Jump to content
IGNORERAD

Underhålls problem


borabu1

Recommended Posts

Grevenigrevie

Lika sjukt i detta bidragssamhället är egentligen följande ex.

Flyktingfamiljen som kommer hit med 5-10barn får barnbidrag, bostadsbidrag, socialbidrag m.m m.m m.m

När vi träffar en thaitjej och hon följer med till Sverige och bosätter sig här med UT så har hon inte ens

rättighet till studiestöd eller lånemöjlighet när hon ska läsa SFI...

Dessa förutsättningar visste ju t.ex vi om innan, och jag har hanterat detta, men för många kan det vara tufft.

Vissa som frugan lärde känna har ju t.o.m satt i system att inte klara av SFI för att de ska fortsätta ha rätt till socialbidrag !  :kort::kort::kort:

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 31
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Grevenigrevie

    7

  • stefan5300

    3

  • crazyswede

    3

  • Tommy

    3

Mest aktiva i denna tråd

ReplicaOfTheMirror

Vad händer ifall det inte finns någon "far" inskriven på barnet?

Har mamman ändå rätt att söka underhållsbidrag då barnet kommer till sverige? eller måste det finnas en pappa som dom kan "försöka" få ut pengar från?

Jag är den ingen trodde att jag skulle bli då jag var den du trodde att jag skulle bli innan jag blev den ingen trodde att jag skulle bli trots att ingen vet vem jag är :confused:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

mycket bra skrivit fenrisulven,

invandrarbarn har det nog tillräckligt jobbigt ändå och behöver säkert all hjälp de kan få, ni som tycker det belastar svenska sammhället kan ju tänka på att de inte kostade ett nickel i föräldraledighet tidigare, (snart i samma situation)

Men mamman till barnet har väl inte bidragit med skattepengar heller...

Det är väldigt lätt att ta reda på sina rättigheter, men när det kommer till sina skyldigheter, rynkar många på näsan..

Vet att väldigt många thaitjejer arbetar svart och verkar tycka att det är okay..

Men ska alla köra det stuket, kommer vi att hamna i samma sits, som dom är vana vid i Thailand..

Att det inte finns pengar över för underhåll och dyl.

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

Quote

Men mamman till barnet har väl inte bidragit med skattepengar heller...

Det är väldigt lätt att ta reda på sina rättigheter, men när det kommer till sina skyldigheter, rynkar många på näsan..

Vet att väldigt många thaitjejer arbetar svart och verkar tycka att det är okay..

Men ska alla köra det stuket, kommer vi att hamna i samma sits, som dom är vana vid i Thailand..

Att det inte finns pengar över för underhåll och dyl.

Rock on!

TACK... ligger mycket i detta !!

Lite + är på sin plats...  :great:

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Håller med dej greven  :great:

Invandrarna verkar ju veta vilka bidrag dom har rätt till redan innan dom kommit till swe och lärt sej läsa och skriva .

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Håller med dej greven  :great:

Invandrarna verkar ju veta vilka bidrag dom har rätt till redan innan dom kommit till swe och lärt sej läsa och skriva .

Trodde det var allmant kant att det ar invandrar och flyktingkonsulter som fixar all information med rage och tar gruvligt betalt. Inte ovanligt att invandraren/flyktingen far betala av konsulten hela livet med en del av bidragen/eller i basta fall lonen och pensionen.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

:whistle: Tack Mats och Sverige.- Vi hämtade frugans grabb 1981.Han fick min själ underhållsbidrag  från F-kassan tills han vart myndig tack vare att jau ente adopterat han  :yes:
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...