Jump to content
IGNORERAD

En Thai måste ha visum till både Sverige och Norge?


Recommended Posts

Hej!

Jag har en tjej i Thailand som ska komma hit på turist visum. Jag jobbar i Norge, så vi kommer vara i både norge och sverige.

Jag undrar om hon måste söka på både svenska och norska ambassaden?

tack för alla svar.

MVH. Rikard

Ändrades av riz
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Jag har en tjej i Thailand som ska komma hit på turist visum. Jag jobbar i Norge, så vi kommer vara i både norge och sverige.

Jag undrar om hon måste söka på både svenska och norska ambassaden?

tack för alla svar.

MVH. Rikard

Nej det räcker att söka på Svenska ambassaden om du fortfarande är skriven i Sverige och skall borga för hennes uppehälle.

Då får hon ett Schengenvisa och får därmed även vistas i Norge

Lycka till!

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej är skriven i Norge.

Tack!

Då kan din tjej bara söka på Norska Ambassaden och det är lite krångligare har jag hört.

Om du inte kan be t.ex dina föräldrar(förutsätter att de är skrivna i Sverige) att ställa upp som borgenärer och bjuda in henne?

Då går det smidigt via Svenska Ambassaden.

Annars får du läsa på Norska Ambassaden i Bangkok's hemsida och läsa vad som krävs för ett besöksvisa till Norge(jag har ingen koll där).

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

thaikonsult

Här kan du läsa om hur man ansöker om visum till Norge: http://www.vfsglobal.com/norway/Thailand/

Här finns också lite om visum till Norge:

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Är du svensk medborgare med svenskt pass undrar jag om det inte funkar om du söker på Svenska ambassaden även om du är skriven i Norge men uppge en svensk adress där ni ska vistas under hennes besök.

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

du måste søka via den norska amb, då du e skriven i norge

det går ganska fort ,in med pappiren å så venta i fyra fem dagar å så till baka till ambasaden før å hemta visumet

sen e ju du svensk så då får hon ett eu opphollstillatelse .

lycka till

Hoggarn som gillar maten på kalimera på linnegatan i gbg

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

du måste søka via den norska amb, då du e skriven i norge

det går ganska fort ,in med pappiren å så venta i fyra fem dagar å så till baka till ambasaden før å hemta visumet

sen e ju du svensk så då får hon ett eu opphollstillatelse .

lycka till

Nope får inget eu uppehållstillåtelse , men däremot vistas i schengenländerna

om hon ansöker om schengenvisa och norge är ju med i schengen som alla vet redan

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Får visst eu

jag har svensk pass

jag e skriven i norge

jag har thaifru å hon har eu, måste förnyas varje femte år

Ändrades av hoggarn

Hoggarn som gillar maten på kalimera på linnegatan i gbg

Link to comment
Dela på andra sajter

Får visst eu

jag har svensk pass

jag e skriven i norge

jag har thaifru å hon har eu, måste förnyas varje femte år

The Embassy of Norway in Bangkok is pleased to announce the opening of their Visa Application Centre operated by VFS (Thailand) Ltd. in Bangkok. This site provides information on procedures applicable to all Thai residents who wish to apply for Schengen visas to travel to Norway, and also for Thai residents who wish to apply for permits to reside and work in Norway

:whistle:

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

ja som caveman skriver så får hon visa till norge i sitt pass ,men sen om hon vill stanna i norge med dig så blir det lite krongligare bara før du e ju svensk i norge,hade samma problem ner frugan ville stanna her i norge med mig,norsk permanet uppehålstillatelse får hon inte før jag e svensk,svensk permanet upphålltillatelse får hon inte før jag bor ju i norge,men hon får varje fem år gå till polisen i norge å førnya sitt eu uppehålltillatelse

detta før jag e ju eu borgare som bor i norge å vi e gifta,fan ibland skulla man bara vilja flytta hem.Allt blir så mycket enklare då med byråkratin.

Hoggarn som gillar maten på kalimera på linnegatan i gbg

Link to comment
Dela på andra sajter

ja som caveman skriver så får hon visa till norge i sitt pass ,men sen om hon vill stanna i norge med dig så blir det lite krongligare bara før du e ju svensk i norge,hade samma problem ner frugan ville stanna her i norge med mig,norsk permanet uppehålstillatelse får hon inte før jag e svensk,svensk permanet upphålltillatelse får hon inte før jag bor ju i norge,men hon får varje fem år gå till polisen i norge å førnya sitt eu uppehålltillatelse

detta før jag e ju eu borgare som bor i norge å vi e gifta,fan ibland skulla man bara vilja flytta hem.Allt blir så mycket enklare då med byråkratin.

Du blandar ihop EU med Schengen ;)

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...