Jump to content
IGNORERAD

[Nyhet] Affärsidkare stämmer regering och rödskjortor


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

Affärsidkare i området runt korsningen Ratchaprasong i Bangkok kommer att stämma regeringen samt

ledare för gruppen "Enad front för demokrati mot diktatur (UDD)" på grund av försäljningsförluster.

Man beräknar den totala förlusten till runt 10 miljarder baht sedan rödskjortorna tog över

området i april förra året.

Inför rödskjortornas minnesmöte i torsdags rapporterade UDD att dom inte skulle blockera några vägar och

att mötet skulle avslutas i tid enligt schemat.

Dom ska dock ha brutit alla dessa löften enligt Chai Srivikorn, VD för "Ratchaprasong´s handelsförening".

"Om regeringen inte kan hantera det här och låter demonstrationer hållas överallt, så borde

den inte leda landet längre. Vi betalar skatt men de protesterna strider mot våra rättigheter

och kostar oss pengar" sade han.

Källa: http://www.bangkokpo...to-sue-udd-govt

Klicka här för att läsa artikeln tillsammans med bild

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Det är lugnt den här Kalle Anka regeringen är väl nära slutet nu :giggle:

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Ja det är hemskt att nuvarande regering tillåter demonstrationer! Tacka vet jag på Tkaksins tid; då var det annorlunda! Fram för en Thaksin-ledd regering! Då kan WOD utökas och vi kan få ytterligare höga nivåer av korruption, jakt på journalister, inskränkningar i demokratin mm. En Thaksin-ledd regering borde verkligen inte tillåta demonstrationer!! Hurra!!!

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Ja det är hemskt att nuvarande regering tillåter demonstrationer! Tacka vet jag på Tkaksins tid; då var det annorlunda! Fram för en Thaksin-ledd regering! Då kan WOD utökas och vi kan få ytterligare höga nivåer av korruption, jakt på journalister, inskränkningar i demokratin mm. En Thaksin-ledd regering borde verkligen inte tillåta demonstrationer!! Hurra!!!

Hej

Just WOD verkar faktiskt kunna bli en valfråga för det är många väljare som saknar dom hårda tagen mot droger i landet, eftersom drogproblemet nu är lika stort som före WOD, och jag läste på TeakDoor att PT lovar att genomföra nya kraftiga aktioner mot denna industri om dom vinner valet.

För oss Svenskar kan nog dessa hårda tag mot knarkmaffian verka onödigt brutala, men det ska tydligen finnas en klar majoritet i landet som vill ha det så, och droger är onekligen ett gissel för samhället och det drabbar främst dom lägsta samhällsklasserna.

Men knarkmaffian behöver nog inte vara oroliga för det kommer ju mer och mer signaler om att det bara kommer att bli opinionsundersökningarna som PT kommer att vinna, allt fler verkar tro på ett riggat val med en knapp seger för Demokraterna, och att man kommer att välja ett mycket jämnt valresultat för att dom som har röstatt på PT ska tro att det har gått riktigt till, och det är ju kanske bättre än en ny kupp som annars blir nödvändig.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Hej

Just WOD verkar faktiskt kunna bli en valfråga för det är många väljare som saknar dom hårda tagen mot droger i landet, eftersom drogproblemet nu är lika stort som före WOD, och jag läste på TeakDoor att PT lovar att genomföra nya kraftiga aktioner mot denna industri om dom vinner valet.

För oss Svenskar kan nog dessa hårda tag mot knarkmaffian verka onödigt brutala, men det ska tydligen finnas en klar majoritet i landet som vill ha det så, och droger är onekligen ett gissel för samhället och det drabbar främst dom lägsta samhällsklasserna.

Men knarkmaffian behöver nog inte vara oroliga för det kommer ju mer och mer signaler om att det bara kommer att bli opinionsundersökningarna som PT kommer att vinna, allt fler verkar tro på ett riggat val med en knapp seger för Demokraterna, och att man kommer att välja ett mycket jämnt valresultat för att dom som har röstatt på PT ska tro att det har gått riktigt till, och det är ju kanske bättre än en ny kupp som annars blir nödvändig.

