Jump to content
IGNORERAD

Asus Eee PC


hakancnx

Recommended Posts

Quote

Hej

Jag har Acer extensa 5620

När jag var i Thalan Lade den av ville Regnr annars gick den bra men kunde ej skriva listor

men enskilda dok. Det var Vista och det fungerade ej i Thailan i september

Se till att få Xp Har aldrig haft ett ärligt program och har aldrig haft så mycket strul som med de ärliga

Nu har jag Xp i ärligt det funkar mycket bätter men inte lika bra som de jag fått av kompisar

Tex. När jag skulle byta från Vista till Xp home ed. gick det inte Åkte till en polare som hade Xp profesional då givk det Strular fortfarande Måste logga in på internet med special adress ej den som leverantören rekomenderar

Har mer prob. men orkarinte skriva om allt Gynna inte Microsoft om ni inte måste

" Det finns ingen som skapat så mycket arbete som Bill Gates" OBS Ironi

Boffe

T upp för maipenrai

Är det nån mer än jag som inte fattar nånting av det här? ???

En dator som jag är sugen på är Dell´s nya Inspiron 12

Den har en 12" skärm och en lite högre upplösning än vad alla andra mini notebooks har.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 36
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • hakancnx

    5

  • Krögarn

    3

  • Skibi

    2

  • AnOnYm

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Lappen...

Haha ja, det var inte många rätt där. Fick mig ett riktigt gapskratt här i soffan. :)

Fattade absolut ingenting.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja en sån där pyttelaptop skulle vara vara fin på resa. En hel väska mindre att kånka på.

Tror jag måste slå till på en.

Är även intresserad av en sån däringa Eee Box för att koppla till teven som skärm. Vill via hemmanätverk kunna se film, svt play, bildspel, surfa osv på teven och då ser ju en sån där box jävligt behändig ut. Dessutom blir det ju ett billigt alternativ.

Någon som har erfarenheter av Eee box att dela med sig av?

081206-asus-eee-box.jpg

http://www.prisjakt.kt.php?p=344648

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Som jag tidigare publicerat har jag en sus EEE 901 med Linux med 20 Gb SSD. Då det blev att jag förlängde min vistelse här i Chiang-Mai med 6 veckor så var jag tvungen att införskaffa mer USB-minne för att kunna spara mina bilder på säkert sätt.

Datorn fungerar klockrent. Jag har bara installerat "Picasa" för att redigera bilder, annars har jag ej behövt mer programvara än den som var installerad från början.

T o m radiostationer via webben finns via icon.

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest boffe1609

Hej

Tack för kritiken den var rättvis

I korthet Vista går ej i Thailand

Tills i höst när jag åker ner igen kommer jag att fråga er om en hel del Trådlöst Uppkopling på landsbyggden m.m

Boffe

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej

Tack för kritiken den var rättvis

I korthet Vista går ej i Thailand

Tills i höst när jag åker ner igen kommer jag att fråga er om en hel del Trådlöst Uppkopling på landsbyggden m.m

Boffe

Kör själv med mobilt intenet 115,2Kps

Så enkelt att jag klarade av det.

Mvh.Plätt

10436_Surfar_jpg084fc20cdcf4b96cb993ea48

10436_Surfar_jpg084fc20cdcf4b96cb993ea48

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Kör själv med mobilt intenet 115,2Kps

Så enkelt att jag klarade av det.

Mvh.Plätt

Vad behövs för utrustning att göra det och vad kostar det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vad behövs för utrustning att göra det och vad kostar det?

När du köper mobil får du en cd med på köpet instalera den bara och sen koppla ihop mobilen och datorn.

När du instalerat Cd får du en ikon på skrivbordet bara klicka på den kommer en mapp att öppna sig och flera alternativ typ, musik/foto.

Jag har en Nokia5310i och där finns det en ikon som heter internet anslutning bara klicka vips så är du på internet.

Minut kosnaden vet jag inte min inte dyr kanske samma pris som när man ringer mellan Thai nummer med mobil

Mvh.Plätt

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Jag köpte 8,9 tums Acer Aspire ONE 150 på veckan!

Quote

Ja en sån där pyttelaptop skulle vara vara fin på resa.

Mycket nice och smidig!  :great:

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag köpte 8,9 tums Acer Aspire ONE 150 på veckan!

Mycket nice och smidig!  :great:

Mvh

Kimmo

Jag har också en sån, tog du varianten med inbyggt 3G och BlåTand eller utan...?

Ångrar att jag inte köpte med allt inbyggt, fast jag blev nog lurad på OnOff eftersom jag "trodde" att det var 3G o BT inbygggt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag har också en sån, tog du varianten med inbyggt 3G och BlåTand eller utan...?

Blev utan 3G och BlåTand! Jag köpte den via jobbet som utbilningsdator, så var inte så mycket man kunde säga till!  :crazy:

Datorn med flera timmars datautbildning, hela 750 SEK!!  :mdr:

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...