Jump to content
IGNORERAD

Stora tråden om Whisky


Oregistrerad

Recommended Posts

Varför blanda äckligt hembränt till äcklig Laphroigh. Nån stans klickar det inte...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 885
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • dandic

    79

  • GreenValley

    57

  • Peolito

    52

  • MickeN

    24

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Varför blanda äckligt hembränt till äcklig Laphroigh. Nån stans klickar det inte...

Hehe, av den enkla anledningen att få finsmakare att dricka.

Hembränt,,,,,, Ush sånt dricker jag inte.

Whiskey,, ahhh underbart,,, rökig,, mums...

Kan det vara,,,blablabla, namnam....

Sedan kan vi inte blanda ihop hembränt med äckligt, då är du ute fel.

Visst det går att köra ut hembränt med så låg alkoholhalt som 60% som rekommenderas för whiskyframställning.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, av den enkla anledningen att få finsmakare att dricka.

Hembränt,,,,,, Ush sånt dricker jag inte.

Whiskey,, ahhh underbart,,, rökig,, mums...

Kan det vara,,,blablabla, namnam....

Sedan kan vi inte blanda ihop hembränt med äckligt, då är du ute fel.

Visst det går att köra ut hembränt med så låg alkoholhalt som 60% som rekommenderas för whiskyframställning.

Hörru hörru hörru.

Det är så att säga ogenomtänkt att försöka lära en Älvdaling något om hembränning/hembrännt...

Fast kan du något om modersmjölk så e du välkommen...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hörru hörru hörru.

Det är så att säga ogenomtänkt att försöka lära en Älvdaling något om hembränning/hembrännt...

Fast kan du något om modersmjölk så e du välkommen...

Du fick karma där, tufft av dig att ge dig in i en diskuss om saker du kommer att förlora.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du fick karma där, tufft av dig att ge dig in i en diskuss om saker du kommer att förlora.

Haha Farsan va krimchef däruppe, så där fick jag baksidorna. men jag va en ganska olydig pojke och umgicks inte i dom kretsar som mina föräldrar ville...

Jaa kom du scorpan...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

HmHmm Mycket OT nu i tråden. :P .

Trevlig kväll/ Vicemoderator Hn :jester:

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Norrlänningar är ingenjörer vad gäller hembränt.Inga jä.la protester ni har väl sett JÄGARNA.ha ha skojar bara,måste säga det annars får jag Surin fodervärden på mig. :crazy:

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, etanol förgasas vid 78.315 grader och drar med sig en massa skit som egentligen förgasas senare, tyvärr så har dom flesta hembrännare inte kolonnrör på 20m.

Därför kan man blanda i en liten mängd kaliumpermanganat i mäsken efter en känd formel.

Då omvandlad finkeloljan till valeriansyra som förgasas vid 170grader.

Det innebär nästan ren sprit efter kolning, kör man dessutom med fetFOA så spelar inte heller temperaturen någon roll om man har kaliumpermanganat.

Men kaliumpermanganat är ett gift, 1gram dödar ett barn så det är inget att leka med.

Ett korn i en öl för personen i fråga att pissa blått.

Så lek inte.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Norrlänningar är ingenjörer vad gäller hembränt.Inga jä.la protester ni har väl sett JÄGARNA.ha ha skojar bara,måste säga det annars får jag Surin fodervärden på mig. :crazy:

Hmm P3 e finne... Han är åxå svår att slå på näsan vad gäller HB.

Förlåt Petteri men jag tror att jag svarade i din anda...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och jag ber om ursäkt.

Inte meningen att haspla ur mig så mycket.

Drick om du vill, vill du inte så köp på bolaget.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, etanol förgasas vid 78.315 grader och drar med sig en massa skit som egentligen förgasas senare, tyvärr så har dom flesta hembrännare inte kolonnrör på 20m.

Därför kan man blanda i en liten mängd kaliumpermanganat i mäsken efter en känd formel.

Då omvandlad finkeloljan till valeriansyra som förgasas vid 170grader.

Det innebär nästan ren sprit efter kolning, kör man dessutom med fetFOA så spelar inte heller temperaturen någon roll om man har kaliumpermanganat.

Men kaliumpermanganat är ett gift, 1gram dödar ett barn så det är inget att leka med.

Ett korn i en öl för personen i fråga att pissa blått.

Så lek inte.

