Peolito Inlagd December 31, 2017 Dela Inlagd December 31, 2017 Det bästa är att Bengan sitter på torken på årets sista dag. Ja och förkyld han börjar rämna gubben i Vännäs.Skickat från min iPhone med Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hamnoi Inlagd December 31, 2017 Dela Inlagd December 31, 2017 2 minuter sedan, skrev Peolito: Ja och förkyld han börjar rämna gubben i Vännäs. Skickat från min iPhone med Tapatalk Men lika rödmosig Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard."Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd December 31, 2017 Dela Inlagd December 31, 2017 Gav bort en flaska...nykterist som jag är. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd December 31, 2017 Dela Inlagd December 31, 2017 8 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige: Gav bort en flaska...nykterist som jag är. Det var en fin och rökig gåva! https://www.nicks.com.au/bruichladdich-octomore-7-2-cask-strength-single-malt-scotch-whisky-700ml-duty-free-only-edition Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Januari 11, 2018 Dela Inlagd Januari 11, 2018 (ändrad) Är på Whisky Fair med Viking Cindarella och besökte Master Class med Bruchladdich. Det som dracks var en 25-årig Bruchladdich och Octomore 8.1, 8.2, 8.3 och 8.4! Satan i gatan vilken höjdartillställning. Ändrades Januari 11, 2018 av GreenValley Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Januari 12, 2018 Dela Inlagd Januari 12, 2018 12 timmar sedan, skrev GreenValley: Är på Whisky Fair med Viking Cindarella och besökte Master Class med Bruchladdich. Det som dracks var en 25-årig Bruchladdich och Octomore 8.1, 8.2, 8.3 och 8.4! Satan i gatan vilken höjdartillställning. Ser fantastiskt trevligt ut! Något slutgiltigt betyg eller omdöme? Imorgon besöker jag en vän som har åtminstone en 30 sorter hemma, kommer bli väldigt skojigt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Januari 12, 2018 Dela Inlagd Januari 12, 2018 58 minuter sedan, skrev Naam kaeng: Ser fantastiskt trevligt ut! Något slutgiltigt betyg eller omdöme? Imorgon besöker jag en vän som har åtminstone en 30 sorter hemma, kommer bli väldigt skojigt! 8.3 är inte att leka med, rökighet är hela 309 ppm och alkoholstyrkan 61,2 % . Tungan är fortfarande skrynklig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Februari 18, 2018 Dela Inlagd Februari 18, 2018 On 2018-01-12 at 13:28, skrev GreenValley: 8.3 är inte att leka med, rökighet är hela 309 ppm* och alkoholstyrkan 61,2 % . Tungan är fortfarande skrynklig. 309?! Det låter ju som någon form av rekord. Måste åtminstone vara mycket mycket svårslaget. Gör sig den rökiga whiskyn bäst tillsammans med ljus, lite söt choklad - eller mörk torr och bitter choklad.....? Det är den stora frågan. En fråga lika stor som livet i sig faktiskt. *PPM står för Parts Per Million vilket är en enhet som används för att mäta fenoler – som ger rökigheten i whisky. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Februari 18, 2018 Dela Inlagd Februari 18, 2018 309?! Det låter ju som någon form av rekord. Måste åtminstone vara mycket mycket svårslaget. Gör sig den rökiga whiskyn bäst tillsammans med ljus, lite söt choklad - eller mörk torr och bitter choklad.....? Det är den stora frågan. En fråga lika stor som livet i sig faktiskt. *PPM står för Parts Per Million vilket är en enhet som används för att mäta fenoler – som ger rökigheten i whisky. Brukar inte blanda choklad och whisky men hellre ljus ön mörk choklad om jag måste.Skickat från min iPhone med Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acarls Inlagd Mars 2, 2018 Dela Inlagd Mars 2, 2018 Har precis varit inne på SB och beställt en födelsedagspresent till mig själv.... Ska bli spännande att öppna presenten nästa Söndag Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Mars 2, 2018 Dela Inlagd Mars 2, 2018 6 minuter sedan, skrev acarls: Har precis varit inne på SB och beställt en födelsedagspresent till mig själv.... Ska bli spännande att öppna presenten nästa Söndag Lysande! Och det skall bli trevligt att få njuta av din recension här nästa söndag! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd Mars 2, 2018 Dela Inlagd Mars 2, 2018 4 timmar sedan, skrev acarls: Har precis varit inne på SB och beställt en födelsedagspresent till mig själv.... Ska bli spännande att öppna presenten nästa Söndag Fint! Hoppas den är bra! Jag hoppas få smaka på dessa som jag hämtade till bror min... men man vet ju aldrig... är ju något speciellt med en man och hans whiskey... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
