Jump to content
IGNORERAD

Rensa bort knarket på 12 månader


noBuzz

Rensa bort knarket på 12 månader  

94 röster

  1. 1. Tror du att det är möjligt att städa bort knarket på 12 månader?

    • Ja
      6
    • Nej
      86
    • Vet inte
      2
  2. 2. Tror du PT/Thaksin/Yingluck själv tror att det är möjligt?

    • Ja
      11
    • Nej
      74
    • Vet inte
      9


Recommended Posts

  • Svar 61
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    5

  • andersbangkok

    4

  • Mr Phimai

    4

  • emulov

    3

Mest aktiva i denna tråd

Whisky Bird

Tyvärr så är det nog omöjligt så länge efterfrågan finns. Mission impossible!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

PT/Thaksin etc lovar att städa bort knarket på 12 månader i ett nytt krig mot drogerna.

Tror du att det är möjligt? Tror du de tror på detta själva?

c1_238199_110522034842.jpg

http://www.bangkokpo...n-poverty-drugs

nEJ DET GÅR INTE ,HELA DJÄVLA VÄRLDEN INKL SVERIGE ÄR NERLUSAT AV DROGER

Link to comment
Dela på andra sajter

Det går antagligen inte med humana metoder, frågan är vilka metoder de tänkt använda....samma som förra försöket?, eller ännu brutalare?

Men det blir nog svårt i vilket fall.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Jag önskar att det gick men...det tror jag inte på för en sekund, inte ens med kraftigt ökad WOD

Jag har inget till övers för narkotikasäljare eller -producenter, dom har för mig inget berättigande men...att utan rättegångar avrätta folk; det kan bara en sådan som Thakisn ge sig in på.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag önskar att det gick men...det tror jag inte på för en sekund, inte ens med kraftigt ökad WOD

Jag har inget till övers för narkotikasäljare eller -producenter, dom har för mig inget berättigande men...att utan rättegångar avrätta folk; det kan bara en sådan som Thakisn ge sig in på.

Då får vi väl hoppas att han kommer tillbaka till makten snart isf.

För mig får gärna alla narkotika säljare/producenter avrättas utan rättegång.

Har som sagt va inget till övers för dessa.

Mest ledsen för alla ev föräldrar och släktingar / vänner som blir lidande pm någon använder droger.

Lev väl och ta vara på varandra.

Mr Phimai

Att prata innan man tänker är som att torka sig i röven innan man skiter

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Då får vi väl hoppas att han kommer tillbaka till makten snart isf.

För mig får gärna alla narkotika säljare/producenter avrättas utan rättegång.

Har som sagt va inget till övers för dessa.

Mest ledsen för alla ev föräldrar och släktingar / vänner som blir lidande pm någon använder droger.

Lev väl och ta vara på varandra.

Mr Phimai

Njaaa...det hoppas jag verkligen INTE! Alla demokratier, även så Thailand, förväntas använda rättsväsendet inkl domstolar. Att döda folk på beting för att uppnå kvoter satta av Thaksin och hans hejdukar, det är långt från demokrati!

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Då får vi väl hoppas att han kommer tillbaka till makten snart isf.

För mig får gärna alla narkotika säljare/producenter avrättas utan rättegång.

Har som sagt va inget till övers för dessa.

Mest ledsen för alla ev föräldrar och släktingar / vänner som blir lidande pm någon använder droger.

Lev väl och ta vara på varandra.

Mr Phimai

Sist så dog och skadades en massa oskyldiga på kuppen som råkade vara i närheten eller som felaktigt utpekats ha samröre med knarklangare

Hur tror du det skulle sluta denna gång med mycket högre ambitioner ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

De tror nog inte på det själva.

Här gäller det att locka röster.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då får vi väl hoppas att han kommer tillbaka till makten snart isf.

För mig får gärna alla narkotika säljare/producenter avrättas utan rättegång.

Har som sagt va inget till övers för dessa.

Mest ledsen för alla ev föräldrar och släktingar / vänner som blir lidande pm någon använder droger.

Lev väl och ta vara på varandra.

Mr Phimai

Är det inte bättre att avrätta alla knarkare? Då försvinner ju behovet av att producera knark och distribuera det...

Så svar till TS så är det omöjligt att utrota knarkhandeln. Det finns inte ett enda land i världen som lyckats med det oavsett vilka metoder de tagit till.

Men det är ju populistiskt att lova det så här i valtider...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte bättre att avrätta alla knarkare? Då försvinner ju behovet av att producera knark och distribuera det...

Så svar till TS så är det omöjligt att utrota knarkhandeln. Det finns inte ett enda land i världen som lyckats med det oavsett vilka metoder de tagit till.

Men det är ju populistiskt att lova det så här i valtider...

Ska man vara riktigt säker, får man avrätta alla potentiella knarkare! :suicide:

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

Vore givetvis bra om det funkade men det är nog som med nollvisionen från vägverket.

Stora ord men omöjligt och genomföra från skrivbordet.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Valfläsk deluxe! Finns inte en chans!! Thailand är så korrumperat att det ryker om det. Förstår inte hur människan tror att folk tar honom på allvar när han kräker ur sig nåt sånt här?

