Jump to content
IGNORERAD

Reseförsäkring!


Guest HansG

Recommended Posts

Bästa thailandsvänner!

Snart är det dags att lämna Sverige och åka till Koh Samui under sex månader. Men vad jag vill få råd om är reseförsäkring, jag har fått en offert från Länsförsäkringar på 2,614 kr och från europeiska men dom var betydligt dyrare.

Har Ni några förslag

Hälsningar

HansG

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Hans G

Ser med förväntan an Din reseskildring, ett stort och spännande steg.

Verkar vara ett bra pris du fått, Du har väl kollat innehållet noga, av egen erfarenhet är det bästa att kolla olika bolags villkor noggrant, finns kryphål överallt.

Har Du funderat på att ta försäkringen i Thailand?

Finns ett par bra bolag där med, jag bor halvtid där och tar en förs. från BUPA international för de månader som överstiger de 45 dagarna man får med sig hemifrån. En "helförsäkring" på BUPA  för den perioden på kostade förra året runt 7000 bath, värt att ha med i bagaget. Du kan ju avvakta tills det blir aktuellt och använda de 45 dagarn att sondera lite på plats.

Trevlig vistelse i LOS

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Mr Lamai

Hej. Europeiska har en billig reseförsäkring som dock ej säljs via deras hemsida men kolla denna länken http://www.resdagbok...campaign=backup

Om inte länken funkar så gå in på www.resedagboken.se och klicka vidare. Denna försäkring täcker dock inte stöld men du behöver inte oroa dig över högkostnadsskydd vid olycka som så många utländska bolag har. Ett vanligt belopp är 100K baht och det täcker knappt ambulans och akutmottagningen på Samuis 5 star hospitals.

Priset per dag är knappast avskräckande, mindre än en changöl i baren :yipi:

Mvh Mr Lamai

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

vi brukar förlänga reseskyddet i hemförsäkringen när vi borta längre än 45 dagar.

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Brukar använda https://www.globalreseskydd.se/

När man reser så länge så är det ju inte bagage försäkringen så viktig.

Och har du en hemförsäkring så har du ju 45 dar där.

Så då skulle en resa 1 sep  sista feb skulle gå på 1918:-

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Jo, priset från Länsförsäkringar är en förlängning av min hemförsäkring. När jag bodde på Teneriffe fick jag opereras akut för näthinneavlossning då hade jag också denna typ av försäkring, fungerade fint det enda som krånglade var kontakterna med SOS i Danmark.

Hälsningar

HansG

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Bästa thailandsvänner!

Snart är det dags att lämna Sverige och åka till Koh Samui under sex månader. Men vad jag vill få råd om är reseförsäkring, jag har fått en offert från Länsförsäkringar på 2,614 kr och från europeiska men dom var betydligt dyrare.

Har Ni några förslag

Hälsningar

HansG

Min erfarenhet är att Länsförsäkringar alltid haft det klart bästa priset. Jag har kollat runt på de flesta försäkringsbolag genom åren eftersom jag tillbringat dom senaste 11 vintrarna i rad på långresa.

Har egentligen kollektiv hemförsäkring hos Folksam genom facket i vilken det ingår dom vanliga 45 dagarnas reseskydd för hela familjen. Men är jag/vi borta runt 80 dgr eller längre så lönar det sig faktiskt att teckna ytterligare en hemförsäkring hos Länsförsäkringar samt förlänga den istället för att betala enbart förlängningen hos Folksam.

En resa var vi i familjen (fru och ett barn) borta i 189 dgr och då ville Folksam ha ca 7600 kr för förlängningen utöver dom första 45, i hemförsäkringen, ingående dagarna medan Länsförsäkringar tog ca 4800 för en hemförsäkring + förlängning upp till 189 dgr.

Så skillnaden är stor och det finns mycket pengar att spara på att välja rätt.

Vad gäller andra försäkringsbolag jag hört med så har dom på ett ungefär matchat Folksams priser.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...