scorpio63 Inlagd Mars 2, 2018 Dela Inlagd Mars 2, 2018 Skitsprit. Bränna ut den till 65% och låta finkeln reagera med ekturnnerna i 12 år...Bättre att bränna den till ren sprit och blanda ut den med essens. En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MickeN Inlagd Mars 2, 2018 Dela Inlagd Mars 2, 2018 Den här får godkänt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Mars 5, 2018 Dela Inlagd Mars 5, 2018 On 2018-03-02 at 20:32, skrev samet: Fint! Hoppas den är bra! Jag hoppas få smaka på dessa som jag hämtade till bror min... men man vet ju aldrig... är ju något speciellt med en man och hans whiskey... Mycket intressant! Hämtat från nätet: Den oberoende svenska buteljeraren Svenska Eldvatten, som utgörs av Tommy Andersen och Peter Sjögren, lanserar efter sin lyckade 5-årsjubileumsserie, nu sin nya serie single casks, kallad Sherry Cask Collection. Premiär 1 februari kl. 10.00 på Systembolagets beställningssortiment. Sherry Cask Collection buteljeras i single cask och släppen blir därav starkt begränsade, allt beroende på hur mycket whisky som fanns i faten vid buteljeringstillfället. Första släppet, Cask 01 är destillerad 1993 och buteljerad 23 år senare i slutet av 2016 i fatstyrka på 53,5%. – Det första vi tänkte på när vi var i lagerhuset i Skottland och provade whiskyn ur detta fat var de gamla klassiska eleganta sherrylagringarna från 70- och 80-talet. Som lagrats på fat som tidigare innehållit riktig sherry under många år. Man hittar knappt sådana idag, säger Tommy Andersen. Hur många olika släpp i serien som kommer är inte klart men fler än 5-6 buteljeringar kommer det troligtvis inte att bli. –Vi jobbar alltid med nya idéer och 5-6 stycken är både lagom och hanterbart. Och efter de framgångar vi hade med våra unga tunga sherrylagrade buteljeringar förra året blir det riktigt roligt att släppa en ny begränsad serie med äldre whisky med en mer klassisk sherrykaraktär, fortsätter Peter Sjögren – Den första, Cask 01, innehåller single malts från tre olika destillerier. En så kallad blended malt, viktigt att inte blanda ihop detta begrepp med blended whisky som inte alls är samma sak, påpekar Tommy. Artikelnummer: 86040 (Beställningssortimentet) Volym: 70 cl Alkoholhalt: 53,5 % Pris: 995 SEK Destillerad: oktober 1993 Buteljerad: november 2016 Ålder: 23 år Fat: Sherry cask Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MickeN Inlagd Mars 8, 2018 Dela Inlagd Mars 8, 2018 Det här borde vara intressant för alla whisky älskare här på forumet. Teckningstid tom. 20 april. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acarls Inlagd Mars 8, 2018 Dela Inlagd Mars 8, 2018 51 minuter sedan, skrev MickeN: Det här borde vara intressant för alla whisky älskare här på forumet. Teckningstid tom. 20 april. Mer info https://www.thesinglemaltfund.com/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Mars 24, 2018 Dela Inlagd Mars 24, 2018 Klockan har slagit 19 och jag tycker det är dags att plocka fram en liten single malt. Ser att min trådstart blivit massakrerad. Alla bilder är borta. Tänkte fylla på med bilder - men jag tycks inte kunna ändra det inlägget. Måste moderator öppna för den möjligheten - eller är det helt enkelt inte möjligt? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd April 1, 2018 Dela Inlagd April 1, 2018 On 2018-03-24 at 19:10, skrev Naam kaeng: Ser att min trådstart blivit massakrerad. Alla bilder är borta. Tänkte fylla på med bilder - men jag tycks inte kunna ändra det inlägget. Måste moderator öppna för den möjligheten - eller är det helt enkelt inte möjligt? Nu blir det en liten virre för att fira att man inte behöver ställa klockan i morgon bitti. Sedan - eftersom alla bilder i första inlägget är borta - så tänkte jag lägga upp dessa bilder igen. Dock så ids jag inte lägga dem i ordning eller kommentera dem. Det blir en salig röra, nåväl. Kommer mer.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd April 1, 2018 Dela Inlagd April 1, 2018 Kommer mer.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd April 1, 2018 Dela Inlagd April 1, 2018 Kommer mer..... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd April 1, 2018 Dela Inlagd April 1, 2018 Kommer mer.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd April 1, 2018 Dela Inlagd April 1, 2018 Kommer mer..... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu