Jump to content
IGNORERAD

Thaksin har ändrat sig... igen


Juha

Recommended Posts

Yingluck inte PM val: Thaksin

Tidigare premiärministern Thaksin Shinawatra har sagt att hans syster, Yingluck Shinawatra, inte skall bli nästa statsminister, även om Pheu Thai vinner valet.

I en exklusiv intervju med Matichon, sade Thaksin att han fruktade att Yingluck skulle bli attackerad och förstörd av Demokraterna om hon blev regeringschef.

Thaksin sade att han övervägde att flera PM val, inklusive Mingkwan Saengsuwan, Pracha Promnok och Yongyuth Wichaidit samt några andra utomstående.

Följande är utdrag från hans intervju till Matichon:

Yingluck är Pheu Thai's No-1 party-listan kandidat. Så, har ni beslutat att göra henne nästa statsminister?

Jag tänker på det.

Statsministern behöver inte vara första namnet på partilistan.

Jag tänker fram och tillbaka.

Först av allt, thailändska politiker är böjda på att förstöra rivaler.

Den som blir regeringens ledare kommer att förstöras.

Både sanna och osanna historier kommer att hänvisas till att försöka förstöra regeringschefer.

Så känner jag synd om min syster och hon är en kvinna.

Hon är bra på administration och hon styrde AIS, ett företag med BT200 miljarder euro i tillgångar.

Men att styra ett företag skiljer sig från att styra en regering.

Jag tror att om hon blir statsminister kommer hon definitivt att förstöras av demokraterna.

Så jag är orolig om hon kommer att kunna tolerera det. ...

Jag är övertygad om att hon kan vara en mycket kapabel premiärminister eftersom hon har mer administration erfarenhet än Abhisit.

... Jag ser nu över om huruvida hon skall bli Thailands första kvinnliga statsminister eller inte.

Om inte Yingluck kommer vem du väljer som nästa statsminister?

Det finns flera alternativ i partiet.

Jag överväger val av Mingkwan [saengsuwan], Prach [Promnok], Yongyuth [Wichaidit] och några utomstående.

Jag har kontaktat några utomstående för rollen.

Ändrades av Juha

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

Thaksin bestämmer vem som blir PM, inte folket.

Undra om Yingluck har fått höra, hon grät på ett val upptakt möte i Phayao.

Eller så fick hon sparken för hon grät.

Ändrades av Juha

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är en rätt bra fars. :)

Man vet lixom inte vad som är värst - komiken i att det finns västerlänningar som tycker att det här är seriöst, eller tragedin i att thailändare röstar fram sånt här.

Edit: Gissar att det här utspelet beror på att Thaksin börjar bli nervös för att Yingluck ska bli ett hot mot honom om hon blir allt för populär.

Ska en familjefejd om vem som ska bli PM och är populärast bli nästa 4 års huvudtema i thailändsk politik?

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Om inte Yingluck kommer vem du väljer som nästa statsminister?

Det finns flera alternativ i partiet.

Jag överväger val av Mingkwan [saengsuwan], Prach [Promnok], Yongyuth [Wichaidit] och några utomstående.

Jag har kontaktat några utomstående för rollen.

Definition demokrati.

Demokrati är ett styrelseskick där makten i en stat utgår från dess medborgare via allmänna och fria val.

Definition diktatur.

Diktatur är en stat som är totalitär, styrd av en diktator.

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför lägger inte ALLA sin röst på mig istället :ironi:

Jag skulle direkt införa fria öl till svenska faranger och bredare trottoarer. :drinks::blah:

Döds straff direkt för inblandning av narkotika. :suicide:

Ändrade regler för allt annat som kan vara viktigt för oss svenskar.

Ägar rätt till mark (enbart till svenska faranger) 100% :rules:

:mpr:

Att prata innan man tänker är som att torka sig i röven innan man skiter

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu ska ni inte vara dumma!

Enda anledningen till att Thaksin bryr sig så mycket är ju att han oroar sig så enormt för de fattiga och deras välmående.

Minsta påstående eller antydan om att han vägrar släppa makten själv är ju befängd, frihetskämpar likt Bossej och IL, upp till kamp. :ironi::bag:

Men egentligen är det ju en parodi på val redan nu, de som skall gå och rösta får alltså inte ens veta vem eller vad de röstar på.

Det bestämmer nämligen herr Thaksin efter valet, och går valet inte som nämnde man hoppas, då är det odemokratiskt igen, jag lovar att det kommer låta så.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Inga kommentarer från rödskjortorna här på MPR.

Vem skall Thaskin välja till PM.

PT officiella slogan.

"Thaksin thinks, Puea Thai acts"

:whoco5::whoco5::whoco5:

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är ju inget att oroa sig för, för enl vissa frilansande reportrar så får ju demokraterna 60-70% av rösterna om man läser i den långa politiktråden :whistle:

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Khun Chang

Vissa på detta forum verkar livrädda för Thaksin och hans parti. Ältar om honom i tråd efter tråd efter tråd. Undra varför...

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Detta är ju inget att oroa sig för, för enl vissa frilansande reportrar så får ju demokraterna 60-70% av rösterna om man läser i den långa politiktråden :whistle:

Jo du dom grabbarna är insatta

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Vissa på detta forum verkar livrädda för Thaksin och hans parti. Ältar om honom i tråd efter tråd efter tråd. Undra varför...

Kan det hänga ihop med mängden info i pressen från Thailand om honom och hur mycket han påverkar thailändska kommande valet tro ? :whistle:

Trots att han är både bannlyst från politik och förrymd brottsling från landet i fråga.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...