Mvh Isan Lover

Är det inte du som brukar predika hur vidrigt och blodtörstigt det är av en regering att använda övervåld mot medborgare som är beväpnade och bär sig illa åt så att oskyldiga fredliga drabbas och skadas eller dör ? :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Är det inte du som brukar predika hur vidrigt och blodtörstigt det är av en regering att använda övervåld mot medborgare som är beväpnade och bär sig illa åt så att oskyldiga fredliga drabbas och skadas eller dör ? :whistle:

Hej

Att behandla olika länders demokratirörelser med tungt beväpnad militär är jag garanterat emot, och vi har sett många sådana exempel i världen den senaste tiden, när diverse makthavare anser sig utsatta för terrorism när deras folk gör uppror och kräver demokrati.

Men vad det gäller världens knarkindustri så är jag inte lika säker, vi har ju Mexico, Afgahnistan och flera Syd Amerikanska länder som visar hur allvarligt läget kan bli i ett land om dom får agera relativt ostört och växa sig starka, så man bör nog hålla dessa i schack på något sätt, och jag är inte helt säker på att vanligt polisarbete räcker till eftersom dom omsätter mycket pengar och gärna betalar mutor, men naturligtvis ska man inte använda mer våld än vad som är nödvändigt, och här får man väl hoppas att dom har lärt sig något av det förra WOD.

Men jag tror nog inte att PT får chansen att rensa upp i knarkindustrin till mångas besvikelse och andras glädje, för det är ju många som tjänar pengar på denna industri.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Hej

Att behandla olika länders demokratirörelser med tungt beväpnad militär är jag garanterat emot, och vi har sett många sådana exempel i världen den senaste tiden, när diverse makthavare anser sig utsatta för terrorism när deras folk gör uppror och kräver demokrati.

Men vad det gäller världens knarkindustri så är jag inte lika säker, vi har ju Mexico, Afgahnistan och flera Syd Amerikanska länder som visar hur allvarligt läget kan bli i ett land om dom får agera relativt ostört och växa sig starka, så man bör nog hålla dessa i schack på något sätt, och jag är inte helt säker på att vanligt polisarbete räcker till eftersom dom omsätter mycket pengar och gärna betalar mutor, men naturligtvis ska man inte använda mer våld än vad som är nödvändigt, och här får man väl hoppas att dom har lärt sig något av det förra WOD.

Men jag tror nog inte att PT får chansen att rensa upp i knarkindustrin till mångas besvikelse och andras glädje, för det är ju många som tjänar pengar på denna industri.

Mvh Isan Lover

Händelserna förra året är ju ett typiskt exempel då regeringen gör allt de kan under en lång och utdragen demonstration/ockupation och låter de demonstrerade bryta lagar och regler på löpande band för att inte bruka våld fram tills då demonstranterna spårar ur och börjar bruka våld mot polis och militär

Anser du då inte att polis och militär (vars ansvar är att hålla lag och ordning i landet) skall försvara sig mot det våld som riktas mot dom ?

Kan du komma på något motiverat läge då militär och polis INTE skall möta det våld som riktas mot dom ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Händelserna förra året är ju ett typiskt exempel då regeringen gör allt de kan under en lång och utdragen demonstration/ockupation och låter de demonstrerade bryta lagar och regler på löpande band för att inte bruka våld fram tills då demonstranterna spårar ur och börjar bruka våld mot polis och militär

Anser du då inte att polis och militär (vars ansvar är att hålla lag och ordning i landet) skall försvara sig mot det våld som riktas mot dom ?

Kan du komma på något motiverat läge då militär och polis INTE skall möta det våld som riktas mot dom ?

Hej Tallviking,

På Rama 4 en liten bit från Lumpini Park, så sköt polisen mot militären!!

Våran personal hade tur att bli evakuerade från sin arbetsplats av militären, personalen var precis mitt mellan militanta Röda (skjutande), skjutande poliser på ena sidan och millitären på andra sidan, kan tilläga att det var poliser som började skjuta mot millitären.

