Jani75 Inlagd Augusti 21, 2018 Dela Inlagd Augusti 21, 2018 55 minuter sedan, skrev Nicholas: Frågar du en thai så är all sprit whiskey det är så dom kallar sprit. Dom vet att det inte är whiskey dom har bara lite ont om benämningar. Det är brännvin på ris med en distinkt smak av finkel. Tack å bock för svar, får låta den stå ett tag till innan man tar mod och dricker den 🤣👍 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HuaHindinnge Inlagd Augusti 21, 2018 Dela Inlagd Augusti 21, 2018 (ändrad) 13 minuter sedan, skrev Jani75: Tack å bock för svar, får låta den stå ett tag till innan man tar mod och dricker den 🤣👍 Fråga @B747, han vet hur den ska drickas 2 timmar sedan, skrev Jani75: ..köpte denna flaska för nåt år sedan och undrar om de är whisky eller blanksprit? Hur många % är den på? Ändrades Augusti 21, 2018 av HuaHindinnge Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Augusti 21, 2018 Dela Inlagd Augusti 21, 2018 4 timmar sedan, skrev Jani75: ..köpte denna flaska för nåt år sedan och undrar om de är whisky eller blanksprit? Hur många % är den på? 3 timmar sedan, skrev Nicholas: Frågar du en thai så är all sprit whiskey det är så dom kallar sprit. Dom vet att det inte är whiskey dom har bara lite ont om benämningar. Det är brännvin på ris med en distinkt smak av finkel. 3 timmar sedan, skrev hamnoi: Bättre än 30-årig Macallan, byxljummen i ett stort dricksglas o bara njut! 2 timmar sedan, skrev Jani75: Tack å bock för svar, får låta den stå ett tag till innan man tar mod och dricker den 🤣👍 2 timmar sedan, skrev HuaHindinnge: Fråga @B747, han vet hur den ska drickas Finns bara en sak i världen som är värre.... den bjuds väl @Atom flera gånger i veckan på sina China-besök yanghe /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Augusti 25, 2018 Dela Inlagd Augusti 25, 2018 Nu blir det lite Irländsk whisky..... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jani75 Inlagd September 4, 2018 Dela Inlagd September 4, 2018 Här är några av mina favoriter från Springbank, Campbeltown. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd September 5, 2018 Dela Inlagd September 5, 2018 Har bara druckit (upp) Springbank Green. Den var bra dock ingen favorit. Annars gör Springbank bra whisky tycker jag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd September 11, 2018 Dela Inlagd September 11, 2018 Rekordet: Världens största whiskybar ligger på Öland I över ett år har Fredrik Norén, hotelldirektör på Hotell Skansen på Öland, arbetat intensivt för att få den största whiskysamlingen i världen. På fredag kommer en representant från Guinness world records för att lämna över diplomet. – Det känns fantastiskt, att vi äntligen har kommit i mål och kommer att få beviset i hand, säger Fredrik Norén. https://www.expressen.se/kvallsposten/rekordet-varldens-storsta-whiskybar-ligger-pa-oland/ Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jani75 Inlagd September 22, 2018 Dela Inlagd September 22, 2018 ..ska prova en Irländare i kväll. Skål alla Goa människor här på mpr!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd September 22, 2018 Dela Inlagd September 22, 2018 ..ska prova en Irländare i kväll. Skål alla Goa människor här på mpr!!! Bara haft connemara i form av häst. Skickat från min SM-N950F via Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Oktober 3, 2018 Dela Inlagd Oktober 3, 2018 (ändrad) On 2018-08-14 at 19:25, skrev Naam kaeng: Eventuellt?!? Du måste terrorisera tråden med bilder och info! 👍 Första whiskyeventet blev ett besök hos The Whisky Exchange, nära Covent Garden. Där fanns bland annat ett vitrinskåp med exklusiva Macallan-utgåvor, jag uppskattade totala värdet/priset på samlingen till minst 700.000 Sek, ingen flaska kostade under 10.000. När jag vunnit Drömvinsten på Lotto åker jag dit igen. Ändrades Oktober 3, 2018 av GreenValley Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Oktober 3, 2018 Dela Inlagd Oktober 3, 2018 Dagen efter var det dags för huvudsyftet med resan, whiskymässan. Låång kö var det, trots förköpt biljett fick vi köa 45 minuter innan vi blev insläppta. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Oktober 3, 2018 Dela Inlagd Oktober 3, 2018 Bland de första montrarna vi besökte pratades det skånska. (beklagar att det är svampenskärpa på fotot, Spirits of Hven är destilleriet) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Oktober 3, 2018 Dela Inlagd Oktober 3, 2018 Bruichladdich har publicerat nya tungskrynklare, vi provade de som fanns på mässan Octomore 09.1 och 09.3. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Oktober 3, 2018 Dela Inlagd Oktober 3, 2018 (ändrad) Här kommer några foton till, min summering av mässan är att: Ser man bara till mässan så är Viking Cindarellas whiskykryssningar i samma nivå, men London är alltid värt ett besök och helgens höjdpunkt för ett gammalt Meat Loaf-fan var det här besöket: Ändrades Oktober 3, 2018 av GreenValley Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Oktober 4, 2018 Dela Inlagd Oktober 4, 2018 https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/oRb0Vj/whiskyflaska-sald-for-tio-miljoner 10 miljoner kronor för en flaska. Lägg din beställning på systembolaget. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jani75 Inlagd Oktober 6, 2018 Dela Inlagd Oktober 6, 2018 On 2018-10-03 at 19:25, skrev GreenValley: Första whiskyeventet blev ett besök hos The Whisky Exchange, nära Covent Garden. Där fanns bland annat ett vitrinskåp med exklusiva Macallan-utgåvor, jag uppskattade totala värdet/priset på samlingen till minst 700.000 Sek, ingen flaska kostade under 10.000. När jag vunnit Drömvinsten på Lotto åker jag dit igen. Jo verkligen, ditt vill man. Kommer inte ihåg men var denna tillställning återkommande varje år? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Oktober 6, 2018 Dela Inlagd Oktober 6, 2018 11 minuter sedan, skrev Jani75: Jo verkligen, ditt vill man. Kommer inte ihåg men var denna tillställning återkommande varje år? Jag tror det, detta år var det 10:e gången mässan arrangerades. Första gången för mig dock. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jani75 Inlagd Oktober 6, 2018 Dela Inlagd Oktober 6, 2018 (ändrad) 15 minuter sedan, skrev GreenValley: Jag tror det, detta år var det 10:e gången mässan arrangerades. Första gången för mig dock. Tack för svar och ha en trevlig fortsatt helg🍻 Ändrades Oktober 6, 2018 av Jani75 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jani75 Inlagd Oktober 31, 2018 Dela Inlagd Oktober 31, 2018 ..ett nytt köp av High Coast Destillery, Bjärtå. (fd. Box Destillery ). Nån här som hunnit smaka? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd November 2, 2018 Dela Inlagd November 2, 2018 Hmm kanske skall recensera dryckerna som serverades på kompisgängets senaste Oktoberfest. För en vecka sedan. Det serverades whisky och öl. Whisky = Deanston https://www.systembolaget.se/dryck/sprit/deanston-8532701 https://www.thewhiskyexchange.com/b/40/deanston-single-malt-scotch-whisky Öl = Krutbrännare https://www.systembolaget.se/dryck/ol/krutbrannare-3319403 Som sammanfattning så tyckte jag whiskyn var lite smaklös, lite fadd, lita vattnig, ganska intetsägande. Vad gäller ölen var den - för min smak - lite väl blommig, lite mycket citrus. Så var det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acarls Inlagd November 6, 2018 Dela Inlagd November 6, 2018 Fick tag i en specialare från Sansibar, via en god vän Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd November 9, 2018 Dela Inlagd November 9, 2018 Nu. Dufftown. Whisky. Helt okay. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acarls Inlagd December 7, 2018 Dela Inlagd December 7, 2018 Maltwhisky-VM https://whiskyspot.com/mastarna-ar-longmorn-glendronach-kilchoman/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd December 7, 2018 Dela Inlagd December 7, 2018 Nu en mindre singlemalt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jani75 Inlagd December 14, 2018 Dela Inlagd December 14, 2018 ..helt klart att rekomendera. I kväll åker dom sista dropparna ner. Skål alla Goa Mprare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu