Jump to content
IGNORERAD

Reparation canon 1000D i Bkk


Soengsang

Recommended Posts

Blev inspirerad av Kim:s reparationer av elektronik i Bkk.

Är det någon som har erfarenhet av kraschad firmaware i en kamera, troligtvis är det som hänt min Canon 1000D.

Det händer egentligen inget när ja försöker starta den, trodde först att det var batteriet som rasat, men ett nytt hjälpte inte.

Har läst mig till att det antagligen är en ominstallation av firmawaren som behövs, i Sverige görs det endast av Canon själva ut av vad jag förstår.

Tydligen så sätter man i ett "dummy batteri" och ansluter kameran till dator och på så sätt uppdaterar den, men hur som helst har jag inte fått tummen ur och fixat det i Sverige, delvis på att jag har anat att det blir dyrt.

Men någon duktig elektronik/kamera butik i Bkk borde kunna fixa det, absolut enklast vore det om det skulle gå att fixa i Korat.

Tipps och erfarenheter någon?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Canon har ett fullutrustat servicecentre på 5e våningen på MBK (strax innan den internationella foodcourten). De brukar kunna fixa smågrejor på stört, både smidigt och billigt. Tex. en rengöring och linskalibrering som kostar ca 1,500 skr går på 1,000 baht.

Link to comment
Dela på andra sajter

Canon har ett fullutrustat servicecentre på 5e våningen på MBK (strax innan den internationella foodcourten). De brukar kunna fixa smågrejor på stört, både smidigt och billigt. Tex. en rengöring och linskalibrering som kostar ca 1,500 skr går på 1,000 baht.

Tack, det var exakt det jag ville höra.:great:

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Canon har ett fullutrustat servicecentre på 5e våningen på MBK (strax innan den internationella foodcourten). De brukar kunna fixa smågrejor på stört, både smidigt och billigt. Tex. en rengöring och linskalibrering som kostar ca 1,500 skr går på 1,000 baht.

Där finns ett par fotobutiker i Fortune Town som gör motsvarande-där kan man också "trimma" sin lite äldre kameras firmware. Ligger på 2 och 3 våningen i Fortume Town, MRT Phra Ram 9.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Där finns ett par fotobutiker i Fortune Town som gör motsvarande-där kan man också "trimma" sin lite äldre kameras firmware. Ligger på 2 och 3 våningen i Fortume Town, MRT Phra Ram 9.

men utan garanti på reparationen eller att man kan utnyttja en fortfarande gällande garanti.

Link to comment
Dela på andra sajter

men utan garanti på reparationen eller att man kan utnyttja en fortfarande gällande garanti.

För oss som har kameror där garantin gått ut för länge sedan...

Brukar nyttja Fortune Town för att jag inte orkar ta mig "Downtown" så att bo i ett typiskt thai medelklassområde har börjat ge effekt på mig också.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...