ändrades av wix

Alltid på de svagas sida.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Dotter Atom är väldigt intresserad av att läsa och skriva böcker. Efter att vunnit en tävling har hon nu fått sin första bok publicerad av Amazon. Kanske inte ett litterärt mästerverk men inte illa pinkat med tanke på att hon var 7 år när hon skrev boken helt på egen hand.

 

Ta gärna en titt på länken där ni kan läsa första sidan och beställa ett ex.

 

http://www.amazon.com/Thunder-your-service-Amanda-Ljungberg/dp/1494896613/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1389963476&sr=8-1&keywords=Thunder%2C+at+your+service

 

Världsklass.. :thumbsup:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju större skillnad i temp. på Norrland och Malmö än Malmö och Bangkok, hade inte överlevt många dagar där uppe!

 

Ja det var lite bistert att stå på skidorna innan man efter ett par kilometer fått upp värmen i kropp, fossingar och händer. Men det skulle visst bli ännu kallare i helgen, nedåt 38-39 nånting. Tror jag håller mig hemma vid datorn ett par dagar tills det går över. Men sen ska jag på´t igen, måste få mig några tjäderstekar till frysen.

 

Här en bild från en lyckad januarijaktdag förra vintern.

 

 

 

amas11_zps6cbcd941.jpg

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

St. Birgittas kapell nere vid klippan i Glenneborg. :thumbsup:

 

post-9293-0-04253400-1389976273_thumb.jp

 

 

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det var lite bistert att stå på skidorna innan man efter ett par kilometer fått upp värmen i kropp, fossingar och händer. Men det skulle visst bli ännu kallare i helgen, nedåt 38-39 nånting. Tror jag håller mig hemma vid datorn ett par dagar tills det går över. Men sen ska jag på´t igen, måste få mig några tjäderstekar till frysen.

 

Här en bild från en lyckad januarijaktdag förra vintern.

 

 

 

amas11_zps6cbcd941.jpg

Tja, jag va lite irriterad på att behöva ut å trampa i morgon. Å vi har -6... De e ju så jäkla svårt att klä sej rätt när man går med hundar, första timmen klättrar man som en jäkla bergsget upp upp upp å svetten flödar. För att dom följande två timmarna stå å passa i snålblåsten på toppen, så kläderna nästan fryser fast på kroppen.

 

Du är ju tvungen att planera och vara smart, i dom temperaturerna får man fan inte börja svettas...

 

Synd att du postar så få bilder nuför tiden, fast det du lägger in har ju som alltid toppklass. Tack.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är den till salu?

vet ej, bilen användes vad jag vet för första gången på flera år när vi hade tamboon för pins bror som dog i cancer för ett par månader sen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Härlig himmel på denna bild..

 

FF

 

Tack som fan..

Lång slutartid och så blåser det kraftigt samt Glenneborgs ljus från city gör den effekten.. :thumbsup:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...