Jump to content
IGNORERAD

Thailands 40 rikaste.


noBuzz

Recommended Posts

  • Svar 26
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sek Losos uncle

    6

  • hamnoi

    4

  • Caveman

    4

  • Siamkap

    2

Mest aktiva i denna tråd

Forbes lista över Thailands 40 rikaste personer/familjer är ganska intressant läsning även om förstaplatsen kan diskuteras. :)

http://www.forbes.co...anont_N0CD.html

1. Seven eleven

2. Red Bull

3. Beer Chang

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm.. jag ser att min gamla bekant Mr Vikrom trillat av listan, fast han har ju filantroperat de senaste tio åren.

Mr Vikrom

/Siamkap ;)

Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Hmm.. jag ser att min gamla bekant Mr Vikrom trillat av listan, fast han har ju filantroperat de senaste tio åren.

Mr Vikrom

/Siamkap ;)

Är han, som han verkar vara på TV?

Han svarade på en fråga att han inte vill bli Thailands premiärminister (fastän jag tror majoriteten av folket skulle gilla det, och han skulle säkert ta många bra beslut). Klok man :) att han inte vill försöka städa i soppan. (Frågan ställdes för ungefär ett år sedan då det var oroligt.)

(((Mitt "ex" tycker jag ser ut som något emellan Sek Loso och Vikrom Kromadit (beroende på vilken sida av mig). Speciellt mitt tänkande var mycket som Vikrom's, fast jag är inte så buddhistisk i temperamentet, och han är såklart i en helt annan division :)

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är han, som han verkar vara på TV?

Han svarade på en fråga att han inte vill bli Thailands premiärminister (fastän jag tror majoriteten av folket skulle gilla det, och han skulle säkert ta många bra beslut). Klok man :) att han inte vill försöka städa i soppan. (Frågan ställdes för ungefär ett år sedan då det var oroligt.)

(((Mitt "ex" tycker jag ser ut som något emellan Sek Loso och Vikrom Kromadit (beroende på vilken sida av mig). Speciellt mitt tänkande var mycket som Vikrom's, fast jag är inte så buddhistisk i temperamentet, och han är såklart i en helt annan division :)

Jag har nog aldrig sett honom på TV eller video då han pratat annat än Thai så det är svårt att jämföra.

Men han var rätt rolig och filosofisk och hade en kock och två musiker på heltid inneboende i sitt antikvitetsspäckade Bangkok penthouse med tillhörande djungelterrass. :)

Han introducerade sig bland annat med "I am in construction, but I don't build houses I build cities".

Det gäller att sätta ribban där den skall ligga, eller hur man nu säger. Och så var han kompis med kungen på nåt sätt, delat musikintresse tror jag visst det var, vilket förmodligen hjälpte till ;) lite.

/Siamkap

Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är han, som han verkar vara på TV?

Han svarade på en fråga att han inte vill bli Thailands premiärminister (fastän jag tror majoriteten av folket skulle gilla det, och han skulle säkert ta många bra beslut). Klok man :) att han inte vill försöka städa i soppan. (Frågan ställdes för ungefär ett år sedan då det var oroligt.)

(((Mitt "ex" tycker jag ser ut som något emellan Sek Loso och Vikrom Kromadit (beroende på vilken sida av mig). Speciellt mitt tänkande var mycket som Vikrom's, fast jag är inte så buddhistisk i temperamentet, och han är såklart i en helt annan division :)

Var inte så blyg nu, du spelar väl i elitserien du också efter alla dina framgångar :)

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Jag har nog aldrig sett honom på TV eller video då han pratat annat än Thai så det är svårt att jämföra.

Men han var rätt rolig och filosofisk och hade en kock och två musiker på heltid inneboende i sitt antikvitetsspäckade Bangkok penthouse med tillhörande djungelterrass. :)

Han introducerade sig bland annat med "I am in construction, but I don't build houses I build cities".

Det gäller att sätta ribban där den skall ligga, eller hur man nu säger. Och så var han kompis med kungen på nåt sätt, delat musikintresse tror jag visst det var, vilket förmodligen hjälpte till ;) lite.

/Siamkap

Jaha, jag hade fattat det som att han lever sparsamt, men det där är kanske "sparsamt" efter vad han han har :)

Men "build cities" går ihop med att han sägs vara mycket mer intresserad av att bidra till utvecklingen, än att tjäna pengar.

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är han, som han verkar vara på TV?

Han svarade på en fråga att han inte vill bli Thailands premiärminister (fastän jag tror majoriteten av folket skulle gilla det, och han skulle säkert ta många bra beslut). Klok man :) att han inte vill försöka städa i soppan. (Frågan ställdes för ungefär ett år sedan då det var oroligt.)

(((Mitt "ex" tycker jag ser ut som något emellan Sek Loso och Vikrom Kromadit (beroende på vilken sida av mig). Speciellt mitt tänkande var mycket som Vikrom's, fast jag är inte så buddhistisk i temperamentet, och han är såklart i en helt annan division :)

Hann du träffa ditt "ex" innan ni bröt upp?

/SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Hann du träffa ditt "ex" innan ni bröt upp?

/SatanG

Tyvärr höll inte hans knän och hon orkade inte vänta...

Men man kan ju träffas på internet också, även med dåliga knän :)

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr höll inte hans knän och hon orkade inte vänta...

Men man kan ju träffas på internet också, även med dåliga knän :)

((((( EXakt))))smile.giffingrArna fungerar ((utmärkt Även om Inte Dom GammLa trästock((arna bär!![))smile.gif

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Är inte CML med på listan?

Nya CML dvs. SLU(SekLososUncle) kommer snart på listan, bara knäna blir bra så :whistle:

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Att dom flesta är kineser vet man om men att nummer 6 på listan är Indier...Och nummer 19 en från USA...

Ändrades av Tricky
Link to comment
Dela på andra sajter

Att dom flesta är kineser vet man om men att nummer 6 på listan är Indier...Och nummer 19 en från USA...

Plus en äkta proletär...nummer 19 på listan.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kungen lär väl va aldra rikast...

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Var inte så blyg nu, du spelar väl i elitserien du också efter alla dina framgångar :)

Ja, i schack :)

("Min" klubbs A-lag alltså.)

OM jag hade varit intresserad av "elitserien" ekonomiskt sett, skulle jag då ha flyttat från Stockholm till bushen? :)

(((Jag hade ett planeringschefsjobb i Stockholm som tonåring, men jag flyttade så fort jag kunde. Min kusin (försäljningschef) blev kvar och vantrivs :) men han har säkert mer pengar än vad jag har.)))

((((( EXakt))))nothing.pngfingrArna fungerar ((utmärkt Även om Inte Dom GammLa trästock((arna bär!![))nothing.png

Du missade att ta med feluppfattning om citationstecken, som dins polare inte har fattat vad det är :D

Och så ger ni varandra pluskarma för korkade poster! Är det så ni har fått ihop era plus? :)

"Lite" anmärkningsvärt att du och några polare du har, inte verkar fatta varken ((( ))) om STYCKEN, eller stora bokstäver om ORD (=Istället för fetstilt, för på en del ställen finns inte Bold-functionen). Jag har skrivit så i många (jobb-)sammanhang till t ex Ryssland, Pakistan, Thailand... och DE har inte haft några problem att fatta UTAN förklaring, och ni verkar inte ha fattat ens fastän jag har förklarat det för er... Fattar ni så trögt eller låtsas ni bara? :)

Nya CML dvs. SLU(SekLososUncle) kommer snart på listan, bara knäna blir bra så :whistle:

Vad skulle jag där att göra? Mycket pengar drar bara till sig en massa skitmänniskor. Iofs skulle jag inte tacka nej om jag fick ett par miljoner sek :) MEN jag skulle INTE vilja ha 200 miljoner. Då skulle jag ge bort de jag inte behöver.

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som Svar till VM aka SLU-... Sluta JIDDRA och GOOGLA o ta dig ett besök till Thailand iställetsmile.gif. Blir lätt lite pinsamt när en "allvetare som gjort det mesta som man kan göra pga att han dricker inget" inte ens har besökt landet han påstå/utger sig veta mer om än gemene Thaiare/Thaiveteran mf.icon_baggirl.gif. Det finns hjälp att få..(((GOOGLA)))))... MVH HNjap.gif

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Som Svar till VM aka SLU-... Sluta JIDDRA och GOOGLA o ta dig ett besök till Thailand iställetsmile.gif. Blir lätt lite pinsamt när en "allvetare som gjort det mesta som man kan göra pga att han dricker inget" inte ens har besökt landet han påstå/utger sig veta mer om än gemene Thaiare/Thaiveteran mf.icon_baggirl.gif. Det finns hjälp att få..(((GOOGLA)))))... MVH HNjap.gif

Vem är VM?

Du fortsätter HITTA PÅ saker om mig, som jag aldrig påstått, fastän jag påpekat det många gånger. Är du inte läskunnig eller bara en skitstövel i största allmänhet? :D

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem är VM?

Du fortsätter HITTA PÅ saker om mig, som jag aldrig påstått, fastän jag påpekat det många gånger. Är du inte läskunnig eller bara en skitstövel i största allmänhet? :D

VM=Värlsmästare=slu=dusmile.gif. Läskunnig är jag(((trots att jag har svårt med dina texter)))) Så jag får nog vara Skitstöveln då. EN Skitstövel som besökt Thailand ett 10-tal ggr. na.gif. DU=0,00000smile.gif.. MVH HNjap.gif

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Hmmmm.......Min fru saknas på denna lista?

Eftersom jag numera är pank så borde hon platsa där ;)

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

VM=Värlsmästare=slu=dusmile.gif. Läskunnig är jag(((trots att jag har svårt med dina texter)))) Så jag får nog vara Skitstöveln då. EN Skitstövel som besökt Thailand ett 10-tal ggr. na.gif. DU=0,00000smile.gif.. MVH HNjap.gif

So what hur många gånger jag har varit i Thailand?

Ni har klagat en massa gånger på allt möjligt bl a på att jag skulle ha bristande kunskaper om Thailand, MEN inte en enda av er har lyckats en enda gång med att tala om VAD jag haft fel om, fastän jag frågat er efter exempel en massa gånger...

Och många av er "vet" att det är omöjligt att göra mer än 3 olika saker, så ni är bara losergnällspikar i största allmänhet va? :D

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

So what hur många gånger jag har varit i Thailand?

Ni har klagat en massa gånger på allt möjligt bl a på att jag skulle ha bristande kunskaper om Thailand, MEN inte en enda av er har lyckats en enda gång med att tala om VAD jag haft fel om, fastän jag frågat er efter exempel en massa gånger...

Och många av er "vet" att det är omöjligt att göra mer än 3 olika saker, så ni är bara losergnällspikar i största allmänhet va? :D

Vad har du haft rätt om då? (((Kan erkänna att jag många gånger inte orkat läsa klart dina svamliga inlägg))) :)

Link to comment
Dela på andra sajter

SLU, jag ser bara en tråd där du ställer en fråga med relevans till detta ämne.

Tråden om att belåna farangfastigheter.

Kanske, om du ställer direkta frågor så får du direkta svar.

Prova, så ska i alla fall jag svara efter bästa kunskap och baserat på mina erfarenheter i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

SLU, jag ser bara en tråd där du ställer en fråga med relevans till detta ämne.

Tråden om att belåna farangfastigheter.

Kanske, om du ställer direkta frågor så får du direkta svar.

Prova, så ska i alla fall jag svara efter bästa kunskap och baserat på mina erfarenheter i Thailand.

Jag har frågat några gånger om "farangerfarenheter".

MEN det här var något HELT ANNAT. Har du inte märkt att det är en bunt ... som klagar OFTA helt off topic? Jag HAR frågat många gånger VAD som jag haft fel om, och eftersom det varit dåligt med exempel från, så verkar de mest vara ute efter att gnälla. Extra lustigt blir det då det är en av "barfolket" som tror att hela Thailand är som Pattaya :)

Annars frågar jag mest olika THAI från olika ställen i inlandet, vilka inte har något intresse att lura mig, för jag ger dem bara svar på sådant de frågar om, plus att de får engelskaträning genom att prata med mig. T ex vill en del av dem veta hur faranger tänker :)

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har frågat några gånger om "farangerfarenheter".

MEN det här var något HELT ANNAT. Har du inte märkt att det är en bunt ... som klagar OFTA helt off topic? Jag HAR frågat många gånger VAD som jag haft fel om, och eftersom det varit dåligt med exempel från, så verkar de mest vara ute efter att gnälla. Extra lustigt blir det då det är en av "barfolket" som tror att hela Thailand är som Pattaya :)

Annars frågar jag mest olika THAI från olika ställen i inlandet, vilka inte har något intresse att lura mig, för jag ger dem bara svar på sådant de frågar om, plus att de får engelskaträning genom att prata med mig. T ex vill en del av dem veta hur faranger tänker :)

bs_offtopic.gifbs_offtopic.gif Oherregud om du skall vara referens person hur svenskar tänkerwhoco5.gif. Får hoppas att det ryktet inte sprider sig söder om Bangkok ( då du bara pratar med dom norr om bkk). Försent antagligen då man redan hört...ting tong farang ett antal gångersmile.gif.. Mvh hnjap.gif

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...