Jump to content
IGNORERAD

[Nyhet] Vägprojekt i Phuket stöter på hinder


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

Arbetet fortskrider på den nya väg som ska gå mellan Kathu och Wichit i centrala Phuket.

Men nu måste planerna ses över eftersom den huvudsakliga kulle som vägen skulle gå över har

visat sig vara för brant för att kunna asfalteras.

Vägarbetet har en budget på elva miljoner baht och byggs på mark donerad av sex privata ägare.

När vägen är klar förväntas den spara motorister mycket tid eftersom man då slipper den

övertrafikerade biten av Chao Fa East Road vid skolorna Kajonkietsuksa och Darasamuth.

Fram tills nu var vägen planerad att vara klar till den 30 november.

Men nu måste man alltså se över den gamla planen.

Det går att gräva ut toppen på kullen, men då måste budgeten ökas till 30 miljoner baht.

Man överväger även en alternativ rutt runt kullen.

Källa: http://www.phuketgaz...ticle10361.html

Klicka här för att läsa artikeln tillsammans med bild

Link to comment
Dela på andra sajter

Undra om de upptäckte att det var för brant när ångvälten inte orkade upp för backen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför inte gå rätt igenom kullen, som vid Hallandsåsen i Sverige. Vi kan detta med planering och hålla tider.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför inte gå rätt igenom kullen, som vid Hallandsåsen i Sverige. Vi kan detta med planering och hålla tider.

Leif

Den blev väl bara försenad 14 år, man ska inte hänga upp sig på små bagateller. Nu är den inte klar för trafik, men stora chanser finns att den blir klar för trafik i tid. Enligt wikipedia började de planera 1975. Om alla vore lika duktiga som oss vore det ingen konst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Incinerator

Varför inte gå rätt igenom kullen, som vid Hallandsåsen i Sverige. Vi kan detta med planering och hålla tider.

Leif

VI!!!

Jag gissar att du inte jobbar åt Skanska/Vinci som jag har för mej att det är som skulle gjort färdigt hålet i skyddsvallen för ett antal år sedan!

Link to comment
Dela på andra sajter

VI!!!

Jag gissar att du inte jobbar åt Skanska/Vinci som jag har för mej att det är som skulle gjort färdigt hålet i skyddsvallen för ett antal år sedan!

Vi svenskar skulle jag skrivit, duktiga på att kritisera andra länder men har samma historier på hemmaplan.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser dem framför mig, när de läser kartan...

"Ja, som du ser är området helt platt, förutom den här lilla kullen här".

"Nej, det är ingen kulle, det är en skruv som sticker upp ifrån bordet".

"Aha... Som sagt, helt platt".

Link to comment
Dela på andra sajter

En stor del av thailändarna verkar ha sovit på lektionen då de gick igenom höjdkurvor.

En stor del var överhuvudtaget inte med när de gick igenom kartan. Kommer man då från centrala Thailand där det inte förekommer så mycket höjder är det inget man behöver ta någon större hänsyn till. Chansen att det ska vara platt är ganska stor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...