Usch.förgasar ni hemma hos er, vi brukar förånga i Hälsingland.så det var lektion 1. :wink:

Ska man leka raketingenjör bör man slänga sig med rätt begrepp, det är viktigare än 0,315 gr.

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet du vad Octomore kostar??

Octomore 167 kostar 12-1300 på systemet, men är nog svår att få tag på nu.

Den är ju som sagts tidigare mycket, mycket rökig, men absolut inte tungt tjärig, som Ardbeg 10 t.ex.

Bara 5-årig, och väldigt orolig i munnen.

Man bör vara riktigt sugen på en rökig whisky när man väl smakar på den.

Och sugen på en rökig whisky är man ju allt som oftast.

mvh

Ändrades av dandic
Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som testat Mackmyra?

Fick en pava i julas och den var inte illa tyckte jag.

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Och jag ber om ursäkt.

Inte meningen att haspla ur mig så mycket.

Drick om du vill, vill du inte så köp på bolaget.

Grattis till dig att du är en duktig hembrännare.

Men jag förstår inte varför du drar upp hembränning här.

Jag gillar maltwhisky, men är absolut ingen expert,

dock tycker jag det är kul att diskutera med likasinnade, tipsa varann och så.

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis till dig att du är en duktig hembrännare.

Men jag förstår inte varför du drar upp hembränning här.

Jag gillar maltwhisky, men är absolut ingen expert,

dock tycker jag det är kul att diskutera med likasinnade, tipsa varann och så.

mvh

Duktig och duktig..så länge han förgasar det han skall bränna så så blir det inte mycket med det hela....när han börjar förånga, då är han med i matchen.

Förgasa -> det är en reaktion som ett visst ämne får när en viss mängd syre tillsätts(ingen värme eller energi)

Förånga-> :) det är en reaktion ett ämne eller vätska får när energi iform av tex värme tillsätts..kallas normalt för att koka.

;)

/T...hobbykemisten.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

OK, du vann ordmatchen, vinner du resten oxå?

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

OK, du vann ordmatchen, vinner du resten oxå?

Antagligen...men det tar vi över en bira någon gång och skrattar åt tramsandet :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi kan nog ha skitkul skulle jag tro:-)

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är alltid likadant, även på mitt jobb.

När jag sitter och pratar med nån arbetskamrat som också gillar maltwhisky,

då ska det det alltid komma nån som inte begriper nåt och tala om för oss

vilka jävla nördar och snobbjävlar vi är.

Lord Calvert. DET är grejer det.

Förresten, imorgon mina vänner, då ska jag på whisky expo i Linköping, testa snobbdricka!

Det du, Scorpio!

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Då kan jag ju säga att jag hatar whiskey då. jag kan inte dricka skiten och förstår inte heller varför folk lämnar hus å hem för det.

Det är skitsprit, utbränt på 60% för att få så mycket finkelolja som möjligt att reagera på lagring i gamla tunnor.

Punkt å slut.

Sedan kan ni rosa alla whiskeysorter ni vill.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då kan jag ju säga att jag hatar whiskey då. jag kan inte dricka skiten och förstår inte heller varför folk lämnar hus å hem för det.

Det är skitsprit, utbränt på 60% för att få så mycket finkelolja som möjligt att reagera på lagring i gamla tunnor.

Punkt å slut.

Sedan kan ni rosa alla whiskeysorter ni vill.

Men om du hatar whisky är det väl ganska meningslöst att skriva om hembränning i

"Den stora tråden om whisky"

Om du läst från början så ser du kanske att tråden är för oss som tycker om whisky.

"lagring i gamla tunnor" :rolleyes: . det är ju liksom det som är grejen med whisky. :wacko:

Men jag ber dig så hemskt mycket om ursäkt ifall mina inlägg i denna tråd äcklat dig :friends:

mvh

Ändrades av dandic
Link to comment
Dela på andra sajter

Här kommer lite vägledning för er som vill ta sig en god whisky när ni befinner er i Bangkok, i ett tidigare inlägg här så finns det bilder från denna butik men jag tänkte komplettera med en GPS bild så att ni inte missar detta smultronställe. :)

Den blåa pilen är precis vid BTS Thong Lor skytrain och gatan är Sukhumvit 55 på vänster sida.

:wai:

post-3878-0-06382700-1328306802_thumb.jp

post-3878-0-99400500-1328306850_thumb.jp

post-3878-0-62027500-1328307270_thumb.jp

                                                                                  

 

                                   

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...