Link to comment
Dela på andra sajter

Valfläsk deluxe! Finns inte en chans!! Thailand är så korrumperat att det ryker om det. Förstår inte hur människan tror att folk tar honom på allvar när han kräker ur sig nåt sånt här?

Knarket är helt klart ett stort bekymmer. Ute i byarna kommer helt klart detta att håva in många röster. Förmodligen kommer många av de fattiga i städerna också att rösta på att få bort knarket.

Valfläsk eller inte valfläsk, många griper efter halmstrån.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Detta påminner om pastorn i USA som hade räknat ut att världen skulle gå under 21 maj, eller var det 20 maj. :av-109998: Samma sak, bara att få uppmärksamhet, skrämma eller locka. Populism. Finns det nägon som tror på detta? :sFduh:

Mvh :wai:

Kenthamon

PS. Såg att det var en i omröstningen som trodde det var möjligt. IL kanske...

Ändrades av Kenthamon
Link to comment
Dela på andra sajter

Detta påminner om pastorn i USA som hade räknat ut att världen skulle gå under 21 maj, eller var det 20 maj. :av-109998: Samma sak, bara att få uppmärksamhet, skrämma eller locka. Populism. Finns det nägon som tror på detta? :sFduh:

Mvh :wai:

Kenthamon

Om någon tror på detta så skulle jag vilja påstå att dom är ute och seglar (utan segel)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Om någon tror på detta så skulle jag vilja påstå att dom är ute och seglar (utan segel)

Men en på MPR tror på detta. :suicide: Illa nog. :diablo:

Kenthamon

Link to comment
Dela på andra sajter

Men en på MPR tror på detta. :suicide: Illa nog. :diablo:

Kenthamon

hehe ja på mpr är allt möjligt ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Då får vi väl hoppas att han kommer tillbaka till makten snart isf.

För mig får gärna alla narkotika säljare/producenter avrättas utan rättegång.

Har som sagt va inget till övers för dessa.

Mest ledsen för alla ev föräldrar och släktingar / vänner som blir lidande pm någon använder droger.

Lev väl och ta vara på varandra.

Mr Phimai

Så du menar att dom som oskyldigt anklagas för att syssla med droger ska även dom skjutas på fläcken.

Samhället har inget som helst ansvar att utreda eventuell skuld?

Utan hela rättsprocessen ligger på den enskilda polismannen som även ges mandat att vara bödel?

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Då får vi väl hoppas att han kommer tillbaka till makten snart isf.

För mig får gärna alla narkotika säljare/producenter avrättas utan rättegång.

Har som sagt va inget till övers för dessa.

Mest ledsen för alla ev föräldrar och släktingar / vänner som blir lidande pm någon använder droger.

Lev väl och ta vara på varandra.

Mr Phimai

Om det bara är knarkhandlare som stryker med, må det vara hänt, men hur vet vi att det bara är dessa, och inte som tidigare WOD, att folk avrättas godtyckligt av polisen. :sFduh:

undrar Kenthamon :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Hade det varit möjligt så hade det gjorts för längesedan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Att utrota knarket går nog inte, men det är fullt möjligt att åter komma dit hän att det blir brist på både knark och folk som vågar syssla med det om en regering bestämmer sig för det, att låta denna industri forsätta sina affärer relativt ostörda och med polisens beskydd genom mutor är nog ett ändå värre alternativ än nya krafttag.

Jag tycker att man ska ta droghandeln på allvar och satsa extra resurser på att hålla nere den, det vore en bra början om man började tillämpa redan befintliga lagar och kunde förmå polisen att ingripa, alla boende i ett område vet ju oftast vem som säljer och vilka poliser som han betalar för att kunna fortsätta med sin dödliga handel.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Skönt att se resultaten i undersökningen i alla fall. Och att man inte är ensam i sin uppfattning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så du menar att dom som oskyldigt anklagas för att syssla med droger ska även dom skjutas på fläcken.

Samhället har inget som helst ansvar att utreda eventuell skuld?

Utan hela rättsprocessen ligger på den enskilda polismannen som även ges mandat att vara bödel?

Mvh Janne

Det jag menade va att om man åker fast med narkotika på sig eller i tillhörigheter tillhörande dig själv så skall man ingen nåd ha.

Man får ju se till att inte umgås med personer i dessa kretsar helt enkelt.

Givetvis skall ingen dödas utan bevis (det är ju mord) som jag inte heller sympatiserar med.

Mr Phimai

Att prata innan man tänker är som att torka sig i röven innan man skiter

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Det jag menade va att om man åker fast med narkotika på sig eller i tillhörigheter tillhörande dig själv så skall man ingen nåd ha.

Man får ju se till att inte umgås med personer i dessa kretsar helt enkelt.

Givetvis skall ingen dödas utan bevis (det är ju mord) som jag inte heller sympatiserar med.

Mr Phimai

Skall det gälla allt som är klassat som droger i aktuellt land?

Skall det gälla tex. valium som saknar recept? Morfin? osv.

Så en person som brukar droger och förmodligen har ett beroende förtjänar ingen nåd och skall dö? Detta trots att det kanske inte handlar om försäljning eller dylikt eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...