PlayTheGame Inlagd Maj 25, 2011 Dela Inlagd Maj 25, 2011 Är alltså ute efter ett simkort med förbetald mobilsurf. Har ni nån aning om det finns och vad det i så fall kostar / månad ? Mvh // PTG "Some play hard to get, I play hard to want" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wille Inlagd Maj 25, 2011 Dela Inlagd Maj 25, 2011 Finns mangder av varianter med olika summor etc. For obegransat gprs i 30 dagar finns det kort for ca 600-900 baht. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
PlayTheGame Inlagd Maj 25, 2011 Trådstartare Dela Inlagd Maj 25, 2011 Finns mangder av varianter med olika summor etc. For obegransat gprs i 30 dagar finns det kort for ca 600-900 baht. Många tack! "Some play hard to get, I play hard to want" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wille Inlagd Maj 25, 2011 Dela Inlagd Maj 25, 2011 Många tack! Har sjalv abbonemang men kopte ett kort med gprs och 3G idag till Ipaden eftersom mitt bredband har sagts upp tills manadsskiftet men vi aker inte forrens den 7 till Sverige. Tanken pa att vara utan internet i 7 dagar var minst sagt skrammande. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nypan Inlagd Maj 25, 2011 Dela Inlagd Maj 25, 2011 Har sjalv abbonemang men kopte ett kort med gprs och 3G idag till Ipaden eftersom mitt bredband har sagts upp tills manadsskiftet men vi aker inte forrens den 7 till Sverige. Tanken pa att vara utan internet i 7 dagar var minst sagt skrammande. Körde med AIS 3G förut och det funkade relativt bra, dom har flera olika alternativ med kostnaden, så du hittar säkert ett som passar ditt behov. OBS!! Du kan INTE flytta saldo vidare från en månad till en annan, med det menar jag att dom pengar du sätter in på kortet, försvinner efter 30 dagar. Kan fyllas både från 7/11 med men då måste du ringa kundtjänst, annars så går det på mobil kortets pengar. Och då blir det inte billigt. "Nypan" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Don Mong Inlagd Maj 25, 2011 Dela Inlagd Maj 25, 2011 Här är en bra länk http://www.happy.co.th/images/stories/service_en/table_packages_en.gif Bingo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Chang Inlagd Maj 25, 2011 Dela Inlagd Maj 25, 2011 Kan man koppla mobilen med det där simkortet till en bärbar dator och surfa? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Don Mong Inlagd Maj 25, 2011 Dela Inlagd Maj 25, 2011 Jag tror det. Jag använder en sk dongel. Kör på telias som jag låste upp. Inte så snabbt här i Thailand, men ända 2g ut i skogen utanför Khoen Kaen. Fullt tillräkligt om man inte skall kolla på SVT. Bengt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sek Losos uncle Inlagd Maj 26, 2011 Dela Inlagd Maj 26, 2011 "Frun" kör 20 timmars 99 baht mobilt internet till laptopen då hon vill chatta med mig annat än på jobbets Internetuppkoppling Har inte frågat vilken leverantör. (Plus att hon fick 2 månaders obegränsat fritt då hon köpte en mobil, men den har hon inte brytt sig om att försöka koppla in till datorn, eftersom det bara är två månader.) Så jag antar att det går ( i alla fall om just din leverantör har den möjligheten.) Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Poffa Inlagd Maj 26, 2011 Dela Inlagd Maj 26, 2011 Kan man koppla mobilen med det där simkortet till en bärbar dator och surfa? Funkar alldeles utsökt. Om ej alltför snabbt. Trots bredband hemmavid så har jag ett kort med obegränsad surf för mobilt bruk 690 bath/mån. Poffa Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Maj 26, 2011 Dela Inlagd Maj 26, 2011 "Frun" kör 20 timmars 99 baht mobilt internet till laptopen då hon vill chatta med mig annat än på jobbets Internetuppkoppling Har inte frågat vilken leverantör. (Plus att hon fick 2 månaders obegränsat fritt då hon köpte en mobil, men den har hon inte brytt sig om att försöka koppla in till datorn, eftersom det bara är två månader.) Så jag antar att det går ( i alla fall om just din leverantör har den möjligheten.) Har för mig att du brukar skypa med "din" också.. 20 timmar, är det med fri mängd datatrafik? Skype drar ju lite mer kraft än att sitta och chatta.. Chock dii från ölargänget Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Maj 26, 2011 Dela Inlagd Maj 26, 2011 Jag brukar köpa det när jag kommer ner. 1 månad obegränsad surf från one2call AIS för 690 baht Sedan fylla på med lite baht för vanligt ringande också Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest DrRambone Inlagd Maj 26, 2011 Dela Inlagd Maj 26, 2011 Kör med 200 MB varianten (12all) Funkar bra, priser enligt bild Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sek Losos uncle Inlagd Maj 26, 2011 Dela Inlagd Maj 26, 2011 (ändrad) Har för mig att du brukar skypa med "din" också.. 20 timmar, är det med fri mängd datatrafik? Skype drar ju lite mer kraft än att sitta och chatta.. Chock dii från ölargänget Vet inte. Ofta har hon tid att prata med mig på hennes jobbs fasta obegränsade (men ganska söliga) uppkoppling, men ganska ofta saknar hon mig för mycket för att på kvällarna vänta till att prata med mig dagen efter igen Eftersom vi använder hennes jobbuppkopplong så stor del, så har vi inte kollat så mycket. Tänkte just fråga- Har någon kollat om det är billigast per mängd eller per tid när man inte behöver obegränsat och kör med Yahoo MSN? (Vi använder Yahoo MSN med/utan webcam, med/utan ljud. Kvaliteten skiljer sig väldigt mycket olika dagar och tidpinkter från bra till att man bara hör oljud. Dessutom är det lättare för henne att "förstå" - =köra i översättaren - då jag skriver istället för pratar, så ofta gör jag båda samtidigt, för att hon ska få mer engelskaträning.) Ändrades Maj 26, 2011 av Sek Losos uncle Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Phimai Inlagd Maj 26, 2011 Dela Inlagd Maj 26, 2011 Själv överlåter jag den biten med sim kort till min bättre andra hälft. Sedan ringer/surfar jag bara. När jag är i Sverige så använder jag skype både genom datan och moben. Har för betalt abonnemang som jag BARA bet 39:- / månaden och kan ringa precis hur mycket / lite jag vill. Dock inte bra då jag tyvärr då ALLTID är kontaktbar. Mr Phimai Att prata innan man tänker är som att torka sig i röven innan man skiter Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Caveman Inlagd Maj 26, 2011 Dela Inlagd Maj 26, 2011 Det funkar att surfa med alla DTAC/one2call's kontantsimkort, det är bara det att det blir mycket dyrare med vanliga simkort laddade för normalsamtal ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går...... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Maj 26, 2011 Dela Inlagd Maj 26, 2011 Själv överlåter jag den biten med sim kort till min bättre andra hälft. Sedan ringer/surfar jag bara. När jag är i Sverige så använder jag skype både genom datan och moben. Har för betalt abonnemang som jag BARA bet 39:- / månaden och kan ringa precis hur mycket / lite jag vill. Dock inte bra då jag tyvärr då ALLTID är kontaktbar. Mr Phimai En helt klart bra deal, som de har slutat att nyteckna nu. Och läser man det finstilta så är det inte fritt..det inkluderar 10 000 minuter / månad vilket ger ca 8h/dag. Och det kostar faktiskt ca hela 44kr nu med gällande kronkurs. Vi höll på få vårt ab canselerat när datumet för mitt VISA gick ut, men det löste sig med en dags marginal phuu. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu