Jump to content
IGNORERAD

Thai program till touch mobil?


Guest Beer Chang

Recommended Posts

Oregistrerad

Tjenare.

Då tjejens "Thai Mobil" gått sönder och det inta finns mobiler med Thaibokstäver i Sverige undrar jag om någon lyckats på något sätt med att installera Thai i dagens Tuch telefoner? Det borde väll funka om man bara kan få i programvaran ? Man behöver ju inte bry sig om tangenterna i detta fall då dem är i Tuch variant.

MVH: BC

Link to comment
Dela på andra sajter

Iphone är lätt att ändra Till Thai, samma med Android telefon.

Ändrades av Dryas
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag trodde att denna tråd skulle handla om thaiprogram till touch-telefoner istället för om Thai-tecken i telefonen. Att får Thai-alfabetet till IPhone eller Android är inga problem. Kan främst Android så här kommer en del tips och Thaiprogram för Android

Tangentbord:

Smart Keyboard - Mycket smidigt tangentbord med både Thai/Svenska/Engelska m.fl. layouter. Alternativ som jag testat är DroidSans Thai Keyboard och CN Thai Keyboard.

Ordböcker:

Thai Dict

Simple Thai Dictionary

Lära sig Thai:

Learn Thai - Phrasebook

Guider:

AmazingThailand

Bangok

Resa:

Thailand Taxi Meter

Bangkok Transit

Övriga:

Thai Lottery

Finns dock flertal andra program om Thailand eller på Thai.

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Jo det var just Thai Tecken som jag var ute efter att få in i en mobil. Nu hadde jag inte tänkt att tjejen ska inhandla en iphone då hon inte har någon användning av en så avancera telefon. Hon föredrar billigt skräp som duger att sms'a och ringa med. Annars surfar vi i datorn hemma. Lite större skärm he he he...

MVH: BC

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Det finns ett stort utbud på på telefoner med touch skärm och till låga priser och alla går att få med thaitecken.

Här har du några som kostar under 2000:-

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Har försökt hitta en app där du kan skriva in egna ord / meningar.

Som sedan spelas upp med ljud i min android.

Men har inte hittat någon överhuvudtaget ännu.

Så om någon vet någon bra så länka den gärna eller skicka på PM till mig.

Ha det bästaste alla

Mr Phimai

Att prata innan man tänker är som att torka sig i röven innan man skiter

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag köpte en Samsung Galaxy Mini på teliabutiken, den klarar inte av thai tecken, har testat med allt snart men inte fått till det med thai.

Det blir bara en massa fyrkanter

För ljugaren är ljugandet en konst men för lögnaren är det ingen konst att ljuga

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det var just Thai Tecken som jag var ute efter att få in i en mobil. Nu hadde jag inte tänkt att tjejen ska inhandla en iphone då hon inte har någon användning av en så avancera telefon. Hon föredrar billigt skräp som duger att sms'a och ringa med. Annars surfar vi i datorn hemma. Lite större skärm he he he...

MVH: BC

Köp den billigaste androidmobilen och sök på market efter Thai keybord så finns det en hel uppsjö.

En anna rekomendation är att ta hem TV Thailand från market. TV i mobilen till hyfsad kvalitet.

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Jonasn

Samsong har en hemsida på Thai som gumman kollade Jag vet inte om har fått thai i phonen men nästa gång hon ringer ska jag fråga ( Hon ringer för 1 bath min )

Sagt

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag köpte en Samsung Galaxy Mini på teliabutiken, den klarar inte av thai tecken, har testat med allt snart men inte fått till det med thai.

Det blir bara en massa fyrkanter

Låter som Samsung inte har skickat med Thai-tecken (fonter). Har du testat att uppdatera telefonen? Vet inte om Samsung har släppt en uppdatering på deras egna site men en Samsung-ROM för mini med 2.3.4 verkar ha läckt ut:

http://www.swedroid.se/forum/45650-gingerbread-2-3-4-till-galaxy-mini-ar-har.html

Du behöver dock uppdatera APN manuellt eller med uppdatering från din operatör eftersom de svenska inte verkar ligga med. Ett alternativ är att roota telefonen och lägga in typsnitten enlig nedan länk:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=913293

Själv skulle jag dock försöka med att uppdatera telefonen nu när det är möjligt. Hade samma problem med att Acer inte lagt in Thai-fonter på min Liquid. Löste det först med att roota och lägga in själv men sedan moddade jag den och fick fonterna på köpet.

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...