Ha en bra dag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Just WOD verkar faktiskt kunna bli en valfråga för det är många väljare som saknar dom hårda tagen mot droger i landet, eftersom drogproblemet nu är lika stort som före WOD, och jag läste på TeakDoor att PT lovar att genomföra nya kraftiga aktioner mot denna industri om dom vinner valet.

För oss Svenskar kan nog dessa hårda tag mot knarkmaffian verka onödigt brutala, men det ska tydligen finnas en klar majoritet i landet som vill ha det så, och droger är onekligen ett gissel för samhället och det drabbar främst dom lägsta samhällsklasserna.

Men knarkmaffian behöver nog inte vara oroliga för det kommer ju mer och mer signaler om att det bara kommer att bli opinionsundersökningarna som PT kommer att vinna, allt fler verkar tro på ett riggat val med en knapp seger för Demokraterna, och att man kommer att välja ett mycket jämnt valresultat för att dom som har röstatt på PT ska tro att det har gått riktigt till, och det är ju kanske bättre än en ny kupp som annars blir nödvändig.

Mvh Isan Lover

Ditt ständiga försvar av det gigantiska brottet mot mänskligheten som WOD innebar får mig att må illa-2500 personer sköts ihjäl utan rättegång, utan möjligheter att försvara sig i en domstol som man kan kräva i en demokrati.

Är det den typen av demokrati och rättssäkerhet du vill ha i Thailand?

Jag och flera andra här på forumet har oskyldiga vänner som sköts ihjäl under WOD för att fylla upp statistiken-hoppas inte att du får någon vän mördad av Thaksins dödspatruller under nästa WOD. Även om det kanske först då skulle sjunka in i ditt medvetande om hur fel WOD bedrevs.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Men knarkmaffian behöver nog inte vara oroliga för det kommer ju mer och mer signaler om att det bara kommer att bli opinionsundersökningarna som PT kommer att vinna, allt fler verkar tro på ett riggat val med en knapp seger för Demokraterna, och att man kommer att välja ett mycket jämnt valresultat för att dom som har röstatt på PT ska tro att det har gått riktigt till, och det är ju kanske bättre än en ny kupp som annars blir nödvändig.

Sådärja.. det ska börjas tidigt ser jag.

Som sagt.. det spelar ingen roll hur valet går. Om inte PT vinner så är det inte ett demokratiskt val. Utan "riggat".

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Just WOD verkar faktiskt kunna bli en valfråga för det är många väljare som saknar dom hårda tagen mot droger i landet, eftersom drogproblemet nu är lika stort som före WOD, och jag läste på TeakDoor att PT lovar att genomföra nya kraftiga aktioner mot denna industri om dom vinner valet.

För oss Svenskar kan nog dessa hårda tag mot knarkmaffian verka onödigt brutala, men det ska tydligen finnas en klar majoritet i landet som vill ha det så, och droger är onekligen ett gissel för samhället och det drabbar främst dom lägsta samhällsklasserna.

Men knarkmaffian behöver nog inte vara oroliga för det kommer ju mer och mer signaler om att det bara kommer att bli opinionsundersökningarna som PT kommer att vinna, allt fler verkar tro på ett riggat val med en knapp seger för Demokraterna, och att man kommer att välja ett mycket jämnt valresultat för att dom som har röstatt på PT ska tro att det har gått riktigt till, och det är ju kanske bättre än en ny kupp som annars blir nödvändig.

Mvh Isan Lover

Jag noterar att nu är demokrati inte så viktigt men när det drar ut på rättegångar mot politiker (både röda och gula) ja då är det skandal. men att döda 2500 personer utan rättegång; det är ok. Hur tänker du nu???

Jag noterar också att försvarstalen för en ev. valförlust redan börjar."..mer signaler om att det bara kommer att bli." Snacka om lösryckt och utan substans! För mig låter det som att att du och de andra röda börjat inse att det kanske blir förlust. Bättre skaffa försvarstalen redan nu. Jag ser det framför mig "det är klart vi förlorade...titta, vi sa redan tidigt att det skulle riggas och se på resultatet; vi förlorade; precis som vi förutspådde"

Roande